Gezondheid alle pijlers

Overgang?

15-04-2018 21:31 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of ik richting de overgang ga. Ik ben 48 en inmiddels al 3 maanden niet ongesteld geworden. Gisteren een zwangerschapstest gedaan om dat uit te sluiten. Ik ben niet zwanger, dus het zou best eens de overgang kunnen zijn. Ik heb inmiddels al een en ander gelezen op internet, maar ik zoek even ervaringen. Hoe is dit hele proces gegaan; zou dit het begin kunnen zijn of kan het wat anders zijn? Ik heb verder nog weinig last van andere zaken, behalve dat ik wel goed slaap, maar er heel moe uit zie (maar misschien is dat wel wat anders :-D )
Find people who will make you better (M. Obama)
Ja natuurlijk is het dat
Alle reacties Link kopieren
Oh, heerlijk, je slaapt goed en hebt geen last van andere zaken :) (ik wou dat ik dat kon zeggen....)
Misschien ben je wel één van die geluksvogels die weinig last heeft van de overgang !
Er loopt hier een topic, daar kun van alles vragen, en 68 pagina's ervaringen lezen :P
gezondheid/de-ongemakken-van-de-overgan ... start=1700
zazamaenade wijzigde dit bericht op 15-04-2018 21:39
4.87% gewijzigd
nounou
Je bent hoogstwaarschijnlijk in de pre-menopauze. Wat je kunt verwachten? Tja, dat is voor iedere vrouw anders. Je kan nog menstrueren zo nu en dan. Als je een jaar droog bent dan ben je officieel in de overgang en dan kan je een hele trits aan verschijnselen krijgen, maar gelukkig heb ik daar geen last van, dus ik kan je verder niet helpen.
Ik heb in die 6 jaar 1 keer een opvlieger gehad en ik dank God op mijn blote knietjes dat het daarbij gebleven is, want dat is echt bizar en dat gun ik niemand.

Wat ik je wel wil aanraden is om vanaf nu 200 i.e. vitamine E te gaan slikken, dat voorkomt dat je vagina uitdroogt en gaat schrijnen en jeuken, het voorkomt ook dat je lippen verschrompelen, die daar beneden dus.

Verder wens ik je sterkte en hoop dat het allemaal mee mag vallen.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-04-2018 21:35
Ja natuurlijk is het dat
Fijn om te weten :hyper:
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
15-04-2018 21:38
Oh, heerlijk, je slaapt goed en hebt geen last van andere zaken :) (ik wou dat ik dat kon zeggen....)
Misschien ben je wel één van die geluksvogels die weinig last heeft van de overgang !
Er loopt hier een topic, daar kun van alles vragen, en 68 pagina's ervaringen lezen :P
gezondheid/de-ongemakken-van-de-overgan ... start=1700
Ik hoop dat ik ook weinig klachten krijg, maar daar is natuurlijk niets over te zeggen.
Dank je wel voor het topic, zal daar eens in bladeren. Al denk ik dat die vrouwen veel verder zijn dan ik.
Find people who will make you better (M. Obama)
Als je stopt dan ben je er al bijna
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-04-2018 21:38
Je bent hoogstwaarschijnlijk in de pre-menopauze. Wat je kunt verwachten? Tja, dat is voor iedere vrouw anders. Je kan nog menstrueren zo nu en dan. Als je een jaar droog bent dan ben je officieel in de overgang en dan kan je een hele trits aan verschijnselen krijgen, maar gelukkig heb ik daar geen last van, dus ik kan je verder niet helpen.
Ik heb in die 6 jaar 1 keer een opvlieger gehad en ik dank God op mijn blote knietjes dat het daarbij gebleven is, want dat is echt bizar en dat gun ik niemand.

Wat ik je wel wil aanraden is om vanaf nu 200 i.e. vitamine E te gaan slikken, dat voorkomt dat je vagina uitdroogt en gaat schrijnen en jeuken, het voorkomt ook dat je lippen verschrompelen, die daar beneden dus.

Verder wens ik je sterkte en hoop dat het allemaal mee mag vallen.
Dank je wel, dat hoop ik ook.

Dank je wel voor je antwoord. Wat fijn voor je dat je zo weinig klachten hebt. Dank voor de tip van de vitamine E!
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-04-2018 21:52
Als je stopt dan ben je er al bijna
Dat zou lekker zijn.
Find people who will make you better (M. Obama)
Ik zit ook in de premenopauze en mijn cycles is enorm onregelmatig en ik heb opvliegers: niet grappig meer.
Hartkloppingen, slecht slapen, dromen, en alle andere ongemakken.
Ik ben wel iets jonger dan jij.
Alle reacties Link kopieren
michelleobama schreef:
15-04-2018 21:50
Ik hoop dat ik ook weinig klachten krijg, maar daar is natuurlijk niets over te zeggen.
Dank je wel voor het topic, zal daar eens in bladeren. Al denk ik dat die vrouwen veel verder zijn dan ik.
Valt wel mee hoor. Er schrijven vrouwen in alle 'stadia' mee. Ook vrouwen die nog wel regelmatig ongesteld zijn maar zich al wel een beetje vreemd of niet zo fijn voelen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-04-2018 21:38
Je bent hoogstwaarschijnlijk in de pre-menopauze. Wat je kunt verwachten? Tja, dat is voor iedere vrouw anders. Je kan nog menstrueren zo nu en dan. Als je een jaar droog bent dan ben je officieel in de overgang en dan kan je een hele trits aan verschijnselen krijgen, maar gelukkig heb ik daar geen last van, dus ik kan je verder niet helpen.
Ik heb in die 6 jaar 1 keer een opvlieger gehad en ik dank God op mijn blote knietjes dat het daarbij gebleven is, want dat is echt bizar en dat gun ik niemand.

Wat ik je wel wil aanraden is om vanaf nu 200 i.e. vitamine E te gaan slikken, dat voorkomt dat je vagina uitdroogt en gaat schrijnen en jeuken, het voorkomt ook dat je lippen verschrompelen, die daar beneden dus.

Verder wens ik je sterkte en hoop dat het allemaal mee mag vallen.
De overgang begint al (ver) voor het stoppen van de menstruatie. Als de menstruatie stopt ben je al een aardig eind op weg, qua overgang.

@TO: lijkt me idd wel de overgang. Had je niet al een poos een onregelmatige(r) cyclus?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Het hele overgangsproces schijnt wel zo'n tien jaar te duren.
Het wegblijven van de menstruatie kan ook tijdelijk zijn. Is bij mij ook een paar keer gebeurd, een paar maanden niet, en dan opeens weer enkele maanden heel regelmatig ongesteld. En ook een jaar of twee, drie heel hevige menstruaties. Dat is gelukkig alweer een poos voorbij.
Inmiddels is het alweer vier maanden geleden, ben benieuwd of het nog terugkomt. Toch ook een raar idee hoor, misschien wel nooit meer ongesteld. Aan de ene kant fijn, aan de andere kant zo'n oud gevoel...
Anyway. Het lijkt me heel logisch dat je in de overgang bent, gezien je leeftijd en het (al dan niet tijdelijk) stoppen van je menstruatie. Zie inderdaad het andere topic, zoals anderen ook al aangaven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
15-04-2018 22:10
De overgang begint al (ver) voor het stoppen van de menstruatie. Als de menstruatie stopt ben je al een aardig eind op weg, qua overgang.

@TO: lijkt me idd wel de overgang. Had je niet al een poos een onregelmatige(r) cyclus?
Verschilt ook per vrouw hoor, 3 jaar geleden bleef het bij mij een half jaar weg en toen begon het weer, en een klein jaar geleden begon het zelfs weer na ruim 10 maanden.
nounou
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
15-04-2018 22:17
Verschilt ook per vrouw hoor, 3 jaar geleden bleef het bij mij een half jaar weg en toen begon het weer, en een klein jaar geleden begon het zelfs weer na ruim 10 maanden.
Huh?
Ik reageer op wat Cateautje zegt, dat als je menstruatie stopt je in de overgang komt.
Ik zeg dat je al ver daarvoor in de overgang bent.
Los van hoe je cyclus zich gedraagt dus.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Yella, ben jij uit '78 ? Dan ben je nog best jong om zo ver in de overgang te zijn.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil- schreef:
15-04-2018 21:58
Ik zit ook in de premenopauze en mijn cycles is enorm onregelmatig en ik heb opvliegers: niet grappig meer.
Hartkloppingen, slecht slapen, dromen, en alle andere ongemakken.
Ik ben wel iets jonger dan jij.
Sterkte dan!
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
15-04-2018 21:59
Valt wel mee hoor. Er schrijven vrouwen in alle 'stadia' mee. Ook vrouwen die nog wel regelmatig ongesteld zijn maar zich al wel een beetje vreemd of niet zo fijn voelen.
Goed om te weten!
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
15-04-2018 22:10
De overgang begint al (ver) voor het stoppen van de menstruatie. Als de menstruatie stopt ben je al een aardig eind op weg, qua overgang.

@TO: lijkt me idd wel de overgang. Had je niet al een poos een onregelmatige(r) cyclus?
Nee, ik ben altijd aardig regelmatig. Nu dan ineens 3 maanden niet.
Find people who will make you better (M. Obama)
michelleobama schreef:
15-04-2018 22:25
Nee, ik ben altijd aardig regelmatig. Nu dan ineens 3 maanden niet.
Als je menstruatie een jaar wegblijft zit je officieel in de overgang. Voor die tijd heet het pre-menopauze of peri-menopauze zo je wilt.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 15-04-2018 22:28
5.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yella78 schreef:
15-04-2018 22:10
Het hele overgangsproces schijnt wel zo'n tien jaar te duren.
Het wegblijven van de menstruatie kan ook tijdelijk zijn. Is bij mij ook een paar keer gebeurd, een paar maanden niet, en dan opeens weer enkele maanden heel regelmatig ongesteld. En ook een jaar of twee, drie heel hevige menstruaties. Dat is gelukkig alweer een poos voorbij.
Inmiddels is het alweer vier maanden geleden, ben benieuwd of het nog terugkomt. Toch ook een raar idee hoor, misschien wel nooit meer ongesteld. Aan de ene kant fijn, aan de andere kant zo'n oud gevoel...
Anyway. Het lijkt me heel logisch dat je in de overgang bent, gezien je leeftijd en het (al dan niet tijdelijk) stoppen van je menstruatie. Zie inderdaad het andere topic, zoals anderen ook al aangaven.
Het kan iid lang duren. Voor hetzelfde geld ga ik hetzelfde krijgen als jij. Dat moet ik nog gaan ervaren. Niet ongesteld is nu wel prettig...
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-04-2018 22:27
Als je menstruatie een jaar wegblijft zit je officieel in de overgang. Voor die tijd heet het pre-menopauze of peri-menopauze zo je wilt.
Daar zien ik iid nog niet. Kan nog alle kanten opgaan, zoals ik hier al gelezen heb.
Find people who will make you better (M. Obama)
52 hier opvliegers hormonale onredelijkheid blaasproblemen you name it ik heb het wat een zegen :cry:
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-04-2018 22:27
Als je menstruatie een jaar wegblijft zit je officieel in de overgang. Voor die tijd heet het pre-menopauze.
Dat is gewoon niet waar.
Het heet de overgang al vanaf dat de hormonen gaan veranderen, je weet dus niet wanneer dat begint.
Na je laatste menstruatie ben je in de post-menopauze, die de rest van je leven duurt. De overgang (de naam zegt het al) is de periode waarin je overgaat van he vruchtbare tijd naar je onvruchtbare tijd.
Die overgang houdt op een gegeven moment weer op. Dan ben je klaar met overgaan.

Pre-menopauze betekent: voor het stoppen van de menstruatie.
Post-menopauze betekent: na het stoppen van de menstruatie.
De overgang begint een aantal jaar voor de menopauze en eindigt een aantal jaar na de menopauze.
solomio wijzigde dit bericht op 15-04-2018 22:33
15.57% gewijzigd
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
michelleobama schreef:
15-04-2018 22:28
Daar zien ik iid nog niet. Kan nog alle kanten opgaan, zoals ik hier al gelezen heb.
Ik heb al 6 jaar geen menstruatie gehad, maar zelfs mij kan het nog overkomen. Er valt geen peil op te trekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven