Wachtwoorden lek

06-04-2018 00:17 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op de website http://gotcha.pw/news kun je checken of je internetwachtwoorden zijn gelekt. Als ik mijn e-mailadres invul staat hij er tussen O_O maar het (gedeeltelijke) wachtwoord wat erachter staat klopt niet en heb ik ook nooit gebruikt. Weet iemand hier iets van???
Alle reacties Link kopieren
Weet je heel zeker dat je dat niet een keer ergens voor gebruikt hebt? Heb je de lijst van alle gehakte sites doorlopen? Het gaat niet per se om je ww van dat mailadres, maar om het ww van een account op een van die sites, waarvoor je dat mailadres hebt gebruikt nl.
Alle reacties Link kopieren
Er staan geen sites bij, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat ik dit wachtwoord nooit gebruikt heb. Heb hem inmiddels wel weer gewijzigd, hoor. Maar men zegt dat je je wachtwoorden vaak voor meerdere sites gebruikt en dat doe/deed ik eerlijk gezegd ook. Maar weet nu niet of ik me echt zorgen moet maken. En of ik voor alle sites nieuwe wachtwoorden moet bedenken. Want dat is me een klus...
Alle reacties Link kopieren
Maar het wachtwoord klopte toch niet? Dan is er niks aan de hand toch?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij kwam het ww voor Linkedin eruit, een paar jaar geleden waren die wachtwoorden gehackt. Ik heb m toen gewijzigd. Dan is het nu toch goed?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Heb ook ff mijn e-mail gecheckt maar staat er niet tussen. Maar als je wachtwoord niet klopt is er niets aan de hand.
''Geen woorden maar daden''
Was ook nieuwsgierig en heb mijn emailadres gecheckt. Staat er niet tussen.
Wel heb ik recent uit voorzorg toch maar al mijn wachtwoorden gewijzigd, na zoveel lekken en hacks de afgelopen paar jaar.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
06-04-2018 06:54
Maar het wachtwoord klopte toch niet? Dan is er niks aan de hand toch?
Dat lijkt mij ook, ja. Maar vroeg het me af of dat echt zo is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn e-mailadres staat er wel tussen, twee keer. Een keer met een wachtwoord van zeker tien jaar oud wat in de tussentijd al heel vaak gewijzigd is. Andere met een wachtwoord wat mij helemaal niks zegt.
2x niks.
Alle reacties Link kopieren
vivamien schreef:
06-04-2018 08:19
Dat lijkt mij ook, ja. Maar vroeg het me af of dat echt zo is.
Dat is zo. Veel gegevens zijn enorm oud
koekies zijn lekker
vivamien schreef:
06-04-2018 08:19
Dat lijkt mij ook, ja. Maar vroeg het me af of dat echt zo is.
Ligt eraan wat ze toen te weten zijn gekomen in je mail qua info.
Ze kunnen er nu niet meer in maar toen misschien wel.
Alle reacties Link kopieren
Ligt het een mij of is deze lijst best gevaarlijk? Stel, een man weet bv de mailadressen van zijn ex-vrouw. Die zoekt hij op op de lijst. En dan krijgt hij een half wachtwoord te zien. Als hij zijn ex een beetje kent kan hij misschien de andere helft wel bedenken.
óu sont les neiges d'antan

merano schreef:
06-04-2018 18:36
Ligt het een mij of is deze lijst best gevaarlijk? Stel, een man weet bv de mailadressen van zijn ex-vrouw. Die zoekt hij op op de lijst. En dan krijgt hij een half wachtwoord te zien. Als hij zijn ex een beetje kent kan hij misschien de andere helft wel bedenken.
Daar had ik nog niet eens aan gedacht Merano.... Maar inderdaad en als mensen kwaad willen kan dat natuurlijk ook je collega, buurman of werkgever zijn. Je helpt die mensen wel op weg door het begin van een wachtwoord te tonen.
Extra blij dat mijn emailadres er niet op staat.
vivamien schreef:
06-04-2018 00:23
Er staan geen sites bij, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat ik dit wachtwoord nooit gebruikt heb. Heb hem inmiddels wel weer gewijzigd, hoor. Maar men zegt dat je je wachtwoorden vaak voor meerdere sites gebruikt en dat doe/deed ik eerlijk gezegd ook. Maar weet nu niet of ik me echt zorgen moet maken. En of ik voor alle sites nieuwe wachtwoorden moet bedenken. Want dat is me een klus...

Daarom is het ook zinvol om voor elke website een ander wachtwoord te gebruiken. Mocht er een keer iets aan de hand zijn dan hoef je maar één wachtwoord te veranderen, en je hoeft je ook geen zorgen te maken om de rest.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
07-04-2018 11:55
Daarom is het ook zinvol om voor elke website een ander wachtwoord te gebruiken. Mocht er een keer iets aan de hand zijn dan hoef je maar één wachtwoord te veranderen, en je hoeft je ook geen zorgen te maken om de rest.
Klopt. En ik heb ervan geleerd... :|
Weer een mooi voorbeeld waarom je altijd verschillende wachtwoorden moet gebruiken: vandaag werd bekend dat MyFitnessPal gehackt is. Kwestie van 1 wachtwoord veranderen en je bent weer veilig.

Tip voor degenen die ook MyFitnessPal gebruik(t)en: doe dat ook even!
merano schreef:
06-04-2018 18:36
Ligt het een mij of is deze lijst best gevaarlijk? Stel, een man weet bv de mailadressen van zijn ex-vrouw. Die zoekt hij op op de lijst. En dan krijgt hij een half wachtwoord te zien. Als hij zijn ex een beetje kent kan hij misschien de andere helft wel bedenken.
Zie je ook op welke sites iemand dan accounts heeft? (Zoeken is nu niet mogelijk.)
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
09-04-2018 16:37
Weer een mooi voorbeeld waarom je altijd verschillende wachtwoorden moet gebruiken: vandaag werd bekend dat MyFitnessPal gehackt is. Kwestie van 1 wachtwoord veranderen en je bent weer veilig.

Tip voor degenen die ook MyFitnessPal gebruik(t)en: doe dat ook even!
Dat was al bekend. MyFitnessPal heeft hierover ook zelf zijn gebruikers geïnformeerd.
S0LEIL schreef:
09-04-2018 20:59
Dat was al bekend. MyFitnessPal heeft hierover ook zelf zijn gebruikers geïnformeerd.

Ik kreeg dat mailtje vandaag pas. Het leek me geen kwaad te kunnen om het hier ook nog even te vermelden.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
09-04-2018 21:12
Ik kreeg dat mailtje vandaag pas. Het leek me geen kwaad te kunnen om het hier ook nog even te vermelden.
Kan zeker geen kwaad!
Ik had hem vorige week al.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven