Whats app van onbekende nummers

17-05-2018 18:49 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie dit ook wel eens (gehad)?

Vandaag kreeg ik weer 2 whats apps van voor mij onbekende personen.
De eerste keer was begin mei, en vandaag dus 2.
Tussen de eerste en vandaag heb ik er nog 2 ontvangen.
Google leert mij dat de eerste uit Arkansas komt en die van vandaag uit Kentucky.

Ik weet niet wat ik er mee moet. Nou ja, dat weet ik wel: niets natuurlijk.

Sommige hebben een profielfoto, andere niet.
De eerste keer als tekst: hello.
Vandaag ook.
Ik vind het maar raar.

Ik heb de whats app niet geopend en ongelezen de apps verwijderd.

De eerste keer dacht ik misschien een foutje.
Maar nu begint het irritant te worden.

Hoe kom ik hier van af?
Ik ben niet van plan van nummer te veranderen, ik heb dit nummer al zeker 10 jaar. Ik snap er niets van.
Je nummer al gegoogled of het ergens te vinden is?
Ja ook weleens gehad uit het buitenland waar alleen een hello kwam, nummer gewoon geblokkeerd en geen last meer van gehad.
In principe kan iedereen die jouw nummer invoert je berichten sturen. Als je het vervelend vindt kun je die blokkeren of rapporteren als spam. Die opties vind je onderaan het profiel van die gebruiker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn nummer nog niet gegoogled. Dat is een goede tip!

Ik heb de nummers niet geblokkeerd.
Dat kan ik bij deze laatste 2 nog doen.
Ik dacht als ik het gesprek gewoon ongelezen verwijder dat het dan wel klaar zou zijn, maar ze blijven komen.
En nog niet in die mate van 100 per dag, maar vervelend genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Maar om het profiel te zien, dan moet ik het appje openen, of niet?
Alle reacties Link kopieren
Nee, gewoon toevoegen aan je contacten en dan in WhatsApp op de foto klikken, er staat dan rechtsonder een rondje met een i van informatie en als je daar op klikt dan kan je het profiel bekijken.

Ik zou het nummer ook als spam melden.
Pusswithoutboots schreef:
17-05-2018 19:08
Nee, gewoon toevoegen aan je contacten en dan in WhatsApp op de foto klikken, er staat dan rechtsonder een rondje met een i van informatie en als je daar op klikt dan kan je het profiel bekijken.

Ik zou het nummer ook als spam melden.
En nee, lang niet altijd. Die van mij kan je pas zien als ik jou toe voeg. En als spam melden, really? Weet je de defenitie van spam wel dan?
bartjes schreef:
17-05-2018 19:00
Ik heb mijn nummer nog niet gegoogled. Dat is een goede tip!

Ik heb de nummers niet geblokkeerd.
Dat kan ik bij deze laatste 2 nog doen.
Ik dacht als ik het gesprek gewoon ongelezen verwijder dat het dan wel klaar zou zijn, maar ze blijven komen.
En nog niet in die mate van 100 per dag, maar vervelend genoeg.
Niet je eigen nummer googlen maar het nummer wat je een berichtje stuurt, vaak vind je dan al informatie dat het een ''verkeerd'' nummer is.
Blokkeren dan.
Ben laatst ook een aantal keer gebeld door zo een nummer wat na googlen gemeld stond als een ''verkeerd'' nummer, ik heb gewoon steeds niet opgenomen en nu bellen ze ook niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze toegevoegd, van de i werd ik niks wijzer.
Het enige wat ik zag is dat ze 7 en 8 uur geleden geactiveerd zijn.
Ik heb ze gemeld als spam en geblokkeerd.

Ik snap de definitie van spam, maar hoe kun je het anders melden?
Alle reacties Link kopieren
@Kasboom, yeah, really!

Spam hoort als spam te worden gemeld omdat het spam is.

En ja, ik weet wat de definitie is van het woord spam.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn nummer gegoogled om te kijken of ik makkelijk te vinden ben.

En ik heb alleen het begin van de nummers gegoogled om te kijken waar ze vandaan komen.
Ik had het ook. Steeds een knakker uit marokko. Eerst whatsappte hij hello en toen ik niet reageerde ging hij bellen via whatsapp. Meteen geblokkeerd. Niks meer gehoord.
Wat gek; ik heb het nog nooit gehad. Zou toch denken dat ergens waar het niet moet jouw nummer bekend is.. helemaal omdat het meerdere malen is gebeurd.

Wat is er trouwens mis met het appje openen? (Zolang je niets aanklikt of downloadt..)
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon raar.
En de eerste keer dacht ik dat iemand misschien een fout gemaakt had met het invoeren van een nummer, en dat dat dus mijn nummer werd.

Maar bij de vijfde keer denk je toch dat het geen foutje is.

Ik wacht nu gewoon af of ik nog meer apps krijg.
Ik hoop van niet.
Pusswithoutboots schreef:
17-05-2018 19:08
Nee, gewoon toevoegen aan je contacten en dan in WhatsApp op de foto klikken, er staat dan rechtsonder een rondje met een i van informatie en als je daar op klikt dan kan je het profiel bekijken.

Hoeft niet, toch? Je opent gewoon de chat en dan klik je bovenin op de naam of nummer. Blokkeren en klaar.
Alle reacties Link kopieren
lindybopophelia schreef:
17-05-2018 19:24
Ik had het ook. Steeds een knakker uit marokko. Eerst whatsappte hij hello en toen ik niet reageerde ging hij bellen via whatsapp. Meteen geblokkeerd. Niks meer gehoord.
En hij zich nu maar afvragen waarom zijn vriend niet meer antwoord :-)
Alle reacties Link kopieren
Maar Rik, dan heb ik het dus gezien/gelezen. En ik wil niet dat de afzender blauwe vinkjes ziet.

Ik heb gedaan wat Puss zei en dat lukte.
Gewoon blokkeren allemaal want er valt verder niks aan te doen. We kunnen wel van alles speculeren maar daar komen we niet verder mee.
Staat je nummer online ergens vermeld?
Alle reacties Link kopieren
Nee, voor zover ik kan zien staat het nergens.

Er wordt niet echt gespeculeerd vind ik.
Alle reacties Link kopieren
https://faq.whatsapp.com/nl/general/28030005

Misschien heb je hier iets aan?

Wellicht kwaadwillenden die jou dan een link sturen die je dan opent uit nieuwsgierigheid en er gegevens kunnen worden gestolen?
bartjes schreef:
17-05-2018 19:42
Nee, voor zover ik kan zien staat het nergens.

Er wordt niet echt gespeculeerd vind ik.
Klopt, was ook meer om mijzelf tegen te houden allemaal wilde ideeën te posten :-D
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, herkenbaar hoor.
Die televisieprogramma's helpen ook niet mee ;-)

Ik had er ook gedachtes bij, en ik zou ook wel willen weten of die kloppen maar dan moet ik gaan reageren op de apps, en dan ben ik weer bang dat ik er niet vanaf kom.

Puss, daarom open ik het niet.
Ik heb op mijn telefoon een widget dus ik kan wel iets zien zonder dat ik het open.
Het is maar 1 woord. Er zit niks aan vast verder.
Jouw link had ik ook gevonden, maar dat is niet van toepassing gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven