Ervaringen met Kobo Plus (ereader)

17-04-2018 07:52 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaringen met Kobo Plus? Ik heb een proefabonnement en ik hoopte recente boeken te kunnen lezen, maar deel 8 van Frida Klein (Nicci French) staat er bijvoorbeeld niet op. Wel deel 7. Ik ben benieuwd naar de vertraging is dit een maand of een half jaar. Bij de bieb kun je deel 7 nog niet vinden daar is het laatste deel 6.
Het tarief van Kobo Plus is 120 per jaar en de bieb 50 euro per jaar. Wat is redelijk? Graag jullie ervaringen.
Saai maar spannend
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Ben ook al een tijdje aan het twijfelen om een abonnement te nemen....
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Alle reacties Link kopieren
Ik heb beide en ik haal zoveel meer plezier uit het kobo abonnement. Veel gemakkelijker en nieuwere boeken. Groooot plezier hier!
Nou moet ik zeggen dat ik ongeveer 80/85 boeken per jaar lees. Dus heb ook veel nodig!
nieuwsbrief wijzigde dit bericht op 17-04-2018 07:59
94.59% gewijzigd
In vergelijking voor de bibliotheek vind ik het duur. Voordeel is natuurlijk wel dat je geen boeken op hoeft te halen en geen leentermijn hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van Kobo Plus.
Boeken die ik graag wil lezen die nog niet kosteloos beschikbaar zijn zet ik op een verlanglijstje in Kobo Plus zodat ik die altijd terug kan vinden.

Vooraf heb ik op bol.com met de juiste filters gekeken of de boeken die ik wilde lezen beschikbaar waren. Dat ging vrij goed :)
Ik heb het abonnement niet het gehele jaar aan staan. In de zomerperiode lees ik heel veel meer, dus dan ben ik lid. In de winter zet ik hem stop.

Wat de termijn is voor het beschikbaar worden van boeken weet ik niet exact. Soms zijn ze er zo, soms moet je vrij lang wachten en in 1 geval was deel 1 kosteloos en daarna moet je gaan betalen per boek (flauw).
jessmariano_1986 wijzigde dit bericht op 17-04-2018 08:05
1.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een maand een proefabonnement genomen. Heb al 1 boek gelezen en er al een paar gedownload. Ik weet niet zeker of ik het na deze maand aanhou, de nieuwste boeken staan er nog niet op en dat is best wel jammer.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
De consumentenbond heeft er ook een review over geschreven. https://www.consumentenbond.nl/e-reader/kobo-plus
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel blij met Kobo plus. Was eerst lid van de bieb, maar het aanbod viel me wat tegen. Ik heb een Kobo e-reader, daarmee is Kobo plus ook super handig, ik kan boeken direct vanaf mijn e-reader downloaden.

Voor mij maakt het niet zoveel uit welke boeken ik lees, bestsellers zijn niet perse een must voor me.

Heerlijk, ik kan gewoon overal lezen wanneer en waar ik ook wil. En heb ik toevallig mijn e-reader niet bij me en heb ik toch zin om te lezen, dan ga ik gewoon verder in het boek waar ik in bezig was op mijn telefoon. Wordt steeds netjes gesynchroniseerd, zodat ik meteen verder kan lezen waar ik gebleven was.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ruim 100 boeken per jaar en groot fan van Kobo plus. Zet er steeds een tiental boeken op en lees wat ik leuk vind. Bevalt het niet ga ik door naar het volgende boek.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook ideaal. Vooral het gebruiksgemak. Ik vond het bij de bieb allemaal veel omslachtiger. En als ik nu een nieuw boek wil, staat er binnen 2 minuten eentje op.
Mijn kinderen hebben ook ereaders en zij lezen ook van hetzelfde abonnement. Zij lezen nog veel meer dan ik, dus ik vind het niet duur.
Ik heb het vorig jaar tijdens mijn vakantie uitgeprobeerd. Was toen zeer enthousiast. Dus dit jaar weer met mijn vakantie. Wat was het toen een drama. Opeens moest je de boeken regelmatig opnieuw downloaden. Best lastig als je in een vlucht van 16 uur hebt of zelfs helemaal geen internet voor een aantal dagen.
Na terug komst bol.com hierover gebeld. Kreeg alleen maar als antwoord dat ze het door zouden geven aan de juiste afdeling. Terwijl ik een groot gedeelte van de vakantie het niet heb kunnen gebruiken. Gelukkig had ik nog wat andere boeken op mijn kobo staan.
Kreeg laatst wel een enquete van bol hierover. En heb deze ook ingevuld. Hopelijk passen ze het nu weer aan.
Heel wat anders maar ik ben fan van Bookchoice.

Goedkoper en eenmaal gedownload zijn de boeken ook van jou. Geen gedoe dus (zoals in het vorige bericht staat met nogmaals moeten downloaden.

€48 per jaar en daarvoor krijg je iedere maand 8 ebooks/audiobooks

https://www.bookchoice.com/nl/
Alle reacties Link kopieren
Ertha schreef:
17-04-2018 07:58
In vergelijking voor de bibliotheek vind ik het duur. Voordeel is natuurlijk wel dat je geen boeken op hoeft te halen en geen leentermijn hebt.
Als je lid bent van de bibliotheek, kun je ook digitaal boeken lenen op www.onlinebibliotheek.nl, die hoef je dus ook niet op te halen. Je hebt wel een leentermijn, je mag ze drie weken houden, maar ze verdwijnen vanzelf van je apparaat. Nadeel vind ik wel dat je ze niet eerder in kunt leveren en je mag er maar tien tegelijk hebben. Soms moet je dus wachten tot je weer ruimte hebt om nieuwe boeken te kunnen lenen.

Ik heb zowel Kobo Plus als de digitale bibliotheek. Ik ben met allebei wel tevreden, maar ik koop ook nog steeds veel boeken, lang niet alles wat ik wil lezen komt op Kobo Plus (en soms ben ik gewoon ongeduldig).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van Kobo Plus, gebruik het al ruim anderhalf jaar. Met name het gebruiksgemak. Lekker op de website van bol de boeken uitzoeken die ik zou willen lezen en zodra ik m'n ereader aanzet, synchroniseert ie netjes en download ie alle boeken. Wat hierboven ook al genoemd werd, heb ik m'n ereader niet bij me en heb ik ergens een moment over, dan lees ik even verder op m'n telefoon.

Wat betreft de nieuwste boeken: geen idee. Er zijn nog zoveel boeken te lezen dat het zonde is om je alleen maar op de nieuwste boeken te richten.
Ik vond het een enorme tegenvaller. Ze komen hun beloftes totaal niet na.
Daarnaast vind ik de app zelf helemaal niet fijn.

Ik lees nog steeds e-boeken, maar schaf ze aan via iTunes en lees ze in iBooks.
Alle reacties Link kopieren
Net Kobo Plus proef maand gestart ben benieuwd. Iemand een idee hoe ik mijn abonnement op meerdere E-readers kan zetten? Naar mijn idee ingewikkeld hoop dat iemand het uitlegt. Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren
@helena: Op elke e-reader inloggen met je bol.com of kobo account volgens mij. Volgens mij moet je gewoon dezelfde handeling doen als hoe je hem op de eerste e-reader hebt gezet.

Ik ben opzich wel tevreden over het kobo plus abonnement. Maar het is alleen gunstig als je meerdere boeken per maand leest. Wel is het een nadeel dat wanneer je een serie leest niet altijd het nieuwste deel erop staat. Dus dat je alsnog moet kopen want het is nooit bekend wanneer het er wel op komt te staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het en vergeet steeds om het op te zeggen. Het is handig omdat je alles kunt downloaden en er geen wachtrij is zoals bij de bieb, maar het aanbod valt nogal tegen vind ik. Dan kun je beter naar de bieb gaan.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
26-04-2018 10:27
Als je lid bent van de bibliotheek, kun je ook digitaal boeken lenen op www.onlinebibliotheek.nl, die hoef je dus ook niet op te halen. Je hebt wel een leentermijn, je mag ze drie weken houden, maar ze verdwijnen vanzelf van je apparaat. Nadeel vind ik wel dat je ze niet eerder in kunt leveren en je mag er maar tien tegelijk hebben. Soms moet je dus wachten tot je weer ruimte hebt om nieuwe boeken te kunnen lenen.

...
Mocht je een boek (net) niet helemaal uit krijgen in die 3 weken helpt het om de datum van je ereader terug te zetten.. Zodra je de datum weer goed zet verdwijnen de boeken alsnog.
Weet iemand of er ook andere abonnementen zijn om e-boeken te kunnen houden? Bij Kobo zitten ze meen ik tijdelijk op je e-reader. En bij bookchoice kun je niet zelf je boeken kiezen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven