Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Fiona, dat moet echt heel erg zwaar voor jullie zijn.. Pfff, landurig slaapgebrek is zo zwaar en killing
Geen tips voor je helaas maar wel heel erg veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Idd zwaar. Hier het eerste jaar een ontzettende slechte slaper. Na zijn eerste jaar ging hij gelukkig beter slapen. Waarom? Ik heb geen idee. Nu gebeurd het af en toe nog weleens dat hij opeens minder slaapt. Afgelopen week ook, maar hij is nu ziek. Hij kan dan wakker zijn (praten/gillen/huilen) van 11 tot 4 heel erg vermoeiend.
Heb helaas geen tips, maar als het werkt om haar in bed te nemen zou ik dat doen.
Alle reacties Link kopieren
Agh Fiona, dat lijkt mij loodzwaar.
Wij hebben daar geen ervaring mee als in structureel 's nachts wakker worden. Hier gaat dat vooral gepaard met tanden en ziek zijn.

Ervaringsdeskundige ben ik dus niet, en misschien heb je dit al lang geprobeerd, maar zou je niet in jullie slaapkamer haar bed kunnen neerzetten? Of een campingbedje. Of ledikant al co-sleeper. En dan toch (weer?) samen slapen?
Misschien brengt dat wel wat meer rust in de tent en of ze er echt aan wennen is altijd maar de vraag. Ik denk dat je bij dit soort situaties ook een kwestie is van kiezen tussen meerdere kwaden.
Misschien roep ik nu iets geks, of iets wat jullie allang hebben geprobeerd.

Wij doen het in ieder geval wel zo als er weken zijn met regelmatig wakker worden in de nacht en hij niet zelf weer in slaap valt (nu toevallig ook geval).

En vermoeidheid is echt killing en een uitdaging voor je relatie. Ik zelf ben echt gesloopt en dan staan wij 's nachts niet eens voor de uitdagingen die ouders met nachtbrakers hebben. Laat staan hoe moe sommige andere ouders zijn.
Wat hier wel helpt is samen met man relativeren en ons voor houden dat dit een relatief korte periode is in de kindertijd. Wij hebben namelijk overdag echt onze handen vol, moeten hem de hele dag entertainen en zoon wordt (vooral nu) vroeg wakker . Dat is denk ik niet te vergelijken, maar ik bedoel meer te zeggen dat wij onszelf op dat soort dagen (zijn er veel :P ) die gedachte voorhouden.
De eerste zes weken heeft ze bij ons op de kamer geslapen, maar toen werden we wakker van elk geluidje en hebben we haar op haar eigen kamer laten slapen. Ze slaapt heel onrustig met veel woelen en huiltjes, dus ik denk dat we dan juist nog slechter slapen. Nu hebben we alle deuren dicht, dus worden we niet bij elk klein geluidje wakker.

Zo zie je maar dat iedereen wel iets heeft. Ze kan zich gelukkig overdag best goed vermaken en slaapt meestal tot minstens 7 uur uit (als ze eens een nacht doorslaapt is ze wel om 6 uur al wakker). Overdag lukt het me ook wel om het te relativeren maar 's nachts vind ik dat moeilijker.
Ah Fiona, wat naar dat jullie nog steeds zo slecht slapen. Heb je al eens gekeken of het helpt om te wisselen van soort bed (ledikant/peuterbed), of slaapzak/deken/dekbedje? Of het bedje aan de andere kant van de kamer zetten? Het kunnen soms de gekste dingen zijn die ze even uit hun huilroutine halen...
Oh fiona wat heftig! Hier had ik ook een draak van een slaper maar dat was wel direct gelieerd aan nachtvoedingen en bij ons slapen. Sinds we dat zijn gaan afbouwen begon hij ook door te slapen en nu slaapt hij eigenlijk altijd door. Weliswaar maar tot 5:14, maar vanochtend tot 6:30 dus :cheer2: hopelijk loopt deze fase ook weer op z’n einde.

Maar ik weet hoe killing het is. Ik heb helaas geen tips voor je, bij mij was het dus de kamer uit en geen nachtvoedingen meer, maar ja, dat doe je al niet. Mijn zoon werd ook niet ontroostbaar wakker maar vond het wel erg gezellig worden in bed bij ons. En die open bar de hele nacht beviel hem ook wel.

Ik wilde toen iig in eerste instantie niet stoppen met de bv ‘s nachts en hem naar zijn eigen kamertje, want ik was bang dat hij het nog nodig had en dat dat dus niet zou werken. Maar na een paar weken toch maar ‘overstag’ gegaan en het werkte prima.

Zou jij nu niet het omgekeerde aan de hand hebben? Angst dat ze dan went aan het bij jullie slapen, maar dat ze dat nu gewoon nodig heeft? In mijn ervaring (en zoon sliep vanaf de geboorte altijd bij mij) valt dat dus best wel af te leren als de tijd daar is. En ik heb hem niet laten huilen ofzo.

Wij gaan binnenkort het matras op zijn kamertje waar we tijdens het leren in eigen bed slapen soms sliepen opbergen. We gebruiken het nooit meer, zo goed gaat het.

Dus misschien toch voor je eigen rust nu even bij jullie en wat betreft het weer naar haar eigen kamertje gaan een ‘wie dan leeft wie dan zorgt’-houding aannemen?
Oh lees nu pas je laatste post. Lastig dat je niet door die geluidjes heen slaapt!

@beleg: thanks voor alle tips en haaaai drika :hello: ik zal eens zuivelspread en die blueband dingen proberen. Smeerleverworst had ik nog niet aan gedacht, misschien is dat wat voor hem idd. Maar met worst enzo ben ik bang dat hij hetzelfde doet als met kaas en kipfilet; z’n neus rimpelen, het op de grond kwakken en roepen ‘oh-oh!’ En ‘POE POE POE!’ Als de kat het komt opvreten :P
lux. schreef:
16-05-2018 11:12
...
En die open bar de hele nacht beviel hem ook wel.
...

:HA:
Bedankt voor alle tips. Op dit moment werkt het als ik haar bij me neem, wacht tot ze slaperig genoeg is of slaapt en haar dan weer terugleg. Misschien moet ik me inderdaad maar niet zo druk maken om de gewenning, van dat huilen midden in de nacht wordt niemand blij.

We hebben al geprobeerd om haar bedje te verplaatsen, dat hielp helaas niet (en op vakantie of bij logeren gaan de nachten hetzelfde). Een peuterbed of dekbed durf ik nog niet zo goed aan omdat ze heel onrustig slaapt. Ik hoor de halve nacht gebonk, dus volgens mij zou ze dan zo uit bed vallen (of klimmen). Maar inderdaad, je hoort het wel eens. Zijn er hier al dreumessen die al in een groter bed slapen?
Fiona onze zoon wordt ook nog vaak wakker. Hij krijgt wel ook nachtvoedingen maar slaap is heilig. Dus soms ligt hij bij ons, anders lig ik bij hem in zijn eenpersoonsbed. Meestal dat tweede als hij heel onrustig is.

Overdag is zoon dus ook altijd vrolijk, maar lees het vaker dat het komt door amandelen. Ik ga eerst kijken of alternatieve circuit helpt (oxytocine ontstoren) en wil anders toch dat hij eens door kinderarts of kno arts wordt gezien.
Slaapapneus hoor je wel als je samen slaapt hoor, 1aapje. En kinderen met amandelproblemen waar iets aan gedaan wordt moeten echt behoorlijk ziek zijn, het wordt tegenwoordig veel minder gedaan dan vroeger.

@fiona: doen jullie wel aan uitslaapdagen? Hier heeft de een de zaterdag en de ander de zondag, anders worden we gek. Na mijn nachtdiensten gaat zoon gewoon naar kdv, anders slaap ik 36 uur niet en soms neemt een van ons een ochtend of een dag vrij op een kdv-dag om bij te komen.
fiona2012 schreef:
16-05-2018 11:27
We hebben al geprobeerd om haar bedje te verplaatsen, dat hielp helaas niet (en op vakantie of bij logeren gaan de nachten hetzelfde). Een peuterbed of dekbed durf ik nog niet zo goed aan omdat ze heel onrustig slaapt. Ik hoor de halve nacht gebonk, dus volgens mij zou ze dan zo uit bed vallen (of klimmen). Maar inderdaad, je hoort het wel eens. Zijn er hier al dreumessen die al in een groter bed slapen?
Dochter slaapt vanaf dat ze 16 maand was ongeveer in een peuterbed (1,50), zonder uitvalbescherming. Ze is er nog nooit uitgevallen, behalve 1 keer op de kop over de achterkant (maar toen was ze klaarwakker, dus dat lag niet aan gekke bewegingen in haar slaap ofzo) en slaapt er goed in. 's Ochtends klimt ze wel uit bed en horen we haar brabbelen, dan zit ze met haar knuffels op de grond te spelen en te kletsen. Hier bevalt het in elk geval prima.
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
16-05-2018 12:07
Slaapapneus hoor je wel als je samen slaapt hoor, 1aapje. En kinderen met amandelproblemen waar iets aan gedaan wordt moeten echt behoorlijk ziek zijn, het wordt tegenwoordig veel minder gedaan dan vroeger.
Die hoor je zeker!! En volgens mij zijn het ook altijd meerdere 'symptomen' die naar de amandelen moeten wijzen voordat ze eruit gehaald worden.
Maar wat ik wilde meegeven is vooral om je gevoel te volgen, meestal zit je daarmee gewoon goed. En een 'plan van aanpak' dat je met je verstand maakt, maar dat gevoelsmatig niet klopt, ga je niet volhouden denk ik, zeker snachts niet.
funnymiss schreef:
16-05-2018 12:15
Die hoor je zeker!! En volgens mij zijn het ook altijd meerdere 'symptomen' die naar de amandelen moeten wijzen voordat ze eruit gehaald worden.
Maar wat ik wilde meegeven is vooral om je gevoel te volgen, meestal zit je daarmee gewoon goed. En een 'plan van aanpak' dat je met je verstand maakt, maar dat gevoelsmatig niet klopt, ga je niet volhouden denk ik, zeker snachts niet.
Helemaal mee eens, maar omdat 1aapje zei ‘misschien moet ik ook eens de amandelen laten checken’ dacht ik, ik zeg het er even bij.

Wel sneu voor je meisje dat ze dat had! Mijn amandelen zijn er ook uitgehaald toen ik klein was. Ik kreeg minstens 1x per maand keelontsteking die dan over ging in een bronchitis of longontsteking, dus kon bijna niet meer naar school. En stonk altijd enorm uit m’n mond volgens m’n moeder :P Kno-arts schrok zich rot toen de huisarts eindelijk doorverwees, zag er helemaal niet goed uit geloof ik. Ik was 6, dus weet niet meer precies wat er dan niet goed was maar zijn reactie van ‘kindje toch!’ Maakte wel veel indruk :P

Daarna leerde ik dat je ook gewoon kleuter kunt zijn zonder constant met 40 graden koorts in bed te liggen :cheer2:
Voor degene die al een peuterbedje hebben: slaapt jullie kind dan nog in een slaapzak of niet?

Ik wil graag over op een peuterbedje, zal zoon wel heel mooi vinden, een eigen bed!

Maar hij slaapt nog wel in een slaapzak. Hij slaapt ook bijna niet onder zn dekens of laken als het warm is, want die frommelt hij weg. Dat is nu niet erg, omdat hij nog in zn slaapzak ligt.
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
16-05-2018 12:44
Helemaal mee eens, maar omdat 1aapje zei ‘misschien moet ik ook eens de amandelen laten checken’ dacht ik, ik zeg het er even bij.

Wel sneu voor je meisje dat ze dat had! Mijn amandelen zijn er ook uitgehaald toen ik klein was. Ik kreeg minstens 1x per maand keelontsteking die dan over ging in een bronchitis of longontsteking, dus kon bijna niet meer naar school. En stonk altijd enorm uit m’n mond volgens m’n moeder :P Kno-arts schrok zich rot toen de huisarts eindelijk doorverwees, zag er helemaal niet goed uit geloof ik. Ik was 6, dus weet niet meer precies wat er dan niet goed was maar zijn reactie van ‘kindje toch!’ Maakte wel veel indruk :P

Daarna leerde ik dat je ook gewoon kleuter kunt zijn zonder constant met 40 graden koorts in bed te liggen :cheer2:
Dit is het verhaal van mijn dochter inderdaad. We overleefde van puffer, naar antibiotica, naar koortsstuip, tot 5 opnames aan toe.
Inclusief de reactie van kno arts 'ochjee, die hadden er 2 jaar geleden al uit gemoeten. Die zullen wel voor ellende gezorgd hebben ja'.
Nu is het zoooooveel beter
Ik ben blij dat mijn zoon gewoon prima slaapt in zijn ledikant met slaapzak en niet klimt en nog ruimte heeft om erin te groeien. Vind hem er ook altijd zo lief in liggen met zijn arm om zijn panter, zijn hoofd in die rare knik van het tegen het hoofdbord aan liggen, mondje met speentje erin en kontje in de lucht :love:
funnymiss schreef:
16-05-2018 12:55
Dit is het verhaal van mijn dochter inderdaad. We overleefde van puffer, naar antibiotica, naar koortsstuip, tot 5 opnames aan toe.
Inclusief de reactie van kno arts 'ochjee, die hadden er 2 jaar geleden al uit gemoeten. Die zullen wel voor ellende gezorgd hebben ja'.
Nu is het zoooooveel beter
Nah zielig. Maar ik weet er nu bijna niks meer van hoor, gelukkig :)
Alle reacties Link kopieren
sneeuwball schreef:
16-05-2018 12:51
Voor degene die al een peuterbedje hebben: slaapt jullie kind dan nog in een slaapzak of niet?

Ik wil graag over op een peuterbedje, zal zoon wel heel mooi vinden, een eigen bed!

Maar hij slaapt nog wel in een slaapzak. Hij slaapt ook bijna niet onder zn dekens of laken als het warm is, want die frommelt hij weg. Dat is nu niet erg, omdat hij nog in zn slaapzak ligt.
Ja, zoontje slaapt gewoon in een slaapzak. We hebben weleens zonder geprobeerd, maar dat vind hij maar niets. Slaapt dan heel weinig
Alle reacties Link kopieren
Grrr... ik verdenk Puk ervan dat die in en uit zijn bed kan klimmen met slaapzak en al. Ik weet alleen nog niet hoe, straks maar eens aan mijn ouders vragen hoe ik dat vroeger deed...
Zoon ruikt al vanaf begin uit zijn mond, weet het eerst aan ietwat reflux maar dat zou dan onderhand wel eens weg moeten zijn. Er is iets zegt mijn gevoel, want anders zou hij niet constant kreunend wakker worden 's nachts. Maar mijn huisarts vindt het iedere keer weer oké.
Hier trekt dreumes zich op aan het hekje van het ledikant, dan gestrekte armen en Epke't dan met een koprol over de rand. Hij klapt dan met zijn rug tegen het hekje en laat los waardoor hij zittend eindigt. Daarna 'rent' hij als een dolle met zijn slaapzak aan brullend van de lol weg van zijn bed. Dat doet ie 1x per week..

Ik heb het hem laatst zien doen en ik wist niet of ik trots moest zijn of bezorgd :-| De bodem staat ook op z'n laagst. Ik denk dat de fabrikant geen rekening heeft gehouden met lange sterke dreumesen..
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
16-05-2018 13:48
Hier trekt dreumes zich op aan het hekje van het ledikant, dan gestrekte armen en Epke't dan met een koprol over de rand. Hij klapt dan met zijn rug tegen het hekje en laat los waardoor hij zittend eindigt. Daarna 'rent' hij als een dolle met zijn slaapzak aan brullend van de lol weg van zijn bed. Dat doet ie 1x per week..

Ik heb het hem laatst zien doen en ik wist niet of ik trots moest zijn of bezorgd :-| De bodem staat ook op z'n laagst. Ik denk dat de fabrikant geen rekening heeft gehouden met lange sterke dreumesen..
Hij zat hier net klem met zijn knieen tussen de spijlen van het bed, ben me aan het afvragen of ik dat als aanwijzing moet zien
:sherlock:
Oei Bahco.... dat lijkt me zo eng om te zien. Ik wil dus een peuterbedje voor hij zulke capriolen uithaalt haha.

Ik zou bezorgd en trots zijn tegelijk wel!
Alle reacties Link kopieren
Hier ligt dreumes nog in ledikant voorlopig. En dat hoop ik zo te houden totdat hij een jaar of 2 is. Motorisch is hij geen held, dus dat scheelt hopelijk gekke capriolen. Lijkt mee doodeng om te zien bahco, al zou mn eerste reactie zijn om te lachen waarschijnlijk :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Een kennis heeft trouwens de gouden opmerking voor als je dubbel van het lachen ligt en ze toch wil straffen:
"Mama kan je ook lachend op de gang zetten hoor!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven