Gezondheid alle pijlers

Herkent iemand dit? Help

06-06-2018 21:34 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik hoop dat iemand me kan adviseren of gerust kan stellen, vandaag is me namelijk iets vreemds overkomen.

Ik ben gisteren ongesteld geworden (vrouw begin 20) en had zoals elke maand last van hevige krampen. Gisteren enkel 4 x paracetamol ingenomen en vanochtend 1.

In de loop van de ochtend voelde ik de krampen ineens verergeren en kreeg ik sterk het gevoel dat er iets geks aan het gebeuren was daaronder. Ik ging naar het toilet en tot mijn grote schrik plaste ik een soort vleesachtig/weefselachtig prop uit. Ik vond het zo apart en eng(!) dat ik het met een papiertje heb aangeraakt en tot m’n grote verbazing voelde het ook echt als een stukje vlees.

Ik raakte in paniek en spoelde het meteen door. Heb meteen de huisarts gebeld en kon vandaag al terecht. Huisarts vermoed dat het weefsel van m’n baarmoeder afkomstig maar weet het niet zeker. Ik moet een echo laten maken en kan jammer genoeg pas volgende week maandag terecht voor de echo.

Nou kan ik best goed relativeren maar ik voel me de hele ochtend al heel slecht en angstig en ook verward. Heb het namelijk nooit eerder meegemaakt en vraag me toch echt af hoe zo iets mogelijk is. Ik ben ook best een taaie maar moest zojuist huilen van de angst. Ik vind het vooral eng omdat ik helemaal niets ‘geks’ doe of gebruik. Ik ben niet seksueel actief en gebruik geen pil en/of iets anders.

Herkent iemand dit ? Hoop dat iemand me een beetje gerust kan stellen want ik ben me toch een partij zenuwachtig en bang. :(
Ik denk niet dat je het uitplaste.
Je kan weefsel verliezen tijdens je menstruatie. Had ik elke menstruatie wel iig.
Alle reacties Link kopieren
Waar ben je bang voor?

Ik verlies ook wel eens grote stolsels. Die zien er ook wat apart uit en geven veel kramp.

Het verliezen van grote stolsels kan overigens meerdere oorzaken hebben.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
06-06-2018 21:37
Ik denk niet dat je het uitplaste.
Je kan weefsel verliezen tijdens je menstruatie. Had ik elke menstruatie wel iig.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat weefsel is? Google maakt me ook niet heel veel wijzer. Ik heb veel vaker last gehad van donkere propsels en daar heb ik me nooit beangstigd door gevoeld maar dit heb ik nooit eerder meegemaakt of gehoord..
Alle reacties Link kopieren
ostara. schreef:
06-06-2018 21:38
Waar ben je bang voor?

Ik verlies ook wel eens grote stolsels. Die zien er ook wat apart uit en geven veel kramp.

Het verliezen van grote stolsels kan overigens meerdere oorzaken hebben.
Dat er iets goed mis is met me.. dat ik langs de gynaecoloog moet en allerlei onderzoeken moet ondergaan.. ik ben donkere stolsels wel gewend idd maar dit was echt een soort vleesig iets. Het zag er eigenlijk uit aks een stukje kipfilet ondergedompeld in het bloed.
Dan laat je een uitstrijkje doen
Alle reacties Link kopieren
sleeping_sun schreef:
06-06-2018 21:45
Dan laat je een uitstrijkje doen
Wat is dat?
Saartjehetpaardje schreef:
06-06-2018 21:41
Dat er iets goed mis is met me.. dat ik langs de gynaecoloog moet en allerlei onderzoeken moet ondergaan.. ik ben donkere stolsels wel gewend idd maar dit was echt een soort vleesig iets. Het zag er eigenlijk uit aks een stukje kipfilet ondergedompeld in het bloed.
Klinkt als een stolsel.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je je druk maakt om niets ik verloor enorme proppen toen ik voor het starten (medisch) met doorslikken vd pil.
Dit is vaak gewoon of weefsel of flink baarmoederslijmvlies.

Waarschijnlijk wil een gyn nakijken of het mogelijk van verklevingen afkomt.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-06-2018 23:26
Reden: medisch advies geven
93.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Saartjehetpaardje schreef:
06-06-2018 21:52
Wat is dat?
Je weet niet wat een uitstrijkje is?
Grapje toch?
Alle reacties Link kopieren
Echt eens per zoveel tijd wordt er een topic als dit geopend en elke keer blijkt het te gaan om weefsel uit de baarmoeder, een deel van een vleesboom bijvoorbeeld.
gezondheid/iets-uit-mijn-vagina/list_messages/94545/3
gezondheid/wat-kwam-er-uit-mijn-vagina- ... sages/9957
zwanger/wat-is-dit-uit-vagina-foto/list ... s/225519/4
Wat je verliest tijdens je menstruatie is geen vloeibaar bloed hè? Tenminste, niet alleen maar. Het is de bekleding van je baarmoeder, baarmoederslijmvlies. Het is dus heel normaal om ook stolsels e.d. te verliezen.

Hoe groot was het ongeveer?
Alle reacties Link kopieren
Saartjehetpaardje schreef:
06-06-2018 21:41
Dat er iets goed mis is met me.. dat ik langs de gynaecoloog moet en allerlei onderzoeken moet ondergaan.. ik ben donkere stolsels wel gewend idd maar dit was echt een soort vleesig iets. Het zag er eigenlijk uit aks een stukje kipfilet ondergedompeld in het bloed.
Zo vaart zal het niet lopen. Ik ben zo vaak naar de gynaecoloog verwezen. Dat doet de huisarts echt niet alleen als hij van het ergste uitgaat, maar ook voor de zekerheid even wat dingen uitsluiten.

Het klinkt gewoon als een stolsel iig.

Na mijn bevalling verloor ik stolsels zo groot als een grapefruit. Dat zag er ook altijd uit als een homp vlees.
Dus met je menstruatie kan je ook ineens een stolsel verliezen. Is niet meteen ernstig, eerder normaal.
Ik vind het ook vreemd dat je zegt dat je het 'uitplast'. Als vrouw van begin 20 weet je best dat dat uit je vagina komt en niets met plassen te maken heeft.
Alle reacties Link kopieren
Saartjehetpaardje schreef:
06-06-2018 21:52
Wat is dat?
Mijn wenkbrauwen zitten echt in mn pony nu. Ben je serieus?
Alle reacties Link kopieren
[...]

Nou nou.
Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt en ik zou ook behoorlijk schrikken. Zo normaal zou het voor mij niet zijn.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-06-2018 23:27
Reden: quote verwijderd
36.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
06-06-2018 22:13
Ik vind het ook vreemd dat je zegt dat je het 'uitplast'. Als vrouw van begin 20 weet je best dat dat uit je vagina komt en niets met plassen te maken heeft.
Zo zou ik het ook kunnen omschrijven denk ik :facepalm: juist tijdens mijn menstruatie verlies ik hele stolsels als ik aan het plassen ben. En natuurlijk weet ik ook wel dat het uit Mn baarmoeder komt, maar door het plassen komen ze eruit.
Alle reacties Link kopieren
Het gereedgemaakte bedje voor het bevruchte eitje moet er elke maand uit en dan wordt er weer een nieuwe gemaakt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Saartjehetpaardje schreef:
06-06-2018 21:52
Wat is dat?
Hier kun je zien hoe een uitstrijkje wordt gemaakt:
https://www.ziekenhuis.nl/onderzoek-dia ... /item27038

De kans is groot dat je een stukje van een vleesboom/poliep o.i.d. bent verloren.
:facepalm: Zit mezelf weer te quoten.
anoniem_206687 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 22:26
97.17% gewijzigd
RégineFilange schreef:
06-06-2018 22:13
Ik vind het ook vreemd dat je zegt dat je het 'uitplast'. Als vrouw van begin 20 weet je best dat dat uit je vagina komt en niets met plassen te maken heeft.
Ik weet dat inderdaad. Maar ook bij mij gaan tijdens mijn menstruatie de sluizen open als ik aan het plassen ben. Veel en veel meer dan als ik niet op de wc zit.
Alle reacties Link kopieren
Dat had ik regelmatig tijdens mijn menstruatie, ik menstrueerde altijd vrij heftig. Nooit gedacht dat dit raar of eng was. Alleen vaak verschonen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
06-06-2018 22:40
Dat had ik regelmatig tijdens mijn menstruatie, ik menstrueerde altijd vrij heftig. Nooit gedacht dat dit raar of eng was. Alleen vaak verschonen.
Nou ik vind het soms best wel eng en heftig. Ik heb sowieso een hormonale afwijking waardoor ik soms kort op elkaar ongesteld word. Vaak ben ik dan bijv 1 week heftig ongesteld met stolsels, dan twee dagen niet en dan begin ik ineens te vloeien alleen dan zonder stolsels, dan loopt het bloed er gewoon uit.

Dat benauwd mij nog steeds :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.

Dit is de eerste keer dat ik hoor over een vleesboom of uitstrijkje..

Vind het heel fijn om te lezen dat het niet voor iedereen onbekend in de oren klinkt en dat ik me er niet al te druk om hoef te maken.

Ik heb het vak biologie na het eerste leerjaar laten vallen en ben voorheen (gelukkig) niet echt medisch behandeld of ooit heel erg ziek geweest. In mijn omgeving hoor ik anderen ook niet vaak klagen over menstruatiepijn. Lees het weleens op het internet maar heb er nooit veel van af geweten, om eerlijk te zijn.. voel me wel stom nu maar het is werk de waarheid.

Ik zei dat ik het uitplaste omdat het tijdens het plassen gebeurde..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven