Vegeta natural, "natuurlijk" genieten

11-02-2018 11:40 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag kreeg ik een gratis proefzakje in de brievenbus, van Vegeta Natural. Er staat op: "Natuurlijk genieten, een mix van groenten en specerijen". En ook nog: "zonder toevoeging van smaakversterkers, zonder toevoeging van aroma's".

Nu kijk ik achterop het zakje, bestaat het dus uit 55% zout en 23% suikers. En nog wat gedroogde groenten. Lekker niet gezond dus.

Maar het leuke komt nog: er zit ook een boekje bij met recepten, en daar staat in:

Gehaktballetjes met pasta:
kook de pasta in licht gezouten water....
Meng 1 eetlepel Vegata en 1/2 tl zout met gehakt...
Voeg toe tomaten, witte wijn en 1/2 tl zout...

Nou lekker gezond zeg, zit je gewoon pasta met gehakt en een berg zout te eten.
En dan adverteren met dat het zo gezond is, blijkbaar kan dit gewoon......
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was zou ik het weggooien.heel goed dat je eerst op de ingredientenlijst keek!
Alle reacties Link kopieren
Nu vraag ik me af wat onder aroma's wordt verstaan. Alles wat smaak en geur geeft is toch aromatisch?
Alle reacties Link kopieren
Terug sturen met een briefje erbij dat je vanwege hartproblemen een zoutarmdieet volgt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat wil je eigenlijk met dit topic?
Alle reacties Link kopieren
Wat slecht, helaas is dit met heel veel producten het geval...
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
11-02-2018 11:53
Wat wil je eigenlijk met dit topic?
Als je dat niet snapt is het dus niet aan jou besteed.

Gelukkig lees ik ook altijd eerst de ingrediëntenlijst, je word bedondert waar je bij staat.
Alle reacties Link kopieren
Kroatisch bedrijf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
nina1966 schreef:
11-02-2018 11:57
Als je dat niet snapt is het dus niet aan jou besteed.

Gelukkig lees ik ook altijd eerst de ingrediëntenlijst, je word bedondert waar je bij staat.
Ja zij leest nu de ingrediëntenlijst waarom een topic openen hier over?
Niemand die haar verplicht om dit op te eten, zij heeft waarschijnlijk zelf een proefzakje aangevraagd?
Dan had ze op voorhand al kunnen kijken wat er inzat.
Alle reacties Link kopieren
Als dit nu het enige product was wat zich zo profileerde...
Dit gebeurt zo vaak. En niet alleen minder bekende merken, ook A merken maken zich hier 'schuldig' aan.
Daarom snap ik alle ophef niet.
Alle reacties Link kopieren
Het is een beetje jammer wanneer het je niet kan schelen dat je langzaam wordt vergiftigd en dat is nog legaal ook.

Ik vind het super irritant. Ik lees heel veel etiketten maar ik loop ook weleens op een avond de super in en dan wil je snel een sausje. Kom je thuis heb je weer een product te pakken waar 50% suiker en/of 30% zout in zit. Voor een x niet dramatisch maar ik vind het in de regel niet lekker smaken. Mijn Aziatische maaltijd hoeft niet naar snoep te smaken en mijn pasta niet naar een hap zeewater.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
8102 schreef:
11-02-2018 12:05
Daarom snap ik alle ophef niet.
Wat doe je nou moeilijk?
TO verbaasd zich over hoe bedrijven hun producten mogen verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Lucylucille schreef:
11-02-2018 12:15
Wat doe je nou moeilijk?
TO verbaasd zich over hoe bedrijven hun producten mogen verkopen.
Maar dat bedrijf verkondigt geen onwaarheden toch? Zout en suiker zijn natuurlijke ingrediënten.
Er wordt geen gezondheidsclaim op het etiket geplakt.
stippensokken schreef:
11-02-2018 12:18
Maar dat bedrijf verkondigt geen onwaarheden toch? Zout en suiker zijn natuurlijke ingrediënten.
Er wordt geen gezondheidsclaim op het etiket geplakt.
Ik zeg nergens of ik het er wel of niet mee eens ben.
8102 loopt te etteren over de reden achter het openen van dit topic, dus dat leg ik even uit.
Alle reacties Link kopieren
Dit zakje zat bij de reclamefolders, dus niet zelf aangevraagd.
Ik ga het zeker ook niet opeten, het verbaasde me inderdaad dat het gezond lijkt, maar het dus niet is.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
11-02-2018 12:09
Het is een beetje jammer wanneer het je niet kan schelen dat je langzaam wordt vergiftigd en dat is nog legaal ook.

Ik vind het super irritant. Ik lees heel veel etiketten maar ik loop ook weleens op een avond de super in en dan wil je snel een sausje. Kom je thuis heb je weer een product te pakken waar 50% suiker en/of 30% zout in zit. Voor een x niet dramatisch maar ik vind het in de regel niet lekker smaken. Mijn Aziatische maaltijd hoeft niet naar snoep te smaken en mijn pasta niet naar een hap zeewater.
Ik lees etiketten in de winkel (als ik mijn bril niet vergeten ben tenminste), maar waar kom je die hoeveelheden suiker en zout nou tegen?

En @TO: ik heb het even gegoogled en als ik het goed begrijp is het een soort kruidenmix om je eten op smaak te brengen. Dat doen veel mensen met zout, en dit kruidenmengsel doet dat dus ook. Met daarnaast nog wat andere kruiden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Vegeta bestaat al eeuwen. wordt gebruikt als kruidenzout. vooral op de balkan.
en de rest is marketing.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
en tuurlijk mag het gewoon. Zout en suiker zijn geen verboden middelen. reclame voor macdonald mag toch ook?
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel goed om het even te melden. Er zijn genoeg consumenten die op basis van de omschrijving het zakje zo leegkieperen over hun eten en dan denken dat ze goed bezig zijn. De tekst is misleidend.
Ik heb een Turkse kennis, die altijd veel vegeta gebruikt. Is idd behoorlijk zout.
Alle reacties Link kopieren
Lekker, vegeta.
Alle reacties Link kopieren
Jejoue schreef:
11-02-2018 14:57
Ik heb een Turkse kennis, die altijd veel vegeta gebruikt. Is idd behoorlijk zout.
Ze/hij gebruikt het waarschijnlijk ook als een soort zout.

Mijn Zwitserse partner strooide het altijd op zijn gekookt eitje, ipv .... zout.

Echt, ik snap de ophef niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Rosawinde schreef:
11-02-2018 12:31
Dit zakje zat bij de reclamefolders, dus niet zelf aangevraagd.
Ik ga het zeker ook niet opeten, het verbaasde me inderdaad dat het gezond lijkt, maar het dus niet is.
Nooit meer natuurlijk met gezond verwarren dus.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
11-02-2018 15:22
Ze/hij gebruikt het waarschijnlijk ook als een soort zout.

Mijn Zwitserse partner strooide het altijd op zijn gekookt eitje, ipv .... zout.

Echt, ik snap de ophef niet hoor.
ja dat is lekker. ook op een gebakken eitje trouwens...
Don't cry, buy a bag and move on.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven