Brood, het is weer zover, grrr!!!

16-04-2018 12:10 101 berichten
Het wordt weer warmer en dus is het voor mij niet meer mogelijk om complete halfjes brood in de keuken te bewaren, want voordat het op is zijn er alweer een aantal boterhammen beschimmeld. Net nog de helft van een halfje weggegooid.
Brood in de koelkast bewaren vind ik niet fijn, het brood wordt er niet smakelijker op.
What's a girl to do om dagelijks lekker vers brood te hebben, niet bevroren en niet beschimmeld?
Hoe bewaren jullie je brood?
Gewoon om de dag een nieuw halfje kopen.
Het brood gaat best wel 2 dagen mee.
Vriezer Cateau. Eruit halen wat we willen eten. Elke dag lekker brood en op voorraad. Wij willen niet anders.
Overigens leef jij alleen. Hier drie mensen en diverse broodvoorkeuren. Ieder komt aan bod zonder verspilling door onze aanpak.
redbulletje schreef:
16-04-2018 12:11
Gewoon om de dag een nieuw halfje kopen.
Het brood gaat best wel 2 dagen mee.
Ik eet maar 2 boterhammen per dag, dus dat red ik niet.
Waldcorn brood. Lekkerder en blijft langer vers en goed.
Ik heb nog nooit beschimmeld brood gehad, ook niet als het per ongeluk 3 dagen in de broodtrommel ligt, dus ik snap het niet.
Cateautje schreef:
16-04-2018 12:13
Ik eet maar 2 boterhammen per dag, dus dat red ik niet.
Zelf brood bakken in broodbakmachine? Die zijn heel klein, die broden.
Troeteltje schreef:
16-04-2018 12:11
Vriezer Cateau. Eruit halen wat we willen eten. Elke dag lekker brood en op voorraad. Wij willen niet anders.
Ja, ik vries altijd 4 halfjes in en dan haal ik er eentje uit om te ontdooien. In de winter gaat dat prima, dan blijft het gewoon goed, maar nu het weer warmer wordt heb ik dat gedoe weer.
Hoe lang duurt het eer een boterham is ontdooit?
Alle reacties Link kopieren
Pak ze in, in kleine zakjes per twee stuks. Die haal je dan 's avonds uit de vriezer voor de volgende dag. En anders ga je iedere dag even naar de bakker voor twee kadetjes ;-)
merano wijzigde dit bericht op 16-04-2018 15:57
1.42% gewijzigd
óu sont les neiges d'antan

Habbekratz schreef:
16-04-2018 12:13
Waldcorn brood. Lekkerder en blijft langer vers en goed.
Ik eet altijd allinsonbrood omdat daar nauwelijks gistresten inzitten. Het zijn die gisten in ander brood waar ik heel sexy winderig van wordt. :flag:
Brood invriezen en gewoon er uit halen wat je nodig hebt. Even op het aanrecht en je kunt 't zo eten.

Hier gaat er een brood per dag op dus ik haal iedere dag vers brood, maar heb er ook altijd wel 2 of 3 in de vriezer liggen voor geval van nood :)
Gewoon smorgens 2 plakjes uit de vriezer halen.
Na 10 minuten is dat prima te eten.
merano schreef:
16-04-2018 12:14
pak ze in in kleien zakjes per twee stuks. Die haal je dan 's avonds uit de vriezer voor de volgende dag. En anders ga je iedere dag even naar de bakker voor twee kadetjes ;-)
Dit inderdaad..
Afbakbroodjes kopen! Die zitten in zakjes van 4 en wat je niet dezelfde dag op eet bewaar je in de koelkast. Je hebt ze in kaiserbroodjes maar ook in waldkorn of meergranentriangles, waar je voorkeur maar naar uit gaat. Dan heb je heerlijk knapperig vers brood bij elke maaltijd.
merano schreef:
16-04-2018 12:14
pak ze in in kleien zakjes per twee stuks. Die haal je dan 's avonds uit de vriezer voor de volgende dag. En anders ga je iedere dag even naar de bakker voor twee kadetjes ;-)
Dat is zo'n eenvoudig plan en zo goed dat ik ongemakkelijk word dat ik het zelf niet verzonnen heb. :$

Kadetjes laat ik aan me voorbij gaan.
Alle reacties Link kopieren
Als je 2 plakjes per dag eet, haal je twee plakjes uit de vriezer, 10 minuten later kun je eten.
Wat is 't probleem?
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Als je een half brood losjes invries kun je daar makkelijk 2 boterhammen per keer uithalen. Echt zo ontdooit, min of 10.
normandina schreef:
16-04-2018 12:21
Als je een half brood losjes invries kun je daar makkelijk 2 boterhammen per keer uithalen. Echt zo ontdooit, min of 10.
10 minuten is goed te doen. Dacht dat het veel langer duurde.
Cateautje schreef:
16-04-2018 12:23
10 minuten is goed te doen. Dacht dat het veel langer duurde.

Als je een magnetron hebt, is het zelfs maar 1 minuutje (op de ontdooistand).
Cateautje schreef:
16-04-2018 12:14
Ja, ik vries altijd 4 halfjes in en dan haal ik er eentje uit om te ontdooien. In de winter gaat dat prima, dan blijft het gewoon goed, maar nu het weer warmer wordt heb ik dat gedoe weer.
Hoe lang duurt het eer een boterham is ontdooit?
Niet half brood er uit halen. De sneeen die je gaat eten. De rest laat je liggen. Binnen een zucht en een scheet is je brood serveerklaar.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 16-04-2018 12:27
0.11% gewijzigd
nerdopviva schreef:
16-04-2018 12:24
Als je een magnetron hebt, is het zelfs maar 1 minuutje (op de ontdooistand).
Dat heb ik weleens gedaan maar dat vind ik niet lekker hoor. :purple:
Alle reacties Link kopieren
En als je haast hebt gewoon even 10 sec per boterham in de magnetron. Dan hoef je niet te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
16-04-2018 12:23
10 minuten is goed te doen. Dacht dat het veel langer duurde.
Of even in de broodrooster, als je een keer haast hebt ;)
Troeteltje schreef:
16-04-2018 12:26
Niet hal brood er uit halen. De sneeen die je gaat eten. De rest laat je liggen. Binnen een zucht en een scheet is je brood serveerklaar.
Ja, zal ik voortaan doen, misschien dat de duiven dan voortaan ook weer wat hoger kunnen vliegen... :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven