Wie zijn er nog meer vanaf nu (maart 09) bezig?

06-03-2009 12:37 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

M'n vriend en ik hebben besloten om er voor te gaan!

Heel leuk en spannend allemaal! Paar weken geleden is mijn spiraaltje verwijderd. Ik zou het weekend van 20 maart mijn menstruatie moeten krijgen.

Wie zijn er nog meer pas begonnen?

Lijk me leuk om te kletsen met elkaar!

Zal eerst nog wat over mijzelf vertellen.

Ik ben Lola 25 jaar en woon samen in Den Haag.

Ik werk als ziekenverzorgende in de psychiatrie, en doe een thuisstudie verpleegkunde.

Groetjessss!
Mijn darmziekte is pas ontdekt paar jaar na mijn zwangerschap. Dus dit is de 1e keer dat ik het ga meemaken. Over het algemeen zeggen ze dat het in de zwangerschap juist beter gaat dus dat hopen we dan maar.
@ Sisa, als ik het goed heb, is de eerste dag dat je ongesteld bent, dag 1, dus die 5 dagen hoef je er niet af te trekken. Je kunt gewoon tellen vanaf de eerste dag dat je ongesteld bent (dag 1 dus) en dan tellen tot 30/31. Dan heb je dus een cyclus van rond de 30 dagen!

Mijn vriend staat heel positief tegen over het krijgen van een kindje! Hij wil het net zo graag als ik. Hij is bijna 30 en bij hem begint het toch ook wel te kriebelen!

Ik vind het zo spannend, en wil het liefst ook alles doen om snel zwanger te raken! Vandaag ga ik dus even kijken bij kruidvat/etos/de tuinen om te zien of ze wat hebben.

Foliumzuur slik ik al vanaf het moment dat ik met de pil stopte! Als ik wat handige dingetjes tegen kom zoals pilletjes enzo dan laat ik dat jullie zeker weten!

Nog een vraagje, ik hoorde dat wanneer je een lange cyclus hebt, 40 dagen of langer, dat je dan minder kans hebt dat je eitje bevrucht wordt! Weet iemand hier iets vanaf?
@ Cassidy; ik hoop maar dat het beter zal gaan tijdens je zwangerschap! Misschien hebben ze ook wel een medicijn dat je kunt gebruiken icm zwangerschap?
Hallo allemaal,

Ik wil hier ook graag mee komen schrijven. Ik ben 31 en leerkracht op een basisischool. Man en ik hebben vorige maand besloten nu echt voor de tweede te gaan. We hebben een dochtertje van 13 maanden. Bij die zwangerschap was het de derde maand raak, hopelijk gaat het nu weer zo znel, want geduld is niet mijn sterkste kant.

We hebben nog geen ovulatietesten, dat kan altijd nog. Vorige keer heb ik die wel gebruikt bij de tweede en derde maand waarin we bezig waren, maar toen vond ik er meteen zo'n druk op liggen. Bovendien gaf dat ding steeds maar geen ovulatie aan en toch was ik bij de derde keer zwanger. We gaan het eerst maar eens 4 a 6 maanden zo proberen.

Ik ben al een paar weken bezig met foliumzuur.

Mijn cyclus is nog niet helemaal regelmatig, dus het wordt een beetje gokken.

NOD? geen idee dus, maar vandaag is dag 14 van deze cyclus. Wij gaan ons niet vervelen vanavond...

Groetjes!
x
x
@ Draatje & Jolief: HOI!! Join the club, gezellig allemaal tegelijk proberen

Ik ben meteen na het stoppen met de pil begonnen met foliumzuur, maar heb vrij snel daarna Etos Zwanger worden gehaald, omdat ik de laatste tijd vaak duizelig ben. Ik had in het ziekenhuis (daar werk ik) al de meest gangbare controles gedaan en die waren normaal, dus ik denk dat ik gewoon ff vitamientjes en ijzer moet.

Britman heeft wat overtuiging nodig gehad, maar toen ik vroeg of hij er al spijt van had zei hij dat dat niet zo was (pas als ik met een mooie positieve clearblue voor zn neus sta, hahaha). Ik zou het ook echt allemaal niet willen als ik niet zeker wist dat hij het ook graag wil.

We hebben meteen een nieuwe catchphrase in huis: "komt omdat je met de pil gestopt bent". Als ik iets niet leuk of vies vind, als ik pijn heb of druk doe, de oorzaak ligt vanaf nu bij mn pilstop
Hey,

Ik ben 25 en op zich is dat een gunstige leeftijd. We zijn nu vanaf oktobet 2007 bezig. Ik heb alleen een grote maar en dat is dat ik endometriose heb en door deze ziekte heb ik minder kans om zwanger te worden en de arts heeft me de tijd gegven tot mijn 30 daarna zal het waarschijnlijk niet meer kunnen. Dus meiden ik ken het woord ongeduldig omdat ik met elk jaar dat ik ouder word moelijker word om zwanger te worden. Dus zodoende. Nogmaals hoop ik dat jullie dit gespaard blijft.
Hey dames van Maart,

Ik zag jullie over een tabelletje schrijven... zie de FAQ. Daar staan de codes in die je zo kan knippen en plakken :-) Mij is het ook gelukt!

Allemaal heel veel succes namens mij en hopelijk is het snel raak! Wij (groepje februari) hebben de eerste zwangere momenteel in ons midden!

Gr. en suc6

Poffertjes
quote:sisa schreef op 06 maart 2009 @ 14:43:

Ja, ik schrijf mee! Mijn vriend en ik hebben gisteren besloten ook voor een baby te gaan. Ik ben 25 en hij 27 en we zijn 7 jaar samen. Alles is op orde: huisje, boompje, beestje en hopelijk binnenkort een kindje!

Ik heb er vannacht niet van kunnen slapen, zoveel adrenaline in mijn lijf door deze beslissing. In gedachten ben ik mijn huisje al kinderklaar aan het maken inclusief box en babykamer e.d. Maar ik realiseer me ook dat het nog heel lang kan duren voordat het raak is.

Gebruiken jullie middeltjes en/of ovulatietesten om de kans te verhogen? Ik ben me daar nu een beetje op aan het orriënteren...

Gr. SisaIs dat die zelfde vriend waar je in een ander topic over vertelde dat je gevoelens voor hem weg waren en je niet meer intiem met hem wilde zijn?
@draatje: Welkom!! gezellig dat je mee wilt schrijven! hoop voor je dat het weer zo snel lukt! had je een regelmatige cyclus toen je zwanger werd van je eerste kindje?

@ jolief: welkom!! spannend he? wat je schrijft herken ik wel..stel dat het twee jaar duurt, dat zou wel heel erg lang zijn ondanks dat we nog jong zijn! als je eenmaal wilt kun je niet meer stoppen er aan te denken dat het zover is! (bij mij in ieder geval zo!)

@ poffertjes: bedankt! ik ga eens kijken daar, dan kunnen we een beetje overzicht maken!

Vandaag even naar de stad geweest, nog gekeken voor teunisbloemolie om cyclus regelmatiger te maken en i hoorde dat het goed is om zwanger worden te bevorderen. Toch nog maar even niet gekocht, wil eerst kijken of mijn cyclus deze keer normaal komt, dus eerder dan 40 dagen!

maak me daar wel een beetje zorgen over..stel nou dat het altijd zo lang is, kan ik dan wel een kindje krijgen?!

fijne avond iedereen!
Hoi allemaal,

Mag ik ook mee schrijven? Ik ben 30 en half feb gestopt met de condooms. Mijn NOD is 12 maart....(denk ik, heb volgens mij een cyclus van 35/36 dagen.

Ben me helemaal suf aan het lezen over wat je na je eisprong eigenlijk allemaal kan voelen...maar nee ik voel niks behalve pijnlijke tepels...maar dat heb ik ook als ik ongesteld moet worden. pfffffffff ik haat wachten!!!! HEb gisteren een test gedaan maar natuurlijk negatief! Dus meiden niet te vroeg testen dat is echt zonde van de centen.

Ik probeer elke dag iets te schrijven, maar ik ken mezelf en ben niet zo actief in schreijven. Lezen daar en tegen doe ik graag.

Groetjes Max2007
x
Goeie morgen ladies!!

Ik ben de draad een btje kwijt.. wie is wie en hoe zit het allemaal?? Aangezien ik vakantie heb, zal ik ff naar dat schemaatje kijken. Alleen is het handig als het bovenaan het topic staat, dus dan moet Lolaatje m ff in dr berichtje zetten.

@Tjilla: Bedankt voor deze nuttige bijdrage. Ik weet niet wat je ermee wil, maar vertel het me ook maar vooral niet!

@Sisa: Ignore Tjilla! Ik weet natuurlijk niet wat ervan waar is, maar daar gaat het mij ook niet om. Ik ga ervan uit dat iedereen hier meent wat ze schrijft, op die manier blijft het gezellig. Zwanger proberen te worden moet toch in eerste instantie leuk en spannend zijn...

Speaking of leuk en spannend.... Mijn weekend was v much fun! We verveelden ons stierlijk, tot Britman voorstelde te gaan oefenenen op baby's maken

Helaas blijft het voorlopig bij oefenen, want Britman gaat precies op mijn vruchtbaarste dagen weg voor zn werk Die dagen heb ik natuurlijk gegokt, want ik ben nog niet uit mezelf ongesteld geweest....

Het is eigenlijk gek dat ik maanden lang zonder al teveel problemen heb gewacht tot Britman mn pil weggooide, maar nu het eindelijk zover is, vind ik elke dag te lang om te wachten!

Hele fijne dag allemaal en ik ga ff aan ons schema werken!

O en @Max: Welcome!!!

PS: Waar zijn jullie afbeeldingen?? Dan herken ik jullie beter
Hoi,

Ik en Ils, uit jaar '79... ben dus 29 jaar oud.

Woensdag as gaat mijn spiraal eruit. 17 feb heb ik dan mijn NOD (hoewel ik niet zwanger kan zijn dan).

1e kind, verder geen bijzonderheden.

en ik wil dus graag in de lijst toegevoegd worden.. zullen we een neit al te groot clubje doen? max 10 ofzo?
@Brittania, goed wat je gezegd heb over Tjilla!

Jammer dat brittman weggaat! Veel oefenen ervoor en erna zou ik zeggen!

Fijn dat je gaat proberen een schema te maken. Mij lukte het niet maar ik heb dan ook niet veel geduld daarvoor!

@Ils79, Welkom. Goed idee om het bij een klein clubje te houden. Ik raak nu al de draad kwijt!

@ de andere nieuwe ook allemaal welkom!

Voor in het schema.

Ik 24, 1e kindje en NOD op ongeveer 4 april. 3e ronde.

Fijne dag allemaal!
NaamSindsNODZwanger?BijzonderhedenLola, 25jr 20 maa 1eJacky, 24jr1 jan4 apr 1eSisa, 25jr1 maa1 apr 1eIls, 29jr11 maa17 maa 1eCassidy1 maa18 maa 2e (zoon, 5jr)Brit, 29jr1 maa1 apr 1eLouise, 24jr 15 maa 1eDraatje, 31jr 2e (dochter 13 mnd)Jolief, 24jr1 maa9 maa 1eMax, 30 jr14 feb12 maa 1e

Joehoeee!!! Gelukt!! Kwam mn webcursus toch nog van pas

Alleen heb nu geen idee hoe we dit bovenaan krijgen. En bovendien moet Lola weten hoe je hem aanpast. Als ik een nieuw onderwerp start kan het natuurlijk wel, maar kan het ook anders??

We zijn nu trouwens met zn 10en....
Hoi Sisa,

Ik kan ook aan niks anders denken hoor en ik kan ook niet wachten om het mijn ouders te vertellen aangezien die echt denken dat we het bij 1 kindje houden. Dit hebben wij ook altijd gezegd, vandaar.

Maar ik ben ook bang om zwanger te worden omdat ik zo verschrikkelijk ziek ben geweest bij 1e dus het is dubbel maar ja.

groetjes

cas
x
Brittania, wat goed die tabel. Om hem bovenaan te krijgen als openingspost zodat die op elke pagina zichtbaar is moet je volgens mij aan de angels vragen.

Cas, balen dat je bij de eerste zo ziek bent geweest. Dat hoeft bij een tweede natuurlijk niet zo te zijn. Moeilijk, maar probeer het een beetje los te laten. Het zou leuk als je je ouders binnenkort al kunt verrassen!

Sinds gisteren zijn wij echt bezig voor de tweede en kan ook aan niets anders denken...

Jolief, lees net jouw berichtje: spannend hoor. Het zou zo maar kunnen natuurlijk!
Goedemorgen Lady's

Leuk weekend gehad allemaal? Ik vind t echt leuk dat t al zo druk is, gezellig!!

Brittania;

Mooi lijstje! Bedankt voor het maken! Als het goed is, heb jij een code daarvan, die kan ik dan van jou kopieeren, en bovenaan zetten. Ik weet het alleen niet zeker, ben ook niet zo handig met computers.

Ik ga straks foliumzuur halen, alleen twijfel ik wel een beetje of ik niet de multivitaminen voor zwangeren zal nemen. Ik heb gelezen dat hier ook genoeg foliumzuur in zit.

Wat is jullie voorkeur?

Ik ben ook al veel aan het opzoeken naar de beginnende zwangerschapverschijnelen, Sommige kun je al herkennen voordat je opnieuw zal moeten menstrueren. Ben op dit moment erg moe, en af en toe last van m'n buik. Dan denk ik gelijk: zal het raak zijn hihihi. Herkennen jullie dat ook?

Ik heb trouwens een lijstje gevonden met alle verschijnselen.

1. Zachte borsten/tepels: Als je zwanger bent zal je merken dat je borsten en tepels drie weken na de bevruchting zachter worden ( je bent dan een week overtijd). Ze kunnen ook gezwollen aanvoelen, net zoals ze voelen voorafgaand aan je ongesteldheid.

2. Enig bloedverlies en kramp: Als je zwanger bent, kan het voorkomen dat je wat licht roze bloed afscheidt op het moment dat de embryo zich nestelt in de wand van de baarmoeder. Dit gebeurt 8-10 dagen na de ovulatie, dus iets eerder dan je menstruatie. Je kan dit bloedverlies onderscheiden van een normale menstruatie doordat het iets eerder plaatsvindt, heel gering en rozig is (niet rood en hevig als een gewone ongesteldheid) en niet het patroon volgt (licht bloedverlies, hevig en weer licht). Kramp kan ook heel normaal zijn vroeg in de zwangerschap. Totdat de baarmoeder zijn positie in het midden aanneemt en beter ondersteund wordt door het bekken in het tweede trimester, is het normaal om menstruatie-achtige krampen te voelen. Samentrekkingen van de baarmoeder komen regelmatig voor, en verergeren bij inspanning, orgasmen en veranderingen van houding.

3. Donker wordende tepels: Heel vroeg in de zwangerschap, rond de tijd dat je verwacht ongesteld te worden, kan je opmerken dat je tepels, (of liever het gebied daaromheen) donkerder wordt en dat de diameter groter wordt. Er wordt gedacht dat het donkerder worden van het gebied rond de tepel, de baby helpt om de tepel gemakkelijker te vinden bij borstvoeden. Je zal op opmerken dat de aderen in je borsten meer zichtbaar worden en dat de kleine bobbeltjes die voorkomen rond te tepels groter worden en dat er meer komen, gemiddeld 4-28 per tepel.

4. Extreme vermoeidheid: Als je zwanger bent, is het heel normaal symptoom dat je de eerste 8-10 weken last hebt van uitputting. Als je zwanger bent, gaat je lichaam door belangrijke metabolische veranderingen. Je hele lichaam moet zich aanpassen aan het nieuwe proces: het laten groeien van een baby. Bij de meeste vrouwen verdwijnt de vermoeidheid rond de 12e week van de zwangerschap.

5. Misselijkheid en overgeven: Als je zwanger bent kan je als heel snel - vanaf een week na de conceptie - last hebben van misselijkheid. Niet alleen 's morgens maar dag en nacht.

6. Vaak plassen: Als je 1-2 weken overtijd bent kan het zijn dat je vaker moet plassen. Dit komt omdat de de groter wordende baarmoeder druk uitoefent op de blaas en door veranderingen van hormonen.

7. Verstopping: Je kan vroeg in de zwangerschap last hebben van je darmen. De extra hormonen die vrijkomen laten de ingewanden ontspannen en werken daardoor minder efficiënt.

8. Stijging van lichaamstemperatuur: Als je lichaamstemperatuur verhoogd blijft (een halve graad, gemeten 's ochtends voor alle activiteit) blijft tot na de tijd dat je ongesteld moet worden, en niet terugloopt naar het niveau voor een eisprong, kan dit wijzen op zwangerschap. Nadat een eicel bevrucht wordt, doet het er een week over om in de baarmoeder te komen en zich daar te nestelen. Pas op dat moment weet je eigen lichaam dat het zwanger is. Als hCG (zwangerschapshormoon) vrijkomt kan nog een temperatuurstijging te zien zijn, een week tot 12 dagen na de eerste temperatuurstijging bij de eisprong.

9. Uitblijven van de menstruatie: Dit is vaak het eerste opgemerkte teken van zwangerschap, zeker als je normaal gesproken zeer regelmatige perioden hebt. Gecombineerd met andere signalen kan je er zeker van zijn dat je zwanger bent, voordat het teststaafje van de test blauw wordt.

10. Een positieve zwangerschapstest: Als je menstruatie 1 dag te laat is, en je klaar bent voor de waarheid, kan je een thuis een (urine) zwangerschapstest doen. Een zwangerschapstest geeft een nauwkeurige uitslag vanaf 10-14 dagen na de bevruchting. Als je echt niet langer kan wachten kan je zelfs 8-10 dagen na de conceptie al een test doen. Houd er rekening mee dat zwangerschapstesten niet 100% betrouwbaar zijn, zelfs bloedtesten niet. Als de uitslag negatief is, maar je je toch zwanger voelt, doe de test dan na een week opnieuw.

Ben benieuwd of jullie sommige verschijnselen al (denken) te merken/voelen.

@Jolief: Spannend!! Ik ga voor je duimen!

Groetjes!
@Lola: Ja misschien kun je m wel kopieren, maar dan moet jij wel weten hoe je m aanpast... Als je verstand hebt van tags kan het.

Ik heb de Etos multivit capsules, omdat ik niet alleen foliumzuur maar ook vitamines wilde.

Haha! Ik zit na dat lijstje meteen een nipple-check te doen! Kan helemaal niet zwanger zijn, maar ze voelen wel raar.... hmmmm..... Zal wel het ontpillen zijn, want dit is mn eerste echte officiele niet-pil dag! (na mn stopweek, die telde voor mij niet echt)

Ow spannend allemaal!! Jolief ik hoop voor je dat je een lucky bitch bent Ben je de eerste die iets in die rottige lege kolom mag zetten!!

@Cas: Het is moeilijk, maar het is idd goed om te proberen er relaxed onder te blijven. Ik werk in een ziekenhuis en ik zie dus elke dag dag het erg belangrijk voor je lichaam is hoe je er psychisch mee bezig bent. Ik duim iig dat het allemaal goed mag gaan!

Ondertussen ben ik vast begonnen met mn nesteldrang: ben driftig aan het proberen al het stof uit mn huis te krijgen!! Lekker vakantiegevoel
Ik probeer het ook van me af te zetten maar is moeilijk!

Mijn tepels/borsten zijn heel gevoelig nu, dat is het enige wat ik tot nu toe merk. Maar ik denk dat dat gewoon komt door de hormonen die nu door mn lijf meer gieren dan normaal met de pil.

Niet deze week maar volgende week moet ik ongi worden.
(berichtje van Brit) Ow spannend allemaal!! Jolief ik hoop voor je dat je een lucky bitch bent Ben je de eerste die iets in die rottige lege kolom mag zetten!!

Hahahaha lucky bitch, die houden we erin

Wie is de eerste lucky bitch onderons? hihi.

Ik heb net van Centrum de Materna vitaminen en mineralen gekocht, wilde ook liever meer vitamines dan alleen foliumzuur.

Ik heb verder ook niet zo'n verstand van lijstjes kopieeren, maar als je me die code wilt geven, dan zal ik het aan vriendlief vragen.

Fijne dag allemaal!
ooo zullen we bijna stoppen met ons ledental?

nog een paar dan.. mamalys verwacht ik nog!

Leuk, leuk!!

alle tips etc zijn welkom... ik hoop echt dat we allemaal heel snel zwanger raken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven