Thuis sporten (Power rack)

10-03-2018 02:43 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het lastig om steeds de motivatie te vinden om naar de sportschool te gaan.

Daarom dacht ik aan een power rack van fitness seller bijvoorbeeld die van Megatec ..

Ik twijfel wel over welk fitness bankje ik zal gaan kopen . Ik wil gewoon goede kwaliteit. ik had eens een fitness bankje van gorilla sports maar dat is echt rommel.

Daarom dacht ik aan een bankje van Technogym maar ik zie ze nergens op marktplaats en tweedehands ben je denk ik 500 euro kwijt .

Of ik zat te denken aan deze

ProClubline SFID325 Flat / Incline / Decline Bench
(6)
€525,00

Die is ook stevig en beweegt niet.

Maar Ja heb je nog meer apparatuur nodig om goed te kunnen fitnessen?

Behalve een power rack stang gewichten fitness bankje .
Wat een mega investering om thuis te gaan sporten.

Wat is je doel?
Alle reacties Link kopieren
jazekerenof schreef:
10-03-2018 06:20
Wat een mega investering om thuis te gaan sporten.

Wat is je doel?
Aankomen en meer kracht hebben.

Dus bv meer
Pull UPS
Opbouwen met squats, deadlift, bench press.
Enz enz

Als ik in de sportschool ben kan ik me ook niet goed concentreren en heb ik het gevoel dat ik snel moet zijn.

Bijvoorbeeld als iemand staat te wachten.

Ook ben ik best onzeker in de sportschool omdat ik niet overal een hoog gewicht kan pakken.

Ik ben bijvoorbeeld niet zo goed in squaten. Kan maar 2x 15kg aan gewichten + 20 kg stang squaten. Terwijl ik sommige met 100kg zie squaten.

En het squatrack is bijna altijd bezet vooral in de avond. Ik kan alleen in de avond sporten aangezien ik werk overdag.

Dan is het fijner dat ik thuis kan sporten omdat je anders geen avond meer over hebt. Voor ik in de sportschool ben is het al gauw 20;00 dan nog omkleden en soms moet je wachten op andere mensen voor je het apparaat kunt gebruiken. Dan ben ik pas om 22;30 thuis.

Ik wil ook nog tv kunnen kijken in de avond.

Een home gym vind ik sowieso fijner eigen tijd etc. Je kan er altijd in. En kwa kosten tja fitness appartuur gaat meer dan 10 jaar mee.

Heb nu ook een abbo bij Basic Fit daar betaal ik geloof ik 20 euro per maand.

Dat heb je er na 3 of 4 jaar weer uit.

..

Maar mijn doel is dus aankomen en sterker worden.
Je zou eens kunnen starten met een power Rack. Daar kun je echt al wel sterker van worden. Verder kun je dan het squaten langzaam opbouwen met bv een kettlebel of een ander gewicht. Meteen met 100 kg squaten kan niemand.

Ik zou niet meteen gaan investeren in een totale gym. Gewoon langzaam uitbreiden. Tijdens het sporten zul je ervaren wat jij prettig vindt.
Alle reacties Link kopieren
Schijven (plates) voor bij de stang, dumbells in verschillende gewichten en kettlebells dan kom je al een eind. Wanneer je gaat deadliften enzo moet je wel nadenken over de vloer, ook wanneer je je gewicht een keer laat vallen of verliest. In de garage is het wellicht minder erg wanneer e.a. een x hard terecht komt dan op je laminaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Gaat enorm in de weg staan als je enthousiasme vermindert.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Koop meteen schoenen met stalen neuzen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou beginnen met a) je niet zo druk maken over een ander en b) een andere sportschool zoeken waar het minder druk is en je meer begeleiding krijgt.

Ik squat met alleen de stang. Meer lukt niet omdat mijn uitvoering niet goed lukt. Vervelend, maar vorm over gewicht. Als je zelf gaat klungelen dan is er niemand om je te corrigeren.

Als je een goede workout wilt doen, moet je of de loterij winnen en een pt thuis laten komen of naar een goede sportschool gaan of gewoon goed ervaren zijn zodat je het wel zelf kan bij een basic fit. En je klinkt niet helemaal alsof dat laatste op jou van toepassing is
anoniem_638f50c4be928 wijzigde dit bericht op 10-03-2018 08:50
Reden: Niet helemaal klaar
1.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik sport ook thuis. En buiten. Heb roeimachine en in de winter mijn racefiets op de tacx. Daarnaast heb ik een heel scala aan weerstandsbanden, een stang met schijven, kettlebells en losse dumbells. Maar ik heb niet het doel bodybuilder te worden.
Denk wel dat als je nu al moeilijk motivatie kunt opbrengen, het verstandiger is om eerst met iets als bovenstaande dingen te starten. Als het bevalt, je vaak genoeg traint en je uit je gewichten groeit, kun je verder kijken naar fitnessspullen.
Op MP of bodybuildingforum worden vaak complete home gyms aangeboden, zo ben ik ook aan de mijne gekomen. Ik kreeg er ook een cable bij, dat is ook een fijne aanvulling.

(Verstelbaar) bankje van Barbarian, is goede kwaliteit voor redelijke prijs. Paar verstelbare dumbbells (die van Action van 10 kilo zijn een prima start, paar losse schijven kun je er evt. nog bijkopen om uit te breiden) en je kunt vrijwel alles trainen.

Denk ook aan een paar goede matten op de vloer als je gaat deadliften.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Wie gaat je spotten?
Alle reacties Link kopieren
Meeste tijd ging zitten in het verwisselen van gewichten en met die apparaten in de sportschool wordt dat je bespaard.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Heb nu alleen Hastings dumbells

Maar zal eens beginnen met een power rack. Dan kijken hoe ver ik kom ;)
NIET doen. Je zegt dat je squat techniek nog niet goed is. Gaan liften zonder dat je de diverse squats onder de knie hebt is een garantie op blessures omdat je lift met je bovenbenen. En dus je squats goed zo niet perfect moeten zijn. Iedereen begint onderaan en het gaat niet om het gewicht maar je techniek. Hoe beter je squat. Gewoon zonder gewichten, hoe meer je tilt of trekt. Maar ga niet zelf thuis klooien.

Ik weet nog dat het mij voor mijn gevoel eeuwen kostte eer ik alle squats foutloos kon. Maar ik doe aan crossfit en de squat is de allerbelangrijkste techniek. Die fout doen met gewichten en je rug en armen gaan naar de kloten.

Bij CrossFit letten ze enorm op techniek en iedereen traint naar eigen kunnen. Maar er wordt continu op je houding en je techniek gelet. Anders grijpen ze meteen in. Ook ik begon 4 jaar terug en ik kon niks. Een jaar later deed ik mee aan de crossfit open. Natuurlijk. Soms had ik geen zin, maar als je een doel hebt ga je. Ga je de auto al niet in doe je het thuis ook niet. Doe je het thuis wel, dan doe je het per definitie met een verkeerde techniek en schiet je niks op. Ja de fundamental lessen waren laat. Maar het waren er maar 6. Niet komen opdagen en 50 burpees als straf. Dus een mooie stok achter de deur. Daarna kun je trainen wanneer je maar wilt en er is altijd (prive) begeleiding.


Een squat leer je echt niet thuis met youtube filmpjes. Die leer je van professionals die je continu in de gaten houden. En of je nu een gewone squat of een sumo (deadlift) squat moet gebruiken is erg fijn om te weten en te beheersen. Geen goede squat.... geen spieropbouw.

Eerst de techniek, de resultaten komen dan vanzelf
Crossfit is extreem intensief maar erg leuk, en verslavend. Kleine groepjes meestal, soms ben ik zelfs alleen. En iedereen komt in een warm bad. Niemand lacht je uit, iedereen helpt elkaar, iedereen ja welkom. Van jong tot oud, van slap tot sterk.

En ja, veel lifts. Maar ook sledpulls, tractorbanden, pull ups. omgooien. Gekke, leuke dingen. De hilariteit met de handstand push up. Ik kon niet eens een handstand.... maar dat doet er niet toe, alles wordt je geleerd.

Ik lifte ook weinig aan gewicht in de gewone sportschool. Na de fundamentals, dus liften zonder gewichten en alleen de techniek, 3 weken later lifte ik zonder moeite in een keer het driedubbele van wat ik in de gewone sportschool deed. Hoe? Ik snapte de squats en de rest ging daarna vanzelf....

Na een jaar de crossfit open, na anderhalf jaar werd ik elite runner in de Strong Viking op wedstrijdniveau. Voor ik begon met crossfit kon ik niet eens een pot appelmoes opendraaien

Ze leggen je lat altijd net iets hoger, moedigen je aan, trekken je erdoor. Complimenteren je enorm als je iets onder de knie hebt. Het doet altijd zeer, maar hey, geen pijn is weinig spieropbouw. En doordat ze altijd op je letten is de blesure gevoeligheid heel erg laag.
Ik hoop dat Meds ook nog even langskomt om je het enorme belang van de goede squat techniek uit te leggen

Ik moest laatst een vriendin ophalen bij een reguliere sportschool. Ze deed een combat achtig iets in een groepslesje en deden daar ook squats. Zelfs de instructrice deed ze compleet fout. Knieen ver over de teenpunten, rug niet recht en dus deed het hele groepje het verkeerd......
Oh en vergis je niet. Als wij een Workout of the day hebben met 400 squats erin naast nog een andere oefening als kettlebell swings, burpees of boxjumps.

En die opdracht zo snel mogelijk moeten doen denk ik ook meteen ‘kak!!!.... dat word op mijn kont de trap op en af morgen’. En heel veel zin heb ik dan ook niet. Want squats doen zeer als je er veel doet. Maar doe je ze goed kun je er veel meer dan wanneer je ze fout doet.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn PT's die je kunnen helpen om je thuis gym in te richten en die ook hun weg weten in de 2dehand wereld en die je thuis begeleiden tot je zelf verder kan. Je moet dan denken aan tussen de 40-60 per uur. Mocht je uit Noord-Holland of het oosten komen dan heb ik nog wel een tips mbt trainers die ook helpen om een thuis gym op te zetten. Je kunt mij Pb-en.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven