Gezondheid alle pijlers

Medical Alert Tattoo

16-03-2018 19:31 118 berichten
Ik twijfel heel erg en ben benieuwd hoe jullie denken over een medical alert tattoo?

Uitleg :proud: :
Ik heb een aantal serieuze aandoeningen en op dringend doktersadvies draag ik zogenoemde Medical Alert sieraden. In mijn geval een armband die intussen behoorlijk vol hangt met tags. Erg irritant om eerlijk te zijn want het zit altijd in de weg. En ook vind ik het eigenlijk niet fijn dat klanten dan ook allemaal kunnen zien dat ik ‘wat heb’.
Ketting heb ik ook gehad maar die werd nogal zwaar. Daarbij draag ik een zeer dierbare ketting die ik bij de geboorte van onze zoon heb gekregen. En dAar past die medische niet bij.

Nu twijfel ik over een mooie tattoo, die aan de ene kant dan medisch is. Maar ook ‘mooi’. Nu ben ik geen tattoo typje eigenlijk. Maar hiervoor zou ik dan een uitzondering maken ^^.

Alleen, zou ik met (evt toekomstige) banen last kunnen krijgen?
Logische plek zou op Mn pols zijn. Maar niet elke baas ziet een tattoo zitten en ik moet wel representatief zijn (ook op warme dagen als je geen lange mouwen kan dragen).
Of op Mn borst? Of zouden medische diensten dat dan niet (op tijd) zien?
En zou een tattoo eigenlijk wel serieus genomen worden door hulpdiensten igv nood?

Ik weet het niet zo goed. En zijn er nog andere dingen waar ik nu niet aan denk?

Medical Alert Tattoo is dat een goede keuze?

Totaal aantal stemmen: 31

Ja (35%)
Nee (52%)
Weet niet (13%)
Dat ligt er denk ik aan wat je hebt of ze het op tijd kunnen zien op je borst.

Zal nog niet erg gebruikelijk zijn zo'n tattoo?
En ik bedenk ineens ook, stel sat ik ga solliciteren. En een toekomstige baas ziet de tattoo. En dan denkt dat ik vaak ziek ben. Terwijl daar echt helemaal geen sprake van zal zijn! Snij ik mezelf dan niet in Mn vingers...
Labalade schreef:
16-03-2018 19:38
En ik bedenk ineens ook, stel sat ik ga solliciteren. En een toekomstige baas ziet de tattoo. En dan denkt dat ik vaak ziek ben. Terwijl daar echt helemaal geen sprake van zal zijn! Snij ik mezelf dan niet in Mn vingers...

Dan doe je er een brede armband overheen.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag mijn niet reanimeren penning van een paar vierkante cm met een veiligheidsspeld aan mijn beha tussen de cups. Ziet niemand, behalve hulpdiensten.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Maar als de armband al zo zwaarwordt, krijg je dan ook niet hele lappen tekst op je lijf?
Een tijdje terug heeft een jonge vrouw haar leven kunnen behouden dankzij een medische tattoo, het ging in dit geval om diabetes type 1. De tattoo zit op haar pols en daardoor heeft ze heel snel de juiste hulp gekregen.

Kan me niet voorstellen dat een werkgever daar iets op tegen zou kunnen hebben en als dat wel zo is dan heb je niets aan zo'n werkplek en kan je beter verder solliciteren tot je bij mensen terechtkomt die wel iets voor je kunnen betekenen als er iets voorvalt.
Mij is geleerd dat een tattoo met niet reanimeren oid geen excuus is om niet te reanimeren.

Als jij straks op straat neervalt, ga ik je niet eerst uitkleden om te kijken of er ergens op je lichaam of je polsen toevallig iets staat.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een heel stomme vraag, maar is een medisch ID op je telefoon niet afdoende?
Kun je al die sieraden niet bundelen in één penning die minder storend is? Zoals deze? Die kan bijvoorbeeld ook om je hals.

https://www.alarmpenning.nl
Star² schreef:
16-03-2018 19:36
Dat ligt er denk ik aan wat je hebt of ze het op tijd kunnen zien op je borst.

Zal nog niet erg gebruikelijk zijn zo'n tattoo?
Vanwege herkenbaarheid wil ik niet teveel details geven. Maar je kan denken aan een beetje aparte combi van een hartprobleem, een long-dingetje, wat organen die hun eigen opvatting hebben over wanneer ze wel/niet hun werk doen, ligging van organen etc. Ik kan intern letsel hebben zonder dat hiervoor direct aanwijzingen zijn. Hulptroepen moeten dus direct ernst kunnen inschatten en bedenken wat ze dan wel/niet moeten doen.

Maar op zich heb ik er in het dagelijks leven meestal geen beperkingen door hoor! Ik ken Mn mogelijkheden en ik functioneer gewoon 100% mee in het dagelijks leven :thumbsup:
gizzmo-returns schreef:
16-03-2018 19:41
Maar als de armband al zo zwaarwordt, krijg je dan ook niet hele lappen tekst op je lijf?
Het zou denk ik wel op Mn pols passen maar wel redelijk groot zijn. Maar als het ook mooi is dan vind ik dat niet erg.
gat in de markt!
Er moet gewoon iets van een systeem komen met kleine getattoëerde tekens die je kunt scannen/uitlezen met een app oid en waardoor je snel de benodigde info van iemand kunt vinden.

Overigens weet ik uit ervaring dat er ondanks duidelijke ketting niet gereanimeerd werd bij een hartpatiënt die dat dus wel nodig had, maar er werd gedacht aan gewoon flauwvallen. (Dank voor het engeltje op de schouder die zorgde dat ze het overleefde) In noodsituaties gaan mensen vaak niet als eerste op zoek naar medische info en handelen ze naar wat ze denken dat goed is. Of een tattoo dat anders maakt.... ik weet het niet.
Frizz schreef:
16-03-2018 19:44
Misschien een heel stomme vraag, maar is een medisch ID op je telefoon niet afdoende?
Volgens de arts niet. Ik heb al een briefje in Mn portemonnee maar dat vindt ze ook niet genoeg. Bij nood kijken ze daar vaak toch niet in tenzij je een alert draagt. Dus vandaar die armband erbij.
anoniem_364573 wijzigde dit bericht op 16-03-2018 20:01
0.56% gewijzigd
Medisch en mooi lijkt me niet samen gaan. Het moet tenslotte in 1 oogopslag duidelijk zijn.

Je hebt ook een medaillon met daarin een heel lang opgerold papier waarop je alles kan schrijven.
Is tegenwoordig vast wel wat moderners voor.
RikM schreef:
16-03-2018 19:46
Kun je al die sieraden niet bundelen in één penning die minder storend is? Zoals deze? Die kan bijvoorbeeld ook om je hals.

https://www.alarmpenning.nl
Helaas kan dat niet. Ik heb diverse verschillende aandoeningen die apart genoemd moeten worden, omdat ze onderling op zich niets met elkaar te maken hebben. Ik heb de aandoeningen-tombola gewonnen zeg maar ;)
south schreef:
16-03-2018 19:53
gat in de markt!
Er moet gewoon iets van een systeem komen met kleine getattoëerde tekens die je kunt scannen/uitlezen met een app oid en waardoor je snel de benodigde info van iemand kunt vinden.

Overigens weet ik uit ervaring dat er ondanks duidelijke ketting niet gereanimeerd werd bij een hartpatiënt die dat dus wel nodig had, maar er werd gedacht aan gewoon flauwvallen. (Dank voor het engeltje op de schouder die zorgde dat ze het overleefde) In noodsituaties gaan mensen vaak niet als eerste op zoek naar medische info en handelen ze naar wat ze denken dat goed is. Of een tattoo dat anders maakt.... ik weet het niet.
Daarom dacht ik aan op Mn borst(kas). Dan zien ze meteen dat ze moeten oppassen met wat ze doen.

Ik wil overigens best aan mensen vertellen wat ik precies heb maar dan in pb. 😉
Star² schreef:
16-03-2018 19:39
Dan doe je er een brede armband overheen.
Oja! Haha niet aan gedacht :idee:
Frizz schreef:
16-03-2018 19:44
Misschien een heel stomme vraag, maar is een medisch ID op je telefoon niet afdoende?
Hulpverleners mogen niet zomaar in je telefoon kijken, nog afgezien van het feit dat ze er vaak niet in kunnen om bij je medisch ID te kijken.
Ik ben SEH arts buiten Nederland. Ambulance medewerkers hier kijken eigenlijk altijd op de ICE informatie van een patient's telefoon als ze iemand bewusteloos binnenbrengen. Ik zelf ook. Daarnaast kunnen we in veel gevallen ook informatie uit de computer halen als we je naam en geboortedatum hebben.

Ik heb nog nooit iemand met een medische informatie tattoo gezien (werk al tien jaar) en zou er ook niet naar zoeken. Wel zou ik zoeken naar een telefoon!

Daarnaast zijn er niet heel veel ziektes die gelijk in het eerste uur belangrijk zijn om te weten als iemand bewusteloos is. Dat iemand diabetes heeft wordt in de eerste vijf minuten sowieso wel duidelijk van de bloedtesten.

Ik zou mijn telefoon goed invullen en een armband zoeken met een qrs code die uitgelezen kan worden, ik heb er patienten mee gezien maar nooit gebruikt omdat ze toen wakker earen.

Mariel
Alle reacties Link kopieren
Is het niet mogelijk een kleinere tattoo te nemen, met duidelijke tekst om b.v. In je telefoon te moeten kijken. (Zelf totaal geen ervaring mee, dus misschien roep ik wel iets heel doms)
Such a beautiful place to be with Friends.
lise1985 schreef:
16-03-2018 20:07
Hulpverleners mogen niet zomaar in je telefoon kijken, nog afgezien van het feit dat ze er vaak niet in kunnen om bij je medisch ID te kijken.
Mijn medisch ID is bij vergrendeling gewoon te lezen en ik mag toch hopen dat iemand er even in kijkt. Zo niet, dan is er achteraf veel werk :hihi:
Moiren’ schreef:
16-03-2018 20:13
Mijn medisch ID is bij vergrendeling gewoon te lezen en ik mag toch hopen dat iemand er even in kijkt. Zo niet, dan is er achteraf veel werk :hihi:
Ja, de mijne ook. Maar niet iedereen weet hoe elk type telefoon werkt. Ik heb mijn medisch ID ook gewoon ingevuld, just in case.
lise1985 schreef:
16-03-2018 20:16
Ja, de mijne ook. Maar niet iedereen weet hoe elk type telefoon werkt. Ik heb mijn medisch ID ook gewoon ingevuld, just in case.
Er staat “noodgeval”. In het scherm als iemand die niet mijn vingerafdruk heeft mijn telefoon probeert te openen. En als je daarop klikt in het rood Medisch ID.

Kan een ambulancebroeder of helicopterdokter vast wel :)

Daarbij is alles om mijn nek of polsen hangen niet echt realistisch.
Moiren’ schreef:
16-03-2018 20:19
Er staat “noodgeval”. In het scherm als iemand die niet mijn vingerafdruk heeft mijn telefoon probeert te openen. En als je daarop klikt in het rood Medisch ID.

Kan een ambulancebroeder of helicopterdokter vast wel :)

Daarbij is alles om mijn nek of polsen hangen niet echt realistisch.
Je hebt gelijk hoor, alleen is niet elke hulpverlener thuis in smartphones.
Een medical alert sieraad is iets waar je gemakkelijker naar kijkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven