Gezondheid alle pijlers

Griep of zware verkoudheid? Plus besmettelijkheid

18-03-2018 16:26 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de wazige titel. Sinds vanochtend is mijn man ziek. Rugpijn, dichte neus, last van zijn holtes, temp rond de 37.9 - 38.2 (thermometer geeft iedere keer iets anders aan want het is er zo eentje op afstand en man weet niet precies hoe ver ie m weg moet houden). Vanmorgen ook even pijn in de knieën gehad maar dat is weer weggegaan. Het begon vannacht met een loopneus, verder was hij gister alleen erg moe. Hij zit aan de knackebrod, appel, thee en bouillon. Klinkt dit alles als griep of als zware verkoudheid?

Hij ligt op bed, dat doet ie anders nooit. Maar dat moet hij ook wel, want ik heb m liever niet in de buurt van onze kleine. Maar gister heeft hij wel nog bij de kleine gezeten om een verhaaltje voor te lezen, dit was rond 23 u (kind was wakker geworden). Je kan 1 dag van tevoren al besmettelijk zijn las ik dus hoop HEEL hard dat Kind niet ziek wordt. Vandaag is ie dus niet beneden geweest en ik heb de deurklinken, telefoon, ab etc schoongemaakt, zou dat genoeg zijn om besmetting te voorkomen? Oh en in de gang van de logeerkamer staat een raam open. Wie heeft er succesverhalen waarin een van de ouders ziek was en het gelukt is om het/de kind(eren) buiten schot te houden?
:fortune:
Alle reacties Link kopieren
Doe niet zo panisch.
Laat je man lekker uitzieken in zn eigen huis.
Ik ga er niet vanuit dat je kind in een glazen stolp zit dus of t nou thuis of ergens op school een verkoudheid of griep oppikt maakt ook niet uit.
Kans is groter dat man het van kind heeft ipv v.v.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt als verkoudheid, anders zou hij geen eten en drinken blieven.
Besmetting heeft al lang plaats gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Wie zegt dat hij jou niet allang besmet heeft? Niet te krampachtig doen, je kunt niet alles voorkomen. (als ik verkouden was en er liep meteen iemand fanatiek alles te poetsen zou ik ook lekker uit de buurt, dus in bed blijven.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
In de tijd tussen de besmetting met het virus en het moment dat je zelf ziekteverschijnselen vertoont (de incubatietijd), ben je vaak al wel besmettelijk.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen worden doorlopend ziek, en dat moet ook, zo bouwen ze antistoffen op.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om een griepje hè, niet de pest of lepra, dus zelfs ALS je kind of jijzelf het ook krijgen, is het niet het einde van de wereld. Niet leuk, tuurlijk, maar je gaat er niet dood aan. Hoort gewoon bij de winter, dan zijn er wel meer mensen verkouden of grieperig.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
38,2 is geen griep, niet eens een zware verkoudheid. Laat die man van bed komen en ga gezellig samen een spelletje doen of zo. Je kind en jij hebben allang het virus.
Alle reacties Link kopieren
thistle schreef:
18-03-2018 16:42
38,2 is geen griep, niet eens een zware verkoudheid. Laat die man van bed komen en ga gezellig samen een spelletje doen of zo. Je kind en jij hebben allang het virus.
Waarom moet die man van bed komen? Hij is niet zwaar ziek, maar waarschijnlijk ook niet helemaal lekker en gewoon hangerig. Laat die man gewoon even lekker bijkomen, zou ik zeggen. Zou je toch zelf ook willen? Jij wilt toch ook niet als je met 38,5 op de bank of in je bed ligt, eruit getrokken worden om "leuke" dingen met je familie te gaan doen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ons kind is nog te jong voor school en omdat ik thuis kan werken hoeft Kind ook niet naar de opvang. Dus nee Kind is niet met een virusje naar huis gekomen.

En ja ik ben toch wel een beetje bang van de griep. De echte he, influenza. Daar kan je nare complicaties van krijgen. Mijn kindje is nog geen anderhalf, is echt nog maar klein dus.
Dat man mij besmet heeft geloof ik niet zo, hij moest gister werken bij zijn broer dus was verder de hele dag van huis. Bij thuiskomst heeft hij de kleine overgenomen zodat ik even iets van de zaak kon afmaken, en omdat de achterburen een feestje hadden en het veel herrie was is man op zolder in de logeerkamer gaan liggen, dus we zijn niet veel bij elkaar geweest.
mater_matuta wijzigde dit bericht op 18-03-2018 17:03
7.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spelletje doen wil hij echt niet hoor!! Hij heeft zo'n last van zijn rug en zijn holtes, en slijmvorming enzo, hij wil met rust gelaten worden en proberen te slapen! En hij heeft enorme hoofdpijn zegt ie dus die is echt wel blij dat hij in zijn up op bed ligt.
Alle reacties Link kopieren
Nou mijn baby is 10 maanden en was, van ons 4en, het snelste van de griep af.
En van stress krijg je een belabberde weerstand, dus relax!
Alle reacties Link kopieren
Echt Funnymiss? Dat is fijn om te horen zeg. Niet dat jullie allemaal ziek waren natuurlijk maar dat de baby er zo snel vanaf was.

Ik lees geregeld Engelse kranten vanwege iets dat mijn interesse heeft en daar gaat het al een tijdje over "de ergste griep in 40 jaar" dus dat maakt me dan een beetje bang. (Ik geef ook wel toe dat ik daar soms weinig voor nodig heb...) Stress is idd slecht voor je weerstand en de mijne ligt al op z'n gat vanwege te weinig leuko's dus op dat vlak heb je zeker gelijk :)
Alle reacties Link kopieren
mater_matuta schreef:
18-03-2018 16:52

Dat man mij besmet heeft geloof ik niet zo, hij moest gister werken bij zijn broer dus was verder de hele dag van huis. Bij thuiskomst heeft hij de kleine overgenomen zodat ik even iets van de zaak kon afmaken, en omdat de achterburen een feestje hadden en het veel herrie was is man op zolder in de logeerkamer gaan liggen, dus we zijn niet veel bij elkaar geweest.
Heb je je ingelezen op de incubatietijd van griep? Of verkoudheid in dit geval? Ik denk dat je kind meer te lijden heeft van zo’n panische houding dan van wat quality time met papa....
Alle reacties Link kopieren
Maarre.....is jullie baby nog nooit ziek geweest dan?
Ik snap dat je een pasgeborene uit de buurt houd van zieke mensen, maar je zegt, mijn kindje is nog geen 1,5. Dat is dus gewoon een dreumes. En die zijn doorlopend verkouden, grieperig, koortsig en hangerig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij griep gelezen en daar stond dat je 1 dag van tevoren besmettelijk bent. Over verkoudheid heb ik niet gelezen, daar ben ik nml niet bang voor. Is vervelend maar verder niet gevaarlijk.

Hoewel man wel echt heel erg beroerd is deze keer, zo heb ik m al een hele tijd niet meegemaakt :| Hij is echt een balletje ellende op dit moment, die zou ik echt geen plezier doen met vragen of ie beneden komt. En die drukke stuiterbal van ons is fantastisch, maar als je schele hoofdpijn hebt en ziek bent zit je niet te wachten op een kwetterende gillende springende peuter die je dekens van je af snokt om kiekeboe mee te spelen :)
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen hebben hoge koorts bij griep, anderen alleen verhoging. Sommigen hebben zelfs geen koorts. Het is daar dus niet afhankelijk van.

De symptomen die je noemt komen overeen met griep. Punt. Maar je doet er niet zoveel tegen, die besmetting. Alleen als je het (datzelfde) virus al hebt gehad, raak je niet opnieuw ziek.
Soppie d'r over en hij glimt weer!
Alle reacties Link kopieren
Die van ons niet hoor Funnymiss (afkloppen!!) Welgeteld 1 keer flink verkouden en 1 keer een beetje snotterig. Twee maanden terug had mijn man buikgriep en kreeg ik het daarna ook maar die kleine had niks. En ik heb vanwege die lage leuko's ook al 2x keelontsteking gehad met knoeperts van amandelen, fietst dreumes ook gewoon langsheen. Wel twee dikke lymfeklieren gehad maar verder nul komma nul klachten.
Alle reacties Link kopieren
mater_matuta schreef:
18-03-2018 17:51
Die van ons niet hoor Funnymiss (afkloppen!!) Welgeteld 1 keer flink verkouden en 1 keer een beetje snotterig. Twee maanden terug had mijn man buikgriep en kreeg ik het daarna ook maar die kleine had niks. En ik heb vanwege die lage leuko's ook al 2x keelontsteking gehad met knoeperts van amandelen, fietst dreumes ook gewoon langsheen. Wel twee dikke lymfeklieren gehad maar verder nul komma nul klachten.
Maar het ging er in dit topic toch over of die man even rustig de tijd mocht hebben om uit te zieken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf ook op mijn bed willen liggen in mijn mans geval idd. Zou ik echt geen straf vinden, verplicht gezellig doen als je ziek bent wel.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
18-03-2018 17:54
Maar het ging er in dit topic toch over of die man even rustig de tijd mocht hebben om uit te zieken?
Ik las de OP meer alsof man zijn eigen bed niet uit mocht uit angst voor besmetting.

TO, persoonlijk denk ik verkouden en niet de griep maar linksom of rechtsom jij en jullie dreumes is al in aanraking gekomen met eventuele besmetting.

Je komt wel krampachtig over is dat vaker? Waarom lees je zo intensief over de griep?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Of het nu een verkoudheid is of griep, het virus zit in je huis. Is ook via de lucht besmettelijk d.m.v. niezen, hoesten e.d. Luchten helpt wel, maar geeft geen zekerheid dat je niets oploopt.

Jij en je kind staan bloot aan welk virus het ook is. (Ik denk eerder aan verkoudheid, omdat griep zich doorgaans uit in van het een op het andere moment goed voelen naar 40 graden koorts.)
Alle reacties Link kopieren
Dragonder schreef:
18-03-2018 17:48
Sommige mensen hebben hoge koorts bij griep, anderen alleen verhoging. Sommigen hebben zelfs geen koorts. Het is daar dus niet afhankelijk van.

De symptomen die je noemt komen overeen met griep. Punt. Maar je doet er niet zoveel tegen, die besmetting. Alleen als je het (datzelfde) virus al hebt gehad, raak je niet opnieuw ziek.
Inderdaad. Ik vind die snelle conclusies dat het "niet eens een zware verkoudheid is" en dat hij daar zelfs niet eens mee in bed zou moeten liggen, puur gebaseerd op de temperatuur, zo stom.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik dat een keer tegenkwam in een van die Engelse kranten en toen ben ik het gaan lezen. Ik ben altijd al een beetje bang voor virussen, stom hè. Sommige andere mensen hebben dat met bacteriën maar ik dus met virussen. Niet met allemaal natuutlijk maar wel met gevaarlijke varianten. In antwoord op IBI.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven