Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)

30-08-2017 15:03 2833 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Hier is een linkje te vinden naar het vorige topic: zwanger/het-algemene-039-ben-ik-zwanger ... ges/292403



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Beate18 , jeetje wat spannend! Allemaal symptomen dus, ik denk dat wij onszelf echt gek maken hiermee haha zoals jij zegt: vrouw eigen.

Ik ben vannacht om 1 uur er uit gegaan om over te geven, weet niet of dit nou lag aan de lasagne van gisteravond of een eventueel symptoom :facepalm:
Ik heb nu helemaal nergens meer last van, op hoeveel DPO zit jij nu? Hoe meet jij je ovulatie, doe je dat met temperaturen of gewoon een ovutest?

Ik hoop voor jullie dat het dit keer raak is! :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
@SMJ91 ja daar zijn wij ladies goed in.. Ik kan normaal als een blok slapen, lig nu al 3 nachten wakker.. ondanks dat ik mega moe ben.
Ik test zelf met de ovulatie testen van de action, 5 voor 2,49, werken top, ik test meestal in de middag.. temperaturen moet je echt op een vast tijdstip doen, dat gaat bij mij toch mis ;) Spugen doe ik gelukkig (nog) niet, maar alles smaakt nergens naar.. :(

Officieel moet ik dit weekend ovuleren, dus ergens de vrees dat deze kwaaltjes eisprong symptomen zijn... maar aangezien ik dit de voorgaande maanden niet had.

Moet eigenlijk stoppen mezelf zo te kwellen.. Maar sinds ik in 16mnd tijd zowel mn moeder als mn vader heb verloren, hoop ik er zo op..
Alle reacties Link kopieren Quote
@Beate18 jeetje wat heftig, gecondoleerd! Ik snap het volkomen.

Oh wat een goede tip! Action, zal daar dit weekend direct even heen gaan voor ovulatietesten. Ik gebruik die van CB maar dat is echt belachelijk hoe duur die dingen zijn.

Laat me weten hoe alles verloopt voor je, ik zal duimen! Ik heb met mezelf nu afgesproken dat ik niet meer ga testen tot aan vrijdag/zaterdag. Mijn man is zondag jarig, zou mooi zijn als er een positieve test uitkomt maar eerlijk gezegd reken ik er niet op, het is nog maar ronde 1 ! ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel @SMJ91 ja helaas is het niet anders.. had het graag met ze gedeeld..
Mijn man en ik zitten inmiddels op ronde 4 dus ik hoop stiekem dat het raak is.
Ik zal ook voor jou gaan duimen, het is jullie gegund.

Ja Action is echt een aanradertje. Hun zwangerschapstesten zijn geloof ik 2 voor 1,49 ofzo en die werken ook prima (althans de keren dat ik het niet was ;)) Maar ik heb ze van de Kruidvat.
*to be continued* Leuk dat we elkaar op de hoogte houden!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow beate wat heftig! Hopelijk voor jullie is het raak. Action testen zijn prima zowel ovulatie als zwangerschap. Al die kwaaltjes had ik het eerste half jaar na het stoppen met de pil erg. Gelukkig nu een stuk minder
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk zelf even mijn nod af te wachten.. alhoewel dat enorm lastig is.. :-?
Alle reacties Link kopieren Quote
@Beate18, lijkt me leuk! We houden contact :cheer:

@Redcurls, ik ben eigenlijk al heel lang gestopt met de pil (nu een jaar) en heb nooit echt klachten gehad met het ontpillen. Vandaar dat ik de symptomen zo vreemd vind
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kon het niet laten.. toch een testje gedaan (en nee geen ovu test).. een laf streepje.. Ik wacht nu rustig even af..
Alle reacties Link kopieren Quote
@Beate18 aaaah spannend ! ben heel benieuwd en nieuwsgierig, ik heb net bij de action maar ovulatietesten gekocht! Ik ga er niet van uit dat ik zwanger ben. Heb namelijk vanochtend getest met een early sensitest, zit nu op 10 dpo.... ook al is het te vroeg om eigenlijk te testen (omdat ik hoor van meerdere mensen dat zij pas een paar dagen nadat zij over tijd waren een positieve test hadden) ga ik er toch niet van uit...

Ik heb overigens geen klachten meer, behalve dat ik zwaar emotioneel ben bij alles wat ik op tv zie. Elke film jank ik om. :cry: :hihi:
Alle reacties Link kopieren Quote
Verplaatst.
anoniem_362583 wijzigde dit bericht op 15-01-2018 13:11
97.11% gewijzigd
Is het misschien een idee dat jullie aansluiten bij een lopend topic over zwanger worden of een topic openen?
Dit topic is bedoeld voor vragen of je zwanger bent/kan zijn jarig nee
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier. Ik ben vast de honderdste die een vraag als deze stelt, maar het is allemaal zo dubbel en onduidelijk dat ik het toch prettig vind om mening van andere vrouwen te horen!

Vorige maand gestopt met gebruiken van anticonceptie. Niet om per se proberen zwanger te raken, maar we waren er wel klaar voor en als het zou komen was het goed. Onbeschermde seks gehad op dagen waarvan mijn menstruatie-app aangeeft dat ik geen kans heb om zwanger te worden (ja ik weet dat dit een indicatie is. is ook niet bewust maar liep gewoon zo). Afgelopen zaterdag zou ik volgens planning moeten menstrueren (mijn cyclus is echter vaak onregelmatig). Zondagochtend wat licht bloedverlies, daarna niets meer. Verder geen last van zwangerschapssymptomen. Vond het gister wel erg lang duren. Gisteravond test gedaan, met volgens mij positief resultaat. Vond het wel een vaag streepje. Nog een test gedaan met zelfde resultaat.
Weet nu niet zo goed wat te doen. Moet ik een clearblue digitale test kopen en doen? Ben bang dat ik daar dan dus te weinig HCG hormoon voor produceer. Of heb ik zondag een miskraam gehad?
Wil sowieso de verloskundige bellen, maar dan duurt het zolang voor je uitsluitsel hebt.

Liefs
Probeer over 2 dagen nogmaals te testen met ochtendurine.
Met bv de 2 voor €5 van Kruidvat. Deze zou dan wat donkerder moeten zijn. Hcg verdubbelt ongeveer elke 48 uur.
Mocht je dan positief testen, dan zou je een clearblue kunnen kopen met weekindicatie. Dan weet je hoe lang je ongeveer zwanger bent
Alle reacties Link kopieren Quote
Thanks voor je tip!
Ik zal eens bij de kruidvat kijken.
anoniem_362790 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 12:00
Reden: Geen
56.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben pas voor het eerst geprobeerd deze maand. Eerst van de pil en toen netjes twee maanden met condoom. Ik was overigens meteen heel regelmatig en voelde ook echt ovulatiepijn op dag 15 alle drie de keren. Maar goed ... ik kan deze twee weken dus echt niet doorkomen!! Zoveel hoop :) en probeer het aan mijn lichaam te voelen maarja... die drie rare pukkels op mijn kin en de moeheid (voor het eerst geen zin in koken) kan natuurlijk allemaal toeval/psychisch zijn haha. Mijn eerste ongesteldheid dag is maandag! Duren jullie twee weken ook zo lang!?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kom gezellig mee babbelen op het wachtbankje deel 6!! Allemaal gelijkgestemde met heerlijke humor waar je lekker mee kan babbelen over allerlei kwaaltjes die achteraf niks betekenen😂

De link:
viewtopic.php?f=28&t=393125&start=#p27679400
Goed bezig Truus van werving en selectie :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Hahaha mrs Duggar😂 ja ik zou voor viva moeten gaan werken, marketing en selectie😂
Beate18 schreef:
10-01-2018 20:55
Ik kon het niet laten.. toch een testje gedaan (en nee geen ovu test).. een laf streepje.. Ik wacht nu rustig even af..
Een laf streepje is zwanger. Zelfs een nauwelijks zichtbaar streepje betekent zwanger. Hij hoeft niet te knallen om te 'tellen'. Dus voorzichtig gefeliciteerd met je zwangerschap. Verder: het topic waar Truus het over heeft, heb ik veel steun aan gehad toen ik probeerde zwanger te raken. Succes! :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vraag me af of het mogelijk is dat je tijdens je stopweek een normale tot redelijk veel, hoeveelheid bloed verliest iedere maand, en dan toch ongesteld bent?

Ik ben nu 3 keer ongesteld geweest en steeds behoorlijk veel, maar ik heb de laatste 2 maanden veel last van buikkrampen en vermoeidheid. Ook moet ik veel plassen. De laatste keer dat ik seks heb gehad is bijna 3 maanden geleden, dus ik ben gewoon iedere maand ongesteld geweest. Verder heb ik ook veel last van een opgeblazen gevoel en lucht in mn darmen. Ik heb verder echt bijna 24/7 krampen in mijn onderbuik en een beetje er boven, dat lijkt me ook niet helemaal normaal voor een zwangerschap?

Ik heb meerdere onderzoeken gehad voor mijn buikkrampen en er komt maar niks uit. Vandaar dat ik me zorgen maak. Ik las namelijk op internet dat door de pil je lichaam gewoon nog ongesteld kan worden, ook al ben je zwanger. Ik weet alleen niet of ze hiermee een beetje bloedverlies bedoelen, of gewoon de normale hoeveelheden.

Kan iemand mij hier mee helpen?
Doe een test
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb al meerdere testen gedaan. Ze zeiden allemaal negatief maar ik had er eentje waarbij ik denk ik wat slecht overheen had geplast, die negatief zei na pas een half uur, en een uur of 2 later kwam er heel langzaam een super vaag 2e streepje te voorschijn.
Daarna heb ik nog een test gedaan en die zei wéér negatief.

Is het wel mogelijk zwanger te zijn als je al 3 keer ongesteld bent geweest, ondanks de pil?
Na 3 maanden (12 weken) had je toch echt wel positief moeten testen
Als je testen negatief zijn kun je er van uit gaan dat je niet zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook al drama, inmiddels 5 dagen overtijd. Tests negatief. Terwijl ik zeker weet dat ik zaterdag ongesteld moest worden. Ik voel mijn ovulatie en dan weet ik precies welke dag mijn mentruatie moet beginnen. Maar nu geen spoor van menstruatie, tests negatief. Wat nu?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven