Draadloze router?

13-03-2018 10:42 20 berichten
Dag digi-mensen,

We hebben last van het volgende probleem. De router zit in een muurkast op de gang. Nu heeft ons internet moeite tot in de woonkamer te geraken. Terwijl die toch een aardig bereik zou moeten hebben tot in de tuin.

Mijn man heeft er een handje van de router uit de kast te pakken en die op de verwarming er naast te zetten. Dan doet 'ie het beter maar ik wil gewoon niet dat lelijke kastje met bekabeling daar staat. (6)

Ik ben er niet zo in thuis, man heeft het over een kabel door de muur trekken. Ik denk eerder aan een draadloze router. Maar geeft die dan ook goed bereik door het huis als ik die in de woonkamer neerzet?

Kortom: Ik zit verlegen om advies. Hebben jullie deze voor me? :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een draadloze router. Die zet ik halverwege de tuin en de router die aan andere kant van het huis staat. Nadeel is wel dat internet trager wordt, maar daar heb ik geen last van als ik gewoon in de tuin internet. Daar kijk ik geen films etc. Als we weer naar binnen gaan, trekken we de draadloze router eruit.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zoiets (https://www.coolblue.nl/product/156909/ ... mnEALw_wcB)
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Begrijp ik nu goed dat je die een soort van gebruikt als verlenger/versterker van je gewone router, Belle?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben devolo kastjes. Deze sluit je aan op je originele router die op de (glasvezel)kabel naar buiten is aan gesloten.

De devolo kastje steekje in het stopcontacten, en de data gaat via de stroomkabel. Je hebt dan ook geen snelheid of bandbreedte verlies, zoals bij andere systemen. Wij hebben op verschillende plekken in huis en kastje en ook in de garage aan het einde van de tuin voor de zonnepanelen.

Het voordeel van deze kastjes is ook dat je de tv kabel er op aan kunt sluiten, zodat je overal tv kan kijken en niet afhankelijk bent van waar de kabel ligt. Uiteraard heb je dan nog wel een tv ontvanger nodig om ook zenders te kunnen zien ;-)
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Welke provider heb je? Want het kan daar dus ook aan liggen.

Ik heb toevallig 2 weken geleden voor hetzelfde probleem een linksys wap300n besteld. Die staat ook in de meterkast, maar we hebben nu door het hele huis goede snelheden. Niet volledig, maar dat krijg je met WiFi nooit helaas.
Alle reacties Link kopieren
Versterktertjes zijn niet heel duur meer gelukkig. Die kopen werkt prima.
yourlocalhero schreef:
13-03-2018 11:23
Versterktertjes zijn niet heel duur meer gelukkig. Die kopen werkt prima.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
13-03-2018 10:51
Wij hebben devolo kastjes. Deze sluit je aan op je originele router die op de (glasvezel)kabel naar buiten is aan gesloten.

De devolo kastje steekje in het stopcontacten, en de data gaat via de stroomkabel. Je hebt dan ook geen snelheid of bandbreedte verlies, zoals bij andere systemen. Wij hebben op verschillende plekken in huis en kastje en ook in de garage aan het einde van de tuin voor de zonnepanelen.

Het voordeel van deze kastjes is ook dat je de tv kabel er op aan kunt sluiten, zodat je overal tv kan kijken en niet afhankelijk bent van waar de kabel ligt. Uiteraard heb je dan nog wel een tv ontvanger nodig om ook zenders te kunnen zien ;-)
Dat verlies van snelheid via het stroomnet is absoluut kul... het verlies is juist heel groot.
Wel apart dat er zoveel verschil zit tussen in de kast en net naast de kast. Wat zit er dan in die kast wat zoveel signaal verstoort?

Is het een oude router? Want met moderne routers heb je toch vaak wel een goed bereik in huis. Of je moet echt door tig muren van gewapend beton moeten.

Misschien dus het overwegen waard om een nieuwe router aan te schaffen. En anders er een versterker (wifi repeater) tussen plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
BirdofParadise schreef:
13-03-2018 10:42
Ik denk eerder aan een draadloze router.
.
Volgens mij heb je die nu al in je meterkast hangen.

Zelf heb ik een versterkertje geplaatst maar zodra ik die aansluit heb ik problemen met het TV signaal dus bezint eer ge begint.
Niet geschoten is altijd mis
Hecamel schreef:
13-03-2018 11:01
Welke provider heb je? Want het kan daar dus ook aan liggen.
Nu je dit zegt: Telfort. Maar... (wat ik me dus net bedenk en dus was vergeten te vermelden :-$ ) we hebben twee babyfoons. En ik weet dat die ook niet meehelpen daarin.
RikM schreef:
13-03-2018 11:38
Wel apart dat er zoveel verschil zit tussen in de kast en net naast de kast. Wat zit er dan in die kast wat zoveel signaal verstoort?

Is het een oude router? Want met moderne routers heb je toch vaak wel een goed bereik in huis. Of je moet echt door tig muren van gewapend beton moeten.

Misschien dus het overwegen waard om een nieuwe router aan te schaffen. En anders er een versterker (wifi repeater) tussen plaatsen.
Onze router is nu een jaar of 3/4 denk ik? Geen idee of die weer onder 'oud' valt.
Als je denkt dat er een stoorzender in huis is kun je altijd de router op een andere frequentie proberen.
Bitje93 schreef:
13-03-2018 12:09
.
Volgens mij heb je die nu al in je meterkast hangen.

Zelf heb ik een versterkertje geplaatst maar zodra ik die aansluit heb ik problemen met het TV signaal dus bezint eer ge begint.
Hij zit echt met een kabel vast, de router.

We kijken niet spannend veel TV, neem aan dat je de versterker dan even uit kunt zetten?

Klinkt aan de hand van jullie verhalen als een goede optie, ik ga er eens met man over hebben. :)
RikM schreef:
13-03-2018 14:28
Als je denkt dat er een stoorzender in huis is kun je altijd de router op een andere frequentie proberen.
Ja, dat heeft man wel eens geprobeerd inderdaad. Maar er is niet veel 'wiggle room' zeg maar. We zitten volgens mij nu op de beste frequentie.
Hebben de babyfoons volgens mij ook mee te maken?
BirdofParadise schreef:
13-03-2018 14:29
Hij zit echt met een kabel vast, de router.
Dat moet ook. De router zit altijd met kabel verbonden aan het modem. De router regelt daarna het draadloze verkeer.

Eventueel kun je het modem in de meterkast laten (die moet zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt) en de router in de woonkamer zetten. Daar moet dan dus een lange kabel tussen, zoals je man al voorstelde.
Alle reacties Link kopieren
BirdofParadise schreef:
13-03-2018 10:50
Begrijp ik nu goed dat je die een soort van gebruikt als verlenger/versterker van je gewone router, Belle?
Inderdaad.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
13-03-2018 16:07
Inderdaad.
Volgens mij is het probleem van zo'n versterker dat hij niet kan versturen en ontvangen tegelijk.... dus je gaat altijd ergens op inleveren.
ghostly41 schreef:
13-03-2018 16:41
Volgens mij is het probleem van zo'n versterker dat hij niet kan versturen en ontvangen tegelijk.... dus je gaat altijd ergens op inleveren.
Wifi is altijd half-duplex, ja.

De makkelijkste oplossing is een repeater (het is geen versterker). Kost maar een paar tientjes. De bandbreedte van je internetverbinding wanneer je de repeater gebruikt gaat omlaag (de repeater moet immers het verkeer doorsturen van en naar je wifi router) maar met de huidige internet-snelheden zou dat geen drama moeten zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven