Uitgerekend 10 - 20 november 2018

05-03-2018 06:14 513 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kletsen we met een klein groepje dames te kletsen die tussen 10 - 20 november 2018 uitgerekend zijn.

Hopelijk tot snel & op naar november ;)
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Bella15
(32/36)
2e 6 november Jongen! ?
86Lizz
(32/32)
2e 6 november Meisje! Eind juni GUO Schrijft verder op fb
Jippiejajeej
(31/34)
3e 10 november Geheim ? Schrijft verder op fb
H1988
(31/31)
1e 11 november Verrassing eind juni 20w echo
Suusberg
(41/45)
2e 11 november Meisje! ? 2,5 jaar bezig geweest;
4x vroege mk en nu met 3e IUI zwanger, zware zwangerschap tot nu toe
Vlinders90
(28/33)
1e 13 november Verrassing ?
Nijntje*
(32/32)
3e 14 november Meisje! 19 juni 20w echo Schrijft verder op fb
flipje2
(30)
1e 16 november Meisje! 26 juni GUO Zwanger via ICSI, 4 miskramen (18wk, 12wk, 6wk & 9wk)
Daantjuh88
(29)
1e 16 november Verrassing 3 juli 20w echo
Merl0t
(31/46)
1e 17 november Verrassing ? GUO Grote zus uit eerdere relatie van vriend
Drika79
(38)
2e 17 november wacht op 20w echo ?
Nov18
(27/29)
1e 18 november ? ?
lalameme
(23/26)
1e 18 november Meisje! ? Schrijft verder op fb
zwanger na 1,5 jaar, nog net zonder mm
.
Meer dan twee maanden niet mee geschreven, maar uiteraard altijd weer welkom: Viet_01(30 jaar, 2e kindje, 6 nov), anijsie (34, 1e kindje, 15 nov), florence13 (37, 1e kindje, 23 nov), MangoPeer, Sael, Soof33, endomiel.

(Kom je er niet uit, geef dan een seintje!)

Val89, 83angel en jo_tasy, heel erg veel sterkte... :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:37
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
62.16% gewijzigd
Val89, zou je mij willen uitnodigen voor de Facebook groep? Ik heb ook zo'n groep van m'n vorige zwangerschap en ik merk dat ik dat veel leuker en makkelijker bijhouden vind dat het forum op m'n mobiel 😅
Ik blijf wel gewoon forummen hoor, dus als iemand mij in de tabel zou willen zetten 😄 31/33 2e kindje 7 Nov uitgerekend.

@sport ik doe yoga, tijdens m'n vorige zwangerschap heb ik tot 20 weken waterpolo gedaan maar daar ben ik afgelopen seizoen mee gestopt. Ik vind het wel fijn en belangrijk voor de baby om iets te doen dus vandaar nu yoga. Als dit te zwaar wordt ga ik over naar de zwangerschapsgroep.

Ik heb net een nieuwe baan en daardoor lijkt het alsof de tijd vliegt. Aan de andere kant denk ik poe 5,5 week pas dit gaat nog eindeloos duren 😂 woensdag ga ik de vk voor het eerst bellen, ben benieuwd wanneer ik terecht kan.

@miskramen, ik heb even wat terug gelezen maar een aantal van jullie hebben al flink wat meegemaakt zeg. Hopelijk blijven alle kleintjes nu goed plakken en kunnen we lekker mopperen over de kwaaltjes en andere dingen die uiteindelijk zo erg nog niet zijn.
Hej endomiel!

Je kan hem zelf vinden onder groepen en zonnetje in november. Je kan dan drukken op lid worden. Als het niet lukt kan ik je uitnodigen maar dan heb ik je fb naam nodig. Het wordt er al gezellig druk dus wees welkom!

Fijne avond
Viet ik tennis ook. Bij mijn dochter was ik eind september uitgerekend. Ik heb de eerste dag nog een enkel wedstrijd gedaan wn vanaf toen nog alleen maar dubbels maar dat was goed te doen. Maar ook beetje afhankelijk van hoe het lichaam het verder doet.

Mom in balance hebben ze hier ook maar vind het best prijzig.

Flipje fijn dat je een datum hebt. Ik hoop rond dezelfde tijd een echo te krijgen maar moet verloskundige nog bellen.
Krijg mezelf niet in de tabel, dus als iemand zich geroepen voelt...
Leeftijd 31/34, 3de, uitgerekend 11/11, eerste echo 19/3.

Op zich 11/11 wel een mooie datum, maar bij ons hier wel veel Sint Maarten. Lijkt me voor een kind niet echt leuk om op jarig te zijn. Gelukkig worden er niet zoveel kindjes op de uitgerekende datum geboren 🙈

Hier zwaar de griep te pakken, al voor de 2de keer! Echt balen. Lastig ook om te bepalen welke klachten nu waarvan komen.. nog even contact gehad met de huisartsenpost van het weekend vanwege 40 graden koorts. Op internet lees je dat dat gevaarlijk kan zijn, huisartsenpost gaf aan dat dit achterhaald is, evenals het advies koorts te onderdrukken met paracetamol (liever niet dus). Mocht 1 van jullie het nog te pakken krijgen, supervervelend maar geen zorgen voor de zwangerschap 😊

Facebook; sla ik nog even over, misschien over een maandje of 2, als alles wat zekerder is en met iedereen gedeeld.

Mom in balance; ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen, hier in de buurt ook beschikbaar. Prijzig wel vind ik. Maar zou het wel overwegen mocht het doorgaan met huidige trainingen toch tegenvallen..

@ Flipje, zoveel pech, dat een mens dat kan gebeuren geloof je inderdaad bijna niet. Wat fijn dat de bloedtest goed was en je vroeg voor de eerste echo kan.

Mijn eerste echo is begin volgende week, ook vroeg, ga er dan ook vanuit nog geen kloppend hartje te kunnen zien, maar ergens zou zien dat er ‘iets’ zit en groeit me nu al wel wat gerust stellen..
Testen jullie ook zoveel?
Vanochtend nog een test gedaan en gelukkig donkerder dan eergisteren. Vandaag eerste mijlpaal vorige keer had ik toen mijn miskraam. Dan op naar de 5.4 en dan hopelijk een goede echo. Wat duurt dat wachten lang
Jippiejajeeh; waarom word er al zo vroeg een echo gepland als er waarschijnlijk nog geen kloppend hartje te zien is? Of is dit op eigen verzoek?

@werken/opvang:
Voor de schrijfsters die al een kindje hebben, hoe hebben jullie dit geregeld? Kinderopvang of gastouder? Hoe is de balans?

Misschien een beetje vroeg om over na te denken. Maar wij vinden dit nog wel lastig om een keuze in te maken. Onze voorkeur gaat uit naar elk 3,5 dag werken (ene week 3 en andere week 4) zodat we twee dagen opvang nodig hebben. Maar heeft financieel natuurlijk ook wel weer impact. En daarnaast dan nog kinderopvang of gastouder... moeilijk.
Hai, ik wil ook graag mee schrijven als dat mag.

Mijn datum zou 23 November zijn (dus eigenlijk 3 dagen te laat voor dit topic) Ik ben 37 en ben bijna twee jaar bezig met zwanger worden (tussendoor nog een miskraam gehad)

@suusberg, volgens mij kennen we elkaar uit een ander topic.
@Vlinders, echo zo vroeg vanwege voorgeschiedenis, lang verhaal. Week of 2 weken later nog 1, met hopelijk wel een kloppend hartje!
Opvang, kinderen zijn vanaf 5 maanden 2 dagen pet week naar kinderdagverblijf. Bevalt ons erg goed, hen ook. Wel bewust gekozen voor kdv met aparte baby en peuter groepen.
Voordeel tov gastouder vonden wij vooral de vastigheid (dus niet vrij hoeven nemen voor vakantie/ziekte gastouder, altijd mogelijkheid tot wisselen of extra afname opvang).
Welkom weer aan alle nieuwe dames.
Het wordt nu al een leuk groepje.

@83angel, ik heb nog maar 1 test gedaan. In december heb ik er wel meer gedaan en toen werd het streepje steeds lichter. Dus toen heb ik met mezelf afgesproken om dat niet meer te doen. Mijn andere zwangerschappen eigenlijk ook maar 1x getest.

@flipje, fijn dat je al zo snel een echo hebt. En dat je bloedtest goed was.

@opvang, wij hebben super lieve ouders die erg graag oppassen. Dus die passen 3 dagen per week op.

@symptomen, ik ben behoorlijk moe en met vlagen misselijk. Gelukkig nog niet overgegeven. En mijn borsten zijn ook flink aan het groeien.

Voor de dames die al 1 of meerdere kindjes hebben. Wanneer vertellen jullie dat ze broer of zus worden? Onze dochter is nu net 3. En ik twijfel soms omdat ze nu heel vaak wilt dat ik dr op til of als ik op de bank lig wilt ze op mijn buik zitten. Dan moet ik smoesjes verzinnen waarom dat niet kan. Terwijl als ze de waarheid weet dan zal ze het denk ik makkelijker accepteren.

Verder ben ik ook al heel hard aan het aftellen. Over precies 2 weken hebben we de echo. Ik vind het weer zo spannend. Met mijn dochter had ik ook na 6,5 week al de eerste echo. En ik vond dat ook wel fijn omdat je dan al wat meer weet.
@ testen - Ik heb alleen zaterdag en zondag getest. Zit eraan te denken om donderdag nog een keer een test te doen en misschien een test halen van clear blue waarop staat hoever je bent? Of is dat onzinnig?

@ Sporten - ik rijd paard en stap vanaf nu niet meer op nieuwe paarden. Heb gelukkig een brave doerak op stal staan, dus wil proberen zolang mogelijk door te rijden, tot mijn rijbroeken niet meer dicht willen.

@ symptomen - niet echt, borsten zijn soms wat gevoelig. Maar voor de rest merk ik niks en twijfel ik knetter vaak of ik wel echt zwanger ben. (zo stom, weet het)

Ik zit wel echt met mijn werk. Ik werk nu nog fulltime, maar uiteraard gaat dat naar 2 of 3 dagen in de week als we een kindje krijgen. Wij hebben een heel klein team, waardoor ik geen naaste medewerkers heb die hetzelfde werk doen. Eigenlijk regel ik alles op kantoor, van inkoop tot jaarrekening maken. Ze zijn hier best oudbollig en ja, jonge grietjes die kinderen krijgen is in zijn geheel niet handig. Dat zeggen ze ook gewoon waar ik bij zit. Ze hebben nog de hoop dat ik geen kinderen wil denk ik.... Hierdoor ga ik het niet met veel plezier op het werk vertellen denk ik!
@ testen: ik ben vanaf 4 dagen voor nod al gaan testen... allemaal negatief tot 2 dagen na mijn nod! Zelfs toen testte ik eerst met Action zwangerschapstest negatief en daarna met kruidvat 2voor5, en daar een licht streepje op! Daarna niet meer getest, streep is een streep en bovendien is de ongesteldheid ook uitgebleven toch, waarom zou je dan nog meer testen?

@ opvang/werk: mijn man en ik werken allebei 4 dagen, dochter gaat 3 dagen naar de opvang. Eerst ging ze ook naar de oma's maar door spanningen en een héééél andere kijk op opvoeding hebben we besloten dat niet meer te doen. Ik vind het prima te combineren nu, ik ben benieuwd of dat met een tweede ook zo vol te houden is.

@Bella15, ik weet het nog niet met vertellen aan dochter! Ik wil het niet te vroeg vertellen (lang wachten, verklappen aan anderen, misschien teleurstelling bij de echo), ik denk dat we het daarom vertellen na de termijnecho. En jullie?

Hebben julllie nog leuke ideeën om het te delen met familie en de rest van de wereld?
Hallo allemaal,

Ik meld me ook even in dit topic. Precies een week geleden had ik een hele lichte positieve test. Ik dacht dat ik die dag ongesteld moest worden, dus vond een lichte test op NOD geen goed teken (heb al een kind en voor die zwangerschap drie vroege miskramen gehad). Maar een paar dagen later was de test donkerder en nog steeds loopt de test mooi op. Ik durf nu dus wel te zeggen dat ik zwanger ben! Bij mijn eerste hebben we er 14 maanden over gedaan en deze keer is het de eerste ronde al gelukt. Ik besef het nog niet helemaal. Ik denk dat ik 17 november uitgerekend ben.

@Flipje: Ik ken je verhaal een beetje en hoop heel erg dat deze zwangerschap jullie een gezond kindje gaat geven. Het is je enorm gegund.

Ik lees bij veel van jullie verdrietige ervaringen rond het zwanger worden. Ook voor jullie hoop ik dat deze zwangerschap helemaal goed gaat!

Vertellen aan mijn zoon is nog niet aan de orde. Hij is 1,5 en begrijpt het toch nog niet. Schoonouders en ouders krijgen het waarschijnlijk met Pasen te horen. Hopelijk heb ik dan al een eerste echo gehad. Einde van de week maar even de vk bellen (durf het nu nog niet helemaal).

Voor onze zoon hebben we nu 2 dagen opvang bij een kinderdagverblijf. Hij vindt het best spannend en vermoeiend, dus voorlopig houden we nog bij 2 dagen. Ik werk 3 dagen en vriend 4.
Hey dames,

@echo: omdat ik met IuI nu zwanger ben geworden plus voorgeschiedenis.

@symptomen: ALLES groeit hhaha

@opvang: ze gaat 2 dagen naar gastouder, 1 dag schoonouders. Andere 2 dagen ben ik en/of man thuis of zijn we met z’n 3-en. Mijn man werkt ook weekenden, maar elke week 1 of 2 dagen vrij door de week. Ik werk 3 dagen trouwens. Met tweede wil ikdat weer zo doen. Lieve gastouder, max 6 kindjes, veel aandacht en dixhtbij. Geld wat je terug krijgt is ook best veel dus prima te doen. En als tweede geboren is, gaat eerste naar school. Dus dan krijgen we weer een hele nieuwe planning haha.

@florence: uit topic van 35plus zwanger worden 2017 denk ik he! Gefeliciteerd!!!

Ik vertel t nog niet aan mijn dochterje pas als ik 12 weken ben. Ze krijgt nl ook een nieuwe kamer, ze gaat naar school en een broertje of zusje. Dus dat worden heel veel veranderingen in een korte tijd.
Vanmorgen echo gehad. Ben ong 5 weken.
Vruchtzakje te zien en ziet er gb uit.
Over 2 wkn weer. Hopelijk dan hartactie..maar nu nog te pril natuurlijk.
Wij vertellen het de ouders met Pasen na een positieve hartactie.
Rond 11 of 12 weken de rest.

Kwaaltjes: alleen wat gevoelige borsten, niet extreem. Verder niks. Houden zo :)

Mvm kan ik niet aan meedoen ivm bloedtransfusie eerder gehad.
So far so good, H1988!
@drika79
Super mooi ook voor jullie dat het nu ineens zo snel gelukt is!
Geniet ervan..en op naar alle mooie echo's!
@83angel: waarom test je zo veel? Want op een gegeven moment is het een duidelijke streep en verandert er niks meer aan de streep toch? Of gebruik je dure testen die dan steeds een hogere week aan geven?
Ik zou stoppen met het testen, want ook als het mis gaat blijven die strepen nog heel lang aanwezig. Dus een positieve test geeft je in die zin (helaas) geen extra zekerheid :-(
Wel heel fijn dat je je miskraam-termijn voorbij bent. Dat voelt op een of andere manier toch als een mijlpaal he?

@Vlinders90: niet zo gek hoor dat je je al met opvang bezig houdt, want er zijn best veel plaatsen waarin je al in deze periode je plekje moet reserveren O_o

@Opvang: ik heb zelf al ervaring met 2 kinderdagverblijven en 1 gastouder.
Heb alle voor- en nadelen wel ondervonden inmiddels.
Voor een baby vind ik gastouder echt het fijnst, maar ook erg onbetrouwbaar.
Voor een dreumes vind ik het om het even.
En voor een peuter vind ik kinderdagverblijf echt het fijnst.
Maar ik heb ook ervaren dat er een groot verschil zit tussen de kinderdagverblijven en dat een horizontale of verticale groep ook nogal verschil kan maken. Dus het komt toch aan op 'gevoel' en hoe flexibel je back-up is als de gastouder eens ziek is.

@Bella15: ik heb dus 2 kinderen en die til ik gewoon. Waarom wil je dat nu al niet meer? Ik blijf gewoon tillen tot het niet meer lukt, maar verwacht dat dat pas eind van de zwangerschap is. Zal ook wel moeten, want mijn jongste loopt nog niet.
En op mijn buik zitten laat ik ook nog toe, want de baby zit toch achter het schaambot.
Ik hoef daardoor dus nog niks aan ze uit te leggen. Ik denk dat we dat doen als we het wereldkundig maken, dus rond de 3 maanden. Want als ik mijn peuter vraag iets geheim te houden lukt dat waarschijnlijk welgeteld 2 minuten :hihi:
@nijntje*, ik heb hier meerdere redenen voor. O.a bekken klachten waarvan ik niet wil dat ze nu al verergeren. En aangezien mijn dochter 3 is en ze dus best zwaar wordt til ik dr liever niet. Daar komt bij dat ik tijdens mijn zwangerschap van haar al meerdere keren bloedingen heb gehad door teveel en te zwaar tillen. En ik heb heel erg last van mijn darmen dus alles wat in mijn buik duwt voelt heel erg vervelend en soms pijnlijk. Ik ben door de miskramen ook wel wat voorzichtiger geworden.
@nijntje* hier hetzelfde, ik vertel mijn peuter niets want ze had zelfs de foto van de kerstkaart verluld aan m'n schoonmoeder en dat had ik haar niet eens verteld, ze moest alleen zitten en op de foto. Kijk oma! Foto kaart! Zei ze gewoon terwijl ze de foto opzocht op de iPad. Blijkbaar had ze gehoord dat ik dat met m'n vriend besprak. We bespreken dus alleen baby dingen als ze in bed ligt 😂

@val je Facebook groep staat wel op besloten maar niet op verborgen. Ik wordt er daarom voorlopig nog niet lid van. Ik wil niet dat mensen op deze manier vermoedens krijgen. Je zou de groep ook op geheim kunnen zetten, dan kan niemand zien dat wie er lid van is en dan de groep niet zomaar gevonden worden.

@tillen, ik til ook gewoon nog en ze mag ook op m'n buik klimmen. Springen niet maar dat mocht ze sowieso niet. Zolang ik me daar goed bij voel blijf ik dat doen.

@opvang, mijn dochter gaat 3 dagen per week naar de kinderopvang. In het begin een dag en een dag naar opa en oma maar ik heb een nieuwe baan en werk de komende tijd fulltime. Daardoor nu 3 dagen kdv en een dag opa en oma. De andere dag is mijn vriend thuis. Ik hoop straks 36 uur te kunnen gaan werken maar we willen eerst graag een huis kopen. Mijn dochter is gek op het kdv, ze vraagt zelfs in het weekend of ze naar school mag 😂 ze zit in leuke horizontale groep. Ze doen veel verschillende activiteiten en knutselen ook veel, ons tweede kindje zal daar straks ook heen gaan. Hopelijk hebben ze idd plek want dat is tegenwoordig geen garantie.
Hoi Dames,

Ik schrijf ook graag mee als dat nog kan. Ik ben 31 en mijn vriend is 34. We hebben een dochter van bijna 2,5 die geboren is na een zwangerschap van 32 weken. De eerste tijd is best heftig geweest en dat is ook de reden dat we even hebben gewacht met een 2e. Ik heb therapie gevolgd om het trauma rondom haar vroeggeboorte te verwerken. In augustus 2017 hadden we een positieve test en in september een goede echo met kloppend hartje. Helaas kregen we bij de termijnecho te horen dat het hartje was gestopt. Een ruime week na de echo heb ik op bijna 12 weken een miskraam gehad. Het heeft erg lang geduurd voordat mijn lichaam helemaal 'schoon' was. In februari heb ik nog een stukje weefsel verloren.

Al met al vind ik het enorm spannend om de eerste weken door te komen maar ook straks om de 37 weken te halen. Ik durf dus ook nog net echt blij te zijn.
Bella15 schreef:
13-03-2018 19:29
@nijntje*, ik heb hier meerdere redenen voor. O.a bekken klachten waarvan ik niet wil dat ze nu al verergeren. En aangezien mijn dochter 3 is en ze dus best zwaar wordt til ik dr liever niet. Daar komt bij dat ik tijdens mijn zwangerschap van haar al meerdere keren bloedingen heb gehad door teveel en te zwaar tillen. En ik heb heel erg last van mijn darmen dus alles wat in mijn buik duwt voelt heel erg vervelend en soms pijnlijk. Ik ben door de miskramen ook wel wat voorzichtiger geworden.
Oh wat vervelend voor je. Dan snap ik dat je wat voorzichtiger bent. Ik vond het al zo vroeg, maar als je bekend bent met zulke klachten is het wat anders.

Zoals ik al zei hier dus weinig keuze want de jongste loopt nog niet. Die loopt nu al bijna een half jaar langs de tafel en bank, maar denkt volgens mij amehoela, ik laat dat echt niet los! :mrgreen:
Hoop wel dat het ergens het komend half jaar toch mag gaan gebeuren ;-D
Nijntje. Mijn testen zijn nog steeds niet zo donker als de controle streep maar worden nog wel steeds donkerder. Bij mijn laatste miskraam werd die niet zo donker. Zolang als die oploopt kan ik niet plotseling een miskraam krijgen. Maar geeft geen garantie heb ook een leeg vruchtzakje gehad. 1e mijlpaal voorbij nog wel 2 te gaan maar ha stapje voor stapje.

@tillen dat doe ik nog gewoon. Ze loopt al vanaf 11 maanden maar vind het toch fijn om gedragen te worden en buiten vertikt ze het vaak om te lopen. Maar ik heb er ook niet over nagedacht om het niet te doen.

@opvang onze dochter gaat 3 dagen in de week naar kdv. Hebben nooit verder gekeken is vooral gemakkelijk hoeven alleen de straat over te steken. We werken beide 4 dagen.

@vertellen we hebben het onze dochter al verteld maar die snapt er nog niks van. Al zat ze voordat ik testte hele tijd baby te zeggen

Zijn jullie ook zo moe? Ik lag gisteren om half 8 op bed ijskoud en doodmoe. Geslapen tot half 7 maar slaap onrustig veel dromen en dan even wakker en weer verder slapen
Ik ben niet moe etc. Wel droom ik veel nu, dat doe ik normaal nooit eigenlijk. Is het gek als je met krap 5 weken de verloskundige al belt? Waar ik heen wil kun je alleen tussen half 1 en half 2 bellen, vandaag zit ik alleen op kantoor dus heb ik alle rust om ff te bellen. Ik heb van het weekend 2 testen gedaan, die hadden beide een lichte streep. Vanmorgen nog een keer en toen was het direct een hele dikke vette streep.
hier ook mijn rijtje:

@testen, drie dagen voor NOD getest, en positief, eigenlijk alleen getest omdat ik voelde dat ik zwanger was en het dus even zeker wilde weten, dag erna nog even clear blue gedaan, die was ook positief

@vertellen, ik vertel niemand iets tot ik over de 12 weken ben, het is bij mij al eerder mis gegaan dus ik wil mezelf en ook anderen niet te erg teleurstellen

@opvang: geen idee, werk fulltime, eerst eens kijken of het uberhaupt blijft zitten.

@symptomen: niets
Daantjuh88; het is geen probleem om te bellen hoor. Ik heb direct gebeld omdat wij beide wisselende diensten hebben waardoor het plannen van afspraken lastig is.

83angel; ik heb ook de neiging om nog een keer te testen, maar doen het niet. Ben bang voor teleurstelling omdat mijn test al zo duidelijk was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven