50, getrouwd en graag een keer alleen op reis

24-04-2018 16:37 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zou heel graag een keer de dagelijkse sleur willen ontvluchten en een weekje weg willen, alleen. Heeft iemand dat al eens gedaan en misschien tips voor me ?
Ik wil al lang heel graag naar Ibiza....

Groet,
Linda
Alle reacties Link kopieren
echt alleen of zonder man? En wat is eigenlijk het probleem? Durf je niet? Mag je niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben alleen naar Rome geweest, een dag of 4 volgens mij. Dat is mij prima bevallen. Het enige niet leuke vind ik alleen eten, maar verder was het echt fijn.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ja en? Verwacht je dat iemand een ticket voor je boekt? Tip 1 boek een reis. Tip 2 gewoon gaan dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet eigenlijk niet wat mijn probleem is... Misschien kom ik er langs deze weg achter hoe ik die drempel over stap. Ja nina, je hebt gelijk ook ..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind alleen op vakantie vooral heel fijn als ik in een stad ben.
Musea op je eigen tempo doorlopen, alleen die winkeltjes in die je zelf leuk vind en soms even met een boek bijkomen in een koffietentje.
Eten en avonden zijn minder leuk maar met een boek voor tijdens het wachten op je eten en met een laptop voor een filmpje 's avonds is het ook prima.

Ik zou dan weer niet snel voor Ibiza oid kiezen omdat dat toch meer een plek is om veel terrasjes te pakken, te relaxen etc. Daarbij heb ik zelf liever aanspraak.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
24-04-2018 16:38
echt alleen of zonder man? En wat is eigenlijk het probleem? Durf je niet? Mag je niet?
Je acht alleen... ik durf en ik mag..zoek alleen nog " iets "
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
24-04-2018 16:42
Ik vind alleen op vakantie vooral heel fijn als ik in een stad ben.
Musea op je eigen tempo doorlopen, alleen die winkeltjes in die je zelf leuk vind en soms even met een boek bijkomen in een koffietentje.
Eten en avonden zijn minder leuk maar met een boek voor tijdens het wachten op je eten en met een laptop voor een filmpje 's avonds is het ook prima.

Ik zou dan weer niet snel voor Ibiza oid kiezen omdat dat toch meer een plek is om veel terrasjes te pakken, te relaxen etc. Daarbij heb ik zelf liever aanspraak.
dank je , dat is een goede tip
Strandvakantie?
Roadtrip?
Verre citytrip?

Waar gaat je interesse naar uit? Waarom ben je nog niet eerder alleen op reis gegaan?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
24-04-2018 16:46
Strandvakantie?
Roadtrip?
Verre citytrip?

Waar gaat je interesse naar uit? Waarom ben je nog niet eerder alleen op reis gegaan?
Ik heb 2 kids, van 8 en 12... voelt toch alsof ik dat niet " mag". Al houdt niemand me tegen.
Ik vind alleen reizen heerlijk. Lekker mn eigen plan trekken en doen waar ik zelf zin in heb zonder rekening te hoeven houden met een reisgenoot. En alleen eten vind ik ook geen probleem. Op een terrasje mensen kijken of gewoon lekker wat internetten. Of een keer pizza afhalen of roomservice laten komen en op bed liggen netflixen.
Ik zeg doen. Alleen op strandvakantie gaan is echt heerlijk. Ik raad Curacao aan! :heart:
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
24-04-2018 16:50
Ik vind alleen reizen heerlijk. Lekker mn eigen plan trekken en doen waar ik zelf zin in heb zonder rekening te hoeven houden met een reisgenoot. En alleen eten vind ik ook geen probleem. Op een terrasje mensen kijken of gewoon lekker wat internetten. Of een keer pizza afhalen of roomservice laten komen en op bed liggen netflixen.
Kijk, nu lees ik toch wat ervaringen waardoor ik een beter beeld krijg. Dank je
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wel eens alleen weg of onderweg. Het minst leuke vind ik het alleen eten in een restaurant. Meestal los ik dit dan op door bijvoorbeeld kant en klare salades te kopen in een supermarkt of gewoon meerdere kleine maaltijden terwijl ik bijvoorbeeld ergens koffie drink. Gek genoeg vind ik het dan niet vervelend om alleen aan een tafeltje te zitten en dat doe ik diverse keren op een dag. Ik bestel dan bijvoorbeeld een koffie met een tosti of hamburgertje of een lekker stuk taart. Verder vind ik het heerlijk om in mijn eigen tempo te luieren, slenteren, zonnen of winkelen of wat dan ook!
Alle reacties Link kopieren
ik zou dan lekker een paar dagen in een all inclusief ding gaan zitten wat niet te ver van de drukte afzit. Overdag lekker relaxen en lezen ( heel veel lezen) en in de middag wijntjes drinken ( heel veel wijn)

Heerlijk!

Waarom Ibiza? Wat trekt je aan?
Mijn moeder was naar een all inclusive resort in griekenland geweest en heeft zich daar echt heel erg vermaakt! Ze kwam weer helemaal stralend en vol energie terug terwijl het maar 4 dagen waren. Misschien is dat iets?
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
24-04-2018 16:52
ik zou dan lekker een paar dagen in een all inclusief ding gaan zitten wat niet te ver van de drukte afzit. Overdag lekker relaxen en lezen ( heel veel lezen) en in de middag wijntjes drinken ( heel veel wijn)

Heerlijk!

Waarom Ibiza? Wat trekt je aan?
haha.. heel veel wijn...
Ibiza klinkt magisch... mooie stranden... marktjes.... winkeltjes...
Alle reacties Link kopieren
Ben 1x alleen naar de sauna geweest, vond het zoooo saai. Ben nogal een kwebbelkous. Maar als jij het wil, probeer het gewoon.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik wil in de herfst/winter ook weer alleen op vakantie. Suriname, Marokko, Vietnam, Cambodja en Indonesië staan op mijn lijstje. Deze zomer neem ik mijn nichtje van 9 jaar een weekje mee, ik overweeg Kaapverdië of Ibiza..
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
24-04-2018 16:55
Ben 1x alleen naar de sauna geweest, vond het zoooo saai. Ben nogal een kwebbelkous. Maar als jij het wil, probeer het gewoon.
ik kwebbel ook graag ! En ik vind het leuk andere mensen te leren kennen. Ik kom er nu zo weinig toe en zie het ook als een uitdaging hoor. Een soort van " eng" iets overwinnen..
lindanoble schreef:
24-04-2018 16:57
ik kwebbel ook graag ! En ik vind het leuk andere mensen te leren kennen. Ik kom er nu zo weinig toe en zie het ook als een uitdaging hoor. Een soort van " eng" iets overwinnen..
Dat is dus het leuke.. Mijn moeder was schijnbaar zo ontspannen dat ze er een nieuwe vriendin aan heeft overgehouden. Ze kwam in het vliegtuig een andere dame tegen die ook tegen de 55 was en het allemaal even zat was en toen hebben ze samen veel ondernomen en dat doen ze nog steeds (een jaar na dato).. En anders beginnen met een kleiner uitstapje en kijken hoe dat bevalt?
Een all in lijkt me saai. Zou een sfeervolle b&b met eigen zwembad kiezen en een huurauto erbij nemen zodat je de omgeving kunt zien.
Alle reacties Link kopieren
hoii schreef:
24-04-2018 17:00
Dat is dus het leuke.. Mijn moeder was schijnbaar zo ontspannen dat ze er een nieuwe vriendin aan heeft overgehouden. Ze kwam in het vliegtuig een andere dame tegen die ook tegen de 55 was en het allemaal even zat was en toen hebben ze samen veel ondernomen en dat doen ze nog steeds (een jaar na dato).. En anders beginnen met een kleiner uitstapje en kijken hoe dat bevalt?

Ja, daar hoop ik ook op, leuke nieuwe contacten.
Alle reacties Link kopieren
lindanoble schreef:
24-04-2018 16:54

Ibiza klinkt magisch... mooie stranden... marktjes.... winkeltjes...
Waarom vind je het magisch klinken? Ik vond het gewoon net als de rest van Spanje maar dan met veel minder te zien. Een paar leuke baaitjes zijn er maar niet geweldig mooi vond ik.
Mallorca vond ik al veel mooier in interessanter.

Een vriendin van mij gaat ook wel eens alleen weg en zij kiest ook altijd voor een stad, Valencia vond zij erg leuk alleen en daar is ook strand dus heb je beide.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
24-04-2018 17:05
Waarom vind je het magisch klinken? Ik vond het gewoon net als de rest van Spanje maar dan met veel minder te zien. Een paar leuke baaitjes zijn er maar niet geweldig mooi vond ik.
Mallorca vond ik al veel mooier in interessanter.

Een vriendin van mij gaat ook wel eens alleen weg en zij kiest ook altijd voor een stad, Valencia vond zij erg leuk alleen en daar is ook strand dus heb je beide.
ah ok, ik zit ook al te kijken naar Spaanse steden... goed idee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven