Lijf & Lijn alle pijlers

Vreet buien...tips?

28-02-2018 20:57 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben 23 jaar, 170 cm en weeg ongeveer 64 kg. Over het algemeen eet ik gezond. Ik kook altijd zelf en hou van nieuwe recepten en afwisseling. Ook eet ik voldoende fruit en groente.

Wel heb ik een vervelende gewoonte. Ik eet soms een halve zak snoep of een halve reep chocola op zonder er eigenlijk bij na te denken. Dit is jaren geleden begonnen als emotie eten(thuis huiselijk geweld, en dat at ik dan weg op mijn kamer)
Nu ik uit huis ben(ruim 2 jaar nu) merk ik dat ik het nog niet echt onder controle heb. Ik kan het gewoon niet bij 1 koekje houden. En achteraf heb ik er spijt van.

Ik probeer altijd wel gezonde alternatieven te eten zoals groente met hummus of een stuk fruit.

Hebben jullie tips voor mij. Tips over vullende en gezonde snacks zijn ook welkom (handig voor de 4 uur dip)
Ik heb geen ongezond gewicht, maar ik merk dat ik hier niet blij van word en ik wil voorkomen dat ik aankom door dit eetgedrag. Ik zou eerder wat vet kwijt willen(3-5 kg)

Ook eet ik het liefst natuurlijk en bio. En dat staat haaks op die gekke vreetbuien met suiker en vet.

Groetjes!
Onze tijd is nu.
Hoe vaak is soms dan?
Ik eet ook wel eens een hele reep op maar dat hoeft op zich toch geen probleem te zijn?
Tja, misschien heel erg voor de hand liggend, maar geen rotzooi meer kopen?

Ik eet ook gezond en snoep ook regelmatig. Ik voel mij er niet schuldig om. Als jij dat wel hebt, gewoon niet meer in huis halen.
Ik lees mee! Herkenbaar.
Alle reacties Link kopieren
5 keer in de week gemiddeld.
Voel me er gewoon niet zo goed bij.
Onze tijd is nu.
Ik ben gestopt met bepaalde dingen te kopen. Zoals een zak m&m crispy of maltezers. Dat is mijn risicovoedsel.
Alle reacties Link kopieren
@Madre

Niet meer kopen is het beste inderdaad. Ik moet eens wat strenger voor mezelf zijn daarin, haha.
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
@ hertje

Goed van je. Die dingen hoef ik ook niet te halen. Dat gaat in een keer op! Echt belachelijk gewoon.
Onze tijd is nu.
Mar-ianne schreef:
28-02-2018 21:06
@Madre

Niet meer kopen is het beste inderdaad. Ik moet eens wat strenger voor mezelf zijn daarin, haha.
Ik denk dat je strenger kan zijn in de winkel dan dat je het eenmaal in huis hebt en je de verleiding niet kan weerstaan. Probeer die snoepgang in de supermarkt gewoon over te slaan.
Mar-ianne schreef:
28-02-2018 21:07
@ hertje

Goed van je. Die dingen hoef ik ook niet te halen. Dat gaat in een keer op! Echt belachelijk gewoon.
Ik weet precies hoe het voelt geloof ik. Ik heb ook ongeveer jouw lengte en gewicht dus ben niet te dik. Maar die snoepbuien aaaaaargh ik kan me er zo moeilijk tegen verzetten en voel me erna zo schuldig. Ik eet wel echt te weinig groente en fruit dus ik ga proberen het snoepen daar meer door te vervangen.
Alle reacties Link kopieren
Rantsoeneren. Koop kleine zakjes van wat je lekker vindt en houd je aan één zakje.

Houd ook balansdagen waarop je niet mag snoepen en alleen maar caloriearm gezondsheidsvoedsel mag eten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-02-2018 22:05
Reden: spam
99.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ Miranda

Bedankt voor het mee denken en fijn dat dit voor jou goed geholpen heeft.
Ik ben zelf te nuchter voor dit soort dingen ;)
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
hertje89 schreef:
28-02-2018 21:09
Ik weet precies hoe het voelt geloof ik. Ik heb ook ongeveer jouw lengte en gewicht dus ben niet te dik. Maar die snoepbuien aaaaaargh ik kan me er zo moeilijk tegen verzetten en voel me erna zo schuldig. Ik eet wel echt te weinig groente en fruit dus ik ga proberen het snoepen daar meer door te vervangen.
Groente en fruit vind ik zelf erg lekker! Vooral banaan, passievrucht, bessen, granaatappel.
Succes!
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
Lekker zoet voedsel, op het moment dat je het proeft, wekt nu eenmaal de begeerte op naar meer. Dat heeft met overleven te maken. Zoet voedsel levert meteen werkkracht en het restant wordt opgeslagen.

Alleen maar met kunstgrepen kan je voorkomen dat je tonrond eet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Haal het niet meer in huis. En ga met een volle maag naar de supermarkt.

Hou ook je calorieen eens bij in een app zoals MyFitnessPal. Dan zul je zien wat een calorieen je binnenkrijgt. Ik vind 64 kilo namelijk best flink bij 1.70 m, tenzij je een super gespierde sporter bent ofzo.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-02-2018 22:04
Reden: spam
99.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hou eens op met dat gespam Miranda
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
28-02-2018 21:30
Haal het niet meer in huis. En ga met een volle maag naar de supermarkt.

Hou ook je calorieen eens bij in een app zoals MyFitnessPal. Dan zul je zien wat een calorieen je binnenkrijgt. Ik vind 64 kilo namelijk best flink bij 1.70 m, tenzij je een super gespierde sporter bent ofzo.
Vind ik ook; ik ben 2 cm korter maar meer dan 12 kilo lichter en ik heb een vrij normaal postuur; niet uitgesproken mager.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
28-02-2018 21:39
Vind ik ook; ik ben 2 cm korter maar meer dan 12 kilo lichter en ik heb een vrij normaal postuur; niet uitgesproken mager.
Precies. Ik ben ruim 10 cm langer en ik weeg iets minder dan TO. Ik ben ook niet mager, maar wel wat men slank zou kunnen noemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mezelf zeker niet té flink. Heb maat 36/38. Maar ik wil wel zorgen dat ik niet zwaarder word. Liever iets er af dan wat er bij. Bedankt voor de tip met de calorieen app.
Onze tijd is nu.
-Drink je genoeg? Niet genoeg drinken geeft soms ook een "honger"gevoel.
-Ga kauwgom kauwen om afgeleid/bezig te zijn (wel zonder suiker, anders vallen je tanden er alsnog uit)
-Houd bij wat je in je mond stopt (bijv. site voedingscentrum, kun je gelijk zien of je genoeg vitamines, vezels, calcium, etc. binnen krijgt) en kijk vervolgens hoe lang je hiervoor moet bewegen. Een chocoladereep is vast geen uur hardlopen waard.
-Haal het niet in huis, of als je het toch hebt: stop een of twee handjes chips in een bakje en berg de rest van de zak op. Kleinere hoeveelheden zijn vaak duurder, maar minder gevaarlijk.
FunnyFace8 schreef:
28-02-2018 21:30
Haal het niet meer in huis. En ga met een volle maag naar de supermarkt.

Hou ook je calorieen eens bij in een app zoals MyFitnessPal. Dan zul je zien wat een calorieen je binnenkrijgt. Ik vind 64 kilo namelijk best flink bij 1.70 m, tenzij je een super gespierde sporter bent ofzo.
64 kilo bij 1.70 is normaal hoor.
Niet flink.

Ik haal niet veel meer in huis.Als ik chips haal, gaat het ook in een keer op.Boodschappen doen met een volle maag😁
MevrouwJack schreef:
28-02-2018 21:38
Hou eens op met dat gespam Miranda
1 sessie is 375 euro, en je hebt er minstens 3 "nodig" . :facepalm: Kun je ook een hoop nuttige dingen mee doen....
Zouden er echt mensen intrappen?

En To, bij mij werken porties ook het beste. Als ik trek heb in chocola, en ik verplicht mezelf om een appel te eten, dan heb ik daarna nog trek in chocolade :|
Dus gewoon gelijk een stukje chocolade eten werkt beter voor mij.
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
28-02-2018 21:30
Haal het niet meer in huis. En ga met een volle maag naar de supermarkt.

Hou ook je calorieen eens bij in een app zoals MyFitnessPal. Dan zul je zien wat een calorieen je binnenkrijgt. Ik vind 64 kilo namelijk best flink bij 1.70 m, tenzij je een super gespierde sporter bent ofzo.
Flink?? Welnee. Bmi van 22.. prima toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven