Snelle, gezonde kooktalenten gezocht!

08-06-2018 15:12 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
nee, geen oproep.. op nou misschien toch.

in een ander topic zei iemand de koningin van de snelle, gezonde maaltijd te zijn en tig ideeen daarvoor te hebben.

iemand anders vroeg: vertel eens!! en het antwoord was: open een topic! er zijn er vast een hoop die veel inspiratie hebben voor gezond, snel eten voor drukke mensen!

maar ik zie dat topic nergens, dus open ik het maar.

kom maar op! ik ben wel klaar met de standaard vlees, gebakken pieper en sla.

al één tip van mij. dit heb ik gisteren voor de tweede keer gemaakt en met toevoeging van wat meer peper, knoflook en tomatenpurree is dit geweldig lekker!
https://makkelijkafvallen.eu/koolhydraa ... kgroenten/


ik kan vast op 25 sites vanalles vinden, maar dit kan ook een lekker verzameltopic worden
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Ik maak graag hele 'saaie' pasta's. Saai... want op het oog zie je het niet, maar barst van de smaak.
Spaghetti met veel knoflook, ansjovisje, pepertje (zo'n heel kleintje, die flink brandt) handje peterselie. Sla erbij
Of met tonijn (vers gebakken of uit blik) kappertjes, kervel, verse parmesan
Maar een broodje hamburger/falafel is ook prima

we eten veel sla/salades/rauwkost overal bij. Ben niet zo van de gekookte groentes

En verder plan ik vooruit. Maandag is een sportdag, dus kook ik op zondag iets, waarvan de sporter een restje op maandag kan opbakken.
Alle reacties Link kopieren
Peulvruchten !
Een pot/blik kikkererwten, rode nierbonen, zwarte of limabonen (broadbeans, hoe toepasselijk, TO) met gestoomde of geroerbakte groenten erdoor, even snel een uitje, wat wortel, paprika en knoflook. Geserveerd met een salade.
Staat zó op tafel en vult goed.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Mihoen!

Wat stukjes kip, tofu of biefstuk bakken, al dat niet met knoflook en ketjap. Roerbakgroenten bakken (biefstuk haal ik wel uit de pan, kip of tofu niet). Ondertussen de mihoen wellen in gekookt water. Mihoen afgieten en met een schaar een beetje bewerken, want die lange slierten bakken niet zo handig. Woksaus in de pan (optioneel) en mihoen ook in de pan. Even roeren/omscheppen en je hebt een prima maaltijd.

Ik kook trouwens ook vaak pastasaus vooruit, en doe dat in bakjes in de vriezer. Saus opwarmen, pasta koken, bij elkaar gooien, klaar.

Soep met brood is ook snel: bouillonblokje, water, groenten naar keuze, vlees indien gewenst. Pruttelen, staafmixer erdoor, evt beetje room. Ernaast brood of een tosti: prima maaltijd.
Alle reacties Link kopieren
Ruime pan water met zout opzetten voor pasta. Wanneer de het water kookt de (volkoren) pasta in de pan. Dan indezelfde pan afhankelijk van de kooktijd roosjes broccoli/gesneden sperzieboontjes/erwtjes toevoegen. Dan alles samen afgieten en er zelfgemaakte pesto of die van de versafdeling erdoorheen roeren. Op het bord nog wat rucola, pijnboompitten en eventueel parmezaanse kaas erover.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ook erg lekker bij lasta: roerbak grote garnalen met knoflook, verse gember en veel spaanse peper en wat meer olie dan je anders zou doen. Verse citroensap erover en op je bord nog even wat ruccola
Alle reacties Link kopieren
(Wok)Olie in de pan, gesnipperd uitje erbij, teen knoflook, duimpje geraspte gember en een fijn gesneden rood pepertje. Even aanfruiten, dan een voorgesneden Chinese/Nasi roerbakgroenten erbij (ik snij meestal zelf wat groenten,want ik vind dat die kant en klare zakken teveel prei hebben vaak. Maar het is natuurlijk wel sneller).

Als de groenten bijna gaar zijn een zakje Tilda voorgekookte rijst bijdoen en nog even roerbakken. Dan alles aan één kant van de pan schuiven en er een paar eitjes in breken. Op zacht vuur alles gaar laten worden, dan het ei er door de rijst en groenten roeren.

Op smaak brengen met sojasaus of ketjap en eventueel sambal.

Dit staat echt binnen 15 min. op tafel.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi op zondag vaak 2 bakplaten vol groente om te grillen, in Tupperware wel een dag of 3 houdbaar.

Daar maak ik dan de volgende gerechten mee:
Couscous met gegrilde groenten en haloumi
Staafmixer door de gegrilde groenten, passata erbij: de beste tomatensaus! Lekker met gegrilde kipfilet, gebakken aardappeltjes en salade.
Passata erbij met of zonder staafmixer: Pastasaus
Afbakbroodje opensnijden, gegrilde groente er op, geitenkaasje of mozarella in plakjes en even opengesneden afbakken in de oven.
Alle reacties Link kopieren
damas schreef:
09-06-2018 09:41
Ik gooi op zondag vaak 2 bakplaten vol groente om te grillen, in Tupperware wel een dag of 3 houdbaar.

Daar maak ik dan de volgende gerechten mee:
Couscous met gegrilde groenten en haloumi
Staafmixer door de gegrilde groenten, passata erbij: de beste tomatensaus! Lekker met gegrilde kipfilet, gebakken aardappeltjes en salade.
Passata erbij met of zonder staafmixer: Pastasaus
Afbakbroodje opensnijden, gegrilde groente er op, geitenkaasje of mozarella in plakjes en even opengesneden afbakken in de oven.

Wat een goed idee !
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven