Te snelle schildklier
vrijdag 2 februari 2018 om 11:59
Ik heb al iets gelezen over dit item maar is van een paar jaar geleden, ik heb een te snel werkende schildklier. Het is jaren goed gegaan maar nu weer terug, ik heb al wel bloed geprikt, en het neigde naar een te Snelle schildklier. Afvallen vindt ik prima, maar ik heb vanmorgen weer een eerste aanval gehad, trillend van uit het puntje van mijn teen tot de kruin op mijn hoofd. Ik strompel naar de keuken, en begin te eten een pannenkoek met gember, een hard gekookt ei met zout en peper een glas water. Na 10min. Is de aanval over, maar wat helpt er nu. Zout of juist zoet. Ik heb nog geen medicatie gehad over 3mnd nog weer bloedprikken. Wie kan mij vertellen wat ik kan doen als ik zo'n aanval krijg. Moet ik zoet of zout tot me nemen op zo'n moment.
Vroeger had ik het ook vaak onderweg. En had dan niets bij me. Nu wil ik wel wat bij me hebben voor als het me onderweg feb durft. Zo'n aanval komt uit het niets.
De symptomen die ik vroeger had heb ik nog niet allemaal. Moeilijk slikken pijn in de kaken, paniek aanvallen. Ect. Toen werkte hij 7X te snel vertelde mijn toenmalige huisarts.
Wie kan me antwoordt geven.
Vroeger had ik het ook vaak onderweg. En had dan niets bij me. Nu wil ik wel wat bij me hebben voor als het me onderweg feb durft. Zo'n aanval komt uit het niets.
De symptomen die ik vroeger had heb ik nog niet allemaal. Moeilijk slikken pijn in de kaken, paniek aanvallen. Ect. Toen werkte hij 7X te snel vertelde mijn toenmalige huisarts.
Wie kan me antwoordt geven.
anoniem_363821 wijzigde dit bericht op 02-02-2018 12:00
Reden: Foutje in tekst
Reden: Foutje in tekst
0.36% gewijzigd
vrijdag 2 februari 2018 om 12:09
vrijdag 2 februari 2018 om 12:20
Ik zit nog weer in het traject van onderzoek. Dat afvallen verklaar ik hier aan, omdat ik dat toen 10jaar terug ook had. Ik kreeg toen ook medicatie, na dat ik pas naar een halfjaar naar de huisarts ging. Ik kreeg toen pillen wat ik wilde niet, de medicatie met jodium hebben. Ik herken de symptomen die ik nu heb. Ondanks dat ik veel maaltijden over de dag neem. Val ik toch af. Dat is 1 van de symptomen. Ik heb meerdere symptomen van een te snel werkende schildklier. Ik weet echt wel waar ik het over heb. Als is het 10 jr, geleden dat ik medicatie heb gekregen, en naar een paar maanden niet meer nodig had.
Wat ik me afvraag of ik iets kan doen in de tussentijd. Dat ik weer moet bloedprikken en medicatie krijg.
Ik wacht dus maar gewoon af. Op het volgende onderzoek en aanval.
Aangezien ik begrijp dat jullie me geen antwoord of tip kunnen geven.
Even goede vrienden.
Gr.
Wat ik me afvraag of ik iets kan doen in de tussentijd. Dat ik weer moet bloedprikken en medicatie krijg.
Ik wacht dus maar gewoon af. Op het volgende onderzoek en aanval.
Aangezien ik begrijp dat jullie me geen antwoord of tip kunnen geven.
Even goede vrienden.
Gr.
vrijdag 2 februari 2018 om 12:54
vrijdag 2 februari 2018 om 13:25
vrijdag 2 februari 2018 om 20:38
Dank voor jullie berichten. De 23e moet ik naar een reumatoloog voor andere dingen en ga ik zo wie zo weer door de malle molen, en vraag dan ook meteen, als ik toch weer moet prikken of ze ook nog mAls schildklier wil na kijken. Van de huisarts kreeg ik een afspraak voor 3 mnd, dat zou dus eind maart zijn. 10 jr terug kreeg ik medicatie . Daar knapte ik toen wel van op.
Ik ga maandag maar weer even bellen om dinsdag te gaan prikken.
Javadeel, het is niet dat ik geen medicatie wil slikken, ik slik al 40 jr medicatie, van allergie tabletten tot tramadol en metotrexaat. Dus 1 pil meer of minder kijk ik niet van op.
Maar die tremor aanvallen vindt ik het ergst, dat komt zo in eens op, dat had ik 10 jr terug ook. Zomaar in de winkel, of ergens buiten. Je kunt geen kant op dan.
Maandag ga ik bellen en dinsdag ochtend prikken. Ik woon in een klein dorp daar kun je op dinsdag prikken anders moet ik naar de stad toe.
Ik hou jullie op de hoogte,
Dank jullie wel. Voor jullie aandacht, en tips.
Ik ga maandag maar weer even bellen om dinsdag te gaan prikken.
Javadeel, het is niet dat ik geen medicatie wil slikken, ik slik al 40 jr medicatie, van allergie tabletten tot tramadol en metotrexaat. Dus 1 pil meer of minder kijk ik niet van op.
Maar die tremor aanvallen vindt ik het ergst, dat komt zo in eens op, dat had ik 10 jr terug ook. Zomaar in de winkel, of ergens buiten. Je kunt geen kant op dan.
Maandag ga ik bellen en dinsdag ochtend prikken. Ik woon in een klein dorp daar kun je op dinsdag prikken anders moet ik naar de stad toe.
Ik hou jullie op de hoogte,
Dank jullie wel. Voor jullie aandacht, en tips.
vrijdag 2 februari 2018 om 22:00
Wanneer je schildklier te snel werkt, krijg je medicatie. Dat is normaliter de eerste stap. Dat houdt in dat je voor een duur van 1,5 jaar medicijnen krijgt. Ik had Strumazol en Levothyroxine. Eén om de schildklier te stoppen en de één om de hormonen die ik mis van de schildklier aan te vullen. Na de periode waarin je bent gestoppen met de medicijnen blijf je onder controle (in mijn geval bij de internist). Als er na een tijd blijkt dat de schildklier alsnog te snel werkt moet er gedacht voor aan radioactief jodium. Pas als dat niet helpt is een operatie om de schildkier te verwijderen de volgende stap.
Afvallen, tremor, hartkloppingen en paniekaanvallen zijn allemaal symptonen van een te snel werkend schildklier, maar het kan net zo goed iets anders zijn. Ook kan je licht in je hoofd worden. Dit kan je helaas niet verhelpen om iets zoets of zouts te eten. Het js niet dat je bloeddruk daalt (zout) of je bloedsuikerspiegel (zoet) daalt. Te snel werkend schildkier zorgt er meestal voor dat je bloeddruk hoger is/wordt.
Afvallen, tremor, hartkloppingen en paniekaanvallen zijn allemaal symptonen van een te snel werkend schildklier, maar het kan net zo goed iets anders zijn. Ook kan je licht in je hoofd worden. Dit kan je helaas niet verhelpen om iets zoets of zouts te eten. Het js niet dat je bloeddruk daalt (zout) of je bloedsuikerspiegel (zoet) daalt. Te snel werkend schildkier zorgt er meestal voor dat je bloeddruk hoger is/wordt.
donderdag 8 februari 2018 om 10:56
en wat denk je terug bij af. bloed geprikt, en nu was schildklier normaal, over drie maanden maar weer prikken.
ik snap er niets van.
zo om ik ook net verder. zouden het moment opnamens zijn. Ik weet dat het niet in mijn hoofd zit.
ook de huisarts zei met het consult maandag, meteen bloedprikken en eventueel dan naar een internist. Hij ziet ook zelden vertelde hij een te snelle schildklier. De symthomen zijn er maar in het bloed niet. nu maar afwachten dan op de reumatoloog, wat zei voor me kan doenisschen naar mijn verhaal stuurdt ze me wel door naar een internist.
maar ik baal hier wel van.
ik snap er niets van.
zo om ik ook net verder. zouden het moment opnamens zijn. Ik weet dat het niet in mijn hoofd zit.
ook de huisarts zei met het consult maandag, meteen bloedprikken en eventueel dan naar een internist. Hij ziet ook zelden vertelde hij een te snelle schildklier. De symthomen zijn er maar in het bloed niet. nu maar afwachten dan op de reumatoloog, wat zei voor me kan doenisschen naar mijn verhaal stuurdt ze me wel door naar een internist.
maar ik baal hier wel van.