Tenten topic

16-05-2018 15:59 53 berichten
Afbeelding

Ik ben gek op kamperen. Met een tent dan wel. Als kind kampeerde ik al en sinds een paar jaar met manlief en koter. Omdat er altijd dingen leuker/mooier/handiger kunnen met kamperen dacht ik: ik open een tenten topic voor alle tenten liefhebbers! :thumbsup:

Dit topic is voor alle trekkers, stekkers & glampers. En of je het nou doet uit gevoel, financiële noodzaak, op Bakkum of op het puntje van een berg: wees welkom!

Dus stel hier je vragen, stel je voor (met tentplaatje of link) als je wil en deel je tips!

Voorstellen:

Tent:
Jaren kampeerervaring:
Aantal tentgenoten:
Handigste kampeeritem:
Fijnste kampeer plek:
Tent: Sibley Bell Protech 600
Jaren kampeerervaring: 17
Aantal tentgenoten: 3 (incl. mijzelf)
Handigste kampeeritem: Emaille pannenset
Fijnste kampeer plek: Lastig maar dan ga ik voor Ameland :)

Afbeelding
Tent: https://www.vrijbuiter.nl/vrijbuiter-ou ... _caab0112/
Deze hebben wij, een grote koepeltent.

Jaren kampeerervaring: van baby af aan met mijn ouders en de vouwwagen op pad. Toen zelf heel lang niet en nu sinds 4 jaar weer een eigen tent.

Aantal tentgenoten: man en 2 kinderen.

Handigste kampeeritem: een hele goede slaapzak die ook tegen lage temperatuur kan.

Fijnste kampeerplek: een camping aan het Lago Maggiore, aan de Zwitserse kant. Amper faciliteiten maar wel de lekkerste pizza’s die man en ik aten op een rots aan het meer in het zonnetje met de besneeuwde bergen op de achtergrond.
Leuk topic!

Hier ook opgegroeid met kamperen (nouja, vooruit, mijn ouders hadden een caravan maar ik sliep wel in een tentje ;) )
Daarna een aantal jaren samen met man gekampeerd met geleende tenten tot er kinderen kwamen.
Afgelopen twee jaar een tent gehuurd omdat je dan toch een stuk minder zooi mee hoeft te nemen en alles direct klaar staat bij aankomst.
Kinderen zijn inmiddels 2 en 4. We zouden allebei weer graag gaan kamperen met eigen spullen, maar wat ons nog een beetje tegenhoud is de hoeveelheid spullen die dan mee moeten, en dat je ter plekke nog een tent op moet zetten met (vermoeide) kinderen er bij.
Dit jaar wordt het een last minute vakantie, bij mooi weer gaan we denk ik in Nederland kamperen. Ik lees dus graag mee voor goede tips voor kamperen met kinderen :)
Afbeelding
Plaatje van de tent ☺️
Alle reacties Link kopieren
Ik heb verschillende tenten. 2/3 persoonskoepeltentjes en 1 zo’n alleen maar ligtent.

Jaren kampeerervaring: 40-42
Aantal tentgenoten: tussen de 0 en 3.
Favoriete item: klein koksmesje
Fijnste kampeerplek: Sellingen in Oost-Groningen
Tent: Erdman Schmidt (Verlengde kever)

Jaren kampeerervaring: 17
Aantal tentgenoten: max 1
Handigste kampeeritem: Benzine brander. Zelfs in de binnenlanden is er een klein beetje benzine te krijgen, waarmee je in combinatie met de brander een prima kookstelletje krijgt.
Fijnste kampeer plek: Groene camping, nederhemert zuid. Echt jeugdsentiment.
Of aan t lago d'orta (pure romantiek).
Ik weet niet hoe mijn tent heet.

We hebben verschillende tenten voor verschillende gelegenheden.
Een grote zware canvas koepeltent voor gezinsvakanties waarbij we op 1 plek blijven.
Een klein licht trekkerstentje voor 2 personen als we rondtrekken of ergens 1 nacht staan.
Een doorsnee koepeltent voor als de kinderen met school of voetbal gaan kamperen.
Aantal jaren ervaring: veeeeeel. Als kind al veel gekampeerd, later al puber ook want lekker goedkoop en nu als volwassene nog steeds want gewoon leuk.
Aantal tentgenoten: 3 soms 1
Handigste kampeeritem: grondzeil met opstaande rand voor de grote tent.
Dutch oven voor de betere kampvuurmaaltijd
Fijnste plek: scoutinglableterreinen
Alle reacties Link kopieren
ooo leuk een tententopic! Precies nu ik/wij zelf aan het rondkijken zijn voor een nieuwe tent dus tips en ervaringen zijn welkom :D

ervaring: Ik heb vanaf dat ik 1 was tot nu (25 jaar) misschien 4 jaar niet gekampeerd.. eerst gezellig met het gezin in de caravan van mijn ouders, daarna een aantal jaar met diezelfde caravan (en een lieve vader als chauffeur ;) ) met vriendinnen gekampeerd. Toen een tijdje niet omdat we toen voor de jongeren stap/zuipvakanties gingen ;) en sinds twee jaar ga ik weer kamperen met mijn vriend. Ik heb er gelukkig een getroffen die ook van kamperen houd.
tentgenoten: met zn tweeen
soort tent: Nu nog zo'n Lidl koepeltent, waar precies een luchtbed in past, maar we zijn aan het sparen en rondkijken voor een ruimere tent. We zijn een beetje verliefd geworden op een soortgelijke tent als BahcoBarie heeft :heart: maar we zijn er nog niet uit.. Belangrijkste eis is dat we erin kunnen zitten met stoeltjes als het regent oid. Dat misten we wel in ons koepeltentje.
mooiste kampeerplek Wij hebben vorig jaar door noorwegen/Zweden gereisd met ons tentje, en daar veel mooie campings gezien :)
Alle reacties Link kopieren
Aantal jaar ervaring: geen idee. Nu kamperen we weer voor het tweede jaar achterelkaar maar ook jaren niet.

Tent;https://www.obelink.nl/benidorm-4.html ( ik kan geen plaatjes plakken)

Aantal tentgenoten: 1 . Ik ga met man.

Handigste kampeeritem: elektrische pomp.

Fijnste kampeerplek: we gaan voor de derde keer naar Kogerstrand op Texel.
Tent: is bij ons een tenttrailer, Combi Camp. Wel het tentgevoel maar een beter bed, en een kant en klare keuken.

Ervaring: meer dan 45 jaar (sinds mijn tweede)

Gezelschap: man, dit jaar twee zoons van 18 en 15. Eerder ook dochter van nu 20.

Ultieme camping: kleinschalig, eenvoudig en in een streek met mooi weer.
Polarvide schreef:
16-05-2018 16:45
ooo leuk een tententopic! Precies nu ik/wij zelf aan het rondkijken zijn voor een nieuwe tent dus tips en ervaringen zijn welkom :D

ervaring: Ik heb vanaf dat ik 1 was tot nu (25 jaar) misschien 4 jaar niet gekampeerd.. eerst gezellig met het gezin in de caravan van mijn ouders, daarna een aantal jaar met diezelfde caravan (en een lieve vader als chauffeur ;) ) met vriendinnen gekampeerd. Toen een tijdje niet omdat we toen voor de jongeren stap/zuipvakanties gingen ;) en sinds twee jaar ga ik weer kamperen met mijn vriend. Ik heb er gelukkig een getroffen die ook van kamperen houd.
tentgenoten: met zn tweeen
soort tent: Nu nog zo'n Lidl koepeltent, waar precies een luchtbed in past, maar we zijn aan het sparen en rondkijken voor een ruimere tent. We zijn een beetje verliefd geworden op een soortgelijke tent als BahcoBarie heeft :heart: maar we zijn er nog niet uit.. Belangrijkste eis is dat we erin kunnen zitten met stoeltjes als het regent oid. Dat misten we wel in ons koepeltentje.
mooiste kampeerplek Wij hebben vorig jaar door noorwegen/Zweden gereisd met ons tentje, en daar veel mooie campings gezien :)


Een Sibley Bell 600 is echt alleen een goed idee als je een grote auto hebt :-* Wat een pleuris groot en zwaar pakket is het zeg.


Het pluspunt is dat ik (of man) de tent in mijn eentje op kan zetten binnen 15 minuten. Grondzeil vastzetten, paal er in en scheerlijnen vastzetten: klaar! De ander zet dan de keuken op en entertaint onze dreumes. En we kunnen er in leven als het regent of dreumes vroeg wakker is. Heerlijk die ruimte :)
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
16-05-2018 17:14
Een Sibley Bell 600 is echt alleen een goed idee als je een grote auto hebt :-* Wat een pleuris groot en zwaar pakket is het zeg.


Het pluspunt is dat ik (of man) de tent in mijn eentje op kan zetten binnen 15 minuten. Grondzeil vastzetten, paal er in en scheerlijnen vastzetten: klaar! De ander zet dan de keuken op en entertaint onze dreumes. En we kunnen er in leven als het regent of dreumes vroeg wakker is. Heerlijk die ruimte :)
we hebben zeker geen grote auto, gewoon een klein stadsautootje. Maar we hadden ook een kleinere variant op het oog, Sahara 300 of 400 van Obelink.
https://www.obelink.nl/sahara-safari-400.html deze
maar ons lijkt deze ook wel handig, ziet er wel een stukje minder gaaf uit ;)
https://www.obelink.nl/eldorado.html?ca ... 26page%3D2.

We gaan gewoon een keer een middagje naar een kampeerwinkel en dan iets uitzoeken. We gaan pas na het hoogseizoen weg dus we hebben nog even de tijd.
Alle reacties Link kopieren
Tent: Outwell Nevada MP
Aantal jaar ervaring: meer dan 30
Aantal tentgenoten: 4, maar mijn dochters slapen ook wel in een klein tentje. Dan heb ik 1 tentgenoot.
Favoriete kampeeritem: Warm water kruik. Die gaat altijd mee, altijd lekker warm slapen.
Mooiste kampeerplek: Ik kan niet kiezen, we zijn in Noorwegen op zulke geweldig mooie campings geweest, maar ook in Frankrijk of in Nederland in Haps op de zorgboerderij.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!
En gave tent barbie <3

Ik heb zelf deze:

https://www.google.com/search?q=jack+wo ... MQ_AUIDigB

Maar nadat ik een jaar of 5 geleden voor het eerst met een ultralicht tentje in mn rugzak de wildernis in ben getrokken en ben begonnen wildkamperen, ligt deze in de berging.

Ik kampeer al sinds ik 3 maanden oud ben (respect voor mn ouders, met zo'n kleine baby in een tent) en uitsluitend als student wegens geldgebrek even een paar jaartjes niet.

En tegenwoordig alleen dus nog af en toe een nachtje op een camping tussendoor vanwege de voorzieningen, en dan snel weer de natuur in, ik wil niet meer anders :-)
Wij hebben sinds een aantal jaren de Obelink Familia 6

https://www.obelink.nl/obelink-familia-6.html

Vroeger ging ik kamperen met mijn ouders. Toen heel wat jaren niet op vakantie geweest. 15 jaar geleden weer begonnen met kamperen toen ik mijn vriend leerde kennen. Ondertussen een paar keer een stacaravan gehuurd maar de tent bleef favoriet.
Eerst een 4 persoons. Nu dus een 6 persoons.

We slapen erin met 2 kinderen en de middelste slaapt in zijn eigen tent (de Obelink Eiger 3).

We willen graag een grote plek :)
marie123 schreef:
16-05-2018 20:02
Leuk topic!
En gave tent barbie <3

Ik heb zelf deze:

https://www.google.com/search?q=jack+wo ... MQ_AUIDigB

Maar nadat ik een jaar of 5 geleden voor het eerst met een ultralicht tentje in mn rugzak de wildernis in ben getrokken en ben begonnen wildkamperen, ligt deze in de berging.

Ik kampeer al sinds ik 3 maanden oud ben (respect voor mn ouders, met zo'n kleine baby in een tent) en uitsluitend als student wegens geldgebrek even een paar jaartjes niet.

En tegenwoordig alleen dus nog af en toe een nachtje op een camping tussendoor vanwege de voorzieningen, en dan snel weer de natuur in, ik wil niet meer anders :-)

Die tent hebben wij ook :) Alleen vond ik hem al te klein voor met zijn 2en (wij zijn beide groot) en met en dreumes er bij wilde ik groter. En ik heb ook respect voor mijn ouders die met 3 kleine kinderen gingen kamperen.

Vorig jaar zijn wij met een net 1 jarige gaan kamperen en het was dat we al gewend waren aan het slaapgebrek maar het was wel afzien. Midden in de nacht die slaapzak uit om in de kou (het was laat in het seizoen) half met een lamp opzoek naar warm water om een fles te maken :'(
Polarvide schreef:
16-05-2018 17:23
we hebben zeker geen grote auto, gewoon een klein stadsautootje. Maar we hadden ook een kleinere variant op het oog, Sahara 300 of 400 van Obelink.
https://www.obelink.nl/sahara-safari-400.html deze
maar ons lijkt deze ook wel handig, ziet er wel een stukje minder gaaf uit ;)
https://www.obelink.nl/eldorado.html?ca ... 26page%3D2.

We gaan gewoon een keer een middagje naar een kampeerwinkel en dan iets uitzoeken. We gaan pas na het hoogseizoen weg dus we hebben nog even de tijd.
Om een goed gevoel te krijgen kan ik de Tentenshow van Urbans & Indians aanraden: https://www.urbansandindians.com/read/17023 Wij waren er vorig jaar en we hebben hierdoor een maat groter en beter materiaal besteld. Die van 300/400 voelde heel klein. Bij de Wit in Schijndel hebben ze er ook permanent een paar staan.

Die Eldorado is ook wel handig hoor. Minder hip maar wel makkelijk op te zetten.
Zomerwarmte schreef:
17-05-2018 15:10
Wij hebben sinds een aantal jaren de Obelink Familia 6

https://www.obelink.nl/obelink-familia-6.html

Vroeger ging ik kamperen met mijn ouders. Toen heel wat jaren niet op vakantie geweest. 15 jaar geleden weer begonnen met kamperen toen ik mijn vriend leerde kennen. Ondertussen een paar keer een stacaravan gehuurd maar de tent bleef favoriet.
Eerst een 4 persoons. Nu dus een 6 persoons.

We slapen erin met 2 kinderen en de middelste slaapt in zijn eigen tent (de Obelink Eiger 3).

We willen graag een grote plek :)


Met zo'n tent heb je wel een grote plek nodig ;) Waarom slaapt de middelste in een eigen tent? Surkt ie? :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk! Een tententopic!
Afbeelding
Tent: Coleman Mackenzie Cabin 6 (zie hierboven)
(+ Nog wat losse tentjes, koepeltje, pop up etc)
Ervaring: vanaf dat ik 4 jaar ben dus 36 jaar tentkamperen. Vroeger rondtrekken, fietsvakanties, dat haatte ik als kind.
Aantal tentgenoten: 1-3
Handigste kampeer item: vouwkratjes
Leukste kampeerplek: Buitenkunst in Drenthe, lekker kamperen in een prachtig bos, elke dag workshops theater, zingen etc....

Mijn grote droom is zo'n tent als Bahco Barbie heeft, geweldig! Maar dat is nou eenmaal niet heel praktisch als je alles alleen moet op en afbouwen en ik heb ook het budget helaas niet.
Afgelopen weken een gigantische de waard tent gehuurd op Vlieland, dat stond echt als een huis, dat is wel gaaf. Maar ik ben ook blij met m'n eigen tent hoor... Heerlijk groot en een fijne luifel waar we samen onder kunnen eten bij regen.
En vorig jaar een vreselijke wespenplaag gehad en toen was ik ook heel erg blij dat de voortent helemaal met gaas afgesloten kan worden. Konden we binnen eten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook meerdere tenten. Laatst heb ik een nieuwe gekocht, voor in de rugzak, deze: https://www.kampeermarkt.com/vango-nevis-200-tent.html.
Afgelopen weekend heb ik erin geslapen, samen met mijn oudste zoon. Hij met zijn eigen bagage (6 kilo), ik de rest. In het bos (op een bivak-plaats), lekker koken op een vuurtje. Perfecte Moederdag :loveys: .
Alle reacties Link kopieren
Edit: m'n favoriete kampeerartikel is natuurlijk de plasemmer! S nachts geen wandeling meer naar de wc :worship:
Alle reacties Link kopieren
Tent: 4 tenten
Jaren kampeerervaring: 40
Aantal tentgenoten: van 0 tot 5
Handigste kampeeritem: fleeceslaapzak vd Xenos (te gebruiken als extra deken)
Fijnste kampeer plek: camping de Roos in Beerze

Ik kampeer zowel alleen of met gezin of anderen.

Katoenen tent is het fijnst.
Maar zo'n opgooi Quechua tentje is erg handig ( is onlangs kapot gegaan na 7 jaar en vele malen gebruikt).

Ik kampeer de ene keer 1 nacht , 2 of 3 maar ook wel paar weken gekampeerd .
Ook bij div gelegenheden kampeer ik, Bv een feestje, festival, bruiloft, reünie, in tuin ouders bij een dorps/ kermisfeest , bij zus in de tuin, proefkamperen ntkc, Ruigoord. Ook campings bij de boer heb ik laatste jaren ontdekt.
Ik kampeer van lente tot en met herfst, maar winter zou ik ook wel eens willen doen.
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
17-05-2018 21:35
Edit: m'n favoriete kampeerartikel is natuurlijk de plasemmer! S nachts geen wandeling meer naar de wc :worship:
Een medestander! :high5:

Vorig jaar op een topic snapten mensen er niks van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven