Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Mwah ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Aan de ene kant wil ik dat hij zich ontwikkeld en aan de andere kant wil ik niet dat hij zich pijn kan doen. Hij zat ook laatst in de gootsteen zonder dat ik hem hielp. Gewoon een stoel tegen de keukenkastjes en klimmen maar.

Meestal laat ik het gebeuren. Manlief zit er gelijk bij en ik denk dat het hem juist heel veel zelfvertrouwen geeft als hij kan doen wat hij in zijn hoofd heeft. Volgens de kinderarts in het ziekenhuis kunnen dreumesen van dezelfde hoogtes lazeren als volwassenen zonder meer schade dan ons op te lopen.

Dus dan vind ik een aanrecht of ledikantrand nog niet zo hoog.

Oh ik denk dat ik nu helemaal word afgeschreven hier :-?
Maar wel even voor diegene die er nog niet aan gedacht hebben:

Hebben jullie al beveiliging op alle ramen? Je dreumes kan er wel bij met een stoel/tafeltje en flikkert dan naar buiten.

Wij hebben alle ramen met een slot op de klink en die zijn altijd vergrendeld als dreumes thuis is. Ik moet er niet aan denken dat dreumes van 3 hoog valt :-(
Ahh het idee alleen al.

Wij hebben daar geen sloten op. Deuren kan hij open maken, maar de voordeur klemt, dus die lukt niet. De achterdeur staat of open, of op slot. Dus krijgt hij niet zo maar.

Ramen beneden kom ik zonder stoel ook niet bij.

Ramen boven zijn ook te hoog. En zijn eigen raam moet je speciaal open doen. Onze ramen zit denk ik ook te hoog, ook als hij op een stoel staat. Maar ik ga er wel maar nog een keer naar kijken als ik uit werk kom haha.

Bahco, Ik had de stunt van je zoon ook aan mn vriend doorgestuurd. Hij zag het direct voor zich en zei, we gaan voor een peuterbed kijken haha. Die ziet dat onze zoon ook wel doen.
BahcoBarbie schreef:
16-05-2018 14:15
Maar wel even voor diegene die er nog niet aan gedacht hebben:

Hebben jullie al beveiliging op alle ramen? Je dreumes kan er wel bij met een stoel/tafeltje en flikkert dan naar buiten.

Wij hebben alle ramen met een slot op de klink en die zijn altijd vergrendeld als dreumes thuis is. Ik moet er niet aan denken dat dreumes van 3 hoog valt :-(
Nee, nog niet. Maar onze kunstofkozijnen zijn sinds vorige week in de maak. Die hebben wel sloten op de ramen zitten.
sneeuwball schreef:
16-05-2018 14:02
Oei Bahco.... dat lijkt me zo eng om te zien. Ik wil dus een peuterbedje voor hij zulke capriolen uithaalt haha.

Ik zou bezorgd en trots zijn tegelijk wel!
Vandaag komt hier het peuterbedje binnen.
2 weken terug hing hij dubbel gevouwen over de reling. Toen dachten we dat het met slaapzak nog niet zou lukken... Nou gisteren donderde hij dus uit zijn bedje met slaapzak. Kan me zelf wel voor de kop slaan dat we toen 2 weken terug niet een peuterbed hebben besteld...

Hij klimt nu ook uit de box, dus die ga ik vandaag of morgen ook naar zolder brengen.
Mooi kut, want even snel poepen en zoon zit als een poesje in de vensterbank.

Have kids they said... it will be fun they said... :-*
Wij hebben sloten op de ramen ja, maar die heb ik eigenlijk nooit op slot. Wel een goeie om dat boven te gaan doen op een gegeven moment.

Beneden valt hij niet van hoger dan van de bank als hij eruit klimt dus dat vind ik niet zo zorgwekkend ;)

Ik laat zoon ook gewoon proberen en vallen. Nu hij korte broeken draagt met mooi weer zie je voortdurend blauwe knietjes en schenen. Precies zoals hoort bij kleine jongetjes als je ‘t mij vraagt :)
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ben ook niet zo bang aangelegd qua vallen enzo. Komt ook omdat ik al een peuter heb, dus de capriolen van dreumes stellen dan verhoudingsgewijs weinig voor.

Maar als zoonlief ontdekt hoe hij uit zijn ledikant kan klimmen, dan gaat hij wel gewoon in een peuterbed. Scheelt hem een hoop gedoe en uiteindelijk ons toch ook weer een risico.

Beveiliging op ramen enzo heb ik gewoon standaard, zoals je dat ook tegen inbrekers hebt. Die krijgt dreumes niet open, ook niet met een stoeltje of tafeltje.
Naar buiten kan hij beneden in principe niet ivm de deurklink waar hij niet bij kan. Maar zodra hij groot genoeg is om er wel bij te kunnen, leer ik hem aan dat hij zonder toestemming niet aan de voordeurklink mag zitten. Met oudste ook gelukt en die is 100x eigenwijzer en onderzoekender dan de jongste.
1Aapje schreef:
16-05-2018 13:44
Zoon ruikt al vanaf begin uit zijn mond, weet het eerst aan ietwat reflux maar dat zou dan onderhand wel eens weg moeten zijn. Er is iets zegt mijn gevoel, want anders zou hij niet constant kreunend wakker worden 's nachts. Maar mijn huisarts vindt het iedere keer weer oké.
Er is een vrij typische geur die bij keelontsteking hoort. Je zou je huisarts eens kunnen vragen of hij/zij het herkent, die geur.

Maar goed, ik lag dus echt elke 2 weken eraf met koortsepisodes van 40-42 graden, als het een probleem is ben je er echt goed ziek van. Kon gewoon niet meer naar school. Tegenwoordig zijn de criteria voor eruit halen volgens mij slaapapneus of minimaal 6-7 ernstige keelontstekingen per jaar ofzo. Anders doen ze sowieso niks. Maar bij mij was het dus veel erger dan dat. Mijn huisarts van toen was alleen nogal een ei.

Kreunen in slaap kan natuurlijk veel oorzaken hebben, daar kun je sowieso eens naar laten kijken. Ik ken het iig in de eerste plaats als iets onschuldigs;

http://www.kinderneurologie.eu/ziektebe ... reunen.php

Maar dat hoeft het bij die van jou natuurlijk niet te zijn. Zou ‘t gewoon eens bespreken, dat je dat wil laten uitzoeken.

Maar je kunt ook eens kijken of het werkt als je stopt met de nachtvoedingen. Ik troostte zoon gewoon, maar niet met borst. Opeens sliep hij stukken beter, ‘t was niet echt meer de moeite waard om wakker te worden als hij niks lekkers kreeg ;)
lux. schreef:
16-05-2018 14:45
Ik laat zoon ook gewoon proberen en vallen. Nu hij korte broeken draagt met mooi weer zie je voortdurend blauwe knietjes en schenen. Precies zoals hoort bij kleine jongetjes als je ‘t mij vraagt :)
En kleine meisjes!! We liepen gisteren over het asfalt richting het strand en ze viel. Nu schaafwonden op beide knietjes en polsen :roll:

Wat een verhalen van dat klimmen uit het bed. Dochter heeft dat gelukkig nog niet gedaan, maar zou het zonder slaapzak wel kunnen. We hebben de box vorige week weggehaald, dus als ik nu naar boven moet of naar de wc zet ik haar in de eetstoel, die heeft riempjes. De ramen boven hebben zo'n klikje, dat is inderdaad wel handig. Beneden hebben we geen ramen die open kunnen.
fiona2012 schreef:
16-05-2018 15:11
En kleine meisjes!! We liepen gisteren over het asfalt richting het strand en ze viel. Nu schaafwonden op beide knietjes en polsen :roll:

Wat een verhalen van dat klimmen uit het bed. Dochter heeft dat gelukkig nog niet gedaan, maar zou het zonder slaapzak wel kunnen. We hebben de box vorige week weggehaald, dus als ik nu naar boven moet of naar de wc zet ik haar in de eetstoel, die heeft riempjes. De ramen boven hebben zo'n klikje, dat is inderdaad wel handig. Beneden hebben we geen ramen die open kunnen.
En meisjes idd, sorry ;)
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
16-05-2018 14:12
Meestal laat ik het gebeuren. Manlief zit er gelijk bij en ik denk dat het hem juist heel veel zelfvertrouwen geeft als hij kan doen wat hij in zijn hoofd heeft. Volgens de kinderarts in het ziekenhuis kunnen dreumesen van dezelfde hoogtes lazeren als volwassenen zonder meer schade dan ons op te lopen.
Denk dat dat man-eigen is. Die van mij kijkt me af en toe met grote ogen aan dat ik Puk iets laat doen terwijl hij er het liefst naast zou staan. Ik meld ook niet alles wat Puk kan, daar komt die vanzelf wel achter :$ .
Keerzijde voor manlief: bij hem gedraagt Puk zich soms ook anders, wil die bijv gedragen worden omdat manlief dat altijd doet (ik vertik het en blijf ook makkelijk een half uur naast hem staan op de stoep voor we verder gaan)
Hier hebben we geen sloten op de ramen, maar we hebben een huis op de begane grond zonder verdieping, dus dat komt wel goed.

Over dat beschermende: mijn schoonmoeder is als de dood dat dochter ergens vanaf valt, dus die loopt overal met van die handen 20 cm omheen (want ohohohohoh daar is een hoekje van een tafel en ohohoh de trapleuning steekt uit). Ze was er afgelopen week een nachtje logeren, en als ze dan terugkomt wil ze ook continu weer gedragen worden - waarschijnlijk dus omdat oma haar overal naartoe tilt. Maar dan heeft ze aan mij een slechte, want ik til haar niet (hallo, ik ben 35 weken zwanger en je kunt prima lopen lieverd, dat doe ik dus niet). Dat levert 1 dag een dramaqueen-dreumes op, inclusief krijsend ter aarde storten enzo, en dan is het weer ok :)
Maartje2016 schreef:
16-05-2018 15:23
Denk dat dat man-eigen is. Die van mij kijkt me af en toe met grote ogen aan dat ik Puk iets laat doen terwijl hij er het liefst naast zou staan. Ik meld ook niet alles wat Puk kan, daar komt die vanzelf wel achter :$ .
Keerzijde voor manlief: bij hem gedraagt Puk zich soms ook anders, wil die bijv gedragen worden omdat manlief dat altijd doet (ik vertik het en blijf ook makkelijk een half uur naast hem staan op de stoep voor we verder gaan)

Nou dit had ik ook kunnen schrijven ;-) Vanmorgen zei dreumes in aanloop naar het kdv "papa oppakken!" met zijn armpjes in de lucht. Ik denk dan 'zijn je benen kapot?' en manlief pakt dreumes gelijk op.

Ik zeg het wel eens tegen manlief, laat hem nou eens klimmen/vallen/klauteren want bij jou leert hij het niet. Bij mij duikt dreumes van de bank met zijn hoofd eerst. Ik laat hem gaan en dreumes vangt zich op. Manlief grijpt dreumes gelijk vast en laat hem op de grond zakken. Tja..
Wat een beschermende papa's hier! Hier hetzelfde hoor, man die pakt kind voor elk wissewasje op of ze mag niet alleen in de gang of de achterdeur moet maar dicht anders gaat ze naar buiten, enz.
Aan de andere kant leert ze net lopen en dat valt ze en blijft ze op handen en knieën zitten nadenkend over welke reactie het wordt huilen of verder gaan. Man blijft er naar kijken wat er gebeurt (huilen dus) en als dat bij mij gebeurt zeg ik o,ow boem zet dr weer op de benen en we gaan weer verder.

Mijn man is trouwens ook zo vies van alles wat te maken heeft met het eten van dreumes. Bv ik doe niet moeilijk over met de hand oppakken van avondeten dat op de grond is gevallen of dat ze weer heeft uitgespuugd, het laatste restje van haar yoghurt opeten of haar lepel aflikken, iets met de vinger wegvegen bij haar mondje, enz. Hij gruwelt daarvan haha. Ik zei voorheen ook dat ik dat nooit zou doen, net als aan dr kont ruiken of ze gepoept heeft :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_12 schreef:
16-05-2018 16:38
Mijn man is trouwens ook zo vies van alles wat te maken heeft met het eten van dreumes. Bv ik doe niet moeilijk over met de hand oppakken van avondeten dat op de grond is gevallen of dat ze weer heeft uitgespuugd, het laatste restje van haar yoghurt opeten of haar lepel aflikken, iets met de vinger wegvegen bij haar mondje, enz. Hij gruwelt daarvan haha. Ik zei voorheen ook dat ik dat nooit zou doen, net als aan dr kont ruiken of ze gepoept heeft :hihi:
Haha, dat van het eten heeft man hier gelukkig heel snel afgeleerd, in elk geval sneller dan ik had verwacht :proud:

Ik moet toegeven dat ik in het begin wel een pokkehekel had aan die plakhandjes, dat had ik nou écht niet van mezelf verwacht :$
Hier is man niet overdreven voorzichtig geloof ik. Niet voorzichtiger dan ik iig. En met eten ook niet moeilijk. Onze dreumes vindt niets leuker dan zijn broodje in hele kleine halfbekwijlde afgelebberde stukjes te scheuren en die dan vervolgens in onze monden te stoppen. :sick: Ik dacht altijd dat ik best een stalen maag had maar yikes wat vind ik dat goor. Alleen hij kijkt zo teleurgesteld als je het hapje weigert.

The things I do for my son :sigh:
Ik beschouw het maar als een soort ontwikkelingsding: hij wil delen, dat is toch een goed teken ofzo.
lux. schreef:
16-05-2018 16:46
Hier is man niet overdreven voorzichtig geloof ik. Niet voorzichtiger dan ik iig. En met eten ook niet moeilijk. Onze dreumes vindt niets leuker dan zijn broodje in hele kleine halfbekwijlde afgelebberde stukjes te scheuren en die dan vervolgens in onze monden te stoppen. :sick: Ik dacht altijd dat ik best een stalen maag had maar yikes wat vind ik dat goor. Alleen hij kijkt zo teleurgesteld als je het hapje weigert.

The things I do for my son :sigh:
Brrrrr, respect lux :kneel: Zo erg is het hier gelukkig (nog?) niet!
Alle reacties Link kopieren
Man is hier juist helemaal niet voorzichtig. Lekker wild stoeien, rond zwaaien en omhoog gooien en opvangen enzo :heart:

In mijn omgeving juist ook vooral beschermende moeders.
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
16-05-2018 17:19
Man is hier juist helemaal niet voorzichtig. Lekker wild stoeien, rond zwaaien en omhoog gooien en opvangen enzo :heart:

Hij is ook vooral beschermend als Puk zelf wat wil doen waar hij gevaren van ziet, niet als man iets bij Puk wilt doen :bonk:

@eten delen: klassieker hier is dat opa vroeg of hij ook een hapje mocht en Puk vol overgave het hapje uit zijn mond peuterde en zo bij opa zijn mond in schoof :love:
Haha ik ben zo'n beschermende moeder en mijn vriend juist niet. En ik til zoon juist makkelijk op en vriend zegt, loop maar zelf.

Grappig die verschillen!

En delen, heel herkenbaar. Ooit een keer een aahhhh geluid bij gemaakt. Nu doet zoon zn mond open en zegt aaahhhh als hij wat van mij wil. Of hij zegt aaahhh en stopt al bijna wat in mn mond haha.
Mijn man is ook meer beschermend. Hij vindt hem ook altijd snel zielig en kan er niet goed tegen als hij loopt te krijsen. Ik negeer dat vaak. Ik merk duidelijk dat hij bij kan meer jengelt dan bij mij. Maar man geeft er ook meer aandacht aan. Mij slaat hij dan weer meer, maar dat zal vast omdat ik consequenter ben dan man: ik corrigeer meer.

Over het peuterbed: zoon blijft braaf in ledikant en heeft volgens mij nog niet bedacht dat hij er uit kan. Ik zit me af te vragen of het nu te proberen, zolang hij nog niet bedenkt dat hij er uit kan klimmen. Zodat hij het bed al gewend is voor hij dat bedenkt. Snappen jullie mijn theorie? :P
Alle reacties Link kopieren
Haha hier geen voorzichtige vader, lekker stoeien en gek doen met zijn tweetjes. En af en toe valt er dan op de grond (papa of zoonlief) of ze stoten ergens tegenaan. En lol dat ze dan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte Fiona, wat moet dat super zwaar zijn voor jullie! :hug: de enige tip die ik kan geven is een vast ritueel aanbieden en je hier beiden aanhouden. Dan went je dochter eraan en weet ze waar ze aan toe is.

Dochter ligt nog in een ledikant. Ze kan
al een aantal maanden lopen met slaapzak en al aan, maar uit bed klimmen heeft ze nog nooit geprobeerd. De zijwand kan er eventueel ook nog uit. Aangezien dochter soms 's avonds tot maar liefst 2 uur in haar bed ligt te kletsen en te spelen vind ik het nog wel even best zo. Ik vrees dat ze anders haar hele kamer steeds gaat verbouwen.

We hebben wel een eenpersoonsbed met uitvalbescherming besteld. Puur omdat we over ruim 10 weken een tweede kind verwachten. Anders had dit nog wel even geduurd. Nu gaat de baby straks eerst in een geleende wieg slapen, dus haast met overleggen hebben we niet. We kijken wel hoe dat het gaat.

Man stoeit juist lekker vaak met dochter. Hoe ruiger hoe harder ze giert van het lachen. Dat lukt mij op dit moment een stuk minder qua energie etc. Soms zijn we wat beschermend. Zo moet dochter van ons buiten aan de hand lopen (we wonen in een straat waar ondanks het 30 km/h bord er vaak dubbel zo hard wordt gescheurd...) Aan andere kant laten we haar veel zelf ontdekken. Dochter is van het type dat dingen vaak gecontroleerd probeert te doen en goed om hulp vraagt als iets niet lukt of als ze iets niet alleen durft. Als ze iets eenmaal durft dan gaat ze er ook voor. Zo kan een glijbaan niet hoog genoeg zijn.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Zo, zoon in zijn nieuw peuterbed gestopt, was verzameld en ik druk beneden de babyfoon aan. Wait what?! Hij is meteen gaan slapen! :woa:

Dat zag ik niet aankomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven