mp3 muziek collectie maken

15-05-2018 19:30 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik ben een grote muziekliefhebber en ik download graag muziek (mp3 bestanden). Ik ben van plan een grote muziekcollectie te gaan maken. Deze collectie zet ik dan in iTunes maar deze gaat nu te groot worden. Het past allemaal niet meer op mijn laptop.
Nu hoeft deze collectie niet allemaal tegelijk op mijn mobiel te staan, maar ik wil deze wel graag ergens opslaan zodat ik als ik een album wil luisteren op mijn mobiel, deze niet opnieuw hoef te downloaden.
Is er misschien een bepaalde site ofzo waar ik al mijn mp3 bestanden kan opslaan zodat ik ze wanneer ze op mijn mobiel wil luisteren in iTunes kan zetten?
Ik bedoel trouwens niet dat ik het op een usb of iets anders kan zetten, ik heb het liefst gewoon een site waar dat op kan. Ik heb het al via google drive geprobeerd, maar vanuit daar kan ik die mp3 bestanden niet terugzetten op mijn laptop.

Misschien een beetje lastig verhaal, maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
Voor een tientje heb je Spotify. Waarom zou je zo enorm moeilijk doen? En vast nog illegaal ook. Je leeft nog 15 jaar geleden, volgens mij.
jo12345 schreef:
15-05-2018 19:40
Voor een tientje heb je Spotify. Waarom zou je zo enorm moeilijk doen? En vast nog illegaal ook. Je leeft nog 15 jaar geleden, volgens mij.
Ik wilde dit exact zo tikken :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een externe harde schijf. Waarom wil je dat niet?

En Spotify inderdaad. Kun je ook nog eigen muziek in zetten.
KyloRen schreef:
15-05-2018 19:57
Ik heb een externe harde schijf. Waarom wil je dat niet?

Nou, inderdaad. Koop een schijf van 2 TB. Krijg dat maar eens vol.
Ik snap van Spotify niet hoe je zonder wifi of internet muziek kunt luisteren.
Daarom wil ik ook mp3.
Dus ik lees mee.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
15-05-2018 20:29
Ik snap van Spotify niet hoe je zonder wifi of internet muziek kunt luisteren.
Daarom wil ik ook mp3.
Dus ik lees mee.
Als je de betaalde versie hebt, kun je muziek downloaden en daarna offline luisteren :)
KyloRen schreef:
15-05-2018 20:52
Als je de betaalde versie hebt, kun je muziek downloaden en daarna offline luisteren :)
Oh ok. Die hebben we maar dat downloaden gaat dan alleen via Spotify? Dus niet via bijvoorbeeld een MP3 speler? (Sorry to maar ik grijp even mijn kans)
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
15-05-2018 20:55
Oh ok. Die hebben we maar dat downloaden gaat dan alleen via Spotify? Dus niet via bijvoorbeeld een MP3 speler? (Sorry to maar ik grijp even mijn kans)
Dat klopt, de nummers staan in je Spotify, dus niet als losse bestanden op je telefoon of zo.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
15-05-2018 20:55
Oh ok. Die hebben we maar dat downloaden gaat dan alleen via Spotify? Dus niet via bijvoorbeeld een MP3 speler? (Sorry to maar ik grijp even mijn kans)
https://support.spotify.com/nl/listen_e ... n-offline/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik download ook gewoon muziek en zet het op een externe harde schijf. Ik ga echt niet betalen voor spotify.
sleeping_sun schreef:
15-05-2018 21:44
Ik download ook gewoon muziek en zet het op een externe harde schijf. Ik ga echt niet betalen voor spotify.
Maar hoe download je dat dan? Ik koop gewoon cd's zeg maar nog steeds. Alleen dan dus geen schijfje.
KyloRen schreef:
15-05-2018 20:56
Dat klopt, de nummers staan in je Spotify, dus niet als losse bestanden op je telefoon of zo.
Dank voor je antwoord en sorry voor het verstoren van je topic to.
Ik vind muziek luisteren via een apparaat gewoon handiger dan via mijn telefoon. Ben veel onderweg en dan heb ik mijn telefoon voor andere dingen nodig.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
15-05-2018 21:55
Maar hoe download je dat dan? Ik koop gewoon cd's zeg maar nog steeds. Alleen dan dus geen schijfje.
Je koopt digitale albums, via iTunes bijvoorbeeld of een ander programma?
Alle reacties Link kopieren
Spotify abbo.

Handig, snel, en overzichtelijk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
sleeping_sun schreef:
15-05-2018 21:44
Ik download ook gewoon muziek en zet het op een externe harde schijf. Ik ga echt niet betalen voor spotify.
Asociaal en illegaal wel.
Het-groepje schreef:
15-05-2018 21:55
Maar hoe download je dat dan? Ik koop gewoon cd's zeg maar nog steeds. Alleen dan dus geen schijfje.
Piratebay
sleeping_sun schreef:
16-05-2018 11:00
Piratebay
Ieuw, ben altijd bang voor virussen en mij te shady. Nee dan blijf ik wel kopen.
Ik hoopte op iets legaals maar toch simpel zeg maar. Maar dat is dus kopen of via Spotify en dan je telefoon. Dank voor de antwoorden!
Ik koop ze ook legaal via I tunes en soms nog gewoon een fysieke cd bij amazon.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
15-05-2018 19:40
Voor een tientje heb je Spotify. Waarom zou je zo enorm moeilijk doen? En vast nog illegaal ook. Je leeft nog 15 jaar geleden, volgens mij.


Kwaliteit is dan veel minder. Wanneer je echt goed geluidskwaliteit nodig hebt moet je wel het origineel hebben met een bitrate zoals flac of wav. Volgens mij leef jij nog 15 jaar terug.

BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
KroegFilosoof schreef:
16-05-2018 13:30
Kwaliteit is dan veel minder. Wanneer je echt goed geluidskwaliteit nodig hebt moet je wel het origineel hebben met een bitrate zoals flac of wav. Volgens mij leef jij nog 15 jaar terug.

In Spotify zelf kun je ook nog kiezen voor de kwaliteit. Natuurlijk is mp3 slechter, maar je kunt tot 320 kbit/s kiezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven