Lijf & Lijn alle pijlers

Afgetraind

17-04-2018 08:30 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie van jullie is “afgetraind”?
En hoe heb je dat gedaan? Hoe lang heb je er over gedaan?

Sport je veel, volg je een plan, wat is je voeding?

Tips, trucs of ervaringen?

(Boeken, website Etc.)
Alle reacties Link kopieren
Ik train drie keer per wk, krachttraining hele lichaam.
Wandel elke dag plus minus 6km, en zwem drie keer per wk een half u.

Ik volg geen dieet, maar let er wel op dat ik elke dag twee stuks fruit eet, eiwitten en groente binnen krijg. Rund en varken eet ik niet, kip af en toe en zuivel vermijd ik zo veel mogelijk.

Ik ben redelijk atletisch, maar wil graag nog iets gespierder zijn.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Wat is jouw eiwitbron?
Alle reacties Link kopieren
Ei, kip, vis en noten.
Heel af en toe yoghurt en kaas.
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je precies met afgetraind?

Een marathonloper is anders afgetraind, dan een olympic lifter.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
17-04-2018 08:58
Wat bedoel je precies met afgetraind?

Een marathonloper is anders afgetraind, dan een olympic lifter.
Idd een wat vage definitie. Voor mij persoonlijk bedoel ik met afgetraind, zichtbare spieren maar niet breed. Beetje vergelijkbaar met turnsters en zwemsters bijv.
Alle reacties Link kopieren
Laloba schreef:
17-04-2018 09:18
Idd een wat vage definitie. Voor mij persoonlijk bedoel ik met afgetraind, zichtbare spieren maar niet breed. Beetje vergelijkbaar met turnsters en zwemsters bijv.

Dat moet je vetpercentage naar beneden. Dit kan je vooral met voeding beïnvloeden. Door veel minder koolhydraten te eten (suikers, fruit, brood, pasta, rijst, etc) en veel meer gezonde vetten (volle melkproducten, avocado's, vette vis, noten, etc) Sumo worstelaars eten vooral rijst om groot en zwaar te worden, en na afloop van hun carrière stoppen ze daarmee en gaan dan juist vetten eten om weer op normaal gewicht.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
17-04-2018 09:50
Dat moet je vetpercentage naar beneden. Dit kan je vooral met voeding beïnvloeden. Door veel minder koolhydraten te eten (suikers, fruit, brood, pasta, rijst, etc) en veel meer gezonde vetten (volle melkproducten, avocado's, vette vis, noten, etc) Sumo worstelaars eten vooral rijst om groot en zwaar te worden, en na afloop van hun carrière stoppen ze daarmee en gaan dan juist vetten eten om weer op normaal gewicht.
Dankje hamerhaai.
Mijn Vetpercentage zit momenteel op 20%

Ik ga advocado toevoegen aan mijn voeding, goede tip. Melk kan ik helaas niet zo goed tegen, buikpijn. Twee cappuchino is dan wel de max. Yoghurt gaat beter.

Train jij zelf ook Etc?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb momenteel een vetpercentage van 18%. Wil nog wel iets lager wanneer ik mijn paaldanswedstrijd heb, maar voor nu is het prima.
Ik heb 2x per weeek paaldansles. Dit samen is zo'n 3 uur. Daarnaasst 2x per week krachttraining. En ik fiets elke dag naar werk dus dat is ook weer 14 km per dag.
Qua eten zou het bij mij nog wel wat netter kunnen. Ik eet op werk vaak een stukje taart mee en een stroopwafel sla ik ook niet af.
Alle reacties Link kopieren
BabyGroot schreef:
17-04-2018 10:41
Ik heb momenteel een vetpercentage van 18%. Wil nog wel iets lager wanneer ik mijn paaldanswedstrijd heb, maar voor nu is het prima.
Ik heb 2x per weeek paaldansles. Dit samen is zo'n 3 uur. Daarnaasst 2x per week krachttraining. En ik fiets elke dag naar werk dus dat is ook weer 14 km per dag.
Qua eten zou het bij mij nog wel wat netter kunnen. Ik eet op werk vaak een stukje taart mee en een stroopwafel sla ik ook niet af.
Ja, fietsen.. Knap zeg elke dag 14km! Ik sla iets lekkers ook niet af. Maar let wel op suiker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een redelijk afgetraind lichaam met een vetpercentage rond de 18%. Voor mij werkt veel/hard trainen (crossfit-achtige training 4x per week), yoga (om lenig te blijven) en lekker veel bewegen (fietsen, klimmen, skiën, lopen en zwemmen) in het dagelijks leven. Voeding blijft daarnaast belangrijk om mijn vetpercentage niet enorm omhoog te laten knallen. Ik eet vegetarisch en steeds meer veganistisch. Behalve vlees/vis is er niks wat is niet eet. Ik hou van lekker eten en zou niet weten waarom ik mezelf daarin dingen zou ontzeggen (behalve vlees/vis om ethische redenen). Wel eet ik gevarieerd en gezond. Eiwitten haal ik vooral uit noten, zaden, pitten en uit vegan eiwitshakes. Ik probeer, afhankelijk van mijn trainingen, tussen de 80 en 120 gram eiwit per dag binnen te krijgen.

Overigens is een afgetraind lijf voor mij geen doel op zich. Ik wil vooral graag gezond en fit zijn en voelen, er leuk uitzien (ik vind wel dat ik er mooier uitzie met een strak lijf) en ik vind sport en bewegen leuk.
Alle reacties Link kopieren
sophiax schreef:
17-04-2018 12:29
Ik heb een redelijk afgetraind lichaam met een vetpercentage rond de 18%. Voor mij werkt veel/hard trainen (crossfit-achtige training 4x per week), yoga (om lenig te blijven) en lekker veel bewegen (fietsen, klimmen, skiën, lopen en zwemmen) in het dagelijks leven. Voeding blijft daarnaast belangrijk om mijn vetpercentage niet enorm omhoog te laten knallen. Ik eet vegetarisch en steeds meer veganistisch. Behalve vlees/vis is er niks wat is niet eet. Ik hou van lekker eten en zou niet weten waarom ik mezelf daarin dingen zou ontzeggen (behalve vlees/vis om ethische redenen). Wel eet ik gevarieerd en gezond. Eiwitten haal ik vooral uit noten, zaden, pitten en uit vegan eiwitshakes. Ik probeer, afhankelijk van mijn trainingen, tussen de 80 en 120 gram eiwit per dag binnen te krijgen.

Overigens is een afgetraind lijf voor mij geen doel op zich. Ik wil vooral graag gezond en fit zijn en voelen, er leuk uitzien (ik vind wel dat ik er mooier uitzie met een strak lijf) en ik vind sport en bewegen leuk.
Ik vond sporten nooit zo leuk, maar de laatste tijd krijg ik er wel steeds meer lol in. Het resultaat werk ook wel motiverend. :)
Heb wel een tijdje "fout"getraind,, omdat mijn voeding niet aansloot, dus daar probeer ik nu wel wat meer op te letten, met name eiwitten. Welke eiwitshakes gebruik jij? Ik vind de bioi-industrie ook niet ethisch, en dat is ook mijn hoofdreden dat ik geen rund en varken eet. Vegan vind ik iets te heftig. Ei heb ik bijv geen moeite mee.

Yoga vind ik ook fijn!

Complimenten voor je levensstijl! Ik heb er wel wat nuttige tips uit kunnen halen, dankjewel. :)
Sun Warrior heeft een goede vegan proteïneshake, wel prijzig, o.a. verkrijgbaar bij Body & Fitshop. No Lactose van XXL Nutrition vind ik zelf ook goed (zit wel ei in) en MyProtein heeft ook een aardige shake.

Voor eiwitten en goede koolhydraten zou je ook peulvruchten op kunnen nemen in je dieet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vegan eiwitshakes van Orange Fit. Betaalbaar en relatief lekker. Ik eet overigens ook (nog) niet volledig vegan, wel vegetarisch. Ik gebruik nog een beetje zuivel (Franse kaasjes :yum: , boter, soms yoghurt), eieren en honing; wel vooral biologisch of biologisch dynamisch. Met eieren heb ik in principe geen moeite, maar voor eieren zijn hennen nodig en die komen maar uit 50% van de eieren. Door eieren te eten hou ik dus indirect het versnipperen van haantjes in stand en dat vind ik wel ronduit ruk. Zelfde idee als kalfjes die niet bij de moederkoe in de wei lopen zodat wij de melk kunnen drinken, helaas is zuivel van koeien waar kalfjes bij de koe blijven nauwelijks verkrijgbaar. :cry:

Qua gezondheid geloof ik niet dat vegan perse gezonder is. Hoewel het vast scheelt dat je nagenoeg alle verpakte producten in de reguliere supermarkt over kunt slaan. Je krijgt dus automatisch minder verleidingen. Ik ken ook geen vegans met overgewicht. :)

Gebruik je een app om je macro’s bij te houden? Ik doe dat soms een dag en vind dat vaak best verhelderend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven