Gezondheid alle pijlers

Stoppen met blowen , dag 1

17-03-2018 11:29 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 9 jaar elke avond geblowd te hebben, word vanavond de eerste avond zonder mijn jointje.
Ik wil er al heel lang mee stoppen maar het is een hardnekkige verslaving/gewoonte.

Het lastigste aan het stoppen vind ik de gewoonte van het iedere avond blowen, zodra het een uurtje of 16 u is wil ik zsm naar huis om te kunnen blowen. Ik associeer een jointje met chillen, ontspannen op de bank tv kijken zonder dat er 100 gedachtes door mijn hoofd gaan.
Ik kan me haast niet voorstellen hoe ik op de bank moet gaan zitten zonder mijn jointje.. tv kijken zonder jointje.. dat is voor mij zo gek. blowen is zon sterke gewoonte geworden dat ik niet meer weet hoe het was zonder.
Iedere dag keek ik uit naar het einde van de dag om te kunnen blowen. Vraag me af hoe ik vanaf nu mijn avonden ga doorkomen.. Lijkt me zo gek om zonder "roes"in slaap te moeten vallen.. Klaar wakker in bed gaan liggen?! Mensen die nooit verslaafd zijn geweest aan een roesmiddel kunnen dit denk ik heel moeilijk bevatten.

Ik schrijf op dit forum omdat ik dan iedere dag terug kan lezen en de vooruitgang kan gaan zien. hopelijk zijn er ook lotgenoten die zich kunnen vinden in mijn verhaal en ook zijn gestopt. Na hoelang zal het niet meer raar zijn om zonder jointje tv te kijken, te ontspannen zonder jointje en naar bed te gaan zonder een roesje..
Maak me geen zorgen over de afkickverschijnselen, wel of het lang duurt dat de gewoonte word doorbroken. Wish me luck!
Alle reacties Link kopieren
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Heb je hulp van een verslavingsdeskundige?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Succes, wat ga je doen ipv blowen? .
Om je gedachten af te leiden.
Alle reacties Link kopieren
succes!

Mocht je het lastig vinden om alleen af te kicken, dan is er niets mis met het inschakelen van (professionele) hulp.

Vertel je omgeving ook dat je stopt! En vraag om support.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Hier een ' ervaringsdeskundige' . Ten eerste: top dat je deze beslissing hebt genomen! Ik weet hoe lastig het is, ook al ben je het blowen meer dan zat, het is toch een soort van veilige en comfortabele deken die je over jezelf heen trekt. Ik wilde vooral stoppen omdat ik buiten blowen en werken weinig meer deed, geen motivatie meer had, en mezelf daardoor ook niet echt ontwikkelde, en redelijk isoleerde van de buitenwereld. Niemand wist ook dat ik zo verslaafd was.

Twee tips: het is mij pas gelukt om af te kicken toen ik ter ondersteuning CBD olie (zonder THC uiteraard) ging gebruiken. Hierdoor verdwenen mijn afkickverschijnselen (nachtzweten, niet kunnen slapen, onrustig gevoel, down voelen), en heb ik het stoppen kunnen doorzetten (terwijl me dit eerder niet lukte omdat ik na een aantal weken, compleet gesloopt door deze verschijnselen, maar weer aan de wiet begon). En lees Stoppen met blowen van Yoram Stein (als je dat al niet gedaan hebt). Vond ik erg behulpzaam en informatief, iemand die zelf ook lang verslaafd is geweest. Hij is ooit bij Pauw en Witteman geweest, dat interview is nog wel terug te vinden op youtube.

Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Wat is sociale zuivel?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben drie jaar geleden, na twintig jaar dagelijks blowen, van de een op de andere dag gestopt. Als je er klaar voor bent, is het te doen. Ik had het al eerder geprobeerd maar viel toen terug doordat ik inderdaad toegaf aan de afkickverschijnselen. De laatste keer ging vrij makkelijk, doorbijten. Het heeft zoveel voordelen als je er vanaf bent, herinner je wel eens wat je gedroomd hebt? Toen ik blowde wist ik van niks meer, na een week of twee ineens heel veel.....zit je in een relatie?
Alle reacties Link kopieren
Succes :redrose:
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een ervaringsdeskundige. Ik ben 14 jaar geleden, na tien jaar STEVIG (!) blowen in een keer gestopt. Dat voelde raar! Maar het is gelukkig wel gelukt.

Succes, en goed dat je hier van je af komt schrijven. :redrose:
queenarachnia wijzigde dit bericht op 17-03-2018 12:33
Reden: Ik vergiste me twee jaar.
0.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
belle_epoque schreef:
17-03-2018 11:48
Succes!
Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
17-03-2018 11:51
Heb je hulp van een verslavingsdeskundige?
Ik ben 2 weken begonnen met therapie. dat helpt me gelukkig ook
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
17-03-2018 12:01
Succes, wat ga je doen ipv blowen? .
Om je gedachten af te leiden.
Ja dat is een goede vraag haha ! Denk veel lezen op internet.. vind het lastig om iets nieuws te vinden.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
17-03-2018 12:11
succes!

Mocht je het lastig vinden om alleen af te kicken, dan is er niets mis met het inschakelen van (professionele) hulp.

Vertel je omgeving ook dat je stopt! En vraag om support.
HEb idd mijn omgeving het ook verteld, dat scheelt wel ja!
Alle reacties Link kopieren
LaBamba83 schreef:
17-03-2018 12:13
Hier een ' ervaringsdeskundige' . Ten eerste: top dat je deze beslissing hebt genomen! Ik weet hoe lastig het is, ook al ben je het blowen meer dan zat, het is toch een soort van veilige en comfortabele deken die je over jezelf heen trekt. Ik wilde vooral stoppen omdat ik buiten blowen en werken weinig meer deed, geen motivatie meer had, en mezelf daardoor ook niet echt ontwikkelde, en redelijk isoleerde van de buitenwereld. Niemand wist ook dat ik zo verslaafd was.

Twee tips: het is mij pas gelukt om af te kicken toen ik ter ondersteuning CBD olie (zonder THC uiteraard) ging gebruiken. Hierdoor verdwenen mijn afkickverschijnselen (nachtzweten, niet kunnen slapen, onrustig gevoel, down voelen), en heb ik het stoppen kunnen doorzetten (terwijl me dit eerder niet lukte omdat ik na een aantal weken, compleet gesloopt door deze verschijnselen, maar weer aan de wiet begon). En lees Stoppen met blowen van Yoram Stein (als je dat al niet gedaan hebt). Vond ik erg behulpzaam en informatief, iemand die zelf ook lang verslaafd is geweest. Hij is ooit bij Pauw en Witteman geweest, dat interview is nog wel terug te vinden op youtube.

Heel veel succes!
Dankjewel voor je uitgebreide bericht. Ja dat is voor mij ook 1 van de redenen.. ik sta stil in mijn ontwikkeling en ik weet nu niet zo goed wat ik nou eigenlijk wil.. vind het altijd wel belangrijk om een doel te hebben maar het ene moment wil ik dit en het andere moment dat.. het blijft ook alleen bij het bedenken van dingen , uitvoeren ho maar haha.
Ja klopt dat boek heb ik nu ong 3 keer gelezen en heb hier zeker baat bij.. niet denken, niet voelen maar doen! dankjewel voor je goede tips.. ik heb ook cbd olie voor in mijn elektrische pen.. wie weet helpt dat ook wel iets...

Knap dat het je is gelukt hoor !!
Alle reacties Link kopieren
Castor1975 schreef:
17-03-2018 12:24
Ik ben drie jaar geleden, na twintig jaar dagelijks blowen, van de een op de andere dag gestopt. Als je er klaar voor bent, is het te doen. Ik had het al eerder geprobeerd maar viel toen terug doordat ik inderdaad toegaf aan de afkickverschijnselen. De laatste keer ging vrij makkelijk, doorbijten. Het heeft zoveel voordelen als je er vanaf bent, herinner je wel eens wat je gedroomd hebt? Toen ik blowde wist ik van niks meer, na een week of twee ineens heel veel.....zit je in een relatie?
Zo dat is knap.. na zolang blowen!!ja ik ben er echt klaar voor om aan een nieuw hoofdstuk/leven te beginnen. Dat is de kunst.. doorbijten. heel knap. Ik droom idd al heel lang niet meer.. mijn relatie is na 3 jaar knipperlicht sinds 1,5 week definitief over.. hij blowt ook.. miss niet heel handig in tijden van stress, maar voor stoppen is nooit een goede timing... bedankt voor je reactie
Alle reacties Link kopieren
Restera schreef:
17-03-2018 12:30
Succes :redrose:
Dankje!!
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
17-03-2018 12:31
Hier ook een ervaringsdeskundige. Ik ben 14 jaar geleden, na tien jaar STEVIG (!) blowen in een keer gestopt. Dat voelde raar! Maar het is gelukkig wel gelukt.

Succes, en goed dat je hier van je af komt schrijven. :redrose:
Super knap van je dat het je is gelukt. Ja dat moet me wel helpen denk ik
Alle reacties Link kopieren
Ben wel van de wietolie afgekickt telt dat ook?

Hoe dan ook, succes.!!
Desnoods ga en blokje om, zet de stengels bleekselderij neer, zet je favo muziek op.Of duik je bed in om 20 uur. Als je het maar volhoudt.
JollyRider schreef:
17-03-2018 12:13
Wat is sociale zuivel?

Ik vermoed dat TO een paar letters heeft verwisseld. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Succes, dappere stap maar bedenk idd wat je gaat doen op de momenten waar je normaal zal gaan blowen. Naar buiten lijkt mij wel iets ipv tv kijken maar goed dat is voor ieder persoonlijk.

Ow ja nog 1 ding in je titel staat dag 1 maar het is niet de bedoeling om elke dag een nieuw topic te openen. Dat zorgt er ook voor dat mensen je topic niet meer kunnen vinden en je dus niet de maximale steun krijgt.
Een tweede deel openen hoeft pas als er 3000 reacties zijn op dit topic. Ik weet niet of je dat van plan was maar dacht ik zeg het even voor de zekerheid.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Socialdairy18 schreef:
17-03-2018 12:40
Ja dat is een goede vraag haha ! Denk veel lezen op internet.. vind het lastig om iets nieuws te vinden.
Iets van puzzels, handwerk oid.
Ik zou wel iets van te voren bedenken wat je zou kunnen doen.
Succes iig!!
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
17-03-2018 12:49
Ben wel van de wietolie afgekickt telt dat ook?

Hoe dan ook, succes.!!
Desnoods ga en blokje om, zet de stengels bleekselderij neer, zet je favo muziek op.Of duik je bed in om 20 uur. Als je het maar volhoudt.
Ja hoor, afkicken is afkicken! heb nog wat boeken liggen, wie weet maar wat gaan lezen. en idd lekker optijd in bed gaan liggen en hopen dat ik inslaap val. thnx!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een ervaringsdeskundige.

Stoppen is moeilijk, maar het zal elke dag een stukje makkelijker worden.
De eerste dagen wist ik me geen raad met de tijd. Heel veel onrust en verveling en vaak uit ellende maar vroeg mijn bed in. Maar laat je daardoor niet ontmoedigen, het zal echt steeds makkelijker worden!

Na een tijdje begon ik me zoveel beter te voelen. Weer echt kunnen genieten van dingen, helder in mijn hoofd. Oprecht gelukkiger dan ik ooit was toen ik nog blowde. Beter slapen, beter eten, meer interesse in dingen... Stoppen met blowen is echt de beste beslissing die ik ooit gemaakt heb.

Deze site heeft mij trouwens erg geholpen in die tijd. Daar kan je ook meeschrijven: https://gezondr.nl/stoppen-met-blowen-5 ... wiet-hasj/
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
17-03-2018 13:09
Succes, dappere stap maar bedenk idd wat je gaat doen op de momenten waar je normaal zal gaan blowen. Naar buiten lijkt mij wel iets ipv tv kijken maar goed dat is voor ieder persoonlijk.

Ow ja nog 1 ding in je titel staat dag 1 maar het is niet de bedoeling om elke dag een nieuw topic te openen. Dat zorgt er ook voor dat mensen je topic niet meer kunnen vinden en je dus niet de maximale steun krijgt.
Een tweede deel openen hoeft pas als er 3000 reacties zijn op dit topic. Ik weet niet of je dat van plan was maar dacht ik zeg het even voor de zekerheid.
Heb wel wat dingen bedacht die ik zou kunnen doen.. hoop alleen dat ik er ook zin in heb als t avond is.. moet er gewoon doorheen en niet meer gaan gebruiken. oh goede tip ja, dan schrijf ik morgen in hetzelfde topic weer een verhaaltje. thnx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven