Telefoon ‘gestolen’ / meegenomen, hoe contact opnemen?

16-05-2018 13:48 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn telefoon is uit mijn zak gevallen bij wachtkamer huisarts. Via find my iphone is hij daar gelokaliseerd. Onderweg naar de huisarts zagen we dat de lokatie werd bijgewerkt. De telefoon was meegenomen en nu onderweg. Ik heb een aantal keer gebeld maar werd niet opgenomen. Nu belde mijn telefoon opeens terug. Ik kreeg iemand aan de lijn die zei dat zijn moeder hem bij de huisarts had gevonden maar zij sprak geen nl en had hem baar haar zoon gebracht. Die belde naar het laatstgebelde nummer met mijn telefoon ( tel van man dus). Hij heeft een shoarmatent waar hij nu is en we hem op kunnen komen halen.
Man is er nu naartoe. Fijn! Was al bang dat we hem kwijtwaren!
Maar nu vraag ik me af hoe ze eigenlijk kunnen bellen met mijn telefoon? Die is vergrendeld met vingerafdruk/code....
Alle reacties Link kopieren
Heb je misschien SOS nummers geregistreerd?
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Nee geen sos nummers.
Als je een iPhone hebt dan hoef je niet eens de telefoon te ontgrendelen om terug te bellen. Als er een gemiste oproep in je vergrendelde scherm staat hoef je alleen maar te vegen en dan belt hij automatisch terug.

Android weet ik niet hoe dit zit
Alle reacties Link kopieren
Vraag het de vinder, ben ook wel benieuwd nu
Alle reacties Link kopieren
Als je een gemist nummer hebt (in dit geval het nummer van je man?) kun je dat (meteen) terugbellen zonder dat de telefoon ontgrendeld wordt omdat dat nummer dan als zo'n strook in je telefoon verschijnt; ik kwam daar laatst achter, zal wel iets van na een recente update zijn ofzo... :-?

Edit: wat ikwilslaap zegt dus... :roll:
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
eckano schreef:
16-05-2018 14:01
Als je een gemist nummer hebt (in dit geval het nummer van je man?) kun je dat (meteen) terugbellen zonder dat de telefoon ontgrendeld wordt omdat dat nummer dan als zo'n strook in je telefoon verschijnt; ik kwam daar laatst achter, zal wel iets van na een recente update zijn ofzo... :-?

Edit: wat ikwilslaap zegt dus... :roll:
Nee dit kan al heel lang bij een iPhone iig :)
Alle reacties Link kopieren
Haha, nu ik dit zo lees voel ik me zo'n enorme IT-kneus...
Maar ik wist het wel! :-)
eckano wijzigde dit bericht op 16-05-2018 14:04
0.59% gewijzigd
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Ikwilslaap schreef:
16-05-2018 14:02
Nee dit kan al heel lang bij een iPhone iig :)
Ook goed, ik heb het pas net ontdekt! :lol:
Maar dus wel handig zoals je ziet.
eckano wijzigde dit bericht op 16-05-2018 14:05
Reden: Aanvulling
9.43% gewijzigd
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap echt niet dat de vinder hem niet even afgeeft aan de assistente van de huisarts. :sarcastic:
Heb je m terug? Waarom hebben ze m niet bij de assistente achtergelaten?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb de telefoon terug! Hele vriendelijke mensen. Moeder sprak inderdaad geen nl dus misschien dacht ze dat het beter was de tel aan haar zoon te geven zodat hij het kon regelen. Misschien dacht ze hem te kunnen verpatsen maar heeft zoon daar een stokje voor gestoken 😉 wie weet... man dacht hetzelfde als ik onderweg en heeft het de vinder gevraagd. Die zei hetzelfde als wat hier werd genoemd. Wisten wij ook niet. Handig wel, zo blijkt maar!
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
16-05-2018 14:10
Ik snap echt niet dat de vinder hem niet even afgeeft aan de assistente van de huisarts. :sarcastic:



Dat zou idd het meest fatsoenlijke en logische zijn geweest....verdacht dat iemand zo'n toestel dan zelf meeneemt....
Fijn dat je 'm weer terug hebt. Hoe was de shoarma?
Jammer dat sommigen meteen van het negatieve uitgaan en het verdacht vinden dat die vrouw de telefoon meenam. Ze is blijkbaar niet erg bekend met de gebruiken in nederland en wie weet is het voor haar dus niet gebruikelijk om de telefoon af te geven.
Enfin, de telefoon is gewoon terecht dus er is geen noodzaak om te speculeren over hierover verder.
Alle reacties Link kopieren
Bizar is dat we zo blij en bijna verbaasd zijn dat we gebeld zijn en we de telefoon terughebben. We gingen er gewoon vanuit dat hij gejat was. Ik vind het wel erg van mezelf dat ik ook al meteen iemand verdacht. Een jonge jongen, beetje opgeschoten type, die bij ons in de buurt in de wachtkamer zat. Stom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven