Hoeveel invloed mag een ex hebben?

16-05-2018 15:59 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
*
anoniem_278343 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 14:56
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mogelijk ziet jouw nieuwe vriend die foto's simpelweg niet hangen.
Je zou het kunnen aankaarten. Dat jij dat ongemakkelijk vind. En of het een leuk idee is om in de slaapkamer van kind een grote mooie foto van mama op te hangen en een grote mooie foto van papa op twee losse canvasdoeken. En opa/oma/hond en iedereen waar het kind van houdt als jullie toch bezig zijn. Geef er meteen een vrolijk leuk idee bij!
Als vrijgezel zou ik geen foto's van exen aan de muur hoeven, ook niet voor kind, daar voel ik me ongemakkelijk bij en een nieuwe partner ook lijkt me, zeker na maanden, die voelt zich dan bij een vreemde in huis met al die foto's van mijn ex aan de muur en ik wil mijn nieuwe partner graag een welkom gevoel geven.
Voor het kind is het wel belangrijk, maar dat kan toch ook in de slaapkamer? Kan hij/zij mama óók nog een kusje geven voor het slapen gaan als hij/zij bij papa is.
Bros before hoes
tarataz schreef:
16-05-2018 17:21
De ex mag helemaal geen invloed hebben, is ze nu een haartje betoeterd ! Haar invloed reikt tot de veiligheid, gezondheid en de toekomst van hun kind in grote lijnen. Over het leven van jou ex heeft ze niets te bepalen of te zeggen. Ik mag toch aannemen dat jou vriend zelf verstandig genoeg is om zijn kind langzaam aan jou te laten wennen? Daar heeft hij de leiding of wijsheid van zijn ex toch niet bij nodig ?
Als deze man zijn ex zoveel invloed blijft geven zie ik het somber voor jullie in TO.

Wellicht hebben ze daar afspraken over gemaakt in het ouderschapsplan?
Alle reacties Link kopieren
Het gebeurt veel dat een man de omgang met zijn ex op een heel laag pitje moet zetten vanwege jaloezie. De meeste mannen doen dat dan maar vanwege de lieve vrede.

Je kan het dus aan hem vragen. Maar als hij daar gevolg aan geeft wil het helemaal niet zeggen dat hij er nooit met een nieuw stuk vandoor gaat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat staat er in het ouderschapsplan over introduceren van een nieuwe partner? Als er niets in staat vind ik dat de ouders samen moeten beslissen.
Ik zou er als ex ook geen zin in hebben dat mijn ex iedere nieuwe fling maar meteen aan mijn kinderen voorstelde als hun lieve bonusmama.

En voor de rest: er is geen wet die aangeeft hoe veel invloed een ex mag hebben. Als jij het te veel vindt vind jij het te veel, en dan is het aan jou om je conclusies te trekken. In ieder geval kom je er niet onderuit dat je vriend kinderen heeft gemaakt bij die ex, dus in die zin zullen je vriend en zijn ex altijd met elkaar verbonden blijven. Als je dat al niet trekt moet je lekker een nieuwe, kinderloze vriend gaan zoeken.
Het-groepje schreef:
16-05-2018 17:19
Kan en dat is dan jouw keuze.
Maar je hoeft niet uit elkaar te gaan met haat en nijd en kinderen scheppen nu eenmaal een band. Dat vult iedere ouder anders in.
Ik vind het eerder raar om geen foto's van het eerdere gezin, een ex die het prima vindt dat ik als nieuwe vriendin van alles met de kinderen onderneemt en nooit een praatmoment tussen de ouders bij een kop koffie of een drempel om te appen.
Daar zou ik dan weer op afknappen.
Ik eet nog liever stront dan dat ik me daartoe verlaag en vind het 9 van de 10 keer zo slap klinken allemaal.
Liever een goede ex, daar spreekt volwassenheid en oog voor het belang van de kinderen uit.
Helemaal mee eens maar de foto's van pappa zouden toch echt op de kinderkamer moeten hangen om maar iets te noemen. En dan voor mijn part 50 foto's als ik er maar niet dagelijks naar hoef te kijken ;)

En het probleem van deze TO is juist dat ze op bevel van ex geen kennis mag maken met het kind, zouden bij mij alarmbellen van gaan rinkelen.
Ik zei het al: elke week een ander vriendinnetje: tuurlijk niet, ik ben ook voor lang genoeg wachten tot je zeker weet dat je deze persoon graag in je leven wil houden; dan pas kennismaken -heel langzaam en op een natuurlijke manier, dagje uit, keertje eten samen bv- met het kind.

Af en toe een praatje? Geen probleem maar dagelijks appen over hoe je dag was?
Laten we het zo zeggen: toen ik mijn ex het liefst dagelijks belde met een smoesje en meteen een praatje wilde maken was ik nog niet van haar los. Het idee dat ze een ander zou hebben vond ik ook niet fijn.

Maar we hadden geen kinderen, woonden een eind van elkaar vandaan dus doven de laatste smeulende kooltjes vanzelf wel.
Als ze me iedere dag een berichtje had gestuurd of even had gebeld had het vast veel langer geduurd voor ik had gedacht op een saaie dag als ik haar toch wel mistte: kom op, ga sporten, spreek iets af met vrienden en accepteer dat het gewoon niet lekker liep dat samenwonen.

Nu kan ik zonder hartzeer denken: dat waren toch al met al hele leuke jaren samen, blij dat het zo goed met haar gaat (voor zover ik weet, hoor af en toe nog weleens over haar via via).
Ik geloof dat ze weer een relatie heeft maar ik heb totaal geen behoefte om daar meer van te weten. Omdat het tussen ons over en uit is..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een relatie met een man met kinderen niet eens aangaan, als hij geen warm contact onderhoudt met zijn ex, zijn kinderen meteen wil introduceren en zijn huis eruit ziet alsof er geen ex bestaat.

Ik heb liever een kerel die gewoon zijn verantwoordelijkheid neemt naar zijn kinderen en rekening houdt met de wensen van die kinderen en van hun moeder (omdat hij er vanuit gaat dat zij - net als hem - het belang van hun gezamenlijke kinderen altijd voorop stelt).
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is het oké om zaken te bespreken.
Je vriend heeft alleen ook een plan.

Foto's van de muur trekken lijkt me recept voor kinderen in de knel brengen en een hekel aan jou laten krijgen.

Ik lees hier ook weer hoe idioot het is dat exen samen op vakantie gaan. Ik vind het idioot om dat per definitie idioot te vinden. Mijn ouders gingen en gaan als exen nog vriendschappelijk met elkaar om. Dat is geen u-huh, dat is vriendschap.
Ik ben blij dat mijn ouders vroeger gewoon samen op vakantie konden, en elke nieuwe vlam die daar moeilijk over had gedaan zou ik per direct afgeschreven hebben als potentiële invloed in mijn leven. En gelukkig zouden mijn ouders dan zonder aarzeling voor mij als kind gekozen hebben in plaats van voor de nieuwe liefde.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
TO
ga AUB niet vragen na die foto,s van hun als gezin weg te halen, tenzij je op elk hoekje van het huis op elk muur een foto tegen komt en ook huidige foto,s en er meer komt
maar aub ga daar niet over klagen bij vriend of een idee voorstellen van alleen in kamer van kind,

je hebt net een paar maanden een relatie woont neem ik aan ook niet eens samen dus je hebt ook niet veel te zeggen over hoe zijn huis is ingedeeld



dat zijn ex voorlopig niet wilt dat jij hun kind ontmoet vind ik ook terecht en geen slappe houding van jou vriend, ik zou daar ook vrede mee hebben als ik jou was

het dagelijkse contact kan wel wat minder, dat kan je dan wel weer bespreken en kijken of hij zelf ook de telefoon kan wegleggen


het gaat hier puur om de grenzen die jij hierbij hebt
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
16-05-2018 18:29
en zijn huis eruit ziet alsof er geen ex bestaat.
Er zit een verschil tussen dat er in de kamer van het kind nog een foto van mama hangt (of wat mij betreft van een recente vakantie met papa en mama omdat papa en mama het geluk hebben om als goede vrienden met elkaar om te kunnen gaan) of het hele huis er uit ziet alsof ze nog midden in de gelukkige relatie die ze ooit hadden zitten.
En dat eerste is niet 'alsof er geen ex bestaat'. Dat is de ex laten waar de ex is; respecteren dat het de mama van het kind is maar ook de ex van papa dus niet nog een relatie met papa heeft en dat papa zijn huis zo moet inrichten alsof dat zo is.

Hoewel ik eerst zei; 'Mogelijk ziet hij de foto's gewoon niet hangen' begin ik nu tijdens het typen steeds meer om te slaan. Als papa een nieuwe relatie wil, moet hij daar ook zijn huis en leven naar inrichten. Door bijvoorbeeld geen foto's en haarelastiekjes/shampoo/achtergelaten troepjes van ex maar in huis te laten. Op de kinderkamer kan dat uiteraard wel. Maar dit klinkt wél alsof het een en ander nog niet geheel is afgesloten.

Kunnen jullie het zélf al voorstellen.
Dat je graag een nieuwe partner wilt.
Je neemt een date mee naar huis.
Overal hangen foto's van je ex, kledingstukken van hem hangen nog in de kast, zijn baard-olie staat er nog, zijn scheermesjes liggen nog in de badkamer, zijn plectrums op het nachtkastje, de kamer waar hij een man-cave van heeft proberen te maken staat nog steeds een leren stoel in en hangen bier/vrouwen posters aan de muur enkel de kostbare apparatuur is weg.. etc... (overdreven en cliché)
Dit heeft niks met het wél of niet hebben van een kind te maken. Hij heeft nog geen nieuw nestje gebouwd om met een nieuw vrouwtje eitjes in te gaan leggen. Als je klaar bent voor een nieuwe relatie bereid je onbewust jezelf en je huis daar op voor door het oude er uit te gooien en er iets nieuws fris van te maken.

Het appen vind ik overigens een losse discussie.
Bros before hoes
Ik zou geen zin hebben in iemand die eigenlijk nog half in een relatie zit met zijn ex.
Nog overal foto's heeft hangen (wat kind op zijn kamer doet is zijn zaak), nog dagelijks appt over andere dingen dan hun kind, haar laat beslissen wanneer je kind leert kennen, ...

Net alsof je met 3 in een relatie zit.

Ik zou zelf hard weglopen.
Met 3 in een relatie is 1 iemand teveel en aangezien er een kind mee gemoeid is ga je het toch nooit halen van zijn ex.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
16-05-2018 17:19
Kan en dat is dan jouw keuze.
Maar je hoeft niet uit elkaar te gaan met haat en nijd en kinderen scheppen nu eenmaal een band. Dat vult iedere ouder anders in.
Ik vind het eerder raar om geen foto's van het eerdere gezin, een ex die het prima vindt dat ik als nieuwe vriendin van alles met de kinderen onderneemt en nooit een praatmoment tussen de ouders bij een kop koffie of een drempel om te appen.
Daar zou ik dan weer op afknappen.
Ik eet nog liever stront dan dat ik me daartoe verlaag en vind het 9 van de 10 keer zo slap klinken allemaal.
Liever een goede ex, daar spreekt volwassenheid en oog voor het belang van de kinderen uit.
Dit. En als nieuwe actor in een situatie beweeg je mee en laat je de tijd bepalen hoe je rol in het ex-gezin eruit ziet. En daar ben je blij mee of niet.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ex en ik hebben afgesproken dat nieuwe partners geïntroduceerd worden na minimaal 6 maanden plus een stabiele relatie.

Foto's aan de muur nergens voor nodig. De tijd als gezin is voorbij.

Appen voor de kinderen en huishoudelijke boodschappen.

Wel gaan ex en ik regelmatig nog wat leuks doen met de kinderen. Een vakantie zou me te ver gaan, maar dagje strand, kerstmarkt, enzo wel.

Nu een klein jaar samen met nieuwe vriend en mondjesmaat doen we dingen met de kinderen erbij. Het is grotendeels nog gescheiden.

Ex en vriend hebben elkaar ook een aantal keer ontmoet. Vond ik ook belangrijk omdat vriend dan zelf kan zien dat de omgang vriendschappelijk maar zakelijk is.

Dat we levenslang verbonden zijn via de kinderen wil niet zeggen dat hij dat met mij moet zijn en vice versa.
Alle reacties Link kopieren
StefBros schreef:
16-05-2018 19:37
Er zit een verschil tussen dat er in de kamer van het kind nog een foto van mama hangt (of wat mij betreft van een recente vakantie met papa en mama omdat papa en mama het geluk hebben om als goede vrienden met elkaar om te kunnen gaan) of het hele huis er uit ziet alsof ze nog midden in de gelukkige relatie die ze ooit hadden zitten.
Je maakt er nu een heel verhaal van en sleept er van alles bij, maar TO heeft alleen geschreven dat “er nog foto’s van het gezin aan de muur hangen”. Ze heeft niet geschreven hoeveel er nog hangen en waar ze hangen. En je schrijft het zelf al, dat kan nogal wat verschil maken. Een paar foto’s tussen een collage op de plee is een heel ander verhaal dan grote canvasprints boven de bank ofzo.
tarataz schreef:
16-05-2018 17:21
De ex mag helemaal geen invloed hebben, is ze nu een haartje betoeterd ! Haar invloed reikt tot de veiligheid, gezondheid en de toekomst van hun kind in grote lijnen. Over het leven van jou vriend heeft ze niets te bepalen of te zeggen. Ik mag toch aannemen dat jou vriend zelf verstandig genoeg is om zijn kind langzaam aan jou te laten wennen? Daar heeft hij de leiding of wijsheid van zijn ex toch niet bij nodig ?
Als deze man zijn ex zoveel invloed blijft geven zie ik het somber voor jullie in TO.
Alle reacties Link kopieren
Zozo,
Opvallend, zoveel reacties van gescheiden vrouwen met kinderen hierzo, die zijn toevallig allemaal "voor" de bezitterige ex.

TO, hoe lang zijn zij werkelijk al uit elkaar? Ben jij zijn eerste vriendin?
Ten eerste ben je nog veel te jong om je in de luiers en ellende van een ander te storten. Je eigen leven gaat er straks aan onderdoor en das doodzonde. Mannen met kinderen hebben vaak weinig tijd, weinig geld en vaak kan hun ex ze uit verbittering slecht loslaten en probeert nog net dat laatste beetje invloed uit te oefenen op zijn leven: over de rug van het kind en door jou te straffen.

Maar goed, je zit er nu eenmaal al in, in die situatie.
TO, denk na: foto's van hun gezin die nog steeds in huis hangen en de ex die zich bemoeit met zijn leven en nieuwe vriendin door hem bewust ieder dag te appen, constant dus de aandacht te zoeken en het kind zelfs ontzegt richting de nieuwe vriendin (terwijl die ex zelf vast al een heel elftal op de bank heeft gehad intussen, vaak lekker schijnheilig zulke types).
En hij is ook nog eens bang voor haar invloed?
Hij is nog niet los van dat mens!
(Ik zou wegwezen want zou daar geen zin in hebben).
Maar hij moet jou maar eens gaan vertellen hoe het werkelijk allemaal zit met de ex. Als hij werkelijk los van haar is laat hij haar gewoon links liggen betreft alles wat 'niet' over het kind gaat en besteedt zijn nieuwe aandacht puur aan jou en het kind.
Alle reacties Link kopieren
tarataz schreef:
16-05-2018 20:17
Bepalingen omtrent de introductie van nieuwe partners worden steeds vaker opgenomen in het ouderschapsplan. En dat is niet voor niets. Als je hier regelmatig meeleest, dan weet je dat er nog flink wat ouders rondlopen die er geen enkele moeite mee hebben om elke paar weken/maanden weer een nieuw liefje als de nieuwe mama of pappa aan hun bloedjes voor te stellen. En dat is schadelijk voor kinderen, dus het is de gedeelde verantwoordelijkheid van beide ouders om dergelijke situaties te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
hoezoos schreef:
16-05-2018 20:24
Wat een aannames :facepalm:. Heb je toevallig zelf kinderen met een ex die je niet lief meer vindt?
hoezoos schreef:
16-05-2018 20:24
Zozo,
Opvallend, zoveel reacties van gescheiden vrouwen met kinderen hierzo, die zijn toevallig allemaal "voor" de bezitterige ex.

TO, hoe lang zijn zij werkelijk al uit elkaar? Ben jij zijn eerste vriendin?
Ten eerste ben je nog veel te jong om je in de luiers en ellende van een ander te storten. Je eigen leven gaat er straks aan onderdoor en das doodzonde. Mannen met kinderen hebben vaak weinig tijd, weinig geld en vaak kan hun ex ze uit verbittering slecht loslaten en probeert nog net dat laatste beetje invloed uit te oefenen op zijn leven: over de rug van het kind en door jou te straffen.

Maar goed, je zit er nu eenmaal al in, in die situatie.
TO, denk na: foto's van hun gezin die nog steeds in huis hangen en de ex die zich bemoeit met zijn leven en nieuwe vriendin door hem bewust ieder dag te appen, constant dus de aandacht te zoeken en het kind zelfs ontzegt richting de nieuwe vriendin (terwijl die ex zelf vast al een heel elftal op de bank heeft gehad intussen, vaak lekker schijnheilig zulke types).
En hij is ook nog eens bang voor haar invloed?
Hij is nog niet los van dat mens!
(Ik zou wegwezen want zou daar geen zin in hebben).
Maar hij moet jou maar eens gaan vertellen hoe het werkelijk allemaal zit met de ex. Als hij werkelijk los van haar is laat hij haar gewoon links liggen betreft alles wat 'niet' over het kind gaat en besteedt zijn nieuwe aandacht puur aan jou en het kind.
Ik ben nooit getrouwd en ben nog steeds met de vader van mijn kinderen. Toch zou ik grote moeite hebben met een man die geen regelmatig contact heeft met de moeder van zijn kinderen, geen foto's heeft hangen in de woonkamer en mij gelijk na een paar maanden introduceert aan zijn kinderen.
Alle reacties Link kopieren
*
anoniem_278343 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 14:56
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
*
anoniem_278343 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 14:57
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
16-05-2018 16:45
Hoe lang is een paar maanden?
We kennen elkaar 3 jaar, zijn nu 5 maanden officieel een stel.
Alle reacties Link kopieren
*
anoniem_278343 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 14:57
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
16-05-2018 17:39
Wellicht hebben ze daar afspraken over gemaakt in het ouderschapsplan?
Er is geen plan, eigenlijk hebben ze niks afgesproken toen ze uit elkaar gingen. Ex ging al geruime tijd vreemd en na jarenlang proberen de relatie te redden is het uiteraard toch geklapt.
Alle reacties Link kopieren
*
anoniem_278343 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 14:57
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven