Mijmeringen kraamtijd

24-04-2018 15:25 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jouw mooiste herinneringen aan je kraamweek na de geboorte(s) van je kind(eren)?
Ik heb het nu niet over de gevoelens enz. van jou of je man/vriend maar over gebeurtenissen tijdens je kraamtijd die je nooit zal vergeten.

Mijn mooiste herinnering is dat toen mijn eerste kind een dag oud was, en mijn oma (dus overgroot-oma van mijn zoon) bij mij was.
Ze was er ook al toen mijn zoon tien minuten oud was, maar de volgende dag was ik een uurtje alleen met haar en mijn zoon. Iedereen was weg; mijn man ging onze zoon aangeven op het stadhuis. Mijn ouders gingen even naar huis.
Mijn oma bleef bij mij.

We hebben lekker gekletst en met z'n drietjes geknuffeld.
Ze maakte een beschuitje met aardbeien en suiker voor me en daarna ging ze afwassen! Dat wou zij per se doen.

Dit is 29 jaar geleden en mijn lieve oma is er al 16 jaar niet meer, maar dit uurtje zal ik nooit vergeten! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Een mooie herinnering is de eerste keer dat mijn vader zijn kleindochter zag via Skype. :heart: mijn vader was ernstig ziek toen mijn dochter geboren werd, was niet in staat toen langs te komen dus vandaar zo snel mogelijk via Skype gebeld. Kon hij er toch een beetje bij zijn.

Vader is daarna gelukkig wel weer opgeknapt hoor!
Lief!

Ik koester een moment waarop ik na dagen continue met zijn 3 of meer mensen in huis voor het eerst helemaal alleen met baby was. We zijn in bed gekropen en ik heb baby naakt op mijn naakte huid tegen me aangelegd. Het zogenaamde kangaroeen.

Weet nog dat vlak van te voren de telefoon ging en dat moeder aangaf langs te komen want partner weg. Ik heb toen moeten praten als brugman om dat bezoek tegen te houden en op gegeven moment letterlijk uitgesproken dat bezoek, van wie dan ook, op dat moment ongewenst was.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen enkele mooie herinnering aan de kraamtijd helaas. Fysiek, mentaal, met mij en de baby ging het niet goed, de kraamhulp was een verschrikking en de steun van mijn familie (het gebrek daaraan) viel ontzettend tegen.. :|

Ik word er nog verdrietig van als ik eraan denk.. :(
De eerste nacht in het ziekenhuis. Klaarwakker, compleet oververmoeid maar ik kon maar niet wennen aan zoon zo ver weg in z’n eigen bakje. En toen kwam de verpleegkundige binnen en zei ‘neem ‘m maar lekker bij je hoor.’ En zo met dat hele kleine menneke in m’n armen in slaap gevallen :heart:
Xanthan schreef:
24-04-2018 15:31
Ik heb geen enkele mooie herinnering aan de kraamtijd helaas. Fysiek, mentaal, met mij en de baby ging het niet goed, de kraamhulp was een verschrikking en de steun van mijn familie (het gebrek daaraan) viel ontzettend tegen.. :|

Ik word er nog verdrietig van als ik eraan denk.. :(
Ach wat rot meid :hug:
Wij hebben zoveel mogelijk rust genomen in de kraamweek en wat was dat heerlijk. Op een paar korte bezoekjes na heb ik alleen maar met baby op me gelegen in bed en bv gegeven.

Ik wil het dit keer weer precies zo doen. Die binding is erg belangrijk die eerste week, daar ben ik van overtuigd. Bezoek en alle andere dingen komen wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Aneso schreef:
24-04-2018 15:30
Een mooie herinnering is de eerste keer dat mijn vader zijn kleindochter zag via Skype. :heart: mijn vader was ernstig ziek toen mijn dochter geboren werd, was niet in staat toen langs te komen dus vandaar zo snel mogelijk via Skype gebeld. Kon hij er toch een beetje bij zijn.

Vader is daarna gelukkig wel weer opgeknapt hoor!
Wat lief! En zó fijn dat je vader weer is opgeknapt!
Ik was diep verliefd en kon er niet van slapen. Als ik mijn zoon in mijn armen nam, dan lachte hij altijd stralend naar me.
Het was een worsteling om hem aan de borst te krijgen en daardoor kreeg hij afgekolfde melk. Zat eraan te denken om over te stappen op flessenmelk, maar dat mocht niet van mijn moeder, want juist de eerste dagen geeft een moeder melk dat extra goed is voor de baby en het immuunsysteem helpt versterken, mijn moeder noemde dat biest, net als bij een koe. :-D
Ik heb een heerlijke kraamtijd gehad met geen centje gedoe, echt op een roze wolk. Zou het zo weer doen, maar helaas, de fabriek is failliet. :(
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
24-04-2018 15:30
Lief!

Ik koester een moment waarop ik na dagen continue met zijn 3 of meer mensen in huis voor het eerst helemaal alleen met baby was. We zijn in bed gekropen en ik heb baby naakt op mijn naakte huid tegen me aangelegd. Het zogenaamde kangaroeen.

Weet nog dat vlak van te voren de telefoon ging en dat moeder aangaf langs te komen want partner weg. Ik heb toen moeten praten als brugman om dat bezoek tegen te houden en op gegeven moment letterlijk uitgesproken dat bezoek, van wie dan ook, op dat moment ongewenst was.

Wat goed dat je toen een brugman was! :proud:

:heart:
Het moment dat hij op me werd gelegd na de bevalling.

En dat ik mijn moeder ging bellen om te laten weten dat ze oma was geworden... Zo emotioneel!
april21042018 schreef:
24-04-2018 15:46
Wat goed dat je toen een brugman was! :proud:

:heart:
Ik ging altijd overstag bij druk of onzekerheid of vanuit schuldgevoel. En op dat moment ontwaakte de leeuwenmoeder in mij die besloot te kiezen voor zichzelf en kind.
Troeteltje schreef:
24-04-2018 15:49
Ik ging altijd overstag bij druk of onzekerheid of vanuit schuldgevoel. En op dat moment ontwaakte de leeuwenmoeder in mij die besloot te kiezen voor zichzelf en kind.
:yes:
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
24-04-2018 15:31
Ik heb geen enkele mooie herinnering aan de kraamtijd helaas. Fysiek, mentaal, met mij en de baby ging het niet goed, de kraamhulp was een verschrikking en de steun van mijn familie (het gebrek daaraan) viel ontzettend tegen.. :|

Ik word er nog verdrietig van als ik eraan denk.. :(

Ahhh, dat vind ik erg voor je.

Is alles wel goed gekomen met je baby en jou?

Ik hoop het. Dikke knuffel :hug:
Het moment dat mijn ouders kwamen om dochterlief te zien, in het ziekenhuis. Het moment dat mijn moeder binnenkwam, dat mijn vader zijn kleindochter in zijn armen kreeg. Onbeschrijfelijk. Ik was zo vreselijk trots.

Mijn oma die huilend beneden op de bank zat te wachten totdat ze de baby zag, manlief die voor haar zat met dochter in zijn armen en mee begon te huilen. Nog steeds snapt hij niet waar dat vandaan kwam, maar het paste precies in dat moment. Zo blij dat ze dat mee heeft gemaakt, de geboorte van dochterlief.

De momenten met z'n drieen thuis, samen op bed. Manlief die alles voor ons deed, de zorgzaamheid en voorzichtheid waarmee hij dochter behandelde, waarmee hij mij benaderde. Dat vond ik echt magisch en wonderbaarlijk, hem zien als vader, hen samen zien en weten dat hij alles voor haar zal doen en dat wij met z'n tweeen alleen maar zouden weten hoe het is om dat meisje als onze dochter te hebben.

Ik had een prima kraamtijd, BV die niet lukte ivm problemen aanhappen en zuigen van dochter en dat heeft wel een stempel gedrukt op die eerste dagen, maar door mijn keuze om te stoppen en over te gaan op de fles, heb ik gelukkig vanaf dat moment wel heel bewust kunnen genieten van alles. En dat is me heel veel waard :)
anoniem_271473 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 15:59
2.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
24-04-2018 15:32
De eerste nacht in het ziekenhuis. Klaarwakker, compleet oververmoeid maar ik kon maar niet wennen aan zoon zo ver weg in z’n eigen bakje. En toen kwam de verpleegkundige binnen en zei ‘neem ‘m maar lekker bij je hoor.’ En zo met dat hele kleine menneke in m’n armen in slaap gevallen :heart:
Ohhh heerlijk! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
24-04-2018 15:46
Ik was diep verliefd en kon er niet van slapen. Als ik mijn zoon in mijn armen nam, dan lachte hij altijd stralend naar me.
Het was een worsteling om hem aan de borst te krijgen en daardoor kreeg hij afgekolfde melk. Zat eraan te denken om over te stappen op flessenmelk, maar dat mocht niet van mijn moeder, want juist de eerste dagen geeft een moeder melk dat extra goed is voor de baby en het immuunsysteem helpt versterken, mijn moeder noemde dat biest, net als bij een koe. :-D
Ik heb een heerlijke kraamtijd gehad met geen centje gedoe, echt op een roze wolk. Zou het zo weer doen, maar helaas, de fabriek is failliet. :(
Mooie herinnering!

Jaa, diep verliefd, nog nooit eerder zoiets gevoeld!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kraamweek is pas 2 weken geleden :proud:

Maar de mooiste momenten waren toch wel het bezoek van mijn ouders smiddags in het ziekenhuis.
Dezelfde avond mijn schoonouders waarvan mijn schoonvader het hele bezoek met vochtige ontroerde ogen heeft gezeten van trots :heart:
Het moment dat mijn opa en oma als overgrootouders voor het eerst onze zoon vasthielden en daarbij ook zo ontroerd waren.

En de fantastische kraamhulp die we hadden :yes: Top vrouw!
Tralalalala
april21042018 schreef:
24-04-2018 15:54
Ohhh heerlijk! :heart:
Voor de rest heb ik eigenlijk helemaal niet zo’n fijne kraamtijd gehad en moest echt even denken over een fijn moment, omdat ik altijd het eerst denk aan de moeilijke momenten.

Dus dankje dat je dat naar boven hebt gehaald bij me :) die eerste nacht met hem in mijn armen was onwerkelijk en magisch tegelijk. En pas toen ik hem in mijn armen mocht nemen kreeg ik rust in mijn koppie, toen we weer samen waren zeg maar.
Onze oudste is op dag 2 opgenomen in het ziekenhuis en heeft daar 8 dagen gelegen. Ik lag daar ook maar dan op een kraam-hotelkamer. Vriend nam iedere dag de vuile was mee naar huis en weer schone was mee naar het ziekenhuis. Alsook de felicitatie kaartjes die langzaamaan binnenkwamen. Ook een keer een BigMac menu, nadat ik het ziekenhuiseten beu was.. Dat koester ik nu (7 jaar later) nog steeds..

En in het algemeen de herinneringen aan de nachtvoedingen die we samen deden. De ene keer warmde ik het flesje op en vriend verschoonde de baby en de andere keer andersom. Ook al moest hij de volgende ochtend vroeg op. :heart:
Wat ik ook een mooie herinnering vond: ik was gaan douchen en zoontje was gaan huilen en bleef huilen. Toen kwam ik de kamer binnen en zei alleen maar "hey ventje, alles is goed, mama is bij je" en hij was direct stil. Zó bijzonder :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik beviel redelijk onverwacht van een tweeling... Onverwacht in de zin van dat op zaterdag geconstateerd werd dat t een tweeling zou worden en de woensdag erop waren ze er.
Mijn ouders kwamen op bezoek. Ik zat op bed met die 2 in mijn armen. Mijn vader keek me echt vol ontzag aan en zei: 'Dat die 2 al die tijd in jouw buik hebben gezeten.'
Mijn kraamtijd was best wel ruk, bij beide kinderen eigenlijk wel, door verschillende omstandigheden. Maar het moment dat de tweede geboren was en de oudste mijn ziekenhuiskamer binnen kwam, dat vond ik zo bijzonder! Ik wilde hem zoooo graag zien en hem zijn kleine zusje laten zien. En hij keek 1 seconde, en ging toen met alle knopjes van mijn bed spelen. En dat is precies passend bij zoonlief en dat vond ik een heel mooi moment, de eerste minuten als compleet gezin.
Alle reacties Link kopieren
Achteraf gezien een heel grappig iets. Eerste dag thuis met oudste dochter na een nachtje ziekenhuis. Visite vertrokken en kraamhulp ook. Mijn man ging spaghetti maken en afwassen. Door hulp voor mij, aangeven en verschonen van dochter en meerdere spuitluiers is hij van 17.00 tot 23.00 bezig geweest met koken en afwassen. Toen was toch wel duidelijk dat het leven veranderd was.
Bij dochter 2 en 3 waren de mooiste momenten de eerste keer dat mijn dochters hun zusje zagen.
En de brief aan Sinterklaas van mijn oudste van toen 5, of Sinterklaas voor haar nieuwe zusje ook een cadeautje had, hij mocht wel een van haar cadeaus geven. Ze maakte zich echt zorgen of Sinterklaas dat op zo'n korte termijn kon regelen.
Ik lees even mee :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven