Uitgerekend eind januari 2018 (deel 2)

01-06-2017 19:31 1132 berichten
Hier is deel 2 (als vervolg op ons oude topic: zwanger/eind-januari-2018-uitgerekend/l ... #p27149399) Nu met tabel!
Iedereen die zwanger is en eind januari is uitgerekend, kan hier meeschrijven :cheer2:

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
stellarules
(32/26)
Tweede 28 januari Meisje! :love: 22 december bevallen! :heart:
Januari-2018
(22/27)
Eerste 25 januari Jongen! :love: 12 januari bevallen! :heart:
Sophie
(26/32)
Eerste 23 januari Meisje! :love: 22 januari bevallen! :heart:
Die-ene
(29/31)
Eerste 29 januari Meisje! :love: 23 januari bevallen! :heart:
wahaki
(33/34)
Tweede 21 januari Jongen! :love: 24 januari bevallen! :heart:
Duikmuis87
(30/33)
Eerste 23 januari Jongen! :love: 26 januari bevallen! :heart:
Huismussie
(33/35)
Tweede 23 januari Jongen! :love: 27 januari bevallen! :heart:
flower29
(33/39)
Tweede 22 januari Jongen! :love: 2 februari bevallen! :heart:
Bibi30
(?/?)
Eerste 29 januari Meisje! :love: 6 februari bevallen! :heart:
Phlee87
(27/30)
Eerste 17 januari Jongen! :heart: :duckie:
sammie81
(36/33)
Eerste 31 januari Meisje! :heart: :duckie: IVF; mk dec '16
.
Jufjenn, Masjeel, Adaline, Rowiee_17. Bouvrie. Noor1807. Lin1402, Baby-nummer3, Fannetje, Knorretje2 & Viva-vida: jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen/-schrijven kunnen jullie jezelf altijd weer toevoegen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:28
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
92.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd bibi!
Wel heftig om op het laatst een keizersnede te moeten ondergaan.
Succes met je herstel en geniet van elkaar!
Hoe is het strippen vandaag gegaan Sammie?
Nou dat is nog een heel verhaal....
Hadden om 12 uur afspraak. Verloskundige, andere dan vorige keer, gaf aan geen ontsluiting te voelen, dus kon niet strippen. Vervolgens zei ze ook nog dat kindje volgens haar niet meer ingedaald lag. Dus was een redelijke domper.
In de middag was er al afspraak gemaakt voor intake inleiding. Daar is nog een keer gevoeld. Kindje lag prima ingedaald, wat ik zelf inmiddels ook al dacht gevoeld te hebben en er was gewoon nog steeds 1 cm ontsluiting en de baarmoedermond was volgens haar nu ook half verstreken.
Kindje heeft t nog goed naar zin in buik en nog genoeg vruchtwater.
Zondag hebben we nu afspraak staan voor inbrengen ballon en dan hopelijk maandag terug voor inleiden. Al hoop ik stiekem dat het toch nog vanzelf gaat komen.
Had het idee dat ik net op wc slijmprop ben verloren. Weet dat dat niets zegt over naderende bevalling, maar waar we vanmiddag na verloskundige dachten dat er echt niets gaande was, heb ik nu iig t idee dat er wel iets op gang komt.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Gefeliciteerd Bibi. Heftig met een keizersnede, zeker als dat nog tijdens de bevalling besloten moet worden.
Hopelijk herstel je daar snel een beetje van en kun je lekker genieten.

Sammie, wat gek dat de een zegt dat er niks is en de ander voelt wel wat. Fijn dat je een duidelijk plan hebt voor hoe of wat. Hopelijk begint het spontaan en anders komt het zondag of maandag helemaal goed.
Hoi dames! Sorry van de radiostilte!

Fijn dat jullie inmiddels bijna allemaal bevallen zijn en dat het bij iedereen goed is gegaan!

Sammie; heel veel succes nog met je aller- allerlaatste loodjes!

Onze kleine man is maandag gewoon alweer 1 maand oud. Het lijkt zoveel korter! Ondanks dat de gebroken nachten zo zwaar zijn geniet ik zo enorm van het kleine mannetje! Hopelijk gaat bij jullie ook alles voorspoedig!

Ik zal snel een uitgebreidere update posten :)
Sammie, hoe gaat het nu bij jou? Hopelijk is het vanzelf op gang gekomen, anders veel succes met inleiden vandaag! Bijna je lieve baby in je armen 😊
Ff vraagje aan de moeders.. Hoe doen jullie dat die nachten met werkende partner?
Ik kan onze kleine meid niet altijd na voeding slapend weg leggen. Vervolg dat ik haar in me armen moet houden . Best lekker maar de voeding duurt soms al 45 min en dan nog tijd op de arm en vervolgens komt ze zo'n goed uur later weer. Heel af en toe heb ik mazzel dat ze paar uur slaapt.
Kortom mijn nachten zijn niet gebroken maar gewoon weg. Tips zijn welkom
Sammie, hier ook heel benieuwd hoe het gaat met jullie! Hopelijk is alles goed gegaan en zijn jullie bevallen.

Bibi, ik kan Saar ook niet meteen weg leggen vanwege een reflux. Dus ik moet haar na de voeding rechtop houden. Maar ze drinkt wel vlot dus ik ben inmiddels zo’n 45min-60min kwijt aan een nachtvoeding incl verschonen. Ik doe dat gewoon zelf want inderdaad vriendlief werkt. Maar ik ga rond half 10 naar bed en sta rond half 9 op en ik doe een middagdutje. Tussen die uren van de nacht zitten 3 voedingen. Dus ik behaal zo wel mijn nodige uren slaap. Het is nu alleen savonds op de bank niet zo gezellig omdat ik op tijd te bed ga. Maar dat komt straks wel weer :)
Balen Bibi van je nachten, slopend is dat hè.. vooral onhandig dat je haar na de voeding niet kunt neerleggen. Lukt zittend slapen een beetje misschien voor je? Als je je stut met kussens aan weerszijden zodat ze niet van je af kan rollen bijv? Ik heb gelukkig mazzel dat hij meestal wel na wat boeren alweer terug in bed kan en ook vrijwel gelijk slaapt, maar hij komt soms wel om de 2 uur s nachts.. pfff.
Ondanks dat man werkt, doet hij wel een deel van de voedingen s nachts. Anders trek ik het gewoon echt niet. Hij mag wel kiezen welke voedingen voor hem het minst slopend zijn. We doen nu meestal dat hij het eerste deel vd nacht doet, tot uur of twaalf / een, en ik daarna tm de ochtend. Ik ga meestal gelijk nadat kleuter op bed ligt me klaarmaken voor bed, dus lig er meestal om 19.30 in haha. Dan maar geen gezellige avond, maar ik moet gewoon slapen. Man komt meestal iets later en neemt baby dan mee. We staan iets voor 7 uur allemaal op, ook ivm school. Maar dan heb ik dus iig van 20 tot 1 uur goed kunnen slapen.
Ik begin langzaam op te krabbelen, nu 2,5 week na de bevalling. Lijkt al véél langer trouwens. Had mijn bevalverhaal hier nog niet gedeeld door alle drukte en vermoeidheid.. maar ik had met 40+3 een afspraak bij de gynaecoloog om inleiden te bespreken. Dat kon gelukkig met 40+6. Maar ze heeft gelijk gekeken of strippen misschien mogelijk was en toen bleek ik al 2-3 cm ontsluiting te hebben! Gestript dus, rond 14u en rond 17u kreeg ik steeds pijnlijkere harde buiken. Maar ja dat had ik al paar dagen dus ach. Ik ben tegen 18u ze toch maar gaan timen en toen bleken ze wel erg regelmatig om de 5 min te komen en steeds pijnlijker te worden. Ik ben gaan douchen om te checken of het echte weeën waren, om 20u hebben we de verloskundige gebeld. Ontsluiting was toegenomen dus op naar het ziekenhuis. Na een uur zijn daar mijn vliezen gebroken en toen ging het ineens snel. Razendsnel. Binnen 1,5 uur van 5 naar 10 cm.. 5 voor 12 mocht ik gaan persen en 2 over 12 is hij geboren, nét op mijn mans verjaardag haha. Paar hechtingen nodig maar amper bloed verloren. Om 3 uur s nachts waren we alweer thuis en kwam de kraamhulp voor een uurtje langs om op te starten. De volgende ochtend was heel gek, mijn zoontje werd wakker en had niets meegekregen van alles. Hij ging slapen terwijl ik nog dikke buik had, de volgende ochtend lag zijn broertje ineens in de wieg! Gelukkig reageerde hij heel blij en is hij nu een trotse broer. Wel flink tegendraads door alle veranderingen, maar puur tegen ons en niet tegen zijn broertje.
De kraamweek vond ik erg pittig. Ik had veel pijn aan de hechtingen en aambeien.. en dat icm de uitputting en gierende hormonen was geen feest. Gelukkig hadden we een fijne kraamhulp, dat scheelde. Nu begin ik op te krabbelen, ik merk duidelijk verschil met de vorige bevalling. Toen was ik veel bloed verloren en gaf ik borstvoeding, waardoor ik erg duizelig was. Nu sta ik al veel beter op m'n benen en ook traplopen ging vrij snel goed. Door mijn ME zal mijn herstel nu wel afvlakken en langzaam gaan, maar ik ben al blij met hoe veel ik nu al kan. Rustig aan verder.. Gelukkig hebben we een heel makkelijk en tevreden mannetje! Op krampjes na horen we m amper, we genieten enorm van hem :)
Pittig zeg Bibi! Slaapt ze overdag wel wat langer zodat je dan een beetje slaap kan pakken? Hier wil ze ook niet meteen slapen na een nachtvoeding, ik leg haar dan vaak op mijn borst terwijl ik half lig, dan kan ik een beetje snoozen. Eerder verdeelden we de nachten, maar sinds vriend weer aan het werk is doe ik ze. Maar ik heb het geluk dat ze na tot laat in de avond clusteren nog maar 1x wakker wordt de meeste nachten.
Van de kraamhulp kreeg ik de tip om haar overdag veel in het licht te leggen en gewoon geluid te maken en in de nachten het zo donker en rustig mogelijk te houden. Dat heeft hier goed geholpen, maar dat kan ook gewoon geluk zijn.

Fijn dat je op begint te krabbelen huismussie! Kan me goed voorstellen dat geen borstvoeding geven ook mee helpt, dat kost best wat energie. En wat een snelle bevalling zeg, al had het zo te zien nog net 3 minuten sneller gemogen. :P

Sammie: ik hoop dat je inmiddels bevallen bent en lekker kunt genieten van je baby!
Hoe gaat het nu met jullie en jullie kleine?
Ik weet niet meer wie het vroeg over de nachten, maar als mijn vriend moet werken met een vroege dienst, dan ga ik er af.
Meestal heb ik het geluk dat de kleine na de voeding weer in slaap valt.
Verder probeer ik smiddags tegelijk met hem even te slapen, want hoe dan ook, het is wel slopend natuurlijk.

Sammie hoe gaat het met jou?

En stellarules, hoe gaat het met jou?
Hoi allemaal,

Ik was jullie eerlijk gezegd helemaal vergeten, Haha!
Zondag is er een ballon ingebracht. Kreeg toen meteen toen we thuis kwamen weeen, dat was om 12 uur. Om 17 uur stopte het. Volgende dag om 7 uur gemeld in het ziekenhuis. De ballon had zn werk gedaan, ik had 3 cm ontsluiting. Nadat de vliezen waren gebroken kwamen de weeen vanzelf op gang zonder opwekkers. Na een uur vond ik dat echt super heftig en waar ik geen pijnstilling wilde, dacht ik toen zak er maar in. De verloskundige zei, denk er nog even over na. Vervolgens kwam ik in een super flow met mijn vriend en had ik om 12 uur ouzo volledige ontsluiting. Daarna vielen de persweeen helaas weg en moest ik rustig meepersen. Weeen kwamen niet meer op gang dus was de weeenopwekking alsnog nodig. Toen bleek ook dat ze als sterrenkijker lag en dat haar hartslag steeds te veel zakte. Er kwamen inmiddels steeds meer mensen in onze kamer, de gynaecoloog moest komen voor de vacuümpomp. Daarna werden er ook kinderartsen opgeroepen. Gelukkig was ze er toen vrij snel om half 4 en begon ze met wat hulp ook snel goed te kleuren en te ademen. We hebben daarna een prachtig gouden uur gehad waarbij ze ook al keurig aan de borst aanhapte. Vervolgens kwam de kinderarts terug. Haar bloeduitslagen waren heel slecht en ze dachten dat ze wellicht toch zuurstoftekort had gehad. Mijn moederinstinct zei dat er niets aan de hand was, maar was toch wel echt schrikken. Ze moest vervolgens aan de hersenbewaking op de ic. Gelukkig bleek al heel snel dat alles goed was. De volgende dag mocht ze gelukkig al naar mijn afdeling toe en sindsdien zijn we onafscheidelijk. Sinds woensdag zijn we thuis en het gaat helemaal geweldig. De borstvoeding komt super op gang. Ik ben compleet stoned van de oxytocine en lig uitgestrekt op een hele grote roze wolk.

Wat betreft het slapen en partner. Ik ga nu borstvoeding goed op gang is op haar kamer in schommelstoel voeden, zodat vriend door kan slapen. Merk dat ik nog wel heel alert ben zodat slapen nog lastig is.

Fysiek voel ik me super. Ik ging erg fit de bevalling in en dat merk ik nu ook. Mijn lijf herstelt goed. Alleen die aambeien, auw!
Al met al klinkt het vast voor jullie als een heftige bevalling, maar ik heb echt een super bevalling gehad. Alleen had Saar (goede naam sophie!!) een wat mindere geboorte. Gelukkig is ze nu een heerlijk tevreden baby.
Gefeliciteerd Sammie! Fijn dat ze eet eindelijk is. En fijn om te horen dat je je bevalling zo positief hebt ervaren. En nog een Saar! Het is dan ook een hele leuke naam. :P
Hey smmie . Ik had ook sterrekijker. Ze hebben mij alleen veeel te lang door laten gaan waar t niet lukte. Ik kijk dus helaas niet goed terug op de bevalling die uiteindelijk keizersnee werd. Fijn dat het bij jou gelukt is! En je lekker bovenop je wolk zit. Gefeliciteerd meis
Sammie: gefeliciteerd!!
klinkt pittig maar fijn dat jij het als goed hebt ervaren! Je kraamweek klinkt heerlijk.
Geniet van je enorme roze wolk met je gezin.
En inderdaad, wat een leuke naam ;)
Gefeliciteerd Sammie met Saar! Wat een verhaal pff.. hoe gaat het nu met jullie?

Vervelend Bibi dat je zo terugkijkt op je bevalling. Hoe voel je je nu eronder?

Hoe gaat het nu verder met iedereen? Raken jullie een beetje gewend? Wij vinden wel weer aardig ons ritme gelukkig. Merk echt groot verschil met v vorige keer, een 2e doe je er zoveel makkelijker bij vergeleken met een eerste kind, heel gek. Maar het is ook minder overweldigend merk ik, maken bijv veel minder foto's enz. Onze kleuter moet nog het meeste wennen, hij is heel lief voor zijn broertje maar zó vreselijk boos en opstandig tegen ons.. pfff! Verder herstel ik best goed, kan al best veel weer doen gelukkig. Hoop dat t goed gaat met jullie!
Ik heb al een poos niks meer geplaatst.
Steeds als ik wat heb getypt, dan is de er bad gateway in beeld. Dus ik was er even klaar mee...

@huismussie
We raken wel steeds meer gewend. Je groeit er ook zo weer in (mijn oudste is 13, dus ik had er even een hard hoofd in)
Maar die gebroken nachten went echt niet..
De kleine heeft elke dag wel een moment dat hij alleen maar huilt en dan is niks goed, behalve bij me liggen.
Dat is weleens 'vervelend' want je kan niet veel en op een gegeven moment denk je alleen maar gehuil te horen, ook al huilt hij even niet.
Verder heeft hij nu van de ha lactulose gekregen ivm het niet tot heel weinig poepen waar hij erg veel last van had.
Dit lijkt nu aan te slaan.

Het is rustig op het forum. Ik hoop dat alles goed is met iedereen
Flower: ik kreeg die melding van bad gateway ook inderdaad.
Fijn dat je wat meer went buiten de nachten dan. Dat huilen is ook lastig soms ja, maar ik vind het wel een fijn gevoel dat je ze dan als moeder wel rustig krijgt.
Fijn dat z’n darmpjes goed op gang komen met de lactulose. Dat zal wel schelen in de krampjes.

Huismussie:
Fijn dat je een goed ritme hebt.
Ik geloof wel dat een tweede makkelijker is ja. Je weet denk ik beter wat je kunt verwachten?
Met je oudste komt dat vast ook goed. Even wennen, wel mooi dat ie zo lief is voor z’n broertje.

Bij ons gaat alles goed. Saar groeit super. Vorige week controle op het CB gehad. Ze was 3cm gegroeid en vanaf haar laagste gewicht een kilo aangekomen.
Ik vind het nog zo bijzonder dat ze zo groeit op mijn melk.
Gisteren heeft ze voor het eerst echt bewust gelachen. Ze lijkt ook helderder en meer gefocust te kijken. Echt superleuk.
Hier wisselen de nachten nog. Soms slaapt ze in de avond een hele ruk en wil ze ‘s-nachts 2x en soms clustert ze juist ‘s-avonds en dan maar 1x ’s-nachts.
We hebben nu wel te maken met een verkouden baby met spruw, dus eten is momenteel even een dingetje maar dat komt ook wel weer goed.
Huismussie: wat fijn dat het je nu gemakkelijker af gaat. Kan me voorstellen dat jouw herstel dan ook beter gaat.

Flower: fijn dat de lactulose lijkt te werken. Geef je borstvoeding? En moet jij dan je voeding aanpassen?
Leuk dat je oudste 13 is, dan maakt hij ook heel bewust mee hoe de baby opgroeit.
Huilen herken ik, gelukkig duurt het hier meestal niet heel lang. Misschien gaat het straks beter nu hij ook lactose krijgt?
Zelf die ik haar overdag op zulke momenten in de draagdoek, dan krijg ik in ieder geval iets gedaan.

Sophie: wat fijn dat ze zo goed groeit! En leuk dat ze bewust lacht. Hier doet ze het af en toe per ongeluk en kijkt dan heel vreemd op dat wij zo blij reageren. Sneu dat ze spruw heeft, hopelijk gaat dat snel weer beter. Heeft ze iets van medicijnen die moeten helpen?

Hier gaat het ook goed. Ook minder aanwezig op het forum door die stomme gateway...
Vorige week zijn wij ook bij het cb geweest, ze is ruim een kilo aangekomen ten opzichte van haar geboortegewicht. Sowieso gaan alle veranderingen zo snel, ze ziet er echt totaal anders uit dan een maand geleden. En wat Sophie zegt herken ik ook, ze is steeds alerter en vindt het heel interessant om om zich heen te kijken, het liefst naar één van ons. De nachten gaan ook best goed, ze slaapt telkens een beetje langer. Alleen vannacht was even minder door de krampjes, maar dat is vooral sneu voor haar zelf.
Die ene: ja Saar krijgt nystatine en ik miconazolzalf. We waren er heel op tijd bij dus dat scheelt.
Wat is ze goed gegroeid zeg!
Leuk he al die veranderingen. Hoewel een pauzeknop best fijn zal zijn denk ik.

Ik merk nu goed dat Saar in een zogenaamd sprongetje zit. (Oei ik groei)
De afgelopen 2 nachten kwam ze 3x en ook overdag om de 2u. Even doorbijten nog. Over een dag of 2 zou ie over moeten zijn.
Fijn dat ze er medicijnen voor het, spruw inmiddels bijna over hoop ik? En met het vele drinken? Voor jou ook pittig zulke dagen.
Heel herkenbaar van die pauzeknop. Ze verandert zo snel. Ik vind haar ook al heel groot, maar met regelmaat kijken mensen op straat naar haar om dan te roepen dat ze zo klein is. :P
Sprongetjes en zo hou ik om eerlijk te zijn niet echt bij wanneer die zijn. Soms heeft ze wat meer honger en de laatste dagen wat meer krampjes, dus misschien ook een sprongetje? Ze is ten slotte maar 1 dag jonger dan Saar.

Wij hebben haar een paar dagen terug voorgesteld aan haar overgrootouders, daar was heel leuk. Ze waren ontzettend gelukkig, echt super om te zien. :flirting:
Ja ik houd zelf ook niet precies bij wanneer de sprongetjes zijn. Maar ze had ook meer last van krampjes, beetje verkouden, die spruw. Dus daar weet ik het aan tot een vriendin me erop wees en alles wat ik lees klopt wel.
Dus inderdaad wellicht bij jullie ook een sprong.

Leuk van je overgrootouders! Bijzonder zoveel generaties he.
Mijn opa en oma van mijn vaders kant leven ook nog en zijn in de kraamweek langs geweest. Die werden ook flink emotioneel.
Johan heeft nog 1 opa. Daar zijn we wel geweest maar die is heel dement en wilde die dag zijn ogen niet open doen dus zijn we snel weer gegaan.

Spruw is inderdaad op zijn retour. Ik heb in ieder geval niet zo’n pijn meer als ze drinkt en haar tongetje lijkt ook iets minder wit te worden.
Waarschijnlijk bij ons dan ook een sprongetje, veel van wat je schrijft en wat ik opgezocht heb past er bij.

Wat mooi dat jullie dochter ook nog zoveel overgrootouders heeft! Herkenbaar wat je schrijft over de demente opa. Hier een demente oma en die krijgt het niet echt mee. We hebben veel foto's gemaakt om het vast te leggen.

Fijn dat de spruw aan het wegtrekken is!
Wat vervelend van spruw. Fijn dat iedereen beetje gewend lijkt te zijn aan de kleintjes.

Hier gaat ook alles goed. Morgen is ze alweer 3weken. Op buikkrampjes na is ze een hele tevreden baby. Ze kwam laatste week maar 1keer in de nacht, maar dit weekend weer twee keer. Gelukkig konden we ons toen sochtends nog een keer omdraaien. Vind t soms in de nacht wel heel pittig, omdat ik super diep in slaap ben en dan echt moeite heb met wakker worden.

Heb na euforische kraamweek, nu wel wat meer moeite om te genieten. Vind t overdag zonder bezoek best wel saai. En je komt echt tot niets. Kan gelukkig wel al weer heel lang wandelen en dat vindt ze ook heerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven