Het toilet leuker voor je kind?

13-06-2018 12:07 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons zoontje is nu 3,5. Hij plast al wel op ons toilet zodra hij erop gezet wordt maar doet dit nog niet automatisch uit zichzelf. We vragen het wel als we het idee hebben dat hij moet.

Ik denk dat het zou helpen als we het toilet wat leuker voor hem maken. Niet meteen allerlei afleidingen natuurlijk, maar misschien zoiets als toiletpapier met een leuke afbeelding erop of een wc bril met een leuk printje erop bijvoorbeeld. Iets wat het interessanter voor hem maakt om een bezoekje te maken op het toilet.

Hebben jullie ideeën hoe we dit zouden kunnen doen?
Alle reacties Link kopieren
Een Gert-Jan scheurkalender?
Alle reacties Link kopieren
Tja. Als je echt de wc-bril wilt vervangen zou ik je aanraden om hem mee te nemen naar de bouwmarkt en hem zelf een bril uit te laten zoeken. Ga in dat geval naar de karwei, die hebben meestal de meeste keus in wc-brillen.

Misschien is het goedkoper dat hij zijn mooiste tekeningen op de deur mag plakken?

(Of misschien is hij gewoon nog niet helemaal klaar om zindelijk te zijn?)
Alle reacties Link kopieren
Zo iets misschien? 😁😎

https://www.detoseats.nl/badkamer-toile ... unny-fish/

Of zo iets, een poepende olifant 😂

https://www.detoseats.nl/badkamer-toile ... -elephant/
Alle reacties Link kopieren
Heb je hem al eens gevraagd wat hij zelf leuk zou vinden? Misschien motiveert dat hem wel ;-)
Alle reacties Link kopieren
Misschien wat boekjes neerleggen? Dan kan hij wat plaatjes kijken tijdens de wc gang. Of een grappige strip of een leuke poster.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik denk niet dat een leuke toiletbril bijdraagt om het toilet zo interessant maakt dat je kind zindelijk wordt. Maar als je er toch een wilt kopen: Hornbach.
Alle reacties Link kopieren
De meeste kinderen op deze leeftijd vinden de toilet op zichzelf al superinteressant, neem bijvoorbeeld het doorspoelen! Op de knop drukken en opeens is het papier en plasje weg..

En daarna natuurlijk handen wassen, met zeep zodat je handen goed schoon worden!

Ik denk dat daarvoor geen aparte wc-brillen etc voor nodig zijn, naar toilet gaan is iets was heel de wereld doet. Eventueel kan je een boekje aanbieden als hij binnen 2 tellen weer van het toilet af is.. Succes!
Plassticker in het toilet plakken?

https://www.toiletsticker.com/?gclid=EA ... gIwPPD_BwE
Tiedom schreef:
13-06-2018 12:18
De meeste kinderen op deze leeftijd vinden de toilet op zichzelf al superinteressant, neem bijvoorbeeld het doorspoelen! Op de knop drukken en opeens is het papier en plasje weg..

En daarna natuurlijk handen wassen, met zeep zodat je handen goed schoon worden!

Ik denk dat daarvoor geen aparte wc-brillen etc voor nodig zijn, naar toilet gaan is iets was heel de wereld doet. Eventueel kan je een boekje aanbieden als hij binnen 2 tellen weer van het toilet af is.. Succes!
Dit inderdaad. En heb je al eens geprobeerd om gewoon zijn luier uit te laten. Dochter van bijna 3 is op deze manier binnen 2 dagen zindelijk geworden. Ik wilde het eerst proberen met luierbroekjes etc. Maar een maand geleden heb ik gewoon haar luier uit gelaten overdag en sindsdien heeft ze 1 ongelukje gehad. Ze geeft nu zelf aan wanneer ze moet plassen. Daarvoor plaste ze doodleuk in haar luierbroekje hoor.
Alle reacties Link kopieren
@Judy Dat dacht ik ook, tot ik van een kennis van ons hoorde die dit geprobeerd had met een dolfijnen bril, haar kinderen waren er dol op. Maar vind het zelf een iets wat dure oplossing.

@Rianne Die vis :-D daar word ik zelf vrolijk van haha https://www.detoseats.nl/wp-content/upl ... y-Fish.jpg

@Maartje Leuk idee van zijn tekeningen! Hij is daar sowieso veel mee bezig nu. Het proberen waard!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jungle wc. Maar niet voor mijn kind. Ik vind het zelf leuk. De tegels zijn beplakt met planten en wilde dieren stickers en halverwege de muur, waar de tegels ophouden en de muur begint, alles fel groen geverfd. Ook het plafond. In de hoeken nep lange slingerplanten. Groene handdoek, groene mat, groene bril en groene gekleurde zeeppomp.

Oh en een wc borstel in de vorm van een giraf.

Zo leuk. Ik krijg nu nog reacties terwijl dochter en ik het normaal zijn.

Dochter was zo zindelijk :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ja precies! Het toilet mag wat ons betreft best wel wat leuker en gezelliger :D niet alleen voor de kinderen
Alle reacties Link kopieren
liekjuh schreef:
13-06-2018 12:38
Ja precies! Het toilet mag wat ons betreft best wel wat leuker en gezelliger :D niet alleen voor de kinderen
Je kan met glasverf de tegels beschilderen (oftewel: je kinderen allemaal een paar tegels laten beschilderen, en jij zelf ook natuurlijk).
De deur in schoolbord verf?
Alle reacties Link kopieren
Mai_Tai schreef:
13-06-2018 13:03
De deur in schoolbord verf?
Leuk idee!
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben we woezel en pip wc papier in de wc hangen. Kan je kopen bij de jumbo. Ook hebben we een stuk papier hangen aan de deur waar ik zelf wat vakjes op heb getekent. Na elke plas of poep mag er een sticker geplakt worden.
Alle reacties Link kopieren
FijneCake schreef:
13-06-2018 13:39
Hier hebben we woezel en pip wc papier in de wc hangen. Kan je kopen bij de jumbo. Ook hebben we een stuk papier hangen aan de deur waar ik zelf wat vakjes op heb getekent. Na elke plas of poep mag er een sticker geplakt worden.
ik had op een groot vel papier met een stift een onderbroek getekend. die mocht mijn dochter versieren met stickers. Steeds 1 sticker voor een plasje. Ging echt perfect.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
apestaartje30 schreef:
13-06-2018 12:34
Ik heb een jungle wc. Maar niet voor mijn kind. Ik vind het zelf leuk. De tegels zijn beplakt met planten en wilde dieren stickers en halverwege de muur, waar de tegels ophouden en de muur begint, alles fel groen geverfd. Ook het plafond. In de hoeken nep lange slingerplanten. Groene handdoek, groene mat, groene bril en groene gekleurde zeeppomp.

Oh en een wc borstel in de vorm van een giraf.

Zo leuk. Ik krijg nu nog reacties terwijl dochter en ik het normaal zijn.

Dochter was zo zindelijk :proud:
Haha, maar wat vond je man ervan? 😂
Alle reacties Link kopieren
Rianne1890 schreef:
13-06-2018 16:17
Haha, maar wat vond je man ervan? 😂
Ben alleenstaand moeder. Bewust. Zodat mijn wc tenminste naar mijn smaak kan worden ingericht. :yes:

En mijn 2 ex-en vonden het geweldig leuk.
Een hele grote rol tekenpapier ophangen
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
apestaartje30 schreef:
13-06-2018 16:21
Ben alleenstaand moeder. Bewust. Zodat mijn wc tenminste naar mijn smaak kan worden ingericht. :yes:

En mijn 2 ex-en vonden het geweldig leuk.
🙌
apestaartje30 schreef:
13-06-2018 12:34
Ik heb een jungle wc. Maar niet voor mijn kind. Ik vind het zelf leuk. De tegels zijn beplakt met planten en wilde dieren stickers en halverwege de muur, waar de tegels ophouden en de muur begint, alles fel groen geverfd. Ook het plafond. In de hoeken nep lange slingerplanten. Groene handdoek, groene mat, groene bril en groene gekleurde zeeppomp.

Oh en een wc borstel in de vorm van een giraf.

Zo leuk. Ik krijg nu nog reacties terwijl dochter en ik het normaal zijn.

Dochter was zo zindelijk :proud:
Lekker fris :-|
Alle reacties Link kopieren
Bryndise schreef:
13-06-2018 16:32
Lekker fris :-|
?
Alle reacties Link kopieren
@daenerys79 dat is ook een leuk idee om een onderbroek te tekenen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven