Geld & Recht alle pijlers

nalatige bewindvoerder, geen eten, afgesloten en zwanger.

05-06-2018 03:33 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger, heb niets te eten en ben afgesloten van gas water en licht door nalatigheid bewindvoerder, maar niemand helpt.

Waar kan ik hulp krijgen in Nederland? Edit: ik begrijp dat er op dit forum veel nepverhalen worden gepost en mijn verhaal daarom veel twijfels oproept. Dit snap ik, maar ik weet echt niet meer bij wie ik aan moet kloppen. Ik zal jullie verder niet lastigvallen.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-06-2018 12:55
Reden: openingspost deels verwijderd, maatregelen genomen
87.10% gewijzigd
lise1985 schreef:
15-06-2018 13:37
Waarom nu die omslachtigheid?

Het is heel nobel wat je tracht te doen hier, maar waarom worden alle echt nuttige tips systematisch genegeerd? En waarom worden relevante vragen weggewuifd onder het mom van privacy, terwijl het TO's eigen keuze geweest is om haar verhaal hier op het forum te doen?
Wie zegt dat er niets mee gebeurt? En zelf Doreia, je weet wel, die zelf dit werk doet, geeft aan dat er tijd nodig is om zaken te regelen.
En wat jij nuttige tips vindt, hoeft niet praktisch uitvoerbaar te zijn. En er is niemand verantwoording hoeft af te leggen. Dit soort opmerkingen zie ik als ramptoerisme en bemoeienis, niet meer en niet minder.

En dus omdat ik ooit iets medisch heb gedeeld, iets over mijn persoonlijke problemen of wat dan ook, maakt dat ik dan ook maar de rest moet delen? Want hey, ik heb er toch voor gekozen om iets van mijn privé neer te zetten, dus ja, dan moet de rest ook maar openbaar zijn. Sterker nog, je verwacht verantwoording. Je verwacht zelfs dat derden informatie geven.

Jouw verwachtingen zeggen helemaal niets over TO en haar proces, haar aanpak en haar stappen. Jouw verwachtingen zeggen alles over jou en persoonlijk lijk jij me nu typisch een persoon die ik heel snel uit mijn persoonlijke leefomgeving zou gooien.
Oakes schreef:
15-06-2018 00:21
Dat andere is zeer zeker een serieuze vraag.

Het woord waardeerrijk is wel mooi, overigens.

Dank je wel.
LOEP ME MAAR aub.
GenieInABottle schreef:
15-06-2018 13:49
Wie zegt dat er niets mee gebeurt? En zelf Doreia, je weet wel, die zelf dit werk doet, geeft aan dat er tijd nodig is om zaken te regelen.
En wat jij nuttige tips vindt, hoeft niet praktisch uitvoerbaar te zijn. En er is niemand verantwoording hoeft af te leggen. Dit soort opmerkingen zie ik als ramptoerisme en bemoeienis, niet meer en niet minder.

En dus omdat ik ooit iets medisch heb gedeeld, iets over mijn persoonlijke problemen of wat dan ook, maakt dat ik dan ook maar de rest moet delen? Want hey, ik heb er toch voor gekozen om iets van mijn privé neer te zetten, dus ja, dan moet de rest ook maar openbaar zijn. Sterker nog, je verwacht verantwoording. Je verwacht zelfs dat derden informatie geven.

Jouw verwachtingen zeggen helemaal niets over TO en haar proces, haar aanpak en haar stappen. Jouw verwachtingen zeggen alles over jou en persoonlijk lijk jij me nu typisch een persoon die ik heel snel uit mijn persoonlijke leefomgeving zou gooien.
Je reageert veel te overtrokken nu.

Ik denk dat de conclusie dat dit topic veel emoties losmaakt bij mensen, wel gerechtvaardigd is inmiddels.
flatverkopen schreef:
15-06-2018 13:42
Ik voel me verantwoordelijk voor een nuttige besteding van de donaties, daar wil ik transparant over zijn.

Ik heb aangegeven dat tips, vragen enzovoorts doorgeven worden. Op dat punt kan én wil ik niet de verantwoordelijkheid overnemen van TO. Ze staat echt niet stil en doet echt wat met jullie informatie, maar ik ga hier niet uitgebreid uit de doeken doen hoe of wat. Niet mijn plaats, niet mijn verantwoordelijkheid.
Lieve Flatverkopen, het is zo mooi wat jij doet!! :redrose:
Je pakt het heel integer aan hoor.
En jij bent helemaal niet verantwoordelijk voor TO, haar communicatie, haar vorderingen of wat dan ook. Jij bent verantwoordelijk voor jou en meer niet.

De tip om bij 3000 posts het topic te laten sluiten vind ik persoonlijk een strak plan. Mensen die gedoneerd hebben weten de link wel te vinden (omdat jij daar zoveel waarde aan hecht).
Sterker nog, waarom nu niet al vragen om het te sluiten? De goede tips zijn terug te lezen en nu is het toch maar geneuzel en weinig praktisch meer.
Oudblond schreef:
15-06-2018 13:41
Flat: nog iets meer dan 100 berichten en dan zit dit topic op 3000 en kan er bij de mods gevraagd worden om het te sluiten. Lijkt me goed voor TO om eventueel in een vervolgtopic door te gaan indien ze dat zou willen.
Ik zou geen vervolgtopic meer openen, als ik TO en Flatverkopen was, maar haar nu in stilte verder helpen.
lise1985 schreef:
15-06-2018 13:53
Je reageert veel te overtrokken nu.

Ik denk dat de conclusie dat dit topic veel emoties losmaakt bij mensen, wel gerechtvaardigd is inmiddels.
Nee hoor, ik reageer juist heel sociaal-zakelijk. Jij bent degene die vind ergens recht op te hebben terwijl dat zo niet is. en dat jij dat niet zit...
Maar hey, dat sterkt mij dan weer in mijn visie over jou.
GenieInABottle schreef:
15-06-2018 13:55
Nee hoor, ik reageer juist heel sociaal-zakelijk. Jij bent degene die vind ergens recht op te hebben terwijl dat zo niet is. en dat jij dat niet zit...
Maar hey, dat sterkt mij dan weer in mijn visie over jou.
Ik heb het niet eens over ergens recht op hebben. Dat maak je er zelf van. Dus wellicht dat je meer over jezelf praat dan over je visie op mij
yette schreef:
15-06-2018 09:13
In het dagelijks leven kom ik ook wel bevooroordeelde, negatieve mensen tegen, hoor. Maar die zijn prima in staat nieuwe feiten en argumenten aan te nemen waardoor ze een genuanceerder beeld van de situatie krijgen. De mate waarin sommigen hier steeds maar dezelfde, soms zelfs weerlegde, vooroordelen blijven aandragen om hun gelijk te halen, is absurd. Ik heb vermoedens over de achterliggende motivatie, maar weiger te geloven dat dit serieus is. Dit moet haast wel een 'discussie-spel' zijn. Met stug volhardende spelers die geen middel schuwen om hun 'tegenstanders' onderuit te halen. Zo'n gebrek aan sociale vaardigheden en vertrouwen in feiten en andermans argumenten, ben ik irl nog nooit tegengekomen.

Inmiddels betwijfel ik dan ook van heel wat forummers of ze wel echt zijn.

Oei, Je verwijt een handjevol forumsters dat ze negatief zijn omdat ze kritische vragen stellen. Wat vind je van je eigen woorden?
LOEP ME MAAR aub.
lise1985 schreef:
15-06-2018 13:57
Ik heb het niet eens over ergens recht op hebben. Dat maak je er zelf van. Dus wellicht dat je meer over jezelf praat dan over je visie op mij
Wat jij wil hon.
GenieInABottle schreef:
15-06-2018 13:57
Wat jij wil hon.
Laten we het met rust laten. Ik sta achter sommige reacties die jij hier hebt gegeven en jouw bijdragen zijn zeker nuttig. Ik begrijp best dat mijn reactie anders over komt dan ik bedoel en je daardoor wellicht heftiger reageert dan je bedoelt (aanname).
Ik ben zeker geen sneu persoon en sta graag klaar voor andere mensen waar ik kan. Maar jij kent mij niet en kunt dat daarom niet weten :-)
Een slotje lijkt mij idd op z'n plek, dan worden er tenminste niet meer mensen voor de gek gehouden.
yasmijn schreef: ↑15-06-2018 10:11
Als ik dat er weer neerzet, zit ik 24 uur op de bank want het stafje van Pientje heeft me een waarschuwing opgeleverd :lol:

Ik stuur je even PM op FB.

Pientjexxxx vrijdag 15 juni 2018 10:30
Ik heb je niet gestafd, want ik staf nooit iemand!

Overigens ben ik wel gestaft. Was dat door jou?

Netjes dat je vraagt, na de onterechte beschuldiging.
simbalabimba wijzigde dit bericht op 15-06-2018 14:19
12.00% gewijzigd
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
flatverkopen schreef:
15-06-2018 13:42
Ik voel me verantwoordelijk voor een nuttige besteding van de donaties, daar wil ik transparant over zijn.

Ik heb aangegeven dat tips, vragen enzovoorts doorgeven worden. Op dat punt kan én wil ik niet de verantwoordelijkheid overnemen van TO. Ze staat echt niet stil en doet echt wat met jullie informatie, maar ik ga hier niet uitgebreid uit de doeken doen hoe of wat. Niet mijn plaats, niet mijn verantwoordelijkheid.
Goeie instelling.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
yette schreef:
15-06-2018 09:13
In het dagelijks leven kom ik ook wel bevooroordeelde, negatieve mensen tegen, hoor. Maar die zijn prima in staat nieuwe feiten en argumenten aan te nemen waardoor ze een genuanceerder beeld van de situatie krijgen.
Bevooroordeeld en negatief? Ik noem dat realistisch en kritisch. Dat mag, neem ik aan. Sterker nog; dat lijkt me alleen maar goed. Nieuwe feiten en argumenten heb ik hier nog niet gelezen hoor. TO zit in de shit maar de reden waardoor dat komt is op z'n zachtst gezegd nogal dubieus te noemen. Als mensen daar dan (terecht!) hun vraagtekens bij zetten wordt dat meteen als negatief bestempeld. Terwijl het ook heel waardevol kan zijn dat mensen met een kritische blik blijven kijken. Al is het alleen maar om het voorbeeld van de wegenbelasting en autoverzekering. Als die namelijk óók niet betaald worden kan TO nog in veel grotere problemen komen. En dat ze niet zelf inlogt om te zien wat de bewindvoerder allemaal wel en niet betaalt is toch ook raar, ze moet toch inzicht krijgen in haar financiële situatie? Maar als je daar vragen over stelt word je afgeserveerd als 'bevooroordeeld en negatief'. Nou ja, liever dat dan maar dan kortzichtig en naïef, zullen we maar zeggen.
lise1985 schreef:
15-06-2018 14:02
Laten we het met rust laten. Ik sta achter sommige reacties die jij hier hebt gegeven en jouw bijdragen zijn zeker nuttig. Ik begrijp best dat mijn reactie anders over komt dan ik bedoel en je daardoor wellicht heftiger reageert dan je bedoelt (aanname).
Ik ben zeker geen sneu persoon en sta graag klaar voor andere mensen waar ik kan. Maar jij kent mij niet en kunt dat daarom niet weten :-)
Ik heb nergens gepretendeerd dat ik je ken, ik krijg een beeld van jou op basis van jouw opmerkingen hier. Dat jij daar 'sneu persoon' in leest, tja, daar kan ik niets aan doen. Mooi om te lezen dat je een behulpzaam iemand bent!

Dat jij mijn posts leest als heftig reageren (en ja dat is een hele grote aanname) vind ik best grappig. Dat is blijkbaar jouw beeld van mij, prima. Fijn dat je achter sommige posts van mij staat en dat je deze als nuttig ziet. Altijd fijn om te lezen. Dank je voor het compliment. :redrose:
Trotter schreef:
15-06-2018 14:10
Bevooroordeeld en negatief? Ik noem dat realistisch en kritisch. Dat mag, neem ik aan. Sterker nog; dat lijkt me alleen maar goed. Nieuwe feiten en argumenten heb ik hier nog niet gelezen hoor. TO zit in de shit maar de reden waardoor dat komt is op z'n zachtst gezegd nogal dubieus te noemen. Als mensen daar dan (terecht!) hun vraagtekens bij zetten wordt dat meteen als negatief bestempeld. Terwijl het ook heel waardevol kan zijn dat mensen met een kritische blik blijven kijken. Al is het alleen maar om het voorbeeld van de wegenbelasting en autoverzekering. Als die namelijk óók niet betaald worden kan TO nog in veel grotere problemen komen. En dat ze niet zelf inlogt om te zien wat de bewindvoerder allemaal wel en niet betaalt is toch ook raar, ze moet toch inzicht krijgen in haar financiële situatie? Maar als je daar vragen over stelt word je afgeserveerd als 'bevooroordeeld en negatief'. Nou ja, liever dat dan maar dan kortzichtig en naïef, zullen we maar zeggen.
Als er 10keer verteld word dat de to haar auto moet verkopen en na 10keer de uitleg word gegeven dat to de auto niet kan verkopen heeft dat niks met kritisch te maken maar met zeiken!
Elk dingetje word verdacht gemaakt,dat heeft niks met kritisch te maken maar met zuigen en zo kan ik wel doorgaan, als je alle pagina's door leest zie je steeds dezelfde mensen waarbij de plaat maar blijft hangen die totaal geen oog voor de antwoord hebben maar er steeds meer dingen bij verzinnen.
Caveira schreef:
15-06-2018 14:02
Een slotje lijkt mij idd op z'n plek, dan worden er tenminste niet meer mensen voor de gek gehouden.
Er worden geen mensen voor de gek gehouden, stop daar nu eens mee. TO is echt, TO zit in de problemen en er zijn forummers hier die contact met haar hebben. Ja, ook IRL.
Life is short. Eat dessert first.
Caveira schreef:
15-06-2018 10:06
Quote ze maar, ben benieuwd.

Beetje aparte vraag, alles kan koffie kan thee kan limonade kan...
Beetje flauw om te vragen of ik ze kan quoten. Dat wordt een hele lange post.

In ieder geval hebben ruim 20 mensen hulp aangeboden. In de meeste gevallen ging het om boodschappen en klein spul om te koken, toiletartikelen of spul voor de baby. 2 Mensen hebben aangeboden een rekening te betalen en jij was daar één van. 5 Mensen hebben geld aangeboden. Verder hebben een 6-tal mensen TO een pb gestuurd of gevraagd of TO hen een pb wilde sturen. Of ze geld hebben aangeboden weet ik niet. En wellicht zijn er nog mensen die hulp hebben aangeboden zonder dat te vermelden in het topic.

Ik denk niet dat TO Flatverkopen om geld gaat vragen. Dat heeft ook geen zin, want het bedrag in de pot is niet toereikend. Als er ergens geld te halen valt is het via de stille pb-ers en ik moet nog maar zien of TO zo ver gaat. Het is best een groot risico om dat zo te spelen.

Ik wil je overigens best een pb sturen met alle quootjes.

Nu ik de laatste reactie van Flatverkopen lees, denk ik dat je er met jouw aanname helemaal naast zat. Blijkbaar is Flat minder bang voor de negativiteit hier dan jij aanneemt.
Ik heb mezelf gestaft en de vraag gesteld of de mods het topic willen sluiten. Blijkbaar vinden ze dat niet nodig. Jammer mods.
Vlinder1963 schreef:
15-06-2018 14:14
Als er 10keer verteld word dat de to haar auto moet verkopen en na 10keer de uitleg word gegeven dat to de auto niet kan verkopen

Dat is het nou juist; die uitleg wordt niet gegeven. Ja, iedereen speculeert van alles (het OV is zo slecht, ze werkt misschien wel in de thuiszorg, misschien werkt ze wel nachtdiensten), maar de echte reden is niet bekend. Zo schreef TO bijvoorbeeld eerst dat ze geen lange afstanden kan fietsen, en later heeft flat het erover dat ze misschien een fiets voor TO kan aanschaffen. Dat klopt niet. Maar kritisch daarover zijn mag blijkbaar niet.
En tot overmaat van ramp was er vanochtend iemand die beweerde dat het tot TO is doorgedrongen dat ze haar auto moet verkopen. Dat is ook weer uit iemands duim gezogen blijkbaar.
Trotter schreef:
15-06-2018 14:24
Dat is het nou juist; die uitleg wordt niet gegeven. Ja, iedereen speculeert van alles (het OV is zo slecht, ze werkt misschien wel in de thuiszorg, misschien werkt ze wel nachtdiensten), maar de echte reden is niet bekend. Zo schreef TO bijvoorbeeld eerst dat ze geen lange afstanden kan fietsen, en later heeft flat het erover dat ze misschien een fiets voor TO kan aanschaffen. Dat klopt niet. Maar kritisch daarover zijn mag blijkbaar niet.
En tot overmaat van ramp was er vanochtend iemand die beweerde dat het tot TO is doorgedrongen dat ze haar auto moet verkopen. Dat is ook weer uit iemands duim gezogen blijkbaar.
Dat was overduidelijk sarcastisch.
Life is short. Eat dessert first.
GenieInABottle schreef:
15-06-2018 14:17
Ik heb mezelf gestaft en de vraag gesteld of de mods het topic willen sluiten. Blijkbaar vinden ze dat niet nodig. Jammer mods.

En dat lijkt me nou juist volkomen logisch. Er worden nooit topics gesloten voor ze 3.000 berichten bevatten.
safrat schreef:
15-06-2018 14:17
Beetje flauw om te vragen of ik ze kan quoten. Dat wordt een hele lange post.

In ieder geval hebben ruim 20 mensen hulp aangeboden. In de meeste gevallen ging het om boodschappen en klein spul om te koken, toiletartikelen of spul voor de baby. 2 Mensen hebben aangeboden een rekening te betalen en jij was daar één van. 5 Mensen hebben geld aangeboden. Verder hebben een 6-tal mensen TO een pb gestuurd of gevraagd of TO hen een pb wilde sturen. Of ze geld hebben aangeboden weet ik niet. En wellicht zijn er nog mensen die hulp hebben aangeboden zonder dat te vermelden in het topic.

Ik denk niet dat TO Flatverkopen om geld gaat vragen. Dat heeft ook geen zin, want het bedrag in de pot is niet toereikend. Als er ergens geld te halen valt is het via de stille pb-ers en ik moet nog maar zien of TO zo ver gaat. Het is best een groot risico om dat zo te spelen.

Ik wil je overigens best een pb sturen met alle quootjes.

Nu ik de laatste reactie van Flatverkopen lees, denk ik dat je er met jouw aanname helemaal naast zat. Blijkbaar is Flat minder bang voor de negativiteit hier dan jij aanneemt.
Als jij de mensen die geld aan hebben. Geboden hier wilt quoten graag. (Begrijp niet zo goed waarom in pb).

Flat heeft dus cash geld gegeven voor het zwembad, en dat geld komt uit flat's zak omdat ze verantwoord met de donaties om wilt gaan.
To heeft dus wel degelijk cash geld ontvangen.

Wellicht hebben mensen via radar of hotforum ook aangeboden om to geld te geven weten we niet.
Trotter schreef:
15-06-2018 14:24
Dat is het juist, kritisch is niet erg maar als je al 10 keer verteld dat er regels zijn voor mensen onder bewind kan je wel blijven volhouden dat die auto verkocht moet worden maar dan kan je wel nagaan dat een 11 keer het ook niet gaat worden want to KAN de auto niet verkopen.en als ze het al doet moet ze het geld afstaan aan de bewindvoerder dus schiet ze er nog niks mee op.
Als je daar een 11e keer mee komt dan ben je niet meer kritisch, mensen verdacht maken is alles behalve kritisch dat is zuigen helemaal als er al een paar keer verteld is dat ze to in levende lijve hebben ontmoet.
sjansje schreef:
15-06-2018 09:18
Tuurlijk kan To dat geld cash in handen krijgen. En dan?
Via een tussenpersoon zou ze het op de rekening van de energieleverancier kunnen storten ja.
Maar als je onder bewind staat, mag dat niet.
Verder kan ze ook niet zelf de autoverzekering opzeggen, dat moet de bewindvoerder doen. Doet hij/zij dat niet, dan betaald ze dus voor niks.

Een oude, kleine auto hoeft niet zo bijster veel te kosten. Openbaar vervoer kost ook geld, en rijd lang niet altijd op bepaalde tijdstippen en routes.

Waar ik woon rijd er bijvoorbeeld na 21.00 uur nauwelijks iets.
En als ik bijvoorbeeld naar een dorp hier 5 kilometer vandaan wil met de bus, ben ik 2 uur enkele reis onderweg.

Een dagkaart hier op een bepaald traject kost 8,50. Best een hoop geld als je met 55 euro per week moet uitkomen. Als de verzekering en wegenbelasting door de bewindvoerder worden betaald, ben je met de auto goedkoper uit. Want dat gaat dus niet van het leefgeld af.

Ik zou de auto ook niet weg doen als ik afgelegen woon en een kindje verwacht. Er zijn kleine auto's die niet duur zijn in verzekering/belasting/benzineverbruik. Ze kan de auto als het kan inruilen voor een kleinere en zuinige en alleen gebruiken als het echt nodig is, dan spaart ze benzine uit. Als ze nu alles opzegt aan verzekering en belasting, en als het straks weer goed gaat zodat ze weer kan autorijden kan de aanschaf en aanmelding wel duurder uitvallen dan wanneer ze aan een stuk verzekerd blijft.

Het openbaar vervoer is ook prijzig. Dat rijbewijs behalen heeft ook een flinke duit gekost. Als ze de auto nodig heeft voor werk en gezin zou ik hem zeker houden maar zo min mogelijk gebruiken. Een verlengsnoer naar de buren zou ik ook niet willen. De buren hoeven niet mijn stroom te betalen als ik auto rij en boven minimum verdien. Koude nachten? In mei en juni, juli? Op de slaapkamer is geen verwarming nodig.

Verder ga ik me niet meer afvragen of het verhaal echt is of niet, (want zelf heb ik 3 jaren geleden gedoneerd aan een geloofwaardiger verhaal ,dat in die link) ik ga me ook niet meer afvragen of ze schulden heeft of niet, of familie en buren het weten of niet, of ze geld en boodschappen wil hebben of juist niet (nee ze wil geen geld maar het aansluiten kost wel...) of ze onder bewind staat of niet,

of ze geholpen is met een mobiel zonnepaneel dat bij kamperen gebruikt word om bv de telefoon of laptop op te laden) of ze boven het minimum verdiend of niet, of ze ADHD/ADD heeft of niet.

Maar een ding is zeker, iemand met ADD kan veel moeite hebben met hoofdrekenen, maar kan gewoon heel goed rekenen, alleen niet uit het hoofd. En anders bestaan er calculators op zon-energie) Iemand met ADD kan ook heel veel pluspunten hebben. Je zou als ADD-jer of ADHD-er bijna een complex krijgen als je hier leest.

Ik hoop dat het goed komt.

LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven