Operatie ingegroeide nagel
woensdag 7 maart 2018 om 13:42
woensdag 7 maart 2018 om 13:47
Ik heb stuk van mijn nagel laten verwijderen en het nagelbed vernietigen. Dit kon gewoon bij onze huisarts (met speciale opleiding hiervoor) en ik ben dus niet naar het ziekenhuis geweest.
Verdoving gebeurde middels een locale verdoving (spuiten), waarvan de eerste wel flink pijn deed, herinner ik me. De daarop volgende voelde je al niet meer.
Achteraf was er meteen opluchting, want de pijn van de ingegroeide nagel was eigenlijk erger dan de gevoeligheid achteraf.
Verdoving gebeurde middels een locale verdoving (spuiten), waarvan de eerste wel flink pijn deed, herinner ik me. De daarop volgende voelde je al niet meer.
Achteraf was er meteen opluchting, want de pijn van de ingegroeide nagel was eigenlijk erger dan de gevoeligheid achteraf.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
woensdag 7 maart 2018 om 14:02
Ik heb het twee keer gehad. De eerste keer hebben ze alleen een stuk van de nagel weg gehaald en hielp dus niets. Tweede keer hebben ze het nagelbed verlaagd en kreeg ik daar dus ook hechtingen in. Dit vond ik veel meer pijn doen maar hielp wel. Ik kreeg 3 spuiten voor verdoving maar meestal is 2 injecties genoeg. Die zijn vervelend, maar dat is toch maar even. Beter dan dat t niet verdoofd wordt. Ik heb bij de 2e operatie ook echt wel drie dagen goed pijn gehad. Ik kreeg hier diclofenac voor. Dat hielp wel goed.
En het is inderdaad niet echt een operatie te noemen, zo gedaan.
En het is inderdaad niet echt een operatie te noemen, zo gedaan.
woensdag 7 maart 2018 om 14:16
Stelt niks voor? Even gemeen? Oké, ik was nog een jonkie (8) toen ik deze operatie kreeg, maar die spuit, daar heb ik nog steeds een trauma van. Die deed echt mega pijn. Ook achteraf heb ik echt nog wel een paar dagen flink veel pijn gehad. Maar goed, zoals gezegd was ik nog jong destijds.
woensdag 7 maart 2018 om 14:41
Ja dat doet verschrikkelijk veel pijn. Vooral als je je teen stoot ofzo
Sterkte TO, ik ben er gelukkig met behulp van een podotherapeut helemaal vanaf gekomen.
woensdag 7 maart 2018 om 14:47
Verhip schreef: ↑07-03-2018 14:16Stelt niks voor? Even gemeen? Oké, ik was nog een jonkie (8) toen ik deze operatie kreeg, maar die spuit, daar heb ik nog steeds een trauma van. Die deed echt mega pijn. Ook achteraf heb ik echt nog wel een paar dagen flink veel pijn gehad. Maar goed, zoals gezegd was ik nog jong destijds.
Als kind kan ik me voorstellen dat je erg schrikt van deze prik maar ik denk dat ook voor jou nu als volwassene heel erg mee zal vallen.
woensdag 7 maart 2018 om 14:59
Balen! Ik kon die van mij wel knuffelen toen ik er vanaf was.
woensdag 7 maart 2018 om 15:04
Mensen die het nooit gehad hebben zeggen dan vaak ja dat is gewoon een kwestie van goed je nagels knippen. Maar bij mij ligt het echt aan de vorm van de nagel en nagelbed. Je kan knippen wat je wil, maar je kan het dan niet voorkomen.
Wel goed dat ze je nagelbed ook echt gaan verlagen. Zorg dat je goede pijnstilling krijgt. Komt vast goed! Succes!
Wel goed dat ze je nagelbed ook echt gaan verlagen. Zorg dat je goede pijnstilling krijgt. Komt vast goed! Succes!
woensdag 7 maart 2018 om 15:09
Duur grapje want dat gaat je je eigen risico kosten van minstens € 385,- Ik heb het 2 keer aan de hand gehad en ik vond het reuze meevallen. De 2e keer had ik een invaller/ huisarts die jarenlang tropenarts was geweest. Die gaf een stevigere dosis pijnstilling dan mijn eigen huisarts de 1e keer. Gevolg was dat ik mijn voet niet meer voelde. En dat is een gekke gewaarwording als je na de behandeling opstaat en wegloopt. Ben na de behandeling gewoon weer gaan werken (zittend beroep) en heb nergens last van gehad.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
woensdag 7 maart 2018 om 15:23
Nee, het nagelbed verlagen was goed, en vooral die zijkant ervan. Eigenlijk kan ik t niet helemaal het verlagen van nagelbed noemen omdat ze meer iets van de zijkant eraf gesneden hebben. Mijn nagel ging gewoon altijd in m’n zijkant zitten.. zonder dat hij om laag groeide ofzo. Te veel vlees aan de zijkant ofzo? Leuk onderwerp dit. Ik geloof dat dit trouwens echt erfelijk is. M’n vader en zus hebben dit ook. Ik haat tenen. Lelijkste lichaamsdeel.
woensdag 7 maart 2018 om 15:43
Heb wel met m'n voet op een krukje gezeten maar aan rolstoelen doet mijn huisarts niet, de bikkel.Anoniem123456123456 schreef: ↑07-03-2018 15:27Direct daarna je voet naar beneden wordt wel afgeraden ivm de bloeding (en natuurlijk ook voor de pijn). Ik kreeg van de zuster telkens een rolstoel die ze klaar hadden staan voor naar de auto.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps