Geld & Recht alle pijlers

nalatige bewindvoerder, geen eten, afgesloten en zwanger.

05-06-2018 03:33 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger, heb niets te eten en ben afgesloten van gas water en licht door nalatigheid bewindvoerder, maar niemand helpt.

Waar kan ik hulp krijgen in Nederland? Edit: ik begrijp dat er op dit forum veel nepverhalen worden gepost en mijn verhaal daarom veel twijfels oproept. Dit snap ik, maar ik weet echt niet meer bij wie ik aan moet kloppen. Ik zal jullie verder niet lastigvallen.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-06-2018 12:55
Reden: openingspost deels verwijderd, maatregelen genomen
87.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
Maar wel internet! En dat zonder stroom. En kou..... misschien de airco uit zetten?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-06-2018 00:13
Reden: quot OP verwijderd
74.83% gewijzigd
Huisarts een optie?
nina1966 schreef:
05-06-2018 03:42
Maar wel internet! En dat zonder stroom. En kou..... misschien de airco uit zetten?
Miss de WiFi van de buren?
nina1966 schreef:
05-06-2018 03:42
Maar wel internet! En dat zonder stroom. En kou..... misschien de airco uit zetten?
Wat een rotopmerking gelijk. Heb ik iets gemist? Misschien zit TO wel bij een kennis of bij partner te internetten.

TO, kan je met zoiets bij een ombudsman terecht? Of een aangetekende brief naar de kantonrechter.

Heb je familie die je kan helpen? Van wie ben je zwanger, en heb je daar iets aan?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat het nu weer wat lekkerder weer is. Een tijdje terug was het snachts 8 graden snachts. Dan word ik niet warm in bed en word steeds wakker van de kou. Ik Ik heb een internetbundel op mijn telefoon, voor zolang die betaald wordt, maar die is super snel op en ik moet wel op zoek naar een plek om de foon op te laden steeds.

Mijn familie woont in het buitenland. De vader van mijn kind geeft me weleens wat geld voor eten, wat hij kan missen.

Bedankt voor de adviezen. De Nationale ombudsman zegt dat ik daar niet terecht kan. Is er nog een andere ombudsman?

Een aangetekende brief naar de kantonrechter heb ik nog niet geprobeerd (buiten de aanvraag om). Ga ik morgen meteen doen. ik heb al een klacht ingediend bij de rechtbank omdat het zolang duurt en bel ze steeds, maar dan zeggen ze dat ik geduldig moet wachten, net als iedereen op zijn beurt maar ik hou dit niet meer vol.
Tip. Wisselen van bewindvoerder? Gewoon de stoute schoenen is aantrekken en naar een bewindvoerder Bellen en je verhaal uitleggen? Misschien kunnen zij iets voor je betekenen?
Het volgende komt van de site van Radar. Sterkte met de situatie. Je bent helaas niet het enige slachtoffer van Aabell.

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtop ... 3&t=179241

=== knip en plak ===

Hoe te handelen:
Eerst klachten in dienen bij Aabell en gelijk bij PBPI (Professionele Bewindvoerders en Inkomersbeheerders)
zorg dat je een sociaal team in de achtergrond heb en die mee wil werken.
na dat je de klachten heb in gediend print je de hele kas boek uit of zorg dat je kopijen heb dan heb je op de pc het bewijs staan.
Na (als de klachten behandeld zijn) kijk je gelijk welke Bewindvoering in de buurt zit en neem met je sociaal team contact op met de nieuwe Bewindvoering en leg uit wat er aan de hand is.
Dan schrijf je een brief naar de rechtbank voor overplaatsing (waar je aan gemeld ben)
Daarna moet je wachten op de brief van de rechtbank.
Zodra je die heb kan je verder.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je in vredesnaam zwanger geworden?
Alle reacties Link kopieren
1 jaar en 3 maanden en nog geen zitting??

Welke regio is dat dan?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Ik zou heel snel contact opnemen met het wijkteam van je gemeente.
Trotter schreef:
05-06-2018 06:36
Waarom ben je in vredesnaam zwanger geworden?
Waarom zijn de bananen krom?
Alle reacties Link kopieren
Heb je al bij de gemeente aan de bel getrokken? Desnoods iemand van de gemeenteraad. Bewind lijkt me juist bedoeld om afsluiten en niet verzekeren te voorkomen. En ik denk idd dat je dan niet moet spreken over einde bewind, maar over een andere bewindvoerder.
Alle reacties Link kopieren
Uit welke regio kom je?
Alle reacties Link kopieren
Dat kind heeft een vader...kan je daar niet terecht.

Voedselbank?
Helpt maatschappelijk werk je nog?

Misschien kun je later wanneer je hier op terug kijkt ook je eigen keuzes eens onder de loep nemen. Die bewindvoerder hoort uiteraard niet zo met je om te gaan.
Echter hoe is het allemaal zo ver gekomen.

Geen bedrijfsrekening openen is je eigen keuze. Ik organiseer prive wat activiteiten en heb daar al een 2de rekening voor. Met ADD, niet kunnen organiseren en administreren een bedrijf beginnen wat je niet kunt overzien met grote financiele risico's is je eigen keuze. Je bedrijf heeft geen continuteit wanneer je dat soort vaardigheden niet hebt.

Zwanger worden in deze situatie...tja zo kan ik nog even door gaan.

Uiteindelijk moeten we allemaal ons zelf redden...verwacht niet steeds dat anderen het voor je gaan doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dus
- je bent zwanger (waarom?)
- je hebt al maanden geen geld meer
- je bent onverzekerd (maar je hebt wel een gynaecoloog)
- je woont in een pand zonder water/stroom (hoe doe je dat met de wc - doorspoelen?)
- je ouders wonen in het buitenland, maar kunnen niet af en toe geld sturen (cash)?
- er is een vader van je kind maar....?
- je hebt dan wel geld om een aangetekende brief te versturen?
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
05-06-2018 06:54
Waarom zijn de bananen krom?

Omdat ze naar het licht toegroeien. Maar dat is geen verklaring voor het feit dat TO zwanger wordt terwijl ze geen relatie heeft, in een financieel belabberde situatie zit en er op meerdere vlakken in haar leven een puinhoop van maakt.
Alle reacties Link kopieren
https://www.legerdesheils.nl/financien
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
05-06-2018 07:17
Omdat ze naar het licht toegroeien. Maar dat is geen verklaring voor het feit dat TO zwanger wordt terwijl ze geen relatie heeft, in een financieel belabberde situatie zit en er op meerdere vlakken in haar leven een puinhoop van maakt.
Dacht jij dat die laatste drie zaken werken als anticonceptie? Goed oppassen dan!
Alle reacties Link kopieren
Geen geld om te eten maar wel om een aangetekende brief te versturen? Dat kost 8,4o.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Op rechtsspraak.nl staat dat de aanvraag voor beëindiging of een nieuwe bewindvoerder 2 maanden duurt. Als het langer duurt kun je contact opnemen met de rechtbank. Dus doe dat dan ook, hoe vaker hoe beter.

Neem contact op met je sociaal wijkteam, gemeente, Humanitas, juridisch loket hoe meer hoe beter.

Ga persoonlijk bij je bewindvoerder langs. Dien klachten in over deze bewindvoerder bij de kantonrechter. (Goed onderbouwd en met bewijs)

En meld je aan bij de voedselbank.

En vraag bij het juridisch loket of je deze bewindvoerder aansprakelijk kunnen stellen voor gemaakte schulden.

Sterkte.
Het valt me wel op dat je alle verantwoordelijkheid buiten jezelf legt.
Voedselbank?
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 05-06-2018 07:51
0.00% gewijzigd
Ik zie op de website van de BPBI dat ze lid zijn (dat is een branchevereniging)
Als je de klachtenprocedure bij de bewindvoerder hebt doorlopen, kun je je tot hen wenden.
Ook zie ik op de site een inlogsysteem voor een online kasboek, heb je daar al ingelogd? Je zou ook contact op kunnen nemen met maatschappelijk werk bij jou in de buurt, misschien dat ze je kunnen helpen door samen in het inlogsysteem te kijken en samen met je in gesprek te gaan met de bewindvoerder.
Alle reacties Link kopieren
Vraag wat eten aan de buren; die zullen het zich beslist aantrekken aangezien je zwanger bent.
Verder zou ik de huisarts consulteren die je aan zal raden wat te doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als dit verhaal echt is, en je alle dingen die je noemt al hebt geprobeerd, zou ik me tot de media wenden. Stuur een aantal berichten naar (lokale) kranten, post iets op social media. Denk dat je dan snel wordt geholpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven