Olympische winterspelen

14-01-2018 00:00 856 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje vroeg misschien maar dan is ie er maar vast: een topic over de olympische winterspelen.
Wie gaat dat volgen? En wat kijk je graag?
Zelf vind ik het schaatsen (langebaan, shorttrack ook wel) het leukst en zal verder ook volgen hoe Nederlanders in andere sporten het doen.
Alle reacties Link kopieren
Sven woont in de 5 km, die gaat hij wel winnen. De 10 weet ik nog niet.

Goede dag vandaag. Jammer dat Sinkie zoveel op kop moest rijden en daardoor teveel energie verspeelde. Nog 3 kansen. Dames halen het weer eens niet. Suzanne Schulting is nog zo onstuimig. Hoop dat ze met de jaren wat rustiger wordt. Ik had Jorien ter Mors een medaille op het shorttrack gegund. Nu moet ze individueel doen, een bijna onmogelijke missie.

Dat Carlijn goed was, was wel duidelijk. Maar zo goed? Het IOC en de ISU vonden de medaille oogst van Nederland in Sotchi maar niets. Dus hebben ze regels aangepast, waaronder minder deelnemers per land per afstand. Maakt dus vooralsnog niets uit. Hopelijk komt de andere deelnemers ook in de flow.

Net nog even schansspringen af zitten kijken. Jammer dat de wind zoveel invloed had op de wedstrijd, waardoor deze erg lang werd. Terechte winnaar.
Dahlia74 schreef:
10-02-2018 16:38
Sven woont in de 5 km, die gaat hij wel winnen. De 10 weet ik nog niet.

Goede dag vandaag. Jammer dat Sinkie zoveel op kop moest rijden en daardoor teveel energie verspeelde. Nog 3 kansen. Dames halen het weer eens niet. Suzanne Schulting is nog zo onstuimig. Hoop dat ze met de jaren wat rustiger wordt. Ik had Jorien ter Mors een medaille op het shorttrack gegund. Nu moet ze individueel doen, een bijna onmogelijke missie.

Dat Carlijn goed was, was wel duidelijk. Maar zo goed? Het IOC en de ISU vonden de medaille oogst van Nederland in Sotchi maar niets. Dus hebben ze regels aangepast, waaronder minder deelnemers per land per afstand. Maakt dus vooralsnog niets uit. Hopelijk komt de andere deelnemers ook in de flow.

Net nog even schansspringen af zitten kijken. Jammer dat de wind zoveel invloed had op de wedstrijd, waardoor deze erg lang werd. Terechte winnaar.
Ik hoop dat hij ze allebei wint. Maar hij steekt niet meer zo boven de rest als voorheen.
Dus het kan zo maar geen enkele keer goud zijn.
Echt heel leuk dat Carlijn vandaag goud won. Ik kijk nooit schaatsen verder, dus ik ken haar helemaal niet, ik hou gewoon van dit soort verrassingen. Outsiders die het goud wegkapen onder de neus van de favorieten vandaan :thumbsup:

Het was een mooie dag, goed begin van de Spelen zo.
-Esmeralda- schreef:
10-02-2018 18:08
Echt heel leuk dat Carlijn vandaag goud won. Ik kijk nooit schaatsen verder, dus ik ken haar helemaal niet, ik hou gewoon van dit soort verrassingen. Outsiders die het goud wegkapen onder de neus van de favorieten vandaan :thumbsup:

Het was een mooie dag, goed begin van de Spelen zo.
Dat mag alleen als de favoriet geen nederlander/se is!!
Ok mag wel, maar dan moet de outsider ook uit Nederland komen. :)
anoniem_356686 wijzigde dit bericht op 10-02-2018 18:14
0.20% gewijzigd
Ik geniet er ontzettend van om te kijken. Verheug me nu al op de Olympische spelen in 2020.
dagdromer1986 schreef:
10-02-2018 16:32
Erg goede eerste dag, met al een verrassende uitslag. Tenminste, ik had niet verwacht dat Achtereekte hier goud zou pakken (een medaille leek me wel haalbaar). De meesten niet denk ik. Leuk voor haar! Jammer voor Wust en de Jong maar als ik hun reacties zo hoorde na afloop gaan ze er nog wel een beetje blij mee worden straks.
De eerste 4 medailles zijn binnen, goed begin!

Zonde voor Niek van der Velden trouwens, helemaal naar Korea en dan nog voor de start uitvallen.
Zo sneu. Nare val. Gelukkig is de operatie goed verlopen.
Ach, zo sneu inderdaad voor Niek van der Velden! Gelukkig is hij nog piepjong, hij kan nog vele Olympische Spelen mee.
Nu snowboarden op eurosport 5; mooi om te zien.
Corona67 schreef:
10-02-2018 18:14
Dat mag alleen als de favoriet geen nederlander/se is!!
Ok mag wel, maar dan moet de outsider ook uit Nederland komen. :)
Ja oké, dat dan weer wel natuurlijk :proud:
Langebaan schaatsen is voor de rest van de spelen geannuleerd.

Lees hier
Corona67 schreef:
10-02-2018 19:23
Langebaan schaatsen is voor de rest van de spelen geannuleerd.

Lees hier
:rofl: :rofl:
Corona67 schreef:
10-02-2018 19:23
Langebaan schaatsen is voor de rest van de spelen geannuleerd.

Lees hier
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
Corona67 schreef:
10-02-2018 19:23
Langebaan schaatsen is voor de rest van de spelen geannuleerd.

Lees hier
:proud:
Corona67 schreef:
10-02-2018 19:23
Langebaan schaatsen is voor de rest van de spelen geannuleerd.

Lees hier
:rofl:
Zit alweer voor de buis. Nu voor het paarrijden. Vanaf 08.00 uur schaatsen de mannen de 5 km. Sven Kramer kan de eerste schaatser in de geschiedenis worden die drie keer achter elkaar Olympisch Kampioen wordt op de 5 km. Sven schaatst in de voorlaatste rit tegen Patrick Beckert.
Tijdschriftenverslindster schreef:
11-02-2018 06:53
Zit alweer voor de buis. Nu voor het paarrijden. Vanaf 08.00 uur schaatsen de mannen de 5 km. Sven Kramer kan de eerste schaatser in de geschiedenis worden die drie keer achter elkaar Olympisch Kampioen wordt op de 5 km. Sven schaatst in de voorlaatste rit tegen Patrick Beckert.
Is dat ook al een onderdeel op de winterspelen? :P
Corona67 schreef:
11-02-2018 07:33
Is dat ook al een onderdeel op de winterspelen? :P
Dat is het al heel veel jaren (paarrijden is onderdeel van het kunstschaatsen; het betere gooi- en smijtwerk zeg maar :proud: )
Tijdschriftenverslindster schreef:
11-02-2018 07:59
Dat is het al heel veel jaren (paarrijden is onderdeel van het kunstschaatsen; het betere gooi- en smijtwerk zeg maar :proud: )
Ik las paardrijden :$
Ik neem nog wat koffie
anoniem_356686 wijzigde dit bericht op 11-02-2018 08:06
1.12% gewijzigd
Het lijkt erop dat wat met tafeltennis hier gebeurt... Wang, Li etc die uitkomen voor Nederland en andere europese landen, gebeurt elders met schaatsen?

Polen: Wielgat
Zweden: Van der Poel
Canada: Bloemen
Corona67 schreef:
11-02-2018 08:02
Ik las paardrijden :$
Ik neem nog wat koffie

:rofl:

Ik doe met je mee; eerst een kop Nespresso. :HA:
vandaag geen 1,2,3
friezinnetje2014 schreef:
11-02-2018 08:45
vandaag geen 1,2,3
Gewoon TieJay Flowers bij Nederland tellen.
Corona67 schreef:
11-02-2018 08:48
Gewoon TieJay Flowers bij Nederland tellen.
:D
En kunnen we die overlopert van een Bob de Jong ook gewoon in Zuid Korea houden? Zijn we in Nederland van hem af
Alle reacties Link kopieren
Op naar Sven!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven