Werk & Studie alle pijlers

Scriptie

13-03-2018 16:15 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,


Graag zou ik iets willen vragen over scriptie. Wat moet je precies inleveren in je concept? Moet je alles af hebben voordat je concept inlevert of moet je het deels af hebben?

Heeft iemand het boekje van scriptie? Hoe je moet beginnen, waar je op moet letten etc. voor de opleiding pyschologie? Ik zou jullie erg dankbaar zijn!


Groeten
Alle reacties Link kopieren
heb je geen studiebegeleider? ook geen handleiding oid gehad??
welke studie doe je precies? (studierichting, welke plaats etc)
En dat vraag je hier? op het Viva-forum?

En niet aan je mede-studenten of mentor?
Over wat er in je concept moet staan zijn geen standaard regels. Dat stem je met je begeleider af.
Alle reacties Link kopieren
Djiezus fucking christ, een boekje van scriptie... Het is ook volstrekt logisch om het eerst op een anoniem forum te vragen in plaats van in je omgeving, je studiegenoten, je docent, je begeleider natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-03-2018 16:17
heb je geen studiebegeleider? ook geen handleiding oid gehad??
welke studie doe je precies? (studierichting, welke plaats etc)

Hey bedankt voor je berichtje. Het is niet voor mij bedoeld maar mijn vriendin. Ze is nog in haar 3e jaar en wilt alvast onderzoeken hoe ze het moet aanpakken. Ze wilt eerder beginnen met afstuderen en wilt drm eerst kijken of dat gaat lukken. Zij doet Toegepaste Psychologie in Leiden.
Dan vraagt ze toch een docent of vierdejaars om de eisen die er worden gesteld?
Verder kun je ook een site als Google gebruiken om te achterhalen wat er in een scriptie hoort te staan. Echt zo ongelooflijk simpel dat ik slecht op eisen scriptie hoef te zoeken om resultaten te krijgen
Ze wil.... niet ze wilT
Alle reacties Link kopieren
Zoveel mensen op een school waar je dit aan kunt vragen en dan laat je een vriendin het vragen op viva...
Alle reacties Link kopieren
Mensen die echt gaan zeuren met dingen waar ik amper om vraag.. ff serieus houd jullie bekken gwn als je niets nuttigs te zeggen hebt jezus!! Dit is toch waar iedereen alles kan en mag vragen. Wat is jullie probleem dan? Er is een reden dat ze het niet kan vragen en drm doe ik het hier voor haar. Zo wat? Mag het niet?
Azerideluxe schreef:
13-03-2018 17:06
Mensen die echt gaan zeuren met dingen waar ik amper om vraag.. ff serieus houd jullie bekken gwn als je niets nuttigs te zeggen hebt jezus!! Dit is toch waar iedereen alles kan en mag vragen. Wat is jullie probleem dan? Er is een reden dat ze het niet kan vragen en drm doe ik het hier voor haar. Zo wat? Mag het niet?
Het is gewoon zo weinig zelfstandig voor iemand die kennelijk een wetenschappelijke opleiding doet. Naar mijn idee moet je dan toch wel een klein beetje bij de pinken zijn.
Azerideluxe schreef:
13-03-2018 17:06
Mensen die echt gaan zeuren met dingen waar ik amper om vraag.. ff serieus houd jullie bekken gwn als je niets nuttigs te zeggen hebt jezus!! Dit is toch waar iedereen alles kan en mag vragen. Wat is jullie probleem dan? Er is een reden dat ze het niet kan vragen en drm doe ik het hier voor haar. Zo wat? Mag het niet?
Mag zeker, maar hoe moet ik nu weten dat je vriendin het niet kan vragen aan een docent of vierdejaars?
Verder gaf ik je een hele bruikbare tip om het te googlen. Als je dat doet zie je direct waarom er niemand is die dat hele verhaal hier gaat delen
Alle reacties Link kopieren
Framberry schreef:
13-03-2018 17:24
Mag zeker, maar hoe moet ik nu weten dat je vriendin het niet kan vragen aan een docent of vierdejaars?
Verder gaf ik je een hele bruikbare tip om het te googlen. Als je dat doet zie je direct waarom er niemand is die dat hele verhaal hier gaat delen

Ik vroeg alleen om handleiding.. Als je het hebt graag zo niet, bedankt.
google heeft het
Alle reacties Link kopieren
Azerideluxe schreef:
13-03-2018 17:06
Mensen die echt gaan zeuren met dingen waar ik amper om vraag.. ff serieus houd jullie bekken gwn als je niets nuttigs te zeggen hebt jezus!! Dit is toch waar iedereen alles kan en mag vragen. Wat is jullie probleem dan? Er is een reden dat ze het niet kan vragen en drm doe ik het hier voor haar. Zo wat? Mag het niet?
Volgens mij heb jij een probleem...
Amaqanda schreef:
13-03-2018 18:01
Volgens mij heb jij een probleem...
Cursus anger management?
SilverShadow schreef:
13-03-2018 18:09
Cursus anger management?
Meer een cursus basale sociale vaardigheden.
Ivy_Signe schreef:
13-03-2018 19:05
Meer een cursus basale sociale vaardigheden.
Oké kan ik ook wel in meegaan ;-)
Er is nooit een reden waarom je dit soort zaken niet kan vragen bij je school.
Alle reacties Link kopieren
En ze heeft in die drie jaar nog nooit een mini-scriptie hoeven schrijven? En nog nooit een scriptie van iemand anders gelezen? Zeker van iemand die versneld wil afstuderen mag je wel wat meer inzicht en interesse verwachten.
SilverShadow schreef:
13-03-2018 19:15
Oké kan ik ook wel in meegaan ;-)
;)
MinkeDeWit schreef:
13-03-2018 17:13
Het is gewoon zo weinig zelfstandig voor iemand die kennelijk een wetenschappelijke opleiding doet. Naar mijn idee moet je dan toch wel een klein beetje bij de pinken zijn.
Toegepaste psychologie is HBO. Maar dan nog :facepalm: kan me niet voorstellen dat iemand die zo schrijft met een HBO opleiding bezig is. En dan ook nog eens denkt eerder af te kunnen studeren.

Ze moet gewoon vragen bij haar studie-adviseur of mentor wat ze kan doen om eerder af te studeren. Er is geen handleiding van 'de scriptie'. Wat je moet doen om je bachelor te halen, de eisen die daaraan gesteld worden, is per opleiding verschillend. Ze moet het gewoon op haar opleiding vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgestudeerd Toegepast psycholoog. Elke studie (afhankelijk van locatie) heeft richtlijnen voor het schrijven van een scriptie. Bij ons begin je met een onderzoeksvoorstel (centrale vraagstelling, onderzoeksvragen, onderzoeksmethoden, opdrachtgever etc.)

Je vriendin zal een psychologie gerelateerd onderwerp moeten zoeken met een relevante onderzoeksvraag: ze kan een voor - tussen en nameting doen bijvoorbeeld on te kijken of een behandeling effect heeft gehad op symptomen van een bepaalde stoornis volgens de DSM. Dit is heel breed.

Na het onderzoeksvoorstel (die zal moeten worden goedgekeurd door de afstudeercoordinator en de begeleider(s) en de opdrachtgever), voer je het onderzoek uit. In het concept staan uiteindelijk ALLE hoofdstukken. Als zij nog in haar derde jaar zit, is het niet slim om onderzoek uit te voeren zonder toestemming van begeleiders om te starten. Dit levert onnodig werk op.

Verder vind ik je reactie "bekken dicht" behoorlijk asociaal en onvolwassen overkomen. Je vraagt on hulp aan mensen op een forum, terwijl het logisch is om deze vragen voor te leggen aan docenten van de opleiding TP in Leiden. Succes.
anoniem_332929 wijzigde dit bericht op 14-03-2018 21:41
Reden: Typfout
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik moest alles af hebben.
Alle reacties Link kopieren
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven