Gezondheid alle pijlers

Operatie ingegroeide nagel

07-03-2018 13:37 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben vanochtend doorverwezen naar de chirurg. Want er moet geopereerd worden aan mijn grote teen. Wie heeft dat ook gehad? Hoe lang heeft het pijn gedaan (ben een angsthaas) ?
Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt, maar ik denk dat je meer pijn lijdt aan de ingegroeide nagel dan wanneer die niet meer in je vlees zit.
Sometimes reality is too complex for oral communication. But legend embodies it in a form which enables it to spread.
Ik heb dat gehad. Kreeg een plaatselijke verdoving. Pijn viel mee. Het kan flink bloeden. Je voet wordt flink ingepakt in verband, dus je kunt dan niet je schoen aan (neem slipper mee). Ik vond het allemaal meevallen
Doet zo'n ingegroeide nagel dan geen helse pijn?
Sometimes reality is too complex for oral communication. But legend embodies it in a form which enables it to spread.
De spuit van de verdoving is even vervelend, verder vond ik het erg meevallen. Het is vooral belangrijk dat je je teen een paar dagen rust geeft zodat de wond goed kan genezen en niet gaat ontsteken.
Dat laatste heb ik namelijk gehad en dat maakte het minder fijn.
Ik heb stuk van mijn nagel laten verwijderen en het nagelbed vernietigen. Dit kon gewoon bij onze huisarts (met speciale opleiding hiervoor) en ik ben dus niet naar het ziekenhuis geweest.

Verdoving gebeurde middels een locale verdoving (spuiten), waarvan de eerste wel flink pijn deed, herinner ik me. De daarop volgende voelde je al niet meer.

Achteraf was er meteen opluchting, want de pijn van de ingegroeide nagel was eigenlijk erger dan de gevoeligheid achteraf.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Stelt echt niks voor, idd de prik is even gemeen maar voorbij voor je het in de gaten hebt. Maak je geen zorgen :)
nou nou, operatie...

Prik is vervelend, andere kant opkijken tijdens de ingreep.

Neem iemand mee die je naar huis kan rijden.

2 dagen lekker op de bank met Netflix en dan is het allemaal weer voorbij.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Ik heb het twee keer gehad. De eerste keer hebben ze alleen een stuk van de nagel weg gehaald en hielp dus niets. Tweede keer hebben ze het nagelbed verlaagd en kreeg ik daar dus ook hechtingen in. Dit vond ik veel meer pijn doen maar hielp wel. Ik kreeg 3 spuiten voor verdoving maar meestal is 2 injecties genoeg. Die zijn vervelend, maar dat is toch maar even. Beter dan dat t niet verdoofd wordt. Ik heb bij de 2e operatie ook echt wel drie dagen goed pijn gehad. Ik kreeg hier diclofenac voor. Dat hielp wel goed.
En het is inderdaad niet echt een operatie te noemen, zo gedaan.
ariel149 schreef:
07-03-2018 13:52
Stelt echt niks voor, idd de prik is even gemeen maar voorbij voor je het in de gaten hebt. Maak je geen zorgen :)

Stelt niks voor? Even gemeen? Oké, ik was nog een jonkie (8) toen ik deze operatie kreeg, maar die spuit, daar heb ik nog steeds een trauma van. Die deed echt mega pijn. Ook achteraf heb ik echt nog wel een paar dagen flink veel pijn gehad. Maar goed, zoals gezegd was ik nog jong destijds.
wanderlily schreef:
07-03-2018 13:45
Doet zo'n ingegroeide nagel dan geen helse pijn?
Ja dat doet verschrikkelijk veel pijn. Vooral als je je teen stoot ofzo :@@:

Sterkte TO, ik ben er gelukkig met behulp van een podotherapeut helemaal vanaf gekomen.
Haha operatie is lichtelijk overdreven, het is een ingreep ;)

Prik is onprettig maar goed te doen. Ik vond er niks aan, had inderdaad meer last van de ontstoken nagel dan van het ingreepje.
Wel belangrijk om je voet goed omhoog te houden de eerste dag.
Verhip schreef:
07-03-2018 14:16
Stelt niks voor? Even gemeen? Oké, ik was nog een jonkie (8) toen ik deze operatie kreeg, maar die spuit, daar heb ik nog steeds een trauma van. Die deed echt mega pijn. Ook achteraf heb ik echt nog wel een paar dagen flink veel pijn gehad. Maar goed, zoals gezegd was ik nog jong destijds.

Als kind kan ik me voorstellen dat je erg schrikt van deze prik maar ik denk dat ook voor jou nu als volwassene heel erg mee zal vallen.
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:20
0.00% gewijzigd
De huisarts doen het niet dus moet dinsdag op voor gesprek bij de chirurg.....
Mijn nagel word aan beide kanten kleiner gemaakt, en het nagelbed word verlaagd.
De pedologen heeft me 3 keer gered, maar kon er nu ook niets meer aan doen....
JobEva schreef:
07-03-2018 14:56
Mijn nagel word aan beide kanten kleiner gemaakt, en het nagelbed word verlaagd.
Balen! Ik kon die van mij wel knuffelen toen ik er vanaf was.
Mensen die het nooit gehad hebben zeggen dan vaak ja dat is gewoon een kwestie van goed je nagels knippen. Maar bij mij ligt het echt aan de vorm van de nagel en nagelbed. Je kan knippen wat je wil, maar je kan het dan niet voorkomen.
Wel goed dat ze je nagelbed ook echt gaan verlagen. Zorg dat je goede pijnstilling krijgt. Komt vast goed! Succes!
JobEva schreef:
07-03-2018 14:56
Duur grapje want dat gaat je je eigen risico kosten van minstens € 385,- Ik heb het 2 keer aan de hand gehad en ik vond het reuze meevallen. De 2e keer had ik een invaller/ huisarts die jarenlang tropenarts was geweest. Die gaf een stevigere dosis pijnstilling dan mijn eigen huisarts de 1e keer. Gevolg was dat ik mijn voet niet meer voelde. En dat is een gekke gewaarwording als je na de behandeling opstaat en wegloopt. Ben na de behandeling gewoon weer gaan werken (zittend beroep) en heb nergens last van gehad.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
2x hier aan beide voeten de prik is ff gemeen maar daarna valt het reuze mee.
stukje van nagelbed af en een stukje van de nagel af..

DEM89 kan een nagel beugel dan geen uitkomst bieden bij U?
Nee, het nagelbed verlagen was goed, en vooral die zijkant ervan. Eigenlijk kan ik t niet helemaal het verlagen van nagelbed noemen omdat ze meer iets van de zijkant eraf gesneden hebben. Mijn nagel ging gewoon altijd in m’n zijkant zitten.. zonder dat hij om laag groeide ofzo. Te veel vlees aan de zijkant ofzo? Leuk onderwerp dit. Ik geloof dat dit trouwens echt erfelijk is. M’n vader en zus hebben dit ook. Ik haat tenen. Lelijkste lichaamsdeel.
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:20
99.75% gewijzigd
Anoniem123456123456 schreef:
07-03-2018 15:27
Direct daarna je voet naar beneden wordt wel afgeraden ivm de bloeding (en natuurlijk ook voor de pijn). Ik kreeg van de zuster telkens een rolstoel die ze klaar hadden staan voor naar de auto.
Heb wel met m'n voet op een krukje gezeten maar aan rolstoelen doet mijn huisarts niet, de bikkel. :lol: :whip:
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Heb het 3x laten doen, let er op dat nagelend goed wordt gedood. Anders groeit t van onder direct weer in😊..

Verdovingsapuitem zijn klote, rest vond ik reuze meevallen!

Bij mij deed de huisarts dit zelf
YouWish schreef:
07-03-2018 14:47
Als kind kan ik me voorstellen dat je erg schrikt van deze prik maar ik denk dat ook voor jou nu als volwassene heel erg mee zal vallen.

Aan alle reacties te lezen heb je gelijk. Ik hoop het dan maar, voor TO. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven