Lijf & Lijn alle pijlers

Waar ligt de grens van ongezond eten

07-02-2018 21:08 944 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik snoep graag en ik vraag mij daarom af vanaf hoeveel het ongezond wordt en je diabetes kunt ontwikkelen vanwege al het suiker ? Ik kom niet snel aan dus mijn gewicht vormt in iedere geval geen probleem.

Ik snoep in een week iets van 3 of 4 dingen leeg. Dingen als een zak chips, een pak koekjes, zak met mini snickers, een reep chocola, een gebakje, zak nootjes etc..
Alle reacties Link kopieren
klinkt ongezond... misschien kun je nog een poll aanmaken?
Lorem Ipsum
Drie of vier dingen leeg in de orde van pak koek, zak Snickers?

En dat elke week?

Ik vind het veel, te veel. Ik eet elke dag wel iets lekkers, dus ongeveer 7 unieke dingen per week. Koekje, chocolaatje. Ook eet ik elke dag wel een snoepje, dropje, pepermuntje oid.
Alle reacties Link kopieren
een paar vragen: voel je wel eens misselijk of ziek als gevolg van het snoepen / snacken? Heb je wel eens een suikerkater?
En wat eet je verder?
don't watch the movie, read the book
Alle reacties Link kopieren
Gewoon door blijven vreten (dat is het namelijk) en de diabetes krijg je er gratis bij.
Alle reacties Link kopieren
Eet je verder wel gezond? 7 dagen groenten, fruit enz. Dan kun je best wat maken.

Als je daarnaast ook nog 2x in de week patat en pizza snackt? Zaterdagavond 10 bier en daarna shoarma?
Zondagochtend croissantjes?

Geef eens een volledig beeld :)
Hoe oud ben je?

In mijn jonge jaren deed ik dat ook ongestraft en heb er niets aan overgehouden. Ooh ja, toch wel: want uiteindelijk bleven de kilo's toch plakken.
Maar mijn bloedwaardes zijn altijd goed geweest en nog steeds. Inmiddels is mijn voedingspatroon enorm verbeterd.

Als je nog jong bent kom je met een boel weg.
Ja dat is ongezond.

Dat soort dingen zou je alleen af en toe moeten eten, en niet met de regelmaat die jij aangeeft.

Wat eet je verder? Eet je veel groente en fruit? Kook je veel met pakjes en zakjes? Drink je veel gezoete dranken zoals fris en optimel? Wat eet je op brood? Hoe ontbijt je?

Als ik jou was zou ik eens met een dietiste of voedingsdeskundige gaan praten. Dat is heus niet alleen voor mensen die te zwaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Precies, als je jong bent kom je er gewoon mee weg dus geniet ervan zou ik zeggen!

Hier iedere dag toch wel een reep chocola/zak chips/gebak etc., vaker wel dan niet alles samen. Gezond, vast niet. Maar alles is altijd goed qua waardes en gewicht dus heu.

Als jij er lást van hebt (je voelt je moe, somber, lusteloos, misselijk, opgeblazenm hoofdpijn o.i.d.) is het wel tijd om er iets aan te veranderen.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
07-02-2018 21:31
Ja dat is ongezond.

Dat soort dingen zou je alleen af en toe moeten eten, en niet met de regelmaat die jij aangeeft.

Wat eet je verder? Eet je veel groente en fruit? Kook je veel met pakjes en zakjes? Drink je veel gezoete dranken zoals fris en optimel? Wat eet je op brood? Hoe ontbijt je?

Als ik jou was zou ik eens met een dietiste of voedingsdeskundige gaan praten. Dat is heus niet alleen voor mensen die te zwaar zijn.
Ja want van pakjes en zakjes sterf je eerder, dat de generatie babyboomers er groot mee is geworden vergeten we voor het gemak.
lucky82 schreef:
07-02-2018 21:37
Ja want van pakjes en zakjes sterf je eerder, dat de generatie babyboomers er groot mee is geworden vergeten we voor het gemak.
Ja, en de babyboomers zijn ook groot geworden met veel roken en zonder autogordels. Gaan we die discussie nou weer hebben? Het gaat hier over wat gezond is. Niet over waar je wel mee weg kan komen met een beetje geluk.
Alle reacties Link kopieren
WildeMimosa schreef:
07-02-2018 21:20
een paar vragen: voel je wel eens misselijk of ziek als gevolg van het snoepen / snacken? Heb je wel eens een suikerkater?
En wat eet je verder?
nee.
Overdag eet ik brood ( 4 bruine sneetjes ongeveer) met 30 plus kaas of vleeswaren ( dingen als kipfilet, fricandeau, filetcamerican, salami,boterhamworst etc) .

Avondeten iets als aardappel vlees en groente. Geen vette sauzen ofzo, ja behalve bij gebakken aardappelen . En ik eet 2 keer per week kant en klaar voedsel( chinese producten van de supermarkt, broodje knakworst of stokbrood met beleg meestal)

S avonds nog een schaaltje met magere kwark met cruseli, waarvan ik weet dat het veel suiker bevat maar ik heb in de aaf nog iets nodig dat goed vult. Kwark zonder iets erin vult niet zo. Andere ideeen zijn welkom..

Kwa drinken Water of limonade.
En bij ontbijt halfvolle melk.
lucky82 schreef:
07-02-2018 21:37
Ja want van pakjes en zakjes sterf je eerder, dat de generatie babyboomers er groot mee is geworden vergeten we voor het gemak.
En die zitten allemaal aan de bloeddrukverlagende en cholesterolverlagende medicatie omdat hun hart- en vaatstelsel zo fris en fruitig is gebleven :popcorn:

En meer dan de helft heeft overgewicht.
Alle reacties Link kopieren
Oja fruit vergat ik nog. Ik eet niet elke dag fruit maar zo een 3 keer per week ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
07-02-2018 21:26
Eet je verder wel gezond? 7 dagen groenten, fruit enz. Dan kun je best wat maken.

Als je daarnaast ook nog 2x in de week patat en pizza snackt? Zaterdagavond 10 bier en daarna shoarma?
Zondagochtend croissantjes?

Geef eens een volledig beeld :)
Zie mijn post hierboven voor info. En Alcohol drink ik niet. Kwa maaltijden eet ik volgens mij vrij gezond.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
07-02-2018 21:18
Drie of vier dingen leeg in de orde van pak koek, zak Snickers?

En dat elke week?

Ik vind het veel, te veel. Ik eet elke dag wel iets lekkers, dus ongeveer 7 unieke dingen per week. Koekje, chocolaatje. Ook eet ik elke dag wel een snoepje, dropje, pepermuntje oid.
Ja en ja.
Jij 1 koekje per dag? Knap hoor
Alle reacties Link kopieren
Van snoepen krijg je niet direct diabetes.
Dat risico hangt vooral samen met overgewicht en daar heb je blijkbaar geen last van.
Dat het dus ongezond is heeft niets ye maken met mogelijk diabetes.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Fragolisa schreef:
07-02-2018 21:53
En die zitten allemaal aan de bloeddrukverlagende en cholesterolverlagende medicatie omdat hun hart- en vaatstelsel zo fris en fruitig is gebleven :popcorn:

En meer dan de helft heeft overgewicht.
En dat komt door de pakjes en zakjes? :nope:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geloof ik alle vragen beantwoord maar niet iedereen gequote. Alleen leeftijd niet beantwoord maar dat hou ik liever privé vanwege privacy.
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
07-02-2018 21:39
Ja, en de babyboomers zijn ook groot geworden met veel roken en zonder autogordels. Gaan we die discussie nou weer hebben? Het gaat hier over wat gezond is. Niet over waar je wel mee weg kan komen met een beetje geluk.
De meeste dingen die jij in je eerdere post noemde zijn niet direct erg ongezond. Pakjes en zakjes zijn niet ongezond, optimel is niet ongezond.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Maar hoeveel per week snoepen is dan wel okee?
Alle reacties Link kopieren
-
vance wijzigde dit bericht op 16-07-2019 09:58
0.00% gewijzigd
Solomio schreef:
07-02-2018 22:00
En dat komt door de pakjes en zakjes? :nope:
Nee, door een ongezond voedingspatroon (en te weinig bewegen en roken).
Alle reacties Link kopieren
Ikzeihettoch schreef:
07-02-2018 22:03
Maar hoeveel per week snoepen is dan wel okee?
Zo eenvoudig ligt het niet.
Het grootste gevaar van snoepen is dat je er overgewicht van krijgt.
En als je snoept in plaats van gezond eten kun je tekorten krijgen aan bepaalde voedingsstoffen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Fragolisa schreef:
07-02-2018 22:05
Nee, door een ongezond voedingspatroon (en te weinig bewegen en roken).
En als ongezond worden o.a. de pakjes en zakjes genoemd.
Die er nog nauwelijks waren in de tijd dat de huidige ouderen nog jong waten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven