Gezondheid alle pijlers

Volgende week 1ste afspraak gynaecoloog

15-03-2018 19:49 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
En men wat ben ik zenuwachtig..

Ik had al een topic geopend over een doorbraak bloeding die ik voor mijn stopweek ineens kreeg (2 maanden ervoor weer bloeding) de bloeding duurde 10 dagen en zou nog langer duren als ik geen medicatie van de arts had gekregen om het te laten stoppen.

Ik ben ook meteen met de pil gestopt omdat de arts denkt dat het hormonaal is.. waarom ben ik zo bang voor een gynaecoloog? De laatste keer was tijdens mijn bevalling en het was horror hoe die afgelopen is. Sindsdien vind ik het gewoon echt eng dat er down under gekeken wordt. De arts denkt aan vleesbomen ivm die hevige bloeding met stolsels (sorry!) Of dus hormonaal.

Nu de afspraak zo nadert krijg ik ineens vage klachten.. plopjes in me buik :wtf: soms denk ik straks zwemt er echt een kind in haha maar goed ok ik moet nu ook weer niet crazy worden :facepalm:

Ik weet niet wat ik met deze topic wil maar poeh fijn dat ik het even kwijt kan
Is er een kans dat je zwanger bent dan?
Goed dat je ernaar laat kijken.
Alle reacties Link kopieren
EngeLiene schreef:
15-03-2018 20:01
Is er een kans dat je zwanger bent dan?
Goed dat je ernaar laat kijken.
Ik denk het niet. Althans ik heb een week voor die hevige bloeding wegens aanhoudelijke misselijkheid getest die was negatief en eerste dag bloeding ook negatief en toevallig (Is omdat ik m gewoon had liggen die kreng van een cb indicator :hyper: ) vorige week ook negatief. Dus een zwangerschap lijkt me stug.
Heb je wel een fijne gynaecoloog?

Sterkte en ik hoop dat het meevalt allemaal.
Geef dit aan wanneer je naar de gyn gaat, je bent vast de enige niet. Sterkte, ik hoop dat het mee valt.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
15-03-2018 20:15
Heb je wel een fijne gynaecoloog?

Sterkte en ik hoop dat het meevalt allemaal.
Ik zou het niet weten eerlijk gezegd. Volgende week is mijn eerste keer na 4 jaar dat er weer naar me baarmoeder enz wordt gekeken. Wordt een beetje zenuwachtig en weet dat ik op die dag van de afspraak helemaal een zenuwlijer zal zijn maar aan de ene kant is het ook wel fijn om te horen dat alles misschien wel ok Is?
Alle reacties Link kopieren
Kasboom schreef:
15-03-2018 20:22
Geef dit aan wanneer je naar de gyn gaat, je bent vast de enige niet. Sterkte, ik hoop dat het mee valt.
Dank je voor de tip! :hug:
summerjamm schreef:
15-03-2018 21:22
Ik zou het niet weten eerlijk gezegd. Volgende week is mijn eerste keer na 4 jaar dat er weer naar me baarmoeder enz wordt gekeken. Wordt een beetje zenuwachtig en weet dat ik op die dag van de afspraak helemaal een zenuwlijer zal zijn maar aan de ene kant is het ook wel fijn om te horen dat alles misschien wel ok Is?
Waar ben je precies zenuwachtig voor?
Dat je uit de kleren moet, of het onderzoek pijnlijk is, schaamte, enz.?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
15-03-2018 21:24
Waar ben je precies zenuwachtig voor?
Dat je uit de kleren moet, of het onderzoek pijnlijk is, schaamte, enz.?
Nee uit de kleren absoluut niet. Ik weet dat, dat voor die artsen aan de orde van de dag is dus heb daar geen problemen mee.

Het is meer dat ik zenuwachtig ben voor de resultaten. Stel dat er iets is weet je. Vond die bloeding van laatst zo eng. Nooit meegemaakt. Heb weliswaar vorig jaar een uitstrijkje laten doen die goed was en de arts zei ook dat het niet ernstigs was maar toch dat kleine rot stemmetje O_O
Alle reacties Link kopieren
Hallo even een update van hier.

Weet even niet wat ik van deze afspraak moet vinden.. er is dus inwendig naar de baarmoeder gekeken. De echoscopiste zei dat er een kleine cyste op 1 van de eierstokken zat. Heeft daar wat echo fotos van genomen en voor de rest niets meer over gezegd. Maar nu heb ik sinds ik gestopt ben met de pil veel baarmoederslijmvlies aangemaakt waardoor ze dus niet zeker weet of ze een poliepje kan zien.. ik ben er wel van geschrokken eerlijk gezegd want dacht altijd ach het zal wel iets van hormonaal zijn maar nu ben ik nog zenuwachtiger dan eerst.

Ik moet mijn huisarts dus bellen om te kijken hoe en wat. Tja de huisarts.. ik had liever gewild dat de gyn zelf een afspraak inplande want tijdens de menstruatie is de slijmvlies dunner en kan ze zien of het nou wel of geen poliep is..

Beetje onzekerheid hier.. waarom? Omdat ik dus lees dat het ook kwaadaardig kan zijn :-(
Oh bah wat vervelend. Ik heb hier totaal geen ervaring mee, dus het enige wat ik kan is je veel sterkte met wachten wensen. Kan me voorstellen dat je in de zenuwen zit :hug:
Alle reacties Link kopieren
Kasboom schreef:
19-03-2018 18:21
Oh bah wat vervelend. Ik heb hier totaal geen ervaring mee, dus het enige wat ik kan is je veel sterkte met wachten wensen. Kan me voorstellen dat je in de zenuwen zit :hug:
Dank je wel :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven