Mode & Beauty alle pijlers

Daith piercing, studio die gelijk mooi sieraad zet

12-03-2018 22:23 31 berichten
Ik heb mijn zinnen op een daith piercing gezet. Ik vind het zo mooi!

Nu ben ik op zoek naar een piercing studio die ervaring heeft met het zetten van daith piercings, ik zie op het internet veel te oppervlakkig gezette, en das niet mooi.

En ik zoek een piercingstudio die naast het goed kunnen piercen, ook gelijk een mooi sieraad zet. Ik vind die metalen dingen met bolletjes zo onwijs lelijk.

Wie kan me van goede tips voorzien?
Alle reacties Link kopieren
Die ‘mooie’ sierraden zijn zó rot om schoon te houden.. ik heb ook een daith en ben blij dat ik er een gewone piercing in heb nu. Als ie straks helemaal genezen is gaat er wel wat bijzonders in
Internagelaktisch
Ik moest FF googlen...
moet een piercing sowieso niet eerst simpel en lang zijn ivm zwelling?
Maaique schreef:
12-03-2018 22:25
Die ‘mooie’ sierraden zijn zó rot om schoon te houden.. ik heb ook een daith en ben blij dat ik er een gewone piercing in heb nu. Als ie straks helemaal genezen is gaat er wel wat bijzonders in

Daar zeg je ook weer wat. Maar dan een gladde gouden ring vind ik altijd nog veel mooier dan dat metaal.
Labalade schreef:
12-03-2018 22:34
Ik moest FF googlen...
moet een piercing sowieso niet eerst simpel en lang zijn ivm zwelling?

Een ring heeft sowieso wel ruimte om te zwellen.
Maaique, welke ervaringen heb jij met het zetten, kun je me een piercingsalon aanraden?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn conch gelijk met een mooi sieraad laten zetten bij Le Sting Piercing in Utrecht. Fijne shop, hygiënisch en zeer bekwame piercer. Je kunt kiezen uit meerdere soorten sieraden die je gelijk kunt laten zetten. Al wilde ik eerst ook direct een ringetje, maar vanwege hygiëne doen ze dat niet. De genezing is dan lastiger omdat er meer vuil in je verse piercing kan komen. En kans op ontsteken dan groter is
Alle reacties Link kopieren
Dat 'metaal' is als het goed is titanium en de reden dat hiervoor gekozen wordt is dat het geen nikkel bevat en dat het dus in de autoclaaf gereinigd kan worden. Chirurgisch staal kan ook, maar dit bevat wel wat nikkel en heeft dus niet de voorkeur voor een nieuwe piercing. Dit zorgt namelijk voor de beste en mooiste genezing met de minste kans op ontstekingen (als je verder ook de instructies van de piercer volgt en niet gaat lopen draaien of met Sterilon aan de gang gaat).

Ik heb goede ervaringen met One Spirit Collective in Arnhem en Dare2wear in Amsterdam.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
13-03-2018 05:52
Dat 'metaal' is als het goed is titanium en de reden dat hiervoor gekozen wordt is dat het geen nikkel bevat en dat het dus in de autoclaaf gereinigd kan worden. Chirurgisch staal kan ook, maar dit bevat wel wat nikkel en heeft dus niet de voorkeur voor een nieuwe piercing. Dit zorgt namelijk voor de beste en mooiste genezing met de minste kans op ontstekingen (als je verder ook de instructies van de piercer volgt en niet gaat lopen draaien of met Sterilon aan de gang gaat).

Ik heb goede ervaringen met One Spirit Collective in Arnhem en Dare2wear in Amsterdam.
Nikkel in een piercing?
Brrrrrrr.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een jaar of 7 mijn daith piercing en ik heb hem toentertijd eerst heel goed laten genezen. Geldt voor al mijn piercings en daarna laat ik er iets inzitten wat ik mooi vind.

Ik weet alleen niet meer door wie ik hem heb laten zetten. In Rotterdam in ieder geval.

Overigens ben ik allergisch voor nikkel mocht je dat ook hebben. Echt even aangeven voordat ze hem gaan zetten. Ik ben bijv er al allergisch voor als er maar een klein beetje in zit. En dat is erg onprettig op verse piercings 😅
Alle reacties Link kopieren
Een goede piercer gebruikt alleen titanium bij het zetten van een piercing.
Dit is het beste voor de bevordering van het genezingsproces en verkleint de kans op onstekingen.

Ritueel voor de verzorging, in de ochtend een antibacterial zeep, s'avonds een zeezout oplossing.

Vergeet niet dat een kraakbeen piercing de tijd nodig heeft en het wel tot een jaar kan duren voor dat deze volledig genezen is.
Ik heb zelf meerdere waaronder een daith die ik nu al meer dan een jaar heb(het duurde bij mij ongeveer acht maanden voor dat deze volledig genezen was).
Alle reacties Link kopieren
Sommige kraakbeen piercings kunnen niet bij iedereen gezet worden vanwege dat niet ieder oor hetzelfde is(bij veel mensen is bijvoorbeeld een industrial niet mogelijk).

In welke omgeving zoek je een piercer?
Alle reacties Link kopieren
LadyMadonna schreef:
13-03-2018 07:42
Nikkel in een piercing?
Brrrrrrr.
Er zit vaak ook nikkel in die goedkope prutsdingetjes. Daarom altijd goede sieraden kopen.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
13-03-2018 15:10
Er zit vaak ook nikkel in die goedkope prutsdingetjes. Daarom altijd goede sieraden kopen.
Voor zover ik weet is het verboden.
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt een dagje Amsterdam!

Dare2Wear:
https://www.instagram.com/dare2wear_piercing/

Kanpatha:
https://www.instagram.com/kanpatha/

Classic ink and mods:
https://www.instagram.com/classicinkandmods/
.
LadyMadonna schreef:
13-03-2018 15:37
Voor zover ik weet is het verboden.

Ja, en toch kan ik niet tegen die goedkope mode sieraden.

Volgens mij is het ook verboden, helemaal. Misschien dan voor een andere stof allergisch of overgevoelig.
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik ga de linkjes en de genoemde shops bekijken!

Utrecht ben ik wekelijks, Rotterdam ook prima, Adam ook nog wel. Groningen of Maastricht is te ver.

Ik dacht dat chirurgisch staal ook wel prima was. Dat gaat immers ook in mensen hun lijf als er geopereerd wordt ofzo. Of maken ze daar ook gebruik van titanium?
Alle reacties Link kopieren
Chirurgisch staal
Een groot deel van piercingsieraden is gemaakt van de metaallegering type 316L. Dit is een metaallegering met zeer hoge corrosiebestendigheid, oftewel, het kan bijna niet roesten. 316L Is de aanduiding die de ASTM (American Society for Testing and Materials) eraan geeft. De L staat voor "low carbon" (laag koolstofgehalte). Dit lage koolstofgehalte zorgt ervoor dat, zelfs nadat het staal onder hoge temperaturen verwerkt is, zijn corrosiebestendigheid blijft behouden. Het type staal wordt in de volksmond chirurgisch staal genoemd, maar in feite is de juiste term "roestvast staal".
Een hoeveelheid chroom in het staal zorgt voor de corrosiebestendigheid. Deze vormt door aanraking met zuurstof een onzichtbare laag van chroomoxide. Deze is niet doordringbaar door water of lucht en voorkomt daarmee dat het materiaal gaat roesten. Deze laag is heel dun, maar mocht hij beschadigen (door bijvoorbeeld krassen) herstelt hij zich vanzelf zeer snel weer. Dit effect noemt men passivatie. Het laagje wordt ook wel de passivatielaag genoemd.
316L Is een legering die voor het grootste gedeelte bestaat uit chroom, nikkel en molybdeen. Omdat deze legering nikkel bevat mogen sieraden van dit materiaal alleen gedragen worden in reeds geheelde piercings. Dit is bepaald in de nikkel wetgeving. Een piercer mag in Nederland (en de rest van Europa) alleen sieraden in een nieuwe piercing plaatsen van hypoallergene materialen en met minder dan 0,05% nikkel. Dat is de reden dat een piercer in Nederland altijd moet werken met sieraden van titanium. Titanium is namelijk hypoallergeen en bevat geen nikkel.
De hoeveelheid nikkel die uit chirurgisch stalen sieraden mag vrijkomen is ook vastgelegd in de nikkelwetgeving. Deze hoeveelheid nikkel mag niet meer zijn dan 0,5 microgram per vierkante centimeter per week. Dit is om te voorkomen dat mensen een nikkelallergie opbouwen die kan resulteren in eczeem.
Duidelijk verhaal! Weer wat geleerd!

Ik heb een redelijk verse andere piercing in mijn oor die ik eigenlijk al wilde vervangen voor een leukere van chirurgisch staal. Nog maar niet dan dus!

Ik heb gelezen dat sommige piercingshops wel met 18 kt goud piercen. Dat vind ik al beter. Of met titanium die wel een leuke versiering hebben. Ik vind dia standaard dingen gewoon zo lelijk.

Maar ja, pas echt lelijk is een ontstoken piercing of allergie natuurlijk! Snap ik ook wel.

Die Dare2wear shop spreekt me wel erg aan, juist omdat zij piercen, lichaamsversiering en diverse culturen combineren. Want daar komt het vandaan, en daar komen ook de mooie sieraden vandaan.
Liliane13 schreef:
13-03-2018 19:33
Dat wordt een dagje Amsterdam!

Dare2Wear:
https://www.instagram.com/dare2wear_piercing/

Kanpatha:
https://www.instagram.com/kanpatha/

Classic ink and mods:
https://www.instagram.com/classicinkandmods/

Die Kanpatha ziet er ook goed uit!
Denk dat je gelijk hebt! Dagje Amsterdam!
Alle reacties Link kopieren
Perzina schreef:
14-03-2018 08:05
Duidelijk verhaal! Weer wat geleerd!

Ik heb een redelijk verse andere piercing in mijn oor die ik eigenlijk al wilde vervangen voor een leukere van chirurgisch staal. Nog maar niet dan dus!

Ik heb gelezen dat sommige piercingshops wel met 18 kt goud piercen. Dat vind ik al beter. Of met titanium die wel een leuke versiering hebben. Ik vind dia standaard dingen gewoon zo lelijk.
Ik zou altijd voor Titanium gaan. Bepaalde duurdere merken sieraden hebben bijvoorbeeld ook mooie titanium sieraden en bolletjes die eventueel wel geschikt zijn om te dragen in een verse piercing. Ik zou vooraf even contact opnemen met de shop van jouw keuze, deze moeten eventueel besteld worden en dan nog de autoclaaf in zodat ze daadwerkelijk geschikt zijn. Als je zomaar binnenloopt kan dit soms wat lastiger zijn.

Daarnaast lijkt het uiterlijk van de eerste piercing me volledig ondergeschikt aan het mooi en goed genezen van je piercing.
Als je nog piercings hebt die nog niet genezen zijn (er genezen uitzien is niet hetzelfde) zou ik sowieso wachten met een nieuwe. Anders duurt de genezing langer.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
V1k1ng schreef:
14-03-2018 14:58


Daarnaast lijkt het uiterlijk van de eerste piercing me volledig ondergeschikt aan het mooi en goed genezen van je piercing.
Als je nog piercings hebt die nog niet genezen zijn (er genezen uitzien is niet hetzelfde) zou ik sowieso wachten met een nieuwe. Anders duurt de genezing langer.
Ik vind het uiterlijk van een piercingsieraad helemaal niet van ondergeschikt belang. Een goede genezing en een leuke (titanium) sieraad kan best samengaan, lijkt me. En daar ben ik dus naar op zoek. En dat voorkomt dat je te snel je standaard zwelsieraad eruit haalt omdat hij niet mooi is, wat ook weer niet goed is voor de genezing.

Die andere verse piercing zit in mijn andere oor, dus dat moet geen belemmering zijn.

Goede tip trouwens van een van te voren informeren zodat ze wellicht kunnen bestellen en in de autoclaaf doen! Dankje!
Alle reacties Link kopieren
Perzina schreef:
14-03-2018 18:44
Ik vind het uiterlijk van een piercingsieraad helemaal niet van ondergeschikt belang. Een goede genezing en een leuke (titanium) sieraad kan best samengaan, lijkt me. En daar ben ik dus naar op zoek. En dat voorkomt dat je te snel je standaard zwelsieraad eruit haalt omdat hij niet mooi is, wat ook weer niet goed is voor de genezing.

Die andere verse piercing zit in mijn andere oor, dus dat moet geen belemmering zijn.

Goede tip trouwens van een van te voren informeren zodat ze wellicht kunnen bestellen en in de autoclaaf doen! Dankje!

Als een goed sieraad toevallig mooi is lijkt me dat geen probleem, maar als een piercer je aanraadt om voor dat 'saaie' sieraad te gaan zou ik dat advies opvolgen.
Over de andere verse piercing, het maakt niet uit dat deze in een ander oor zit, al had je een tepelpiercing laten zetten. Op het moment dat je twee piercings vrij snel achter elkaar laat zetten zonder dat de eerste genezen is gaat dat het genezingsproces van beide piercings vertragen. Dus loop je langer met een 'saai' sieraad...
Valhalla! Where the brave may live Forever!
V1k1ng schreef:
14-03-2018 19:22
Als een goed sieraad toevallig mooi is lijkt me dat geen probleem, maar als een piercer je aanraadt om voor dat 'saaie' sieraad te gaan zou ik dat advies opvolgen.
Over de andere verse piercing, het maakt niet uit dat deze in een ander oor zit, al had je een tepelpiercing laten zetten. Op het moment dat je twee piercings vrij snel achter elkaar laat zetten zonder dat de eerste genezen is gaat dat het genezingsproces van beide piercings vertragen. Dus loop je langer met een 'saai' sieraad...
Huh? Echt? Hoe kan dat?
Alle reacties Link kopieren
Dat zal waarschijnlijk van lichaam tot lichaam verschillen.
Van wat ik weet liever geen 3+ piercings
Per keer(vers).

Ik heb zelf daith+ inner conch tegelijk laten piercen, geen problemen en ze waren ook simultaan genezen(binnen acht maanden, staat voor dit soort piercings een jaar).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven