Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)

24-09-2017 20:20 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...

Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom :) .

Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden :-) . Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden :) !

🍀 Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart Medisch Status Bijzonderheden
Puk32
(34/38)
eerste 2015 oktober Verminderde zaadkwaliteit IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2
Ka14
(30/34)
tweede 2016 januari Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen Eerder: BBZ
Sunny_Lady
(32/33)
eerste 2017 februari Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies

:cheer2: Zwanger!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart UD Geslacht Bijzonderheden
WildePerzik
(29/32)
Eerste 2017 oktober jongetje

:duckie: Mama geworden!
Naam
Kindje Gestart Bevallen Geslacht
Tara92 Eerste 2017 Januari september 2018 dochtertje
RainIsJustConfetti Eerste 2017 Maart oktober 2018 dochtertje
Lalameme Eerste 2016 December 8 november 2018 dochtertje
Devenie Eerste 2017 Maart 4 december 2018 zoontje
Yellow002 Eerste 2016 November 28 december 2018 dochtertje

:heart: Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel

:duckie: Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 :heart:

Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
Lieve meiden,

@Ka eerst een dikke knuffel voor jou, wat een ellendige tijd toch.. :hug:

Ik hoop dat het verder goed gaat met de rest?

Momenteel ben ik super druk, ik ben m'n opleiding versneld aan het afronden en daarnaast is er veel ziekte op het werk, dus ik maak hele volle weken, dus vandaar dat ik zo weinig reageer, sorry!

Hier een update: 20 weken echo gehad, alles lijkt goed. Buikje begint inmiddels goed te groeien en ik voel het nu elke dag wel bewegen, dat is fijn. 💓 We weten overigens niet wat het wordt, we houden het lekker spannend voor ons zelf:) Verder voel ik me prima!

Ik hoop dat ook voor de meiden die nu nog niet zwanger zijn snel de zon mag gaan schijnen, en ik hoop dat jullie ook hoop houden, want waar hoop is, is ... dat gun ik jullie van harte! :)

Veel liefs,
Tara
Puk32 schreef:
09-05-2018 11:10

HierVerder heb ik het idee dat ik misschien een trage schildklier heb. Vind mezelf als een enorme hypochonder klinken als ik het zo zeg maar heb daar bijna alle symptomen van. Lees dat dit ook invloed heeft op vruchtbaarheid en kans op miskramen. Aan de andere kant is mijn cyclus wel super regelmatig dus ik weet niet of dit dan nog een probleem kan zijn.. Iemand daar meer kennis van toevallig?
Bij mij is dat toen onderzocht nav een vergrote schildklier icm enkele klachten. Ik had prima waarden en die waren een half jaar later nog stabiel. Welke symptomen heb je? Misschien kan je laten bloedprikken?
Jame Fijn dat je leuke trip hebt gehad. Maar wel balen dat t niet is gelukt!
Hoe is t vandaag gegaan met spuiten? Ik weet dat ik de eerste keer echt heel gek vond. Paar keer naald weer weg gehaald van mn buik tot ik dacht: en nu! Maar het went... hopelijk minder last van bijwerkingen nu!

Puk snapte je hoor ;-) zal voortaan weer meer poppetjes gebruiken hihi, maar dat vind ik lastig als ik via mn mobiel reageer haha.

Heb je de huisarts al gebeld gister?

Tara Let je goed op jezelf? Ook al voel je je goed, je bent toch een klein mensje aan t maken daarbinnen. Loop jezelf niet voorbij hè!

Hier Vanochtend oud bloed verlies, dat is bij mij teken dat t eraan komt... eindelijk! Nu net eerste druppels rood, ja druppels, maar t is rood! Ik hoop nu dat t vanavond of morgenochtend vroeg goed doorbreekt, dat ik tussen 8.30-9.30uur snel kan bellen voor afspraak proef terugplaatsing. Zou t liefst morgenmiddag al langs gaan, hebben toch vrij. En anders zaterdag. Dan komt die afspraak niet in ons midweekje weg... Nog even afwachten... Maar het komt er iig aan (al ben ik pas echt blij als t eruit loopt, smerig, maarja, das nu eenmaal wat er gaat gebeuren hahaha)
Fijn Tara. Fijne verdere zwangerschap toegewenst.

En Puk de huisarts al gebeld of de zelfbestuur gedaan?

Ha yellow ben je nieuw?

Proef terugplaatsing Ka?
Ik denk dat ik iets gemist heb. Sorry
Wat spuit of slikken ka en Puk voor hormonen. Ik ben het even vergeten.

Het spuiten van de gonal f ging goed. Ik was zenuwachtig. Liedje op de iPad van YouTube opgezet en hup. Ging goed. Geen pijnlijke plek aan over gehouden..

Op naar meer. Volgende week onderdak in de ochtend een echo.

Ik ben zo bang dat Pinksteren in de weg staat voor de iui2 . We zien wel.

Fijne dag allen.
Oh @Puk wilde nog even op jou reageren ivm schildklier problemen, ik had meerdere symptomen die daar op zouden kunnen duiden (onder meer minder menstrueren, afvallen, gejaagdheid) maar waarden bleken prima te zijn... Andersom ken ik iemand die bijna geen symptomen ervan had, maar bij haar werkt de schildklier niet goed, dus .... je kan overigens altijd vragen of ze het na willen kijken hoor. Dan kunnen ze evt de behandeling daar op aanpassen.
Bij mij zijn ze er niet achter gekomen waarom ik maar 3 a 4 keer per jaar menstrueer, voor nu zeggen ze: jij bent één van de weinige vrouwen die heel weinig menstrueert, maar die wel gewoon een normale eisprong heeft, alleen is het lastig het moment van de eisprong te vinden. Wij hebben gewoon ontzettend geluk gehad met die kleine die nu in mij groeit.. zwanger worden is ontzettend onvoorspelbaar, ik hoop voor jullie ook op een wondertje! 💓

@Ka, doe rustig aan hoor :) ik probeer zoveel mogelijk voor de bevalling te doen, zodat ik daarna rustig kan genieten. Zolang m'n groeiende lichaam het toelaat ;-)

Hou je taai dames en jullie staan straks ook in die onderste tabel 😘
Super Tara. Door jullie geluk en kansen. Toch een klein wondertje dat groeit. Geweldig.

Hier schreeuwende koppijn. Het voelt of ik scheel kijk. Om 8 u pijnstillers ingenomen. De volgende wordt een ibropufen.

Bijwerking van de gonal f. Mmh
Jame In de eerste dagen 5 dagen van mn aankomende menstruatie moet ik een proef terugplaatsing. Ze doen dan alsof ze een terugplaatsing doen, om te kijken of er problemen zich voordoen met de weg naar mn baarmoeder. Dit wilde ze omdat er een niche is gezien, een holte in mn litteken van mn keizersnede. Ze doen dat in de eerste dagen van de menstruatie omdat dan je baarmoeder het meest gunstig ligt. Komt nu dus bagger uit, want dat gaat in ons midweekje weg zijn... even eruit, maar toch weer naar t ziekenhuis moeten, helpt niet echt met ontspannen...

Wat balen dat je zulke hoofdpijn hebt zeg! Je reageert vrij heftig op hormonen.
Ik heb ovaleap gespoten en ga nu decapeptyl en gonal f spuiten tijdens de ivf, als ik die ooit een keer mag gaan starten.

Tara goed zo

Hier Had weer hoop, das dom... het is nog niet doorgebroken, dus heb niet kunnen bellen. Kan nu als een ezel gaan hopen dat t vanochtend nog doorbreekt en ik vanmiddag kan bellen voor afspraak maandagochtend, zodat we er minimale last van hebben met ons midweekje weg. Maar ik ga er ondertussen maar vanuit dat het precies op de dag gaat vallen dat t een beetje mooi weer is ofzo. Beter nergens meer op hopen, dan kan je ook niet teleurgesteld worden...
Proef? Ik kan het even niks op Google vinden over proef terugplaatsing. Ze doen als of schrijf je? Hoe werkt dat als ik vragen mag....

Net de poli gebeld. Sorry hoor. Met iui 1 vond ik die poli assistenten als sukkels maar nu helemaal.

Ik zit bij de beste ziekenhuis van Amsterdam en krijg ik een assistent aan de lijn.

Oh hoofdpijn komt niet voor als bijwerking..bij gonal f..... zegt ze. Ik zeg... jewel hoor mevrouw. Ik heb de bijwerkingblad in mijn hand en er staat zeer vaak.

Ze zegt oh.....

Neem maar paracetamol ipv ibro.

Stelletje sukkels daar.

2de keer al.

Ja ka heb je goed opgemerkt. Ook bij andere medicatie ben ik vaak de sjaak. Ik ben erg gevoelig voor bijwerkingen. Soms kijk ik niet en na een paar dagen als ik wat merk dan lees ik pas de bijsluiter. Want mensen denken dat ik van te voren bang ben.

Ik heb ook last van mijn darmen. Veel poepen en gevoelig daar.

Maar het bijna scheel voelen kijken is wel een dingetje.
Gelukkig had ik wat afleiding bij het boodschappen. Straks naar de kapper en vanavond een concert. Hoofdpijn en concerten gaan niet echt samen.
Haha ook ff gegoogled, maar zie t idd niet. Het is om te kijken dat de buisjes goed naar binnen gaan en niet blijven haken in de niche enzo. Zodat ze met de echte terugplaatsing geen problemen tegen komen. Dus ze kijken of de doorgang naar mn baarmoeder goed te doen in is.

Hier eindelijk bloed! Maandag half 3 proef. Dus we vertrekken wat later op midweekje weg, maar liever dat dan dat we ervoor terug moeten komen.
Nice Ka! Geniet van je midweekje alvast knuf
:yes: ka, dat nu alles dan eens goed mag gaan! Op naar jullie lieve baby! Ik duim, duim en duim nog harder, wat mij betreft hebben jullie alle pech wel gehad voor derest van jullie levens! hoop dat de proef terug plaatsing mee valt en jullie hopelijk daarna lekker met elkaar kunnen genieten! Wat spannend! :hug:

Nu weer aan t werk! Later meer!
Haha, nou tis wel een: know what you wish for, dingetje... want t heeft in volle hevigheid doorgezet nu. Nog nooit zulke kramp gehad en heb t gevoel dat t niet alleen vandaag zal zijn. Maar goed, allang blij dat t eruit komt.
Haha.. blehg! Dat is dan weer minder! Nu hopen dat het maar weer snel stopt dan haha! Goed voor jezelf zorgen! Je bent een topper! :hug:
Oh dat is minder, ka. :mad: :-? Sterkte
jame hoe gaat het?? Zijn je klachten wat minder of nog steeds zo erg?

puk hoe is t met jou?! Nod nadert... spannend! Hoop stiekem zo enorm voor je!

Met onze zwangeren alles goed????

hier alles opzich oké. Blij dat t eindelijk is doorgebroken. Bloed flink, krampen zijn soms echt niet zo leuk en ben enorm moe... maar tis er en dat scheelt een hoop kopzorgen. Nu hopen dat t een beetje beter mag verlopen allemaal. Aftellen naar t spuiten is begonnen... nog 16 dagen haha.

Morgen mis toch wel een confronterende dag voor sommige... zeker de nog niet zwangeren. Hoop dat jullie er toch een mooie dag van kunnen maken. En hoop nog harder dat we volgend jaar Moederdag met een ukkie mogen beleven!
Hi ka. Ik denk alleen maar aan mijn moeder die in het buitenland is. Verweg van haar enige dochter. Maar als ik jou nu zo lees hoop ik dat wij inderdaad allemaal de volgende Moederdag mama mogen zijn.

16 dagen prikken??? Ai heb je vaker last van zulke vervelende krampen. Klinkt niet fijn. Vervelend.

Nou gister was de paracetamol niet aan te slepen en vandaag nada niks van hoofdpijn. Wel stemmingen. Ik reageerde overal op en super scherp. Hoort erbij. En last van de darmen en opgezette buik. Diarree achting.

Maar 1 of 2 keer. Dus ga maar Ff met een kleine deo in mijn tas lopen.

Ik vind het verder zielig voor m’n mannetje. Hij moet mijn stemmingen dragen. Soms doet hij ook mee. Hij luistert naar me en dat vind ik fijn. Ik bied ook vaak mijn verontschuldigen aan.

Net weer geprikt. Wel gevoelige plek van binnen waar ik heb geprikt.

Op naar bed en naar morgen.

Hoe is met Puk ?
Tara, wat gaat het toch snel! Alweer 20 weken! Wat heerlijk dat de echo goed was en dat je de kleine begint te voelen. Lijkt me echt een geweldig moment. Klinkt inderdaad alsof je heel druk bent maar kan me helemaal voorstellen dat je zoveel mogelijk gedaan wilt krijgen nu het nog kan.

Bedankt voor jullie antwoorden rondom de schildklier! Ik heb dus wel gelijk de dokter gebeld door jullie woorden :-D . In oktober was er bloed geprikt rondom mijn gewrichtsklachten en mijn TSH is toen blijkbaar ook geprikt en was in orde. Dus het zal allemaal wel goed zitten. Ik heb eigenlijk altijd last van bepaalde gewrichten (+ spieren). Het laatste jaar steeds meer en kan ik met periodes mijn handen/duimen nauwelijks gebruiken zonder pijn. Moe maar wel goed slapen, wat kilo's aangekomen, haaruitval, altijd koud, standaard lage lichaamstemp van 36.2 ongeveer en constante lichte keelpijn. De voornaamste reden dat ik ging zoeken is dat mijn litteken van het plekje huidkanker dat net verwijderd is weer open ging en niet genas terwijl ik altijd een snelle wondgenezing had. Maarja dus allemaal vage klachten die blijkbaar gewoon bij mij horen want gelukkig was mijn TSH waarde gewoon goed. Hoeft het in ieder geval geen innesteling in de weg te staan :-] .

Ka, haha je soms is het lastig om met geschreven tekst alles goed over te brengen :-D . Maar gelukkig dat je me snapte. Ik denk ook dat op gebied van wachten we als geen ander mee kunnen voelen. :whistle:
Ben heel blij dat het dan eindelijk doorgebroken is! En niet ideaal maar gelukkig dan op maandag nog de proef terugplaatsing zodat je daarna lekker onbezorgd kunt genieten van jullie midweekje. En laat het nu maar allemaal er uit komen zodat je ook heerlijk kunt genieten van het subtropisch zwemparadijs.

Jame, Yellow is de vroegere Eve die hier meegeschreven heeft.
Ik heb alleen Clomid geslikt sinds de eerste IUI en Pregnyl en Ovitrelle gespoten om de eisprong op gang te brengen. Dus tot nu toe weinig gespoten.
Echt vervelend dat jij zo'n last hebt van de bijwerkingen!

Hier alles goed. Gisteren mijn verjaardagsfeestje gevierd en het was echt heerlijk. Veel vrienden die konden en heerlijk in onze tuin gebarbecued en wijntjes gedronken. Ik heb de gok genomen maar met negatieve testen, 500.000 zaadjes en de IUI die morgen twee weken geleden is geloof ik niet dat er nog een kans inzit dat het raak is. Dus nog een dagje of twee wachten maar dan gaat de volgende looping in deze achtbaan toch echt komen.
Jame Nee bedoel nu nog 16 dagen tot ik begin met spuiten. Slik nu de pil haha (klinkt zo gek).

Moet op dag 18 van deze cyclus beginnen met spuiten. Das dan nog 4 dagen samen met de pil. Dan doorspuiten, maar komt er als t goed is een kleine bloeding (telt dan als menstruatie). Vanaf die bloeding is dag 1 van de volgende cyclus en op dag 2 begin ik met nog een spuit erbij (dus 2 per dag). Dit iig tm dag 10, dan beginnen de echo’s. Al met al zal ik idd wel dik 2 weken aan t spuiten zijn straks. Maar duurt nu dus nog 2 weken voordat dat begint.

Fijn dat je vriend t goed oppakt. Tis zwaar voor beide, weet beide de reden, maar maakt t niet makkelijker.

Puk Heerlijk BBQ en wijntjes met vrienden! En je weet maar nooit ;-). Bij mij was t 2x zo dat ik t weekend voor mn positieve test al plassen stampend naar huis ben gegaan, omdat ik echt te veel gedronken had hihi. Tweede was dan een bbz, maar daar kon de alcohol niks aan doen. Zolang de test niet positief is, gewoon af en toe lekker doen! Heerlijk even ontspannen en genieten! Ik duim nog voor je hoor.

Hier Al met al valt t vandaag best mee. Weet niet of er nog zware dagen komen, maar had t langer zwaar verwacht eigenlijk. Ga t zien.
Vanmiddag kinderverjaardag van ons nichtje. Spulletjes zijn al beetje gepakt, morgenochtend de rest. En dan op t gemak richting Tilburg en daarna even weg.
Hier is het eerste bloed gespot. Het zal volledig volgens de planning morgen of dinsdag wel helemaal doorzetten. Op naar het volgende hoofdstuk dat gewoon een goed einde gaat hebben! :popcorn:
FFijn dat je het zo leuk hebt gehad Puk. Heel fijn. Even nergens aan denken. Ja even afwachten. Miraculeus zitten in het kleine hoekje.

Waar ga naar toe Ka?
Gelukkig valt het al minder zwaar. Je hebt nu iets om naar uit te kijken wat morgen al begint. Dat is fijn. Ff he5 hoofdje op nul en weer frisser beginnen met weer alles op de rit krijgen qua dagplannig en weer het traject met kinderwens te beginnen.

Hier. Nou dag twee dat ik zoveel lichte diarree heb. Alles kwam er uit. Mijn buik leek gewoon minder opgeblazen. Echt bizar. Gelukkig maar 1lang moment op de dag ipv heel de dag. Wel heel de dag geborrel.

Straks weer prikken en dan voel ik me in he5 begin Ff duizelig. Dus ga nu prikken vlak voor ik naar bed ga. Na het tandenpoetsen.
Oh ik had je bericht niet gezien Puk. Ja je had het al voorspeld he. Lekker even popcorn eten en jezelf met iets verwennen
:steam: :steam: :steam: :steam: :steam: :steam: :steam: :steam: :steam: :steam: :steam: :steam: :steam: :steam: :steam: :steam: :steam: :steam: :steam: :steam:
Sorry ladies, ik had net een heel lang bericht getypt over de stand van zaken bij ons en een reactie op jullie stand van zaken, maar nu is dus heel mijn bericht weg :cry: . Daar zit ik dus altijd minimaal een half uur op, op zo'n bericht :facepalm: , maar goed ik ga het later nogmaals proberen , nu is het etenstijd :) .
Hey meiden,

Ik vroeg mij af of ik misschien hier mee kon praten. Ik merk dat ik er steeds meer behoefte aan heb.

Ik val gewoon met de deur in huis en als jullie toch liever met het groepje verder gaan dat hier al in zat, moet je het maar laten weten! Dan verdwijn ik weer.

Mijn verhaal:
Afgelopen mei 7 jaar samen, 5 jaar samenwonend, nu een huisje gekocht en afgelopen juli de pil de deur uitgegooid. Tot nu toe niks helaas. Ik heb ook niet echt ovulatietesten gedaan, want we hadden meer zoiets van: als het gebeurt, gebeurt het en we houden de lol erin. Toch iedere keer weer teleurgesteld als ik ongesteld werd. (Ook niet heel regelmatig helaas). Nu gehoord van iemand die pas sinds kort is met zijn vriendin is dat zij zwanger is geraakt. Ongelukje. Kon eigenlijk helemaal niet zwanger worden. Dat steekt toch wel. Ben heel blij voor hen en wens ze alle geluk, maar dan ga ik mij toch afvragen waarom het bij ons niet wil lukken.. Nu maar besloten dat we aan de ovulatietesten gaan als we zijn verhuisd en nog steeds niet zwanger zijn.

Vreemde is wel dat ik eigenlijk volgens mijn app aanstaande vrijdag ongesteld moet worden en al vanaf afgelopen zaterdag licht bloedverlies heb met soms wat krampen. Als ik dat opzoek kom je o.a. bij innestelingsbloed terecht, maar wil niet te hoopvol worden, want wil geen teleurstelling als ik rond vrijdag toch echt ongesteld wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven