Kids van nu... Wat gaan ze raar vinden van ouders..

01-02-2018 15:08 63 berichten
Hier dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi mijn bijdrage er hier nog maar even in:
Ik hoop dat het tegen die tijd (nog) ongebruikelijk(er) is dat een vader fulltime werkt en een moeder 2-3 dagen. Ik lees hier toch ook nog regelmatig dat de man nog zoveel werkt en dat het de vrouw is die alles in en rondom huis en de kinderen regelt. Ik hoop dat het over een tijd normaal is dat beide ouders een deel van de verzorging op zich nemen en dat onze kinderen raar opkijken dat er vaders ouders waren die 40 uur of meer per week werkten.
- suikerangst
- de in tienertijd dun geplukte wenkbrauwen voor veel geld en moeite weer laten opvullen
- obsessie met vakantie naar frankrijk
- haat of liefde voor zwarte piet
- altijd met een telefoon in de hand
- overal foto's en filmpjes van maken, zelfs vragen leuke dingen voor te doen of uitlokken/in scene zetten
- vmbo fobie terwijl zelf mavo
Zoals al eerder langs kwam:
Bio-industrie vlees eten kan niet meer,sowieso weinig tot geen vlees meer.
Fietsen zonder elektrische ondersteuning wordt primitief gevonden.
Zelf je boodschappen halen doet niemand meer(alles wordt bezorgd).
Alcohol is in de ban (wegens gezondheidsrisico's, net als roken nu)

Denk ik dan he :mrgreen:
Ja ik kom er ook net achter dat mijn topictitel niet klopt. Ik bedoel eigenlijk kinderen die na 2000 zijn geboren. Sorry.
Alle reacties Link kopieren
Vlees eten
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je je OP nog ff aanpassen zodat de rest ook weet waar het over gaat?
yoshe schreef:
01-02-2018 15:30
Misschien kan je je OP nog ff aanpassen zodat de rest ook weet waar het over gaat?
En de titel dan ook meteen. Er zijn ook millenials van 35.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
yoshe schreef:
01-02-2018 15:30
Misschien kan je je OP nog ff aanpassen zodat de rest ook weet waar het over gaat?

Ja grrr ik zit er al op te zweten. Weet wel hoe ik iets moet wijzigen in een post maar niet hoe ik dat bij mijn openingstitel moet doen.
herfstappeltaart schreef:
01-02-2018 15:34
Ja grrr ik zit er al op te zweten. Weet wel hoe ik iets moet wijzigen in een post maar niet hoe ik dat bij mijn openingstitel moet doen.
Dat schijnt alleen met hulp van een moderator te kunnen.
Ik hebt de mods gevraagd het te wijzigen.
Lucylucille schreef:
01-02-2018 15:31
En de titel dan ook meteen. Er zijn ook millenials van 35.

Precies. Ik ben er volgens de beschrijving ook een.
Zelf vuurwerk afsteken
Alle reacties Link kopieren
- in de file staan om naar je werk te moeten
- niet-digitale boeken / kranten / tijdschriften
- bellen
- bevallen zonder pijnstilling
- het gebruik van muntgeld en het feit dat iedereen de euro nog wist om te rekenen naar guldens
Dat hun ouders boodschappen bij een supermarkt deden, straks word vast alles thuis bezorgd.
Dat hun ouders overdreven vaak naar de sportschool gingen.
Dat ze verplicht aan sport moesten doen van de ouders, oh, en dat ze altijd wel iets na schooltijd hadden, muziekles, sport, terwijl ze liever thuis op de bank zaten.
Dat de ouders nog een TV in de woonkamer hadden staan, en dan keken naar de voice off Holland.
Alle reacties Link kopieren
Niet-gescheiden ouders
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Niet per se van ouders maar ik denk dat onze kinderen het over 25/30/35 jaar raar vinden dat we in deze tijd "zomervakanties" hadden, en "herfstvakanties". Ik vermoed dat schoolvakanties afgeschaft worden en dat iedereen vakantie kan gaan opnemen wanneer ie wil, in acht houdend hoeveel schooluren een kind heeft gedraaid.

En ook: dat je "vaste klassen" had en elk jaar met zijn allen overging naar de volgende klas. Dat wordt vermoed ik veel meer afhankelijk van individuele programma's. Nog steeds scholen, nog steeds meerdere kinderen in 1 lokaal, maar bijv met lezen in groep 4 terwijl je met rekenen al in groep 7 zit etc.
Nou, ik kopieer 'm even uit het andere topic.
Daar had ik onderstaande geschreven.
+ Ze vinden het raar dat we zoveel vlees eten. Ondanks alle waarschuwingen en Inconvenient Truth en artikelen en documentaires toch stug vlees blijven eten, want het is zo lekker.
+ En dat we in een auto met schakelen rijden, met versnellingspook. Tegen die tijd rijden we allemaal automaat, net als in de VS. Momenteel is een automaat nog voor sukkels.
+ En dat we al onze boodschappen in plastic zakjes wilden hebben. Gelukkig zijn plastic zakjes niet meer gratis.
+ En dat we sigarettenpeuken gewoon op de grond gooiden. Voor ons bedrijfsgebouw liggen honderden peuken, op het gras en in de plantenbakken. Ik denk/hoop dat tegen die tijd peuken op straat gooien een boete oplevert.
Meer dan 10 jaar dezelfde baan hebben of bij hetzelfde bedrijf werken.

Aan elkaar schrijven.
_Isolde_ schreef:
01-02-2018 16:02
.
+ En dat we in een auto met schakelen rijden, met versnellingspook. Tegen die tijd rijden we allemaal automaat, net als in de VS. Momenteel is een automaat nog voor sukkels.
Denk dat er eerder wordt overgeschakeld (pardon the pun) naar zelfrijdende auto's.
Gebruik van plastic. Schande....
Schermtijd.
Mataranka schreef:
01-02-2018 15:15
Ik gooi mijn bijdrage er hier nog maar even in:
Ik hoop dat het tegen die tijd (nog) ongebruikelijk(er) is dat een vader fulltime werkt en een moeder 2-3 dagen. Ik lees hier toch ook nog regelmatig dat de man nog zoveel werkt en dat het de vrouw is die alles in en rondom huis en de kinderen regelt. Ik hoop dat het over een tijd normaal is dat beide ouders een deel van de verzorging op zich nemen en dat onze kinderen raar opkijken dat er vaders ouders waren die 40 uur of meer per week werkten.
+1
Selfies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven