Zwanger worden vanaf april/mei/juni (nieuw topic)

15-04-2018 21:37 2649 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het fijner is dat iedereen zelf de tabel kan wijzigen heb ik een nieuw account aangemaakt.



Het is erg makkelijk om het aan te passen en het wijst zich, hoop ik, vanzelf uit.

Voel je vrij om een kolom toe te voegen.
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Bijzonderheden
Sisterr 26/26 Eerste December 2017 Onregelmatige cyclus
Moosforhappiness1988 30/33 Eerste Februari 2018 miskraam in april
Nioma 28/28 Eerste April 2018 miskraam in augustus, 27-..
LiefsM 31/26 Eerste April 2018 Vrij regelmatige cyclus
Beau1992 26/28 Eerste April 2018 Cyclus: 28-34-27-30-28-31-..
summerjamm 34 Tweede Mei 2018
Blauwbosbesje 27/30 Eerste Oktober 2018
Open plekje :)
Mamavaneenboefje :rose: :hug:

De zwangeren van ons topic! :cheer2:

:heart: = Kloppend hartje
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Baby12345 27/28 Eerste Juni 2018 11 maart 2019 :heart:
Sunflower_26 26 Tweede Mei 2018 26 maart 2019
Caretaker 29/39 Tweede April 2018 18 april 2019 :heart:
RobinScottie 27/30 Eerste April 2018 5 mei 2019
Arie 28 Eerste april 2018 juli 2019 :heart:
-Anna89- 29/35 Eerste April 2018 10 augustus 2019 :heart:
LUV91 27 Eerste mei 2018 21 augustus 2019 :heart:
DEM89 29/37 Eerste April 2018 30 augustus 2019 :heart:
:love:
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Bijzonderheden
Bruschetta_ 29 Eerste April 2018 :heart: 18 december 2018 bevallen van een zoon!
MQ11 26/26 Eerste April 2018 :heart: 16 januari 2019 bevallen van een zoon!
Sali1985 32/34 Eerste April 2018 :heart: 23 januari 2019 bevallen van een zoon!
Happy-Life 25/28 Tweede Mei 2018 :heart: 4 februari 2019 bevallen van een dochter!
Nijn5 33/33 Eerste Juni 2018 :heart: 17 februari 2019 bevallen van een dochter!
Zegeens 27/34 Eerste April 2018 :heart: 18 februari 2019 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Iets later beginnen met foliumzuur slikken maakt inderdaad niet zoveel uit Nioma!

Even een vraagje en misschien heeft iemand van jullie er ervaring mee:
Ik geef bloed als bloeddonor en nou heb ik een oproep gekregen, maar ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Op de website van Sanquin lees ik wel dat als je zwanger bent je geen bloed meer mag geven tot 6 maanden na een bevalling/miskraam/abortus. Maar dit is ten eerste de eerste maand dat we begonnen zijn, dus ik verwacht eigenlijk niet dat ik nu al zwanger ben, dus dan zou ik volgende week toch nog gewoon moeten kunnen doneren?
Iemand van jullie ervaring? (anders vraag ik het daar gewoon aan de dokter, maar het zou me de rit ernaartoe besparen als iemand het weet haha)
Goed bezig als bloeddonor Clandestinee! Ben ik ook :) Ik denk dat je niet mag geven als je mogelijk al zwanger bent (wanneer verwacht je je ovulatie?). Maar als je zeker wil weten moet je Sanquin gewoon even bellen, kunnen ze je prima helpen. Heb ik ook wel eens gedaan in het verleden over iets anders.
Geen verstand van, maar ik zou ze anders even bellen om te informeren.

Ik wacht op m’n menstruatie. Komt denk ik morgen of vrijdag.

Fiets zo even naar de drogist voor foliumzuur. Vraag me alleen af, als het een tijd duurt, is het dan niet erg om al die tijd foliumzuur te slikken?
anoniem_367955 wijzigde dit bericht op 11-05-2018 15:07
5.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee is niet erg, kn geen kwaad :)

Bloed geven weet ik niet, ff bellen met de bloedbank is het slimst denk ik!

Hier al een paar negatieve ovulatietesten gehad, lukt me nog niet om hem te vinden. Wel veel gemeenschap de laatste dagen, dus wie weet.. ik zou vandaag of morgen moeten ovuleren, volgens Mn berekeningen. We’ll see!
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames Ik meld me ook hier weer!

Alles goed hier. Moet als het goed is volgende week ongesteld worden.. heb de herkenbare buik krampen en opgezette buik |-)

Ik heb voor de gein (nou dure gein dus 20 stuks voor 32 euro :-D) clear blue ovulatietest digital gekocht. Tot nu alles negatief geen welbekende smiley. Maar goed ik ben ook best in een bizarre cyclus dag begonnen namelijk 20. Ik ga dan van 28 dagen cyclus uit dus ben ik er wel laat mee. Maar goed. Heb mezelf voorgenomen de rest in de volgden cyclus te gebruiken. :biggrin:

Hoe gaat t met de rest van de lady's? Nog iemand met baby nieuws?? :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Nieuw topic gevonden! Volgens de app heb ik vorige week zaterdag of zondag m'n eisprong gehad (hij wisselt telkens) en moet ik rond zondag ongesteld worden.

Ik denk alleen dat m'n luteale fase korter is dan 14 dagen, was iig zo toen ik eerder m'n temperatuur bijhield tijdens m'n koperspiraal. Toen was hij rond de 12 dagen geloof ik, dus het kan net zo goed zijn dat ik morgen al ongesteld word denk ik. Heb ook af en aan buikpijn en last van m'n borsten, dus zou me niks verbazen als ik sneller ongesteld word.
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
19-04-2018 13:02
Nieuw topic gevonden! Volgens de app heb ik vorige week zaterdag of zondag m'n eisprong gehad (hij wisselt telkens) en moet ik rond zondag ongesteld worden.

Ik denk alleen dat m'n luteale fase korter is dan 14 dagen, was iig zo toen ik eerder m'n temperatuur bijhield tijdens m'n koperspiraal. Toen was hij rond de 12 dagen geloof ik, dus het kan net zo goed zijn dat ik morgen al ongesteld word denk ik. Heb ook af en aan buikpijn en last van m'n borsten, dus zou me niks verbazen als ik sneller ongesteld word.
Ik heb niet veel met apps helaas. Ik gebruik wel de mijn kalender app om menstruatie bij te houden maar qua vruchtbaarheid lijkt T me een onding haha. Ik deed het met de eerste wel hoor trouwens! Klussen op dag 13 zodat ik 14 en 15 wel goed zat. Werd nooit zwanger. Klus ik dagen ervoor was het raak! Bleek een vroege eisprong haha
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft het constant over kinderen. Zie je ons al zo lopen achter de kinderwagen... dat soort dingen! Wel schattig maar vind het al lastig dat ik tot en met juni moet wachten en dan gaat hij zulke opmerkingen maken Haha. Wanneer zijn jullie begonnen met foliumzuur? Toen jullie stopte met de pil of later of eerder?
De dag dat spiraal verwijderd is, begonnen met mama-vitamines ook op aanraden gynaecoloog.
Ik vind het wonderlijk dat ik nog geen dag gemist heb met slikken hahah.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ook de dag dat m'n spiraal eruit ging idd!
Alle reacties Link kopieren
Thnx voor de reacties meiden! Ik ga gewoon braaf door met slikken, maar wel fijne gedachte dat het geen kwaad kan als ik evt eerder zwanger raak.
Ik begon met slikken ongeveer een maand voor mijn laatste ongesteldheid, baby12345. Maar nu blijkt dus te laat.. lang leve onregelmatig ongesteld zijn..

Clandestineee al gebeld met sanquin? Benieuwd naar het antwoord, maar anders better safe than sorry?
Foliumzuur en vitaminen gehaald! En vanmiddag ook ongesteld geworden. Aan de vroege kant, maar zal wel.
Alle reacties Link kopieren
Voor degene die voor hun eerste kindje gaan. Wisten jullie dat ze de uitgerekende datum berekenen door 40 weken te tellen bij je eerste dag van je laatste menstruatie? Ik had daar nooit bij stilg staan en wist t dus ook niet. Ergens wel logisch omdat je niet zeker weet wanneer je eisprong was.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat wist ik idd wel.
Maar ik denk dan altijd, eigenlijk ben je dus maar 38 weken zwanger ipv 40 haha

@Foliumzuur slikken, ik ben begonnen 4 weken voordat mijn spiraal eruit ging. Dan wist ik zeker dat ik het 4 weken slikte voordat ik zwanger zou worden. Maar het zal idd niet op een week aankomen.
Ik heb vandaag bloed laten prikken en ik word ook altijd geprikt op foliumzuur, dus ik ben echt benieuwd of ik nu ook echt een hogere 'foliumzuur spiegel' heb :)
-anna89- wijzigde dit bericht op 19-04-2018 18:47
Reden: Toevoeging
63.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
DEM89 schreef:
19-04-2018 18:38
Voor degene die voor hun eerste kindje gaan. Wisten jullie dat ze de uitgerekende datum berekenen door 40 weken te tellen bij je eerste dag van je laatste menstruatie? Ik had daar nooit bij stilg staan en wist t dus ook niet. Ergens wel logisch omdat je niet zeker weet wanneer je eisprong was.
Ja dat wist ik pas toen ik zwanger werd. Me zus zei "je bent 2 weken zwanger" ik zei huh volgens mij heb je het verkeerd want toen had ik geen ahum sex! Weet t nog zo goed omdat we er nog zo om moesten lachen. Maar cb gaf 1-2 weken aan en daarbij tel je 2 weken op. Pas bij de termijnecho krijg je je vaste datum wanneer hoe en wat.
Alle reacties Link kopieren
Ook even hier, ik spam alle topics vol. Kon me niet inhouden en heb getest met zo'n action vroege test.

Http://i65.tinypic.com/14kwugl.jpg

Kan het echt niet geloven gewoon!! Ga zo nog een test doen als m'n vriend thuis is. Misschien vals positief natuurlijk, en er kan sowieso nog van alles mis gaan. Maar waaaaaahh
Alle reacties Link kopieren
Wauw!! Een voorzichtige gefeliciteerd dan!! Eerste ronde meteen toch? Sorry, ik onthoud niet alles van iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt eerste ronde! Dank je wel. M'n vriend gelooft er nog niet helemaal in haha. Net een 'gewone' action test gedaan, die is wel lichter:

http://i63.tinypic.com/33f3hmt.jpg
Alle reacties Link kopieren
Voor degene die de tabel zo mooi heeft gemaakt. Bedankt, ziet er erg goed uit! 😊👍🏻
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar zo’n vroege test is er niet voor niets. Grote kans dat hij vanaf zondag wel knalt. Maar goed, toch nog even afwachten dan misschien. Maar ik zou gewoon positief denken, hoor. Door jou krijg ik ook vertrouwen dat het bij mij ook snel kan gaan. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
19-04-2018 22:24
Ja klopt eerste ronde! Dank je wel. M'n vriend gelooft er nog niet helemaal in haha. Net een 'gewone' action test gedaan, die is wel lichter:

http://i63.tinypic.com/33f3hmt.jpg
Wow!

Die eerste is echt wel een knaller hoor! O_O en die tweede had je daarna veel water gedronken dat ie daarom zo licht uitvalt?

Een voorzichtige gefeliciteerd meid je bent de eerste :cheer:

Ps: morgen even een cb digital met weken indicator halen ;)
Wauw, gefeliciteerd Bruschetta! Dat heb je snel gedaan :D En ik heb altijd begrepen dat een streepje een streepje is als het om zwangerschapstesten gaat, maar een helde ClearBlue kan natuurlijk nooit kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Thanks allemaal!! Doe er morgen nog een met ochtendurine, kan het echt nog niet geloven hoor. Het voelt ook alsof ik nu iets 'moet doen', maar meer dan afwachten kan natuurlijk niet :').

Hoop zo dat jullie snel volgen allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee alsof ik mega veel gemist heb, het is echt een super grote groep geworden! Bijna niet bij te houden. Ik heb gemerkt dat ik tussen ongesteldheid en vruchtbare dagen er niet zo mee bezig ben geweest, omdat er toch niets kon gebeuren. Nu ik weer in mijn vruchtbare periode ben, ben ik er gelijk weer meer mee bezig!

Zie ik nou dat we de eerst positieve test in de groep hebben? :cheer2: gefeliciteerd Bruchetta! Wauw!
Alle reacties Link kopieren
Wauw Bruschetta!! Wat een mooi bericht! Zo’n streep zou er niet komen als er niks in je urine zou zitten dusse... ziet er heel positief uit!! :cheer:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven