Werk & Studie alle pijlers

Welk werk lijkt jou heel leuk en welk werk heel saai?

11-06-2018 20:54 245 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging op het topic; wat doen die mensen de hele dag een spin-off.
Welke functie lijkt jou echt super leuk en waarom? En welke baan lijkt je supersaai? Of gewoon echt niet leuk omdat het niet bij je past?

Ik veroordeel niemand, ik denk dat er net als bij relaties (op ieder potje past een deksel) ook voor iedereen een leuke functie is maar bij sommige dingen denk ik: pfff ik zou me zo vervelen!

TO trapt af:

Leuk: het lijkt mij enig om een broodjeszaak/lunchroom te hebben. Ik werk nu in een hbo functie en ik vind mijn werk nog steeds super leuk (na 16 jaar) maar een eigen lunchroom lijkt me echt leuk en minder stressvol.(al is dat vast een utopie)

Saai: ik noemde het al in het andere topic: verkeersregelaar. lijkt me vreselijk saai.

Niet voor mij geschikt: pedagogisch medewerker op een crèche. Daar waar ik vroeger kleuterjuf wilde worden ben ik er nu achter dat ik de meeste kinderen gewoon niet zo leuk vind. Ik ben stapeldol op mijn eigen kinderen maar ik heb niet zoveel geduld en ik heb dan ook diep respect voor de kleuterjuffen en crèche juffen. Ik zou echt gillend gek worden. (En tuurlijk is baby knuffelen heerlijk, maar ik denk dat als er 1 gaat huilen ze allemaal gaan huilen en dat werkt me enorm op mijn zenuwen.

Goed; het is duidelijk denk ik.. wie volgt?
biol wijzigde dit bericht op 11-06-2018 21:06
2.32% gewijzigd
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Wat mij superleuk lijkt: een eigen winkeltje met kleding en woonaccessoires.

Wat me heel saai lijkt: werk achter de lopende band in een fabriek (heb het twee weken gedaan als vakantiebaan en ik trok dat gewoon echt niet, diep respect voor mensen die dat heel lang doen).

Wat niet bij me past: docent, ik ben heel ongeduldig en zou echt niet hetzelfde kunstje tien keer kunnen uitleggen zonder uit mijn vel te springen.
Leuk: Advocaat, beleidsmedewerker jeugd of ouderenzorg.
Niet: Boekhouder, engineur, medewerker ggz.
Meer werkplek:
Ik vraag me af of het iets met je doet als je in zo'n heel groot kantoorgebouw werkt.
Zou je je dan klein en onbeduidend voelen, of juist net als wonen in een stad, dat je lekker anoniem kan zijn? Of zijn het dorpjes op zich?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik absoluut niet moet doen (vooral niet met mijn dyslexie) is iets met financiën. Lijkt me ook dódelijk saai. Ook hulpverlener of het leger lijkt me helemaal niks! Heb oeverloos bewondering voor politie, brandweer of mensen in de zorg, maar daar moet je mij maar niet tussen zetten...

Erg leuk: een winkel runnen, we hebben een winkel gehad in het verleden en de laatste 10 jaar heb ik een museumwinkel gerund. Beide mijn favoriete tijden. Ik kom ook uit een winkeliersfamilie, dus het zit vast in mijn bloed.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Ik denk heel vaak: ik wil een kantoorbaan ( ik ben geen kleuterjuf, maar pubers kunnen zich ook als kleuters gedragen soms), maar tegelijkertijd denk ik : oh nee, supersaai.

Wat me eigenlijk echt heel leuk lijkt weet ik gewoon niet zo goed, bij alles heb ik het idee dat het uiteindelijk heel saai is.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk:
Alles in de horeca (includief broodjeszaken), onderwijs, zorg, veeteelt, slacht, accountancy, makelaardij, transport, reisbranche, productiewerk, theater, etc
Ik heb wel en romantisch beeld bij rechercheur of schrijfster
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
11-06-2018 21:04
Meer werkplek:
Ik vraag me af of het iets met je doet als je in zo'n heel groot kantoorgebouw werkt.
Zou je je dan klein en onbeduidend voelen, of juist net als wonen in een stad, dat je lekker anoniem kan zijn? Of zijn het dorpjes op zich?
Mijn man werkt in zo’n mega pand. Hij heeft geen idee wie er op bijvoorbeeld de eerste verdieping zit. Kent ook maar 20% van zijn collega’s. De rest alleen van naam en dan ook nog niet iedereen.
Ik weet van mezelf dat ik het beste gedij in een mkb bedrijf. Lekker behapbaar.. (ook wel handig in mijn functie dat ik iedereen ken)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Superleuk: dierenverzorger in een dierentuin, ben echt een dierenliefhebber en vind het altijd mooi om te zien hoe je een band kan opbouwen met zo’n dier dat je dagelijks verzorgt. Of iets met honden, trainer of gedragstherapeut, genoeg honden/baasjes die dat wel kunnen gebruiken

Niet leuk: alles waar kinderen mee gemoeid zijn. Ben echt anti kind (sorry moeders van viva forum)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-06-2018 21:07
Vreselijk:
Alles in de horeca (includief broodjeszaken), onderwijs, zorg, veeteelt, slacht, accountancy, makelaardij, transport, reisbranche, productiewerk, theater, etc
Ik heb wel en romantisch beeld bij rechercheur of schrijfster
In een romantische bui wil ik ook wel Miss Marple of Poirot zijn. Of Agatha Christie herself. Verder word ik depressief van schrijven.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-06-2018 21:07
Vreselijk:
Alles in de horeca (includief broodjeszaken), onderwijs, zorg, veeteelt, slacht, accountancy, makelaardij, transport, reisbranche, productiewerk, theater, etc
Ik heb wel en romantisch beeld bij rechercheur of schrijfster
Ik heb inmiddels 1 boek uitgegeven en ben aan het 2e bezig. Het is supercool om te doen maar het romantische beeld is zeer vertekend weet ik inmiddels. Het is gewoon echt keihard werken. Het schrijven an sich niet maar het werk daarna is echt niets romantisch aan.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het toch wel wat ik wil:
Ik wil wel een Monty Don zijn. Daar heb ik ook een veel te romantisch beeld bij: lekker in je eigen enorme tuin tuinieren en dat opnemen met een gezellige crew erbij.
biol schreef:
11-06-2018 21:11
Ik heb inmiddels 1 boek uitgegeven en ben aan het 2e bezig. Het is supercool om te doen maar het romantische beeld is zeer vertekend weet ik inmiddels. Het is gewoon echt keihard werken. Het schrijven an sich niet maar het werk daarna is echt niets romantisch aan.
Jaloers.
Dat is nog echt een droom van me.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
11-06-2018 21:06
Ik denk heel vaak: ik wil een kantoorbaan ( ik ben geen kleuterjuf, maar pubers kunnen zich ook als kleuters gedragen soms), maar tegelijkertijd denk ik : oh nee, supersaai.

Dat vind ik altijd zo bijzonder.
Binnen een kantoor(gebouw) zijn er toch ook heel veel verschillende functies?
Maar die vind jij dan allemaal saai, omdat ze in een gebouw zijn wat een kantoor genoemd wordt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Leuk: hondentrainer/kennelhouder, neonatoloog.
Niet leuk: horeca, politiek
Iets bij de gemeente lijkt me saai en verschrikkelijk. Sowieso te veel met mensen en met de onderkant van de samenleving, daar zou ik echt heel ongelukkig van worden.

Iets dat me wel leuk lijkt is esthetisch arts, of met vogels in zo'n vogelshow.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
11-06-2018 21:13
Ik weet het toch wel wat ik wil:
Ik wil wel een Monty Don zijn. Daar heb ik ook een veel te romantisch beeld bij: lekker in je eigen enorme tuin tuinieren en dat opnemen met een gezellige crew erbij.
Ohh Jaa!! Ik zou dan nigella lawson willen zijn!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Leuk: verloskundige (alleen dan het liefst met kantoortijden haha), een heel leuk winkeltje hebben, werken bij de recherche

Saai: fabriekswerk, iets technisch, iets met auto’s
Life is short. Smile while you still have teeth.
Alle reacties Link kopieren
Leuk: Verloskundige, dierenarts,

Saai: Huizenvoegers, vuilnisman, schilder, fabriekswerk, postbode
Niet leuk: alles in de geestelijke en lichamelijke gezondheidszorg in ieder geval

Wel leuk: geen idee
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
11-06-2018 21:14
Dat vind ik altijd zo bijzonder.
Binnen een kantoor(gebouw) zijn er toch ook heel veel verschillende functies?
Maar die vind jij dan allemaal saai, omdat ze in een gebouw zijn wat een kantoor genoemd wordt?
Ja. Ik heb ook totaal geen beeld bij wat er op een kantoor gebeurt (zie dat andere topic). Althans, ik heb wel een soort kantoorfunctie gehad, maar binnen een heel interessant bedrijf, met tastbaar mooie spullen. Die omgeving maakte het werken daar leuk. Bij een gewoon bedrijf op zo’n bedrijventerrein of idd in zo’n kantoorpand zou ik me niet jofel voelen.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 11-06-2018 21:22
1.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Toen ik pas bevallen was, leek me verloskundige ook leuk. Maar dat is ver weggezakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een hele leuke kantoorbaan.

Maar wat mij écht heel leuk lijkt (alle praktische bezwaren niet meegerekend) is gewoon eigen baas zijn. Maar dan wel personeel in dienst hebben want de hele dag in je eentje is ook zo alleen. En in welke branche ik dat dan zou willen? Een eigen winkel in baby en kinderkleding lijkt me heel leuk, een eigen kantoor ook, maar een eigen horeca-achtig iets (met normale werktijden) ook.

Wat me totaal niet leuk lijkt; postbezorger, iets aan de lopende band, proffesioneel schoonmaakster (ik denk dat je echt de meest gore dingen tegenkomt)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel achter de schermen van zo'n programma als love is in the air willen werken. Eerst al die brieven lezen, dan alles plannen en regelen en vervolgens mee op reis!

En te veel om op te noemen wat ik nooit zou willen doen. Ik dacht voordat ik kinderen had weleens aan juf worden. Maar dat was vanaf dag 1 dat ik een kleuterklas binnenstapte met mijn eigen kinderen voorgoed voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic !

Ik studeer op dit moment nog maar het lijk mij heel erg leuk om iets te betekenen voor kinderen/jongeren met autisme en ADHD. Kan er heel blij van worden als je ziet dat een kind ook geniet.
Een kantoor baan de hele dag lijkt me daar en tegen verschrikkelijk. Ook het werken in de techniek is niets voor mij, gelukkig vind mijn vriend dit wel geweldig en zo heb je voor elk beroep wel iemand :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven