Mode & Beauty alle pijlers

Wat is jouw max budget per kledingstuk

15-05-2018 20:07 68 berichten
Er zijn al topics over wat je in het geheel uitgeeft aan kleding (ik in ieder geval meer dan gemiddeld), maar wat geef je nu maximaal uit aan bijvoorbeeld een jurkje, broek of bloesje?

En wat was je duurste aankoop (en was het het waard)?

TO begint in de volgende post......
Geen vast budget hier. Als ik het mooi vind koop ik het.
Mijn budget is naar beneden gegaan de afgelopen jaren. Dat komt omdat ik minder geld heb, maar ook omdat ik met wat zoeken en handige trucs er ook prima in slaag om goede kleding voor minder geld te vinden.

Mijn maximale budget is ongeveer:

Jurken: 50 euro
Broeken, bloesjes en truien: 40 euro
Jassen: 75-100 euro
Schoenen: 50 euro
Laarzen: 75 euro
BH's: 25 euro
Slipjes: 10 euro

Het duurste dat ik ooit kocht (in rijkere tijden) was een leren trenchcoat van Arma voor ruim 500 euro. Die was het waard want doe er al 10 jaar mee.

En een keer Gucci-pumps in de sale gekocht voor 330,- euro. Die heb ik nog steeds, puntgaaf maar draag ze al jaren niet meer....(waarom weet ik eigenlijk niet)
Alle reacties Link kopieren
Duurste kledingstuk ooit: een prachtige klassieke winterjas van Tommy Hilfiger. Bijna 500 euro, echt te bizar eigenlijk. Maar wel een tijdloos model dat ik nog steeds met liefde draag.
Ik koop niet vaak kleding, maar als ik iets koop wil ik goede (en helaas vaak dure) stoffen. Bijv cashmere trui, of een goed leren jack, of een zijden blouse. Jeans koop ik net zo goed goedkoop (H&M ofzo). Omdat ik niet veel koop, hecht ik meer waarde aan een goede pasvorm dan aan de prijs.
Tassen geef ik niks om en heb ik geen.
Ik doe ontzettend lang met mijn items, dus ik geef over het algemeen niet veel meer uit dan mensen die vaak winkelen bij Vero Moda etc.
-
gizzmo-returns schreef:
15-05-2018 20:08
Geen vast budget hier. Als ik het mooi vind koop ik het.
Vind je nooit iets mooi maar toch te duur?
en wat was je duurste aankoop?
Hillegonda1 schreef:
15-05-2018 20:12
Vind je nooit iets mooi maar toch te duur?
en wat was je duurste aankoop?
Nee eigenlijk niet.

Heb niet zo’n hele dure smaak, koop vooral vaak en veel. Ik denk duurste een paar laarzen van€250. Maar doe daar dan weer jaren mee.
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan het kledingstuk. Een klassieker zoals een nieuwe LBD mag een veelvoud kosten van mijn richtprijs voor een ‘zomerjurk geschikt voor werk’.

Eigenlijk zoveel als mijn bankrekening toelaat bij klassieke stukken. Voor opvallende kledingstukken (iets in een andere kleur dan zwart, grijs, wit, nude of camel):
- jas, Max. 150,-
- broek of rok: 85,-
- jurk: 75,-

Voor gympen in opvallende kleuren of materialen, sandalen met siersteentjes en dat soort schoenen voor erbij: Max 200,-. Voor goede laarzen (en daar kan ik echt jaren mee doen) een veelvoud. Maar ik doe er dan ook een jaar over voordat ik iets zie waarvan ik echt denk ‘Deze gaan het worden’.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Denk bij mij beetje vergelijkbaar als bij jou. Koop echter niet zoveel (nieuwe) kleren, denk eens in de twee maanden een item. Als ik wat koop komt het overigens ook wel regelmatig van marktplaats.
Duurste wat ik ooit kocht. Euh, geen idee. Nooit echt hele dure spullen. Denk niet dat ik ooit meer dan honderd euro aan een kledingstuk heb uitgegeven.
Alle reacties Link kopieren
geen budget, ik heb een hekel aan winkelen, dus te veel koop ik sowieso niet. maar wanneer ik iets nodig heb dan kijk ik naar kwaliteit/prijs, maar er is geen budget.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik had laatst een hele goede jurk van de H&M (opnieuw ontdekt, jaren mijn neus voor opgehaald maar wat een goede dingen hebben ze daar soms) en die was maar 28 euro in de sale en ik kreeg er veel complimenten over.
En nog een andere jurk voor 40,- euro.

Nu heb ik koopdrang en wil ik nog veel meer van dat soort jurken en plunder ik internet.
Maar omdat ik nu eigenlijk geen geld heb vind ik alle jurken boven de 40,- euro nu sowieso te duur.

Ik koop in de sale van mijn favoriete merk trouwens hele dure kleding die zodanig is afgeprijst dat het binnen mijn budget valt. Jurkjes van 230,- voor 50,-. Daar heb ik in de loop van de jaren zoveel van gescoord dat ik niet snel meer meer dan 50,- voor een jurk betaal. Ook niet voor een feestjurk.
Onee, gelogen. Vorig jaar nog 110,- betaald voor een feestjurkje (in de sale, 50% afgeprijst). Had ik eigenlijk niet moeten doen, want later nog genoeg leuke dingen gezien voor minder.
Heb hem nu 2 x gedragen dus misschien zet ik hem wel op marktplaats. Kan ik weer iets nieuws zoeken...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen budget, koop geen echt duur designerspul maar meestal ook niet bij H&M of zo. Meestal kijk ik hoeveel ik op dat moment kan missen. Gisteren heb ik bijvoorbeeld een broek van 90 euro gekocht, een rokje van 100 en een shirtje van 50 euro. Dat zijn voor mij wel een beetje standaard prijzen. Jassen koop ik meestal in de uitverkoop voor maximaal 150 euro, die zijn dan vaak 250 of meer geweest, maar dat heb ik er niet voor over. Schoenen meestal maximaal rond de 100 euro per paar.

Ik koop overigens liever minder stuks van wat duurdere kledingstukken dan hele stapels goedkoop spul.
Ik zit daar flink boven. Dit is ongeveer de range die ik aan dingen uitgeef. Ik heb eigenlijk geen ondergrens of maximum grens, maar ik heb het erbij gezet, omdat dat is wat ik over het algemeen besteed.


Jurken: 60-300 euro
Broeken, bloesjes en truien: 60-500 euro (max was voor een leren broek, en heb ook wat zijden blousen en wollen truien waar ik veel aan uit heb gegeven)
Jassen: 200-500 euro
Schoenen/laarzen: 200-500 euro (natuurlijk minder voor sneakertjes en gympen)
BH's: 40-70 euro
Slipjes: 5-30 euro (ik koop altijd luxe sets, dus in combinatie met BH, maar ik koop ook veel strings los bij de Hema ofzo)
Duurste tas: 850 euro, maar dat is wel echt crazy voor mij.

Ik weet het, het is onzin. Maar dit is nou eenmaal wat ik zoal uitgeef. Ik draag alles heel lang. Ik laat ook zeker wel eens dingen liggen, omdat ik het te duur vind. Ik denk heel lang na over aankopen en doe nooit impulsaamkopen.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 15-05-2018 20:34
7.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helaas wel een dure smaak (maar winkel af en toe ook wel bij de H&M en koop ook wel aardig op MP/UW)

Jurken: 200 euro
Broeken: 200 euro
Tops: 100 euro
Jassen: 250 euro
Schoenen/laarzen: 250 euro
BH's: 30 euro
Slipjes: 10 euro

Het duurste wat ik ooit gekocht heb was een zomerjas van bijna 300 euro (ook nog in de uitverkoop). Die is heel mooi en tijdloos dus daar heb ik jaren plezier van. En een paar Fred de la Bretoniere laarzen van 280 euro die ik bijna nooit aangehad heb. Da's wel zonde.

Tassen boeien me niet zo. Ik heb 2 Bretoniere tassen die ik van mijn moeder heb gekregen. Ik heb ooit eens een Marc Jacobs Sofia tas gekocht. Loeizwaar ding, knetterduur en heel erg onhandig. Nooit weer!
lady_day wijzigde dit bericht op 15-05-2018 20:36
Reden: toevoeging
16.84% gewijzigd
pamelacourson schreef:
15-05-2018 20:27

Ik koop overigens liever minder stuks van wat duurdere kledingstukken dan hele stapels goedkoop spul.

Ik heb het liefste hele stapels duur spul :proud: . Maar dat trekt de portemonnee niet.
Ik ben een beetje onverzadigbaar merk ik, ik wil nieuw/nieuw/nieuw. Ga ook liever niet 2 keer naar een feestje in dezelfde jurk.

Vind H&M trouwens opvallend qua prijs. Ze hebben opeens ook hele dure items ertussen. Jurken van boven de 100,- euro en jassen voor 150,- of zelfs nog meer.
Dat vind ik geen Haaa-en-emmmM-tje meer.
anoniem_356031 wijzigde dit bericht op 15-05-2018 20:37
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
15-05-2018 20:35
Ik heb het liefste hele stapels duur spul :proud: . Maar dat trekt de portemonnee niet.
Ik ben een beetje onverzadigbaar merk ik, ik wil nieuw/nieuw/nieuw. Ga ook liever niet 2 keer naar een feestje in dezelfde jurk.

Vind H&M trouwens opvallend qua prijs. Ze hebben opeens ook hele dure items ertussen. Jurken van boven de 100,- euro en jassen voor 150,- of zelfs nog meer.
Dat vind ik geen Haaa-en-emmmM-tje meer.
Ja, de Premium lijn. Zitten wel mooie spullen tussen hoor.
Ik koop zelden echt dure dingen maar goedkope kleding valt altijd tegen. Meestal zit ik dus ca
Broek 80 euro
Jurk 100 euro
Shirt 50 euro
Blouse 80 euro
Jas 130 euro
Schoenen 200 euro
Onderbroek 7,95 (Hema)
BH 60 euro
lemoos2 schreef:
15-05-2018 20:17
Ligt aan het kledingstuk. Een klassieker zoals een nieuwe LBD mag een veelvoud kosten van mijn richtprijs voor een ‘zomerjurk geschikt voor werk’.

Eigenlijk zoveel als mijn bankrekening toelaat bij klassieke stukken. Voor opvallende kledingstukken (iets in een andere kleur dan zwart, grijs, wit, nude of camel):
- jas, Max. 150,-
- broek of rok: 85,-
- jurk: 75,-

Voor gympen in opvallende kleuren of materialen, sandalen met siersteentjes en dat soort schoenen voor erbij: Max 200,-. Voor goede laarzen (en daar kan ik echt jaren mee doen) een veelvoud. Maar ik doe er dan ook een jaar over voordat ik iets zie waarvan ik echt denk ‘Deze gaan het worden’.

Geef je voor opvallende dingen juist meer of minder uit?

Ik wil sowieso graag opvallende dingen en het is nog best moeilijk om daar iets kwalitatiefs moois in te vinden. 100 afschuwelijke ordinaire printjes en maar 1 mooie. Of een knalkleur maar daardoor valt meer op dat de stof niet mooi is.
Dus ik geef meer uit aan een opvallend kledingstuk.

Maar denk dat veel mensen meer uitgeven aan een basis-stuk in zwart of blauw.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij ligt het helemaal aan wat ik koop en met welk doel. Aan dagelijkse bankhangkleding, spijkerbroeken, sokken, shirtjes en flodderjurkjes geef ik zo min mogelijk geld uit.

Functionele kleding mag wat meer kosten (wandelkleding, winterjas, BH’s), maar koop ik bij voorkeur in de sale. Gaat mijn winterjas echter stuk midden in het seizoen, dan haal ik gewoon een nieuwe, ongeacht de prijs.

En dan heb ik nog wat gelegenheidskleding (feestkleding, zakelijk netjes, enz) en dat is vaak wat duurdere en tijdloze kleding.

En tenslotte ga ik me af en toe te buiten aan belachelijk dure laarzen en schoenen, gewoon omdat ik er verliefd op word. Hier kijk ik wel alleen naar tijdens de megasale, maar mijn man wil ook nog wel eens iets voor de volle prijs kopen als cadeau voor mijn verjaardag oid.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen maximumbudget per kledingstuk, maar ik let er wel op dat ik

- iets nodig heb. Geen impulsaankopen. Ik heb ook geen grote kast.
- iets vaak aankan. Hoe minder veelzijdig, hoe minder duur (cost per wear).

Ik heb al jaren een burberry jas, donkerblauw met lederen details. Kostte in de sale nog ongeveer 1100 USD. Heb m zeven maanden per jaar aan en verwacht er nog jaren mee te doen.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik niet maar ik vind een kledingstuk maar zelden veel waard.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik merk wel dat ik mijn duurdere kleding vaker aanheb en liever draag dan het goedkopere spul.

Ik heb een half jaar geleden een paar longsleeves van de H&M gekocht. Tientje per stuk. Ze zijn inmiddels allemaal afgedragen, en dan heb ik het echt over gaten er in, pillen, vormeloos geworden etc. Heb een longsleeve van Woman by Earn, was 70 euro maar die blijft mooi.
Alle reacties Link kopieren
Als ik kijk naar de laatste jaren, kom ik ongeveer op deze maximumprijzen uit:
- Jurk (casual, cocktail of zakelijk): € 150,-
- Galajurk: € 200,-
- Rok: € 100,-
- Top: € 60,-
- Tas: € 100,-
- Jas: € 150,-
- Schoenen € 150,-
- Beha € 120,-

Dat wil niet zeggen dat ik het altijd uitgeef. Ik ben dol op koopjes en het moet wel kwalitatief goede kleding zijn én vaak draagbaar wil ik mijn maximumbedrag er aan uit geven. Voor een simpel t-shirt betaal ik geen € 60,- maar voor een echt mooie top leg ik het wel neer. Ik heb wel twee keer € 300,- aan een galajurk uitgegeven, maar dat is al jaren geleden. Ik heb die jurken nog steeds en ik vind ze nog steeds prachtig. :heart:

Qua rokken: ik heb 2 beeldige rokken van rond die prijs, ik draag ze vaak en vind ze absoluut hun geld waard.

Voor een echt goede winterjas zou ik overigens wel meer uit geven dan dit maximum van € 150,- maar de vorige jaren heb ik 2 keer een erg mooie jas voor minder in de sale gekocht.... Hetzelfde geldt voor schoenen: ik heb een kleine schoenmaat en kan fantastisch schoenen in de uitverkoop scoren. :proud:
Eigenlijk heb ik een hekel aan winkelen... dus ik ga twee keer per jaar naar een hele grote winkel in de buurt, die eigenlijk alleen maar goede (dure) merken verkopen.

Maximum bedragen:
Broek: 150 euro
Jurk: 150 euro
Top: 60 euro
Trui: 100 euro
Gympen: 200 euro
Laarzen: 300 euro
Winterjas: 400 euro
Bh: meestal 80 euro (cupmaat 70f, dus vaak prima Donna).
Mijn bedragen besteed ik inderdaad wel bijna altijd in de sale, dus de oorspronkelijke prijs is dan minstens het dubbele en vaak nog meer.

BH's koop ik bijvoorbeeld van Lingadore, dat past me goed. Die zijn tussen de 35-50 maar via mijn internetadresje koop ik ze in de sale voor rond de 15,- per stuk. Bijpassende geborduurde en kanten broekjes zijn dan 10,-. Hoewel ik binnenkort denk ik weer eens 3 voor een tientje slips bij de Hema haal want die zitten veel lekkerder.

De beste deal is een van mijn winterjassen. Nieuw bij Escada 1400,- euro. Ik betaalde tweedehands in hele goede staat 45,- euro. Die mevrouw was blij dat ze er nog iemand blij mee kon maken, hij was haar altijd te groot geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven