Wintervreugd voor de zomermoppers

10-12-2017 15:30 3015 berichten
De tijd van sneeuw en koude is aangebroken! :jump: Behaaglijke en fijne tijden dus voor ons zomerhaters. :cat: Maar ook tijdens warme, klamme en voor ons nare dagen kunnen we in dit topic klagen en elkaar een koel hart onder de riem steken.

Wees welkom!

Afbeelding

Klik hier voor het vorige topic
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 10-12-2017 16:51
29.86% gewijzigd
dagdromer1986 schreef:
07-04-2018 23:23
Ik vond deze ene dag nog wel lekker, maar dat het de rest van de week zo blijft ben ik dan weer niet blij mee. Af en toe een dag als dit is prima, maar ik heb er snel genoeg van. Vooral van de zon.
Ja, ik ook. En mensen vinden je echt vreemd als je dat vindt. Gisteren zocht ik al regelmatig de schaduw op. Zo tegen de avond vind ik het wel weer prettig buiten, eerste bbq dan ook al gehad en dat is nu er amper nog vervelende insecten je lastig vallen wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij vooral stoort aan het zogenaamde mooie weer is het enorm hoge vochtigheidsgehalte.
Maakt heel gauw benauwd.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook al weer irritatie gisteren plus het gevoel van "hoe ga ik al die maanden nu weer invullen totdat het herfst is" :|

Ik hoop dat we een gewone Hollandse zomer krijgen zonder extreme temperaturen; dus duimen maar weer!
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
hipstercat schreef:
08-04-2018 11:16
Hier ook al weer irritatie gisteren plus het gevoel van "hoe ga ik al die maanden nu weer invullen totdat het herfst is" :|

Ik hoop dat we een gewone Hollandse zomer krijgen zonder extreme temperaturen; dus duimen maar weer!
Yep, herkenbaar... Ik ben ook echt een einzelganger en dat is in de zomer niet ineens anders ofzo.
Daarnaast heb ik ook helemaal geen zin om veel te plannen.

Heb me ook voorgenomen om echt te doen waar ik zin in heb, ga wel veel buiten sporten en verder gewoon veel thuis. Ik zie wel, maar die opgedrongen gezelligheid is aan mij echt niet besteed.
Alle reacties Link kopieren
Yep! Hier hetzelfde yesss :)

Ben chronisch ziek en moet fietsen voor mijn heup en knie dus probeer dat wel in te plannen, afhankelijk van het weer, en heb besloten dat ik mijn berging op ga ruimen.

Omdat deze op de begane grond in het pand is, is dat een geweldig klusje voor warme dagen; de koelste plek beschikbaar. ;-D
It's hip(ster) to be square!
En daar gaan we weer. Ben er alweer helemaal klaar mee. Wat een overdreven massahysterie.
Ik moest vanmorgen half 6 op dus wilde bijtijds naar bed, maar de buurman zat op balcon met vuurkorf aan dus ik stak de moord in Mn slaapkamer, buren in de tuinen beneden hadden feestje, en de plaatselijke motorclub hield straatraces door de woonwijk.
Ik krijg steeds meer een hekel aan de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Serieus op een balkon met een vuurkorf? Wat een idioot!!! Ik wil oktober terug!!!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
08-04-2018 20:39
Serieus op een balkon met een vuurkorf? Wat een idioot!!! Ik wil oktober terug!!!
Dat komt vanzelf.
Een zonnige dag
en de overbuurman zat alweer gitaar te spelen in zijn achtertuin.
Waarom moet de hele buurt daar naar luisteren?
Lente/zomer: meer buitenleven, meer herrie.
In de winter blijft iedereen tenminste binnen met zijn eigen muzieksmaak.
Alle reacties Link kopieren
Ik droom wel eens van een eiland vol gelijkgestemde mensen. Wat een heerlijkheid moet dat zijn. Hoewel, een tiny house midden in een weiland of bos is ook goed. Gewoon, rust. In je tuin kunnen zitten zonder dat je alle medische toestanden van de buren moet aanhoren. Of gillende kinderen. Die ronkende motoren in het gangetje. Mijn buurvrouw die luid zit te bellen in haar tuin. Een uur lang. Die gore bbq lucht of vuurkorfrook.

Vorig jaar ben ik echt depressief geworden van de zomer. Sinds oktober kom ik bij een psycholoog. En het ging best, omdat het nog geen mooi weer was. Maar na dit weekend komt het sombere gevoel weer terug. Gelukkig mag ik nog een jaar in therapie. Ik hoop dat ik samen met haar deze zomer door kom. En dat ik leer omgaan met alle geluiden en,voor mij, irritante bijzaken die de zomer met zich meebrengt.

Er hier over praten zonder gelijk te worden afgefikt is heel fijn. Wat doen jullie zoal om hier mee om te gaan?

Wat ik doe:

Goed voor mezelf zorgen, eten, vroeg slapen, sporten, naar een psycholoog gaan. Veel weg zijn. Lang op zomer vakantie. Boeken lezen.
tanteslankie wijzigde dit bericht op 09-04-2018 09:06
0.23% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
08-04-2018 20:44
Dat komt vanzelf.
I know. Maar het knaagt dat ik de helft van het jaar zo slecht in mijn vel zit. Ik leef écht vanaf september tot maart. En dat voelt niet goed. Dat is niet goed.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
07-04-2018 01:47
Haha Yraatje afgesproken!
Herfst is ook mijn favoriete seizoen.
Dan voel ik me op mijn best, de temperatuur, de gekleurde bomen, regenachtige dagen maar ik kan dan ook een dag met zon waarderen, lekker een boswandeling maken of foto's maken. Niet te koud, leuke kleding. Ik kan nog wel even doorgaan :D
Hahaha... zo grappig... Ik vind het regenachtige net wat minder aan de herfst, het feit dat de zon nog regelmatig schijnt en dan op die mooi gekleurde bomen vind ik wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
*Abigail schreef:
08-04-2018 21:15
Een zonnige dag
en de overbuurman zat alweer gitaar te spelen in zijn achtertuin.
Waarom moet de hele buurt daar naar luisteren?
Lente/zomer: meer buitenleven, meer herrie.
In de winter blijft iedereen tenminste binnen met zijn eigen muzieksmaak.
Ik hou echt wel van dit weer, heerlijk denk ik dan.
Dat betekent niet per se dat ik van meer lawaai hou.
Gisteren was ik met mijn vriend aan het wandelen ergens buitenaf. Lekker stil, denk je dan.... Vloog er zo'n irritant parachutegevaarte over (ja, sorry, ik weet niet hoe dat heet). Weg was de stilte.
Dat vind ik ook niet prettig.
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
09-04-2018 09:02
Ik droom wel eens van een eiland vol gelijkgestemde mensen. Wat een heerlijkheid moet dat zijn. Hoewel, een tiny house midden in een weiland of bos is ook goed. Gewoon, rust. In je tuin kunnen zitten zonder dat je alle medische toestanden van de buren moet aanhoren. Of gillende kinderen. Die ronkende motoren in het gangetje. Mijn buurvrouw die luid zit te bellen in haar tuin. Een uur lang. Die gore bbq lucht of vuurkorfrook.

Vorig jaar ben ik echt depressief geworden van de zomer. Sinds oktober kom ik bij een psycholoog. En het ging best, omdat het nog geen mooi weer was. Maar na dit weekend komt het sombere gevoel weer terug. Gelukkig mag ik nog een jaar in therapie. Ik hoop dat ik samen met haar deze zomer door kom. En dat ik leer omgaan met alle geluiden en,voor mij, irritante bijzaken die de zomer met zich meebrengt.

Er hier over praten zonder gelijk te worden afgefikt is heel fijn. Wat doen jullie zoal om hier mee om te gaan?

Wat ik doe:

Goed voor mezelf zorgen, eten, vroeg slapen, sporten, naar een psycholoog gaan. Veel weg zijn. Lang op zomer vakantie. Boeken lezen.
Misschien een stomme vraag, maar is het voor jou niet mogelijk om naar een wat rustiger gedeelte van de stad te verhuizen?
Er kan zoveel verschil in zitten.
Ik merk het zelf. Ik zat gisteren en eergisteren buiten en er was best veel lawaai. Nu woon ik voor het eerst in mijn leven in een stuk stad dat wat drukker bevolkt is dan ik gewend ben en ik weet nog niet of ik DAT wel zo leuk vind (nu hebben we sowieso wel plannen om ooit weer in een dorp te gaan wonen, maar zover is het nog niet).
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
09-04-2018 09:04
I know. Maar het knaagt dat ik de helft van het jaar zo slecht in mijn vel zit. Ik leef écht vanaf september tot maart. En dat voelt niet goed. Dat is niet goed.
Dat is inderdaad niet goed. Zo vervelend lijkt me dat. Dan is het de komende tijd inderdaad écht afzien voor je.
Alle reacties Link kopieren
Ja verhuizen is wel een optie. Het aanbod is echter bedroevend en de prijzen torenhoog. Ik woon in de Randstad. En ik geloof ook dat er overal wel iets is. Ik moet het meer leren accepteren. Er mee om leren gaan. Dat ga ik deze zomer aan met mijn psycholoog.

Ik ga later met man en zoon denk ik verhuizen naar de Wadden. Of Canada. Of Scandinavië.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
09-04-2018 15:06
Ja verhuizen is wel een optie. Het aanbod is echter bedroevend en de prijzen torenhoog. Ik woon in de Randstad. En ik geloof ook dat er overal wel iets is. Ik moet het meer leren accepteren. Er mee om leren gaan. Dat ga ik deze zomer aan met mijn psycholoog.

Ik ga later met man en zoon denk ik verhuizen naar de Wadden. Of Canada. Of Scandinavië.
Het kan echt heel erg schelen. Maar je moet er ook wel geld voor hebben inderdaad. Ik hoor mijn ouders ook vaak klagen over de herrie in de zomer. Maar wij wonen buiten de bebouwde kom en de buren zijn allemaal wat ouder, ik hoor nooit iets. Misschien is het toch verstandig om eens rond te kijken. Ik herken hoe je je voelt, maar dan andersom. Van oktober t/m maart overleef ik, het voelt als een soort winterslaap, en september en april gaan wel. Maar ik voel me alleen goed van mei t/m augustus en zou dolgraag emigreren.

Heel veel sterkte de komende tijd en laat je niets opdringen :hug:
Alle reacties Link kopieren
Jij ook Pamela! Fijn dat er weer betere tijden voor je aanbreken dan.

En vanavond gaan man en ik samen zitten voor een plan van aanpak...ik hoef niet gelijk weg maar wil wel een perspectief. Dat betekent ook meer werken voor mij om zo meer geld te genereren. Alleen het maken van het plan maakt al dat ik me beter voel...
tanteslankie wijzigde dit bericht op 10-04-2018 12:42
40.31% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
niekie1 schreef:
08-04-2018 10:57
Ja, ik ook. En mensen vinden je echt vreemd als je dat vindt. Gisteren zocht ik al regelmatig de schaduw op. Zo tegen de avond vind ik het wel weer prettig buiten, eerste bbq dan ook al gehad en dat is nu er amper nog vervelende insecten je lastig vallen wel leuk.
Klopt, mensen vinden het vreemd. Ben daarom blij dat dit topic er is want hier is het in ieder geval niet vreemd. Altijd fijn om te weten dat er ook nog 'gelijkgestemden' zijn.
Die insecten kunnen ontzettend vervelend zijn ja. Vooral 'plakvliegen'. En muggen, als ze je wakker houden. Sinds vorig jaar heb ik een klamboe, dat bevalt goed.
Ik merk sinds het warmer en zonniger is meteen dat het slechter met me gaat, mentaal.

Rationeel gezien weet ik dat het nergens op slaat, maar ik heb erg last van dat 'het is zonnig en warm, dus nu moet je iets ondernemen' gevoel. Daarom ben ik ook zo blij als het regent, want dan heb je dat gevoel van geoorloofd binnen kunnen zitten, zo heerlijk en gezellig. Net als in de winter natuurlijk.

Ik wéét wel dat ik niks hoef te doen, maar de sfeer is buiten zo anders, alles is zo anders in de zomer, ik ga daar echt slecht op. Ik voel me dan veel eenzamer dan in de herfst en winter.
tanteslankie schreef:
09-04-2018 09:02
Ik droom wel eens van een eiland vol gelijkgestemde mensen. Wat een heerlijkheid moet dat zijn. Hoewel, een tiny house midden in een weiland of bos is ook goed. Gewoon, rust. In je tuin kunnen zitten zonder dat je alle medische toestanden van de buren moet aanhoren. Of gillende kinderen. Die ronkende motoren in het gangetje. Mijn buurvrouw die luid zit te bellen in haar tuin. Een uur lang. Die gore bbq lucht of vuurkorfrook.

Vorig jaar ben ik echt depressief geworden van de zomer. Sinds oktober kom ik bij een psycholoog. En het ging best, omdat het nog geen mooi weer was. Maar na dit weekend komt het sombere gevoel weer terug. Gelukkig mag ik nog een jaar in therapie. Ik hoop dat ik samen met haar deze zomer door kom. En dat ik leer omgaan met alle geluiden en,voor mij, irritante bijzaken die de zomer met zich meebrengt.

Er hier over praten zonder gelijk te worden afgefikt is heel fijn. Wat doen jullie zoal om hier mee om te gaan?

Wat ik doe:

Goed voor mezelf zorgen, eten, vroeg slapen, sporten, naar een psycholoog gaan. Veel weg zijn. Lang op zomer vakantie. Boeken lezen.
Dit verhaal klinkt als het mijne. De intense somberheid en paniekgevoelens hoe ik dit in hemelsnaam door moet komen.
Ik kom ook bij een psycholoog maar deze heeft nog nooit van zomerdepressie gehoord.

Ben jij ook zo moe?

Ik zou ook zo graag naar de wadden willen maar geen geld voor. Zit in drukke randstad aan rand park. (Lees bbq gebied)

De zomers worden langer en heter. Vreselijk. Ik leef al op als het 21juni is. Dan gaan we aftellen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw binnen deze topic en ben net zoals jullie een winterfanaat. Ik heb zojuist een topic geplaatst over mijn zomerdepressie en hoe ik er tegenop zie dit jaar. Ook omdat ik in een burn-out zit.

Het liefst sla ik de komende maanden over en wordt weer wakker wanneer de kaarsjes, open haard, dekentjes en winterthee weer uit de kast trokken mogen worden.
It's better to end things and start over than to imprison youself and hope for the impossible
Alle reacties Link kopieren
Lammy schreef:
10-04-2018 15:46
Dit verhaal klinkt als het mijne. De intense somberheid en paniekgevoelens hoe ik dit in hemelsnaam door moet komen.
Ik kom ook bij een psycholoog maar deze heeft nog nooit van zomerdepressie gehoord.

Ben jij ook zo moe?

Ik zou ook zo graag naar de wadden willen maar geen geld voor. Zit in drukke randstad aan rand park. (Lees bbq gebied)

De zomers worden langer en heter. Vreselijk. Ik leef al op als het 21juni is. Dan gaan we aftellen.
Ik ben kapot. Er gaat een hoop energie in zitten. Ik ga de term zomerdepressie er ook eens ingooien. Kijken of zij er wat van weet. Sterkte jij. Weet dat je hier altijd kunt komen sparren met mij :hug:
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
10-04-2018 15:14
Ik merk sinds het warmer en zonniger is meteen dat het slechter met me gaat, mentaal.

Rationeel gezien weet ik dat het nergens op slaat, maar ik heb erg last van dat 'het is zonnig en warm, dus nu moet je iets ondernemen' gevoel. Daarom ben ik ook zo blij als het regent, want dan heb je dat gevoel van geoorloofd binnen kunnen zitten, zo heerlijk en gezellig. Net als in de winter natuurlijk.

Ik wéét wel dat ik niks hoef te doen, maar de sfeer is buiten zo anders, alles is zo anders in de zomer, ik ga daar echt slecht op. Ik voel me dan veel eenzamer dan in de herfst en winter.
Dat heb ik ook.
Ook wordt ik lethargisch van dat warme weer.
IK kan niet zeggen hoe blij ik ben met dit topic. We slepen ons wel door deze rotmaanden heen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven