Als het genoeg is

16-04-2018 11:41 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een aantal jaar vecht ik tegen depressies, ook ben ik psychotisch.

Jaren in therapie gezeten, jaren met artsen en deskundigen gepraat.

Veel in moeten leveren, veel van mezelf verloren.

Bij het uitspreken, ik wil niet meer, raakt iedereen in mijn omgeving steeds weer in grote paniek, verdriet,onmacht.

Het er niet meer willen zijn, is geen bevlieging meer, maar eigenlijk een hartewens geworden.

In een ideale wereld, vertrek ik, en niemand heeft daar verdriet en of last van.

UIteraard, is de realiteit anders,weet ik dat de achterblijvers verdriet zullen hebben.
Ik zou zo intens graag willen, dat daar anders over werd gedacht, dat men respect zou hebben voor mij keuze,en zelfs trots op me zouden kunnen zijn.

Accepteren dat mijn wereld steeds kleiner word, is en word steeds meer een opgave,

Als leven lijden word, wat dan?
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Ik lees je bericht, maar ik ben niet de juiste persoon om hierop te reageren. Sterkte in ieder geval :hug:
Alle reacties Link kopieren
Is de herinnering aan betere tijden geen verzachting voor jouw lijden?

Sterkte inderdaad, je wilt dit misschien niet lezen, maar ik hoop dat het snel beter met je gaat.
anoniem_330865 wijzigde dit bericht op 16-04-2018 11:48
41.42% gewijzigd
We should have each other with cream.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschrikkelijk moeilijke situatie. Hoe denken je behandelaren erover? En bespreek je dit wel goed met hen? Wanneer een situatie ècht uitzichtloos is is begeleiding bij een euthanasietraject immers mogelijk, inclusief gesprekken met en steun voor mensen die je dierbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
diaantje1971 schreef:
16-04-2018 11:41
[...]
Als leven lijden word, wat dan?
Wat wil jij dan?

Wil je mijn persoonlijke antwoord weten op die vraag?

:hug: Rot dat jij je zo voelt.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Als het echt zo uitzichtloos voelt zou ik contact informeren bij/contact opnemen met de levenseindekliniek. En dan maar kijken wat daar uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Als ik verdrietig ben zet ik soms begrafenismuziek op, daar vrolijk ik dan weer van op.
We should have each other with cream.
Alle reacties Link kopieren
catskin schreef:
16-04-2018 12:04
Als ik verdrietig ben zet ik soms begrafenismuziek op, daar vrolijk ik dan weer van op.
En jij denkt dat dit helpt bij iemand die aan zware depressies en psychoses lijdt? Even een simpel muziekje aan en weer blij?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
-Kia-Ora- schreef:
16-04-2018 12:10
En jij denkt dat dit helpt bij iemand die aan zware depressies en psychoses lijdt? Even een simpel muziekje aan en weer blij?
Misschien een heel klein beetje?
We should have each other with cream.
catskin schreef:
16-04-2018 11:46
Is de herinnering aan betere tijden geen verzachting voor jouw lijden?
Die snap ik niet? Als je betere tijden hebt gekend en die zijn nu voorbij, dan is dat toch juist bevestiging van dat het leven alleen nog maar verder bergafwaarts kan gaan?

Ik snap de TO prima en denk er feitelijk ook zo over.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-04-2018 12:15
Die snap ik niet? Als je betere tijden hebt gekend en die zijn nu voorbij, dan is dat toch juist bevestiging van dat het leven alleen nog maar verder bergafwaarts kan gaan?

Ik snap de TO prima en denk er feitelijk ook zo over.
Die snap ik niet, het kan toch weer beter gaan als dat ooit ook kon? Je weet dan dat het niet onmogelijk is om je gelukkig te voelen. Hoe weet jij dat het alleen nog maar bergafwaarts kan gaan?
We should have each other with cream.
catskin schreef:
16-04-2018 12:16
Die snap ik niet, het kan toch weer beter gaan als dat ooit ook kon? Je weet dan dat het niet onmogelijk is om je gelukkig te voelen.
Mensen gaan dood die onvervangbaar zijn, je gezondheid gaat achteruit, je financiele status gaat achteruit, het woongenot gaat achteruit want Nederland wordt steeds drukker etc. etc.
Het is niet realistisch te denken dat je ooit de miljoenenjackpot wint, waardoor je een stuk zorgeloosheid kunt kopen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-04-2018 12:20
Mensen gaan dood die onvervangbaar zijn, je gezondheid gaat achteruit, je financiele status gaat achteruit, het woongenot gaat achteruit want Nederland wordt steeds drukker etc. etc.
Het is niet realistisch te denken dat je ooit de miljoenenjackpot wint, waardoor je een stuk zorgeloosheid kunt kopen.
Jij kiest ervoor om er zo over te denken, ik weet dat het iets moois is om mensen te missen die dood zijn, niemand is vervangbaar, beter dan blij zijn dat ze er niet meer zijn. Ik ben niet allergisch voor melancholie.
anoniem_330865 wijzigde dit bericht op 16-04-2018 12:23
2.05% gewijzigd
We should have each other with cream.
Alle reacties Link kopieren
catskin schreef:
16-04-2018 12:16
Die snap ik niet, het kan toch weer beter gaan als dat ooit ook kon? Je weet dan dat het niet onmogelijk is om je gelukkig te voelen. Hoe weet jij dat het alleen nog maar bergafwaarts kan gaan?
Het is duidelijk dat je het niet begrijpt. Geluk in het verleden maakt niet dat het ooit weer zo kan zijn. Levens veranderen, leven dat alleen maar mooie tijden heeft gekend kan ook lijden worden.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
catskin schreef:
16-04-2018 12:16
Die snap ik niet, het kan toch weer beter gaan als dat ooit ook kon? Je weet dan dat het niet onmogelijk is om je gelukkig te voelen. Hoe weet jij dat het alleen nog maar bergafwaarts kan gaan?
Ik begrijp je redenering,
Maar zo simpel is het dus niet.

Geluk is een begrip geworden, niet meer iets wat ik echt ervaar.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet om mij, maar om TO. Het is echt zinloos om mijn bedachten te bestrijden.
We should have each other with cream.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag de titel en moest meteen hier aan terug denken.
gezondheid/als-het-leven-lijden-wordt-e ... /249920/28
Ik vermoed dat dit ook zo zal aflopen.
Heel veel kracht en wijsheid gewenst.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
diaantje1971 schreef:
16-04-2018 12:23
Ik begrijp je redenering,
Maar zo simpel is het dus niet.

Geluk is een begrip geworden, niet meer iets wat ik echt ervaar.
Wat wil jij? Dat is de eerste vraag die je jezelf moet stellen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Ben in tranen na het lezen van je bericht, wat herkenbaar. Bij mij is het er niet meer willen zijn ook geen bevlieging meer. Ik zie mezelf steeds verder afglijden en ik wil niet meer maar durf het niet bij mijn naasten neer te leggen, uit angst voor hun reactie maar ook omdat ik ze dat verdriet niet aan wil en mag doen. Het is een hele moeilijke spagaat.
Alle reacties Link kopieren
-Kia-Ora- schreef:
16-04-2018 12:22
Het is duidelijk dat je het niet begrijpt. Geluk in het verleden maakt niet dat het ooit weer zo kan zijn. Levens veranderen, leven dat alleen maar mooie tijden heeft gekend kan ook lijden worden.
Is geluk dan niet een levenshouding? Een positieve of negatieve?
We should have each other with cream.
Alle reacties Link kopieren
maximaal225tekens schreef:
16-04-2018 12:27
Ben in tranen na het lezen van je bericht, wat herkenbaar. Bij mij is het er niet meer willen zijn ook geen bevlieging meer. Ik zie mezelf steeds verder afglijden en ik wil niet meer maar durf het niet bij mijn naasten neer te leggen, uit angst voor hun reactie maar ook omdat ik ze dat verdriet niet aan wil en mag doen. Het is een hele moeilijke spagaat.
:hug:

Waar ben je bang voor?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
-Kia-Ora- schreef:
16-04-2018 12:29
:hug:

Waar ben je bang voor?
Bang voor onbegrip en daaruit voorkomende woede.
Lieve TO,
Ik snap je helemaal, van mij hoeft het leven niet meer. Maar ik kan er niet uitstappen omdat ik dan mijn vader en zusje ontzettend veel verdriet doe.
In het verleden toen de psychoses nog erg waren heb ik wel meerdere pogingen gedaan.
Maar mijn moeder is 3 jaar terug [plotseling overleden en kan mijn vader nu al helemaal niet in de steek laten.
Ik lijd al mijn hele leven aan depressies en heb een persoonlijkheidsstoornis, voor mij is het leven een hel.
Een grote knuffel voor jou TO :hug:
Alle reacties Link kopieren
Iedereen gaat op zijn of haar manier om met dingen die hij of zij moeilijk vindt.
We should have each other with cream.
maximaal225tekens schreef:
16-04-2018 12:27
Ben in tranen na het lezen van je bericht, wat herkenbaar. Bij mij is het er niet meer willen zijn ook geen bevlieging meer. Ik zie mezelf steeds verder afglijden en ik wil niet meer maar durf het niet bij mijn naasten neer te leggen, uit angst voor hun reactie maar ook omdat ik ze dat verdriet niet aan wil en mag doen. Het is een hele moeilijke spagaat.
Ook voor jou een knuffel :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven