Maar niet zwanger worden..... (deel 3)

31-01-2017 16:10 2418 berichten
Vervolg van het topic Maar niet zwanger worden.... en deel2.

Hier schrijven we weer gezellig verder! Gewoon een groepje meiden dat al wat langer bezig is om zwanger te worden. De een nog niet naar de huisarts gegaan, de ander al diep in de medische malle molen, het maakt niet uit.

NAAM LEEFTIJD BEZIG SINDS OORZAAK MMM SAMENVATTING
flipje229/41Okt '14zaadkwaliteit ↓↓↓, herhaalde mk's met chromosoomafwijkingenICSI1 (jan '16 - aug '17), tp1: F☆ (18 wk), tp2: P☆ (12 wk), tp3: niet zwanger, tp4: ☆. ICSI2 (sep '17 - nu) tp1: ☆
Dubbeltje8333/372013Geen oorzaak gevonden3 mislukte IUI's, nu een rustmaand. Na evaluatie verder met IUI4
Lieksie30/35?korte luteale fase + door operatie hormonen in de warIVF/ICSI geen optie i.v.m. gezondheid. Augustus starten met IUI
Animal36/372014onbegrepen subfertiliteitgestart met IVF/ICSI 4 in Dusseldorf
TruusdeMier9027/292014PCOSOI voor 12 rondes
.
:duckie: Lieve itsi-us, Miss_Bean, Mojo84, lux., Aderyn, fluorescent, Hannepan86, Baggal, Skylark, Blauwe_Stoel (7 jan '18), deni308 (5 jan '18), Lovely-Meghan (mrt '18) angel88 (mrt '18), Jo_86 (apr '18), Hannahzz MssFiddler, Boulu, Wished van harte gefeliciteerd! :yes:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:27
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
71.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier een mini mijlpaal. Afgelopen vrijdag (5+6) enorm stress en huilerig. De verloskundige gebeld en die heeft me langs laten komen voor een inwendige echo; het hartje klopt! 😍 nu gelukkig wat minder in paniek bij elk krampje, maar helaas nog wel steeds de knoop in mijn maag bij het opstaan..... hopelijk verdwijnt dat angstige gevoel langzaam als alles goed mag blijven gaan
Animal het zit jou ook op andere vlakken niet mee hè. Ik ben blij om te horen dat het redelijk met je gaat.

Trucs wat fijn een kloppend hartje! En dat zo vroeg al! Ik hoop dat je nu wat rustiger bent, de weken duren al lang genoeg en je kunt jezelf helemaal gek maken.

Wished, wat leuk een jongen!

Hier gaat het ook goed. Afgelopen donderdag een goede 20w echo gehad en ik voel haar ook steeds beter. Merk dat ik daar toch rustiger van wordt en wat minder van controle naar controle leef.
Mssfiddler, wat fijn!! Nu ben je het ‘gevaar’ ook echt voorbij! (Het blijft spannend natuurlijk) En ik kan me voorstellen dat je er nu langzaam ook op durft te hopen. Dat je haar voelt - wat voelt dat voor mij gek om het al ‘haar’ te noemen eigenlijk - lijkt me inderdaad een enorm geruststellend gevoel! Ben je al begonnen aan het kamertje enzo?
Mini update: gister echo gehad met 7+2 en onze ukkie is exact gegroeit zoals het ‘hoort’ en ook het hartje klopt keurig met ongeveer 140 slagen per minuut😍
Fijn nieuws Truus! Dit gaat de goede kant op!

De 20 weken echo was zeker een hele geruststelling en dat ik haar nu voel ook! Dit weekend willen we beginnen met het kamertje (meubeltjes moeten nog opgeknapt en zo)
Wel afgelopen week veel inkopen gedaan vanwege de kortingen overal.
Wat fijn Truus.

Mssfiddler super! Geniet ervan

Ook hier inmiddels een goede 20 weken echo gehad gelukkig.

Hoe is het met alle dappere vrouwen hier? Topic is zo stil gevallen.

Goed weekend allemaal
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik kwam hier afgelopen week al kijken of de baby van Jo al geboren is, maar zij is van het forum verdwenen volgens mij.

Wat fijn Truus, een goeie echo! Nu lekker doorgroeien!

Wished wat fijn dat de 20 weken echo goed was, is toch altijd een spannend moment ! Ben je al begonnen met het kamertje?

Mssfiddler wat fijn dat jouw echo ook goed was! Hopelijk kan je nu wat geruster zijn en meer ontspannen, lijkt me trouwens na zo'n medisch traject ontzettend moeilijk. Leuk dat je haar ook goed kan voelen, bijzonder he?
Ik leg de lat lekker hoog. Dan kan ik er makkelijker onderdoor.
Iemand mag mij wel uit de tabel halen.... Zwanger worden gaat gewoon nooit gebeuren, dus tja... Dan sta ik daar maar zo in of ik nog in de race ben of zo...
Het gaat hier best okee hoor. Soms wel een dip, maar voel me over het algemeen goed.

Dikke knuffel voor iedereen!
Heel begrijpelijk Animal... Ik zal kijken of het mij lukt!
Ik vind je echt supersterk. En vind het ook zo knap dat je mee blijft schrijven bij het andere topic. Ik denk niet dat ik dat allemaal had gekund...
Denk nog veel aan je!!

Het topic is inderdaad een beetje doodgebloed. Ben vooral heel benieuwd hoe het met Jo is?! Zal de kleine al geboren zijn? Denk het wel toch. Wat bijzonder eigenlijk he!!

Wished, wat super dat je ook een goede 20 weken echo hebt gehad!! Hoe voel je je verder? Begint je buik al goed te groeien?

Ook voor MssF heel blij!! En inderdaad zo'n geruststelling nu we de kleine kunnen voelen.

Hier ook alles goed, 24 weken zwanger :). Merk wel dat ik nog steeds niet helemaal durf te geloven dat er echt een kindje gaat komen, hoop het zo. Tot augustus duurt nog lang vind ik haha! Nou ja we zullen zien, ben druk genoeg dus dat scheelt.
Dikke knuffel animal. Moet zwaar zijn voor je. Ik denk aan je.

Boulu hoe is het met je? Voel je je goed, en jij mssfiddler?

Truusdemier gaat bij jou ook alles goed?

Hier gaat alles goed. Flinke buik inmiddels, 24 weken nu.
Fijn te horen dat het goed gaat met jullie Boulu en Wished!

Ik ben inderdaad ook wel erg benieuwd naar Jo.......

Hier alles goed (denk ik) morgen 13 weken en een controle! 1,5 week geleden termijn echo gehad en toen was alles perfect, ben toen zelfs 4 dagen verder gezet (wat ontzettend vreemd voelde!)
Eindelijk een berichtje van mij..

@Animal, dit lijkt me zo zwaar. Je komt hier schrijven om lief en leed te kunnen delen. Je word in het tabel gezet met het doel om een keer door te stromen naar zwangeren. Helaas is het bij jou anders gelopen :( vind zo knap hoe je mee omgaat.

@ mssfiddler en boulu spreek jullie natuurlijk op fb nog, maar wat vind ik het bijzonder zeg dat jullie nu al ruim over de helft zitten!

@ wished ook voor jou ben ik blij dat je zover bent gekomen.

@ dubbeltje ook zwanger! Wat geweldig meid!!! Herinner me je onzekerheid ook nog heel goed! Al vier jaar bezig en nooit zwanger geweest terwijl alles goed was.. en nu dus toch!

@ jo ben ook heel benieuwd! Hoop dat alles goed gaat met jou en je kleine.

@ Truus gefeliciteerd met je zwangerschap! En 13 wk alweer, hoe voel je je?

@ lieve allemaal, meesten van ons zijn zwanger, op proudmama en animal na helaas :( Daarom is dit topic ook zo rustig geworden. Dat is een goed teken. Moet wel zeggen dat ik de tijd dat ik hier actief was en ontzettend lieve reacties kreeg als ik me ‘even’ niet goed voelde wel erg mis. Ik ben blij hoor dat ik die behoefte ook niet meer heb om hier te schrijven. Maar wat heb ik veel gehad aan jullie steun zeg!! :hug:
Ik durf bijna niet meer mee te schrijven want ineens was ik van de radar verdwenen. Het einde van de zwangerschap vond ik steeds zwaarder worden al dat gezeul en om dan hier te komen klagen is niet gepast.

Inmiddels ben ik ruim een maand geleden bevallen van een gezonde jongen. Jammer genoeg niet natuurlijk maar middels een (geplande) keizersnede. En daarna wat kom je in een soort van achtbaan terecht. Ondanks dat je denkt dat je bent voorbereid is dat gewoon niet het geval. Zo een klein baby'tje die jij dan volledig moet verzorgen. Inmiddels hebben we onze draai wel gevonden (suf gegoogeld naar van alles en nog wat).

Hoe is het met de zwangerschappen en de geboren baby's?

Ik heb altijd heel veel steun gehad aan dit topic en heel actief meegeschreven. Ik ben ook blij te lezen dat het gelukkig uiteindelijk bijna bij iedereen is gelukt.

Een hele hele hele dikke knuffel voor jou Animal. Ik vind je zo sterk en dapper en hoop dat jou wens ooit nog uitkomt. Ik gun het je van harte :redrose:
Jo, wat lief van je! En leuk dat je nog even komt melden dat het goed met jullie gaat. Gefeliciteerd met zijn geboorte!
Het is echt een illusie om te denken dat ik ooit zwanger ga worden (van eigen materiaal dan... eiceldonatie is het enige wat zou kunnen, maar dat willen we beiden niet) dus je hoeft het ook echt niet te hopen. Het zou zonde van de tijd zijn namelijk... Moederdag was wel even een hele zware en moeilijke dag....
Alsnog gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Jo!
Leuk dat je toch nog even langskomt. En fijn dat jullie nu je draai beginnen te vinden! Lijkt me ook erg heftig hoor die eerste periode.
Gefeliciteerd met je zoon Jo!!! Hoop dat jullie het goed maken.

Zoals Angel in haar mooie uitgebreide bericht al schreef ben ik ook zwanger, inmiddels 9,5 week na onze eerste ivf. Voel me een ontzettende bofkont en het is nog erg onwerkelijk na 5 jaar.

Animal, heb op Moederdag echt gedacht aan jou en dazzle en alle vrouwen die in hetzelfde rotschuitje zitten. Het is en blijft onmenselijk oneerlijk. Ik had het zo graag anders voor jullie gezien. Dikke knuf!

Ik hoop dat alle zwangerschappen in dit bijzondere topic voorspoedig mogen verlopen!

Liefs Dubbeltje
Wauw dubbeltje wat geweldig! Gefeliciteerd! Voel je je goed?

Jo gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Kan me goed voorstellen dat het wennen is, je leeft er naartoe maar je kunt je geen voorstelling maken van hoe het dan écht is. Vooral na een keizersnede waarbij je nog zo lang moet herstellen. Goed dat je je draai hebt gevonden met Google als hulpmiddel, zat er maar een handleiding bij he... Dat denken wij met een zoon van 5 nog wel vaak hoor!

Hier nog nieuws op ander gebied: ons huis is eindelijk verkocht! Het heeft een half jaar op de markt gestaan, vrij lang in deze snelle tijden. Over een paar weken leveren we de sleutel in, en sinds vanochtend weten we dan ook dat we een huis terug hebben! Gelukkig, want de tijd begint aardig te dringen. Valt niet mee om een huis te krijgen, er zijn zó veel gegadigden!
Verder heb ik nog steeds geen werk, ben al bijna 2,5 jaar werkloos. Ik wil ongeveer 16-20 uur gaan werken, maar ze willen je wel overal fulltime beschikbaar hebben. Nou dat gaat gewoon niet met een kind. Ik ben erover aan het denken om een cursus te doen en dan iets voor mezelf te gaan opstarten.
Over een paar maanden word ik geopereerd, ik krijg een maagverkleining! Hopelijk verloopt dat soepel, ik vind het enorm spannend namelijk. Maar goed, het is beter voor mijn gezondheid, want ik begin in te leveren en dat is niet fijn.

Al met al weet ik dus nog niet of ik nog een keer een kindje mag krijgen. Nu is ons leven er even niet naar, en na de operatie moet ik minstens een jaar wachten. Dus dan zou ik volgend jaar rond de zomer weer kunnen beginnen. Eerst maar even verhuizen en geopereerd worden en dan zien we wel verder.

Jammer wel dat dit topic zo rustig is geworden, maar ook wel logisch. Toch vind ik het elke keer leuk om een update te lezen en te geven dus ik blijf nog hoor!

Dikke :hug: allemaal!
Ik leg de lat lekker hoog. Dan kan ik er makkelijker onderdoor.
Allereerst dikke knuffel voor animal en proudmama :hug:
Ik leef enorm met jullie mee, ik weet nog hoe rot en eenzaam ik me destijds voelde.

Jo gefeliciteerd nog met je zoontje!fijn dat jullie de draai gevonden hebben.

Dubbeltje wat mooi nieuws gefeliciteerd!

Fijn smoes dat huis verkocht is.
Dan kun je weer verder vooruit kijken,fijn!

Hoe is het met de rest?

Hier nu 26 weken,alles gaat goed gelukkig en buikje groeit met de dag lijkt wel.
Laat ik starten met een hele dikke knuffel voor animal. Ik vind je een heel sterk overkomen en hoop dat je het een plaatsje kan geven. Ik denk aan je!

Snoes gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis en koop van een huis! En dapper dat je de maagverkleining aangaat! Heel veel succes gewenst!

En dan gefeliciteerd voor alle zwangere dames! Verder fijn dat veel van jullie de 20 weken voorbij zijn, toen begon het bij mij pas echt te landen dat we een baby kregen.

Jo gefeliciteerd met je zoon! Je leven staat op zn kop. En zodra je denk dat je het een beetje door hebt verandert het schema weer... iik hoop dat je ondanks de heftigheid ook enorm geniet.

Hier gaat alles goed, dochter is een jaar geworden het is bizar hoe traag die zwangerschap gaat en hoe snel het eerste jaar. Ze is gezond en ontwikkelt zich super.

Wij hebben een volgende stap gezet om te kijken of we ons gezin uit kunnen breiden met nog een kindje. We hebben nooit meer anticonceptie gebruikt, maar helaas na een jaar (ok een half jaar serieus proberen) niet spontaan zwanger. Gelukkig mogen we meteen door voor iui. Spannend. ik heb nog geen zin in controles, echo’s en hormonen, maar de wens voor een 2e is groot en ben bang dat de stap terug de molen in alleen maar groter wordt... helaas is er ook weer lichte endometriose ontdekt, een kleine cyste en ligt mn cyclus overhoop. Dus het wordt weer een spannend weg

Denken jullie al na over meer kindjes??
Hallo allemaal,

Eerst maar even Jo: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! (Hihi ik typte zooitje en als ik je goed begrijp was het ook allemaal even een rommeltje om er aan te wennen hihi) Ik kan er helemaal niets nuttigs over zeggen, dat wennen enzo. Ik denk altijd dat ik dat ‘wel even doe’ dus voor mij zal het wel helemaal een grote reuze stap naar de werkelijkheid worden. Hopelijk heb je je draai nu definitief te pakken (voor zo ver dat kan met een kind) en is het échte genieten nu helemaal en eindeloos begonnen!

Dubbeltje Wauw! Wat een ontzettend goed nieuws! En wat fijn dat je ook geen -tig IVF rondes in hebt gehoeven. Ik hoop dat je een prettige zorgeloze zwangerschap tegemoed gaat, van harte gefeliciteerd hoor!

Wished, dat gaat ook al snel, 28 weken nu dan inmiddels toch? Voel je je nog oke? Hoe gaat het in de warmte?

Animal, wat knap dat je het zo uit durft te typen. Het ziet er enorm vast besloten uit ‘ik word niet zwanger dus hou maar op’, en zo is het misschien ook wel, maar ik kan me alles voorstellen dat het nooit zo gaat voelen als hoe het daar staat. Ik ben altijd meer van mn kop in het zand steken terwijl jij er heel abrupt een punt achter lijkt te zetten. Ik hoop dat je in de toekomst die punt ook echt gezet gaat hebben en alleen nog maar kijkt naar alle mooie dingen in het leven voor jullie áchter die punt! Ik wens je alle goeds in elk geval! Je bent een ontzettend sterke vrouw😘

Smoes, je huis verkopen is ook goed nieuws! Fijn dat je dat nu lekker van je af kunt zetten,
Ook gefeliciteerd dus!

MssFiddler en Flipje hoe is het met jullie?

Hier alles goed, inmiddels bijna 17 weken. Ik voel me veel beter dan ik ooit had durven dromen (ivm een heupafwijking en erfelijke factoren rondom suiker etc had ik een ramp zwangerschap en een enorme bekkeninstabiliteit verwacht) en ik ben inmiddels al naar de helft van de zwangerschap aan het gaan! Stiekem maakt me dat best trots. Helaas is wel mijn bloeddruk regelmatig erg laag waardoor ik wel echt meer rust nodig heb en minder kan dan ik zou willen. Af en toe voel ik me ook best wel ziek. Verder op wat ochtendmisselijkheid en overgeven na niets noemenswaardigs aan kwaaltjes/klachten. Sinds ik mijn energie terug heb vind ik het dus allemaal best wel oke en denk ik er regelmatig aan hoe mooi dit wondertje in mijn buik eigenlijk is😊 nu hopen dat alles goed mag blijven gaan en dat de 20 weken echo niks geks uitwijst.
Jo: Van Harte Gefeliciteerd met je zoon! Wat een mooi nieuws en Ik snap dat je even van de radar verdwenen was. De eerste weken zijn zo hectisch!

ProudMama/Snoes: Wat heerlijk dat je huis eindelijk verkocht is. Een zorg minder! En hopelijk valt er ook een andere zorg weg na je operatie. En daarna zie je wel weer - toch? Blij dat je in wat rustiger vaarwater zit.

Animal: toevallig had ik gister een bericht voor je achter gelaten in het andere topic.

Mssfiddler: Ik spreek je inmiddels ook elders. Ben blij dat het zo goed gaat met je zwangerschap. Geldt ook voor Dubbeltje, Boulu en Truus.

Fluor: Wow - een jaar alweer. En begrijp goed dat je nadenkt over een tweede. Wij hebben dat ook gedaan maar besloten niet meer door de MMM te gaan. In andere omstandigheden was het leuk geweest, maar we hebben een gezond kind, via het zaad van mijn man, against all odds. En mijn man vindt zich te oud worden. Snap ik ook wel. Dus Ik ben vooral dankbaar voor wat ik heb. Mijn grootste angst was nooit zwanger te worden. En nu heb ik een prachtige dochter, dus we laten het hierbij en hopen te verhuizen in Augustus (als we er met onze potentiele koper uitkomen). Overigens is zijn dochter weer zwanger. En dit keer voelde dat toch echt heel anders dan in Februari 2016 en kan ik er goed mee omgaan.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ook weer even geleden!!

@Jo: Veel te laat maar alsnog gefeliciteerd met jullie kleine man!! Inmiddels alweer bijna 2 maanden dus ;). Hoe is het nu? Ben je een beetje hersteld van de keizersnede? Kan me voorstellen dat het allemaal zoeken is met hem!

@Wished: Hoe is het met jou? Kan je goed genieten?

@Truusdemier: Wauw, wat goed om te horen, 17 weken! Vervelend van de bloeddruk en weinig energie...

@Fluor: Wat leuk dat je weer even komt schrijven!! Inderdaad lang geleden. Wat heerlijk dat jullie meid 1 is. Kan me voorstellen hoor dat jullie nadenken over een tweede. Heel spannend lijkt me ook. Gaan jullie dan meteen weer meteen starten met IUI?

@Animal: Ik denk nog veel aan je... ben benieuwd hoe het met je gaat.

@Dubbeltje: Yes, de 12 weken voorbij of niet?! Heel fijn!!

@Smoesdepoes: Wat een veranderingen!! En fijn dat de operatie eraan gaat komen, hoewel, ook enorm spannend natuurlijk. Hoop ook voor je dat je wens nog uit gaat komen.

Hier bijna 31 weken zwanger en zit momenteel met wat harde buiken achter de laptop. Niet pijnlijk hoor, dus niet erg als het goed is. Alle controles zijn ook steeds goed. Maar irritant is het wel en ga me toch altijd iets meer zorgen maken ;) (over de baby dan). Verder mag ik niet klagen en kijk ik vooral heel erg uit naar augustus...
We zijn nog lang niet klaar met alles maar ik wil gewoon dat alles goed is met hem!
Wauw! Mijn hart maakte zojuist een sprongetje! Ik zie net dat het heel erg goed gaat met Flipje😍 via deze weg: van harte gefeliciteerd als je dit leest!!!!
Fluor spannend zeg. Ik hoop dat jullie wens snel in vervulling mag gaan.

Is flip zwanger? Heb dat nergens meegekregen, sorry als ik er naast zit.

Animal hoe voel jij je? Ik moet vaak aan je denken.

Hoe is het met alle zwangeren hier?

Hier nu 30wkn en voel me goed, op vreselijke maagzuur na. Nog 4,5 week werken en dan verlof. Spannend dat het einde nu in zicht komt, iets waar ik vroeger alleen van droomde.

Dikke knuffel voor iedereen en een extra stevige voor de super dappere dames onder ons.
Wauw Wished, 30 weken alweer! Waar de tijd eerst met seconden ging tijdens als die behandelingen vliegt die nu ineens vind je niet??

Ja flipje is zwanger zag ik op haar blog! En ook echt inmiddels al 19 weken geloof ik!😍 Ze loopt een halve week voor op mij dacht ik! Ik hoop zó erg dat alles goed mag blijven gaan en zij ook eindelijk gezegd zullen worden met een prachtbaby

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven