Doorgefokte avocado's?

11-07-2018 21:39 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik eet regelmatig avocado (eetrijp van AH). Laatst had ik een die wel een heel kleine pit had, namelijk 1cm lang. De avocado rook en smaakte naar niks.
Ik geb weleens gelezen dat de draadjes in avocado komt omdat ze eigenlijk te vroeg geplukt worden omdat de vraag enorm hoog is geworden. Gaat dit ook ten koste van smaak? En is die kleine pit een teken van onrijpheid of staat dat er compleet los van?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee want ik vind avocado zo snotterig en smerig met een flauwe smaak en vieze structuur. Snap niet dat mensen er zo dol op zijn.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Ik eet (drink) ze alleen in groene smoothies.

Zo uit de vrucht vind ik ze niet te eten :)
Fokken doe je met honden, niet met avocado's.

Voor de rest zou het best kunnen hoor. De witlof en de spruitjes smaken tegenwoordig ook nergens meer naar.
De avocado's hier vallen in het niet bij die vers van de boom in Oeganda. Gewoon formaat galiameloen.
Ik vind het kwaliteitsverschil heel groot, ook bij dezelfde supermarkt en zelfs in dezelfde week. Soms heb je ze die echt heel lekker zijn, maar ik eet ze ook niet zo uit de schil.
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
11-07-2018 21:42
Geen idee want ik vind avocado zo snotterig en smerig met een flauwe smaak en vieze structuur. Snap niet dat mensen er zo dol op zijn.
Snotterig is niet goed. Cremig, smeuiig moeten ze zijn. En ja ze zijn heel neutraal van smaak. Lekker als guacamole, mousse of gewoon door de sla.
1-Aapje schreef:
11-07-2018 21:51
De avocado's hier vallen in het niet bij die vers van de boom in Oeganda. Gewoon formaat galiameloen.
Je zou zoiets maar op je hoofd krijgen.


TO, ik denk dat het gewoon toeval is, soms heb je fruit en groente wat er anders uitziet dan de norm.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
11-07-2018 21:42
Geen idee want ik vind avocado zo snotterig en smerig met een flauwe smaak en vieze structuur. Snap niet dat mensen er zo dol op zijn.
idem
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
11-07-2018 21:57
Snotterig is niet goed. Cremig, smeuiig moeten ze zijn. En ja ze zijn heel neutraal van smaak. Lekker als guacamole, mousse of gewoon door de sla.

Precies, of gewoon met een beetje olijfolie en wat grofgemalen zout en dan uit de schil lepelen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het net stukken boter met grassmaak.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
De kweker van avocado's krijgt betaald per avocado. De prijs wordt bepaald door het gewicht en hoe mooi de vrucht er uit ziet. Dus je plant bomen die een goede hoeveelheid vruchten van een mooie uniforme vorm voor een maximaal rendement. Oh ja, als de vrucht ook nog goed smaakt is dat mooi meegenomen.
In de greep van het geld noemen ze dat. Helaas geld dit voor veel, heel veel producten in de landbouw.
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
11-07-2018 21:42
Geen idee want ik vind avocado zo snotterig en smerig met een flauwe smaak en vieze structuur. Snap niet dat mensen er zo dol op zijn.
Ik ben dol op avocado maar zou inderdaad geen snotterig of flauwe willen.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
11-07-2018 22:39
Precies, of gewoon met een beetje olijfolie en wat grofgemalen zout en dan uit de schil lepelen.

Jakkes. Snap nooit wat mensen daar aan vinden. Door de sla vind ik avocado wel lekker maar 9 van de 10 x zijn ze overrijp of net niet rijp of dradig. Ik koop ze niet meer.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
11-07-2018 22:39
Precies, of gewoon met een beetje olijfolie en wat grofgemalen zout en dan uit de schil lepelen.
Nee! Gewoon direct uit de schil met een beetje peper en paprikapoeder. Geen zout of olie, dat maakt het meteen een heel stuk ongezonder.
Alle reacties Link kopieren
Doorgefokt :-D ik vond avocado ook altijd vies, totdat ik in het juiste seizoen in Afrika was. Man wat waren die dingen lekker! Sindsdien eet ik ze zo uit de schil (je moet wel een goede hebben inderdaad), heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
florita schreef:
11-07-2018 23:42
Doorgefokt :-D ik vond avocado ook altijd vies, totdat ik in het juiste seizoen in Afrika was. Man wat waren die dingen lekker! Sindsdien eet ik ze zo uit de schil (je moet wel een goede hebben inderdaad), heerlijk.
Zongerijpt maakt inderdaad een gigantisch verschil en in Nederland kun je ze simpelweg niet goed Zongerijpt hebben. Net als mango's en dergelijke, in Nederland smaken ze toch minder. Niet vies, maar wel echt minder.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
11-07-2018 23:44
Zongerijpt maakt inderdaad een gigantisch verschil en in Nederland kun je ze simpelweg niet goed Zongerijpt hebben. Net als mango's en dergelijke, in Nederland smaken ze toch minder. Niet vies, maar wel echt minder.
Ja mango in Azië, het smelt echt op je tong. Was inderdaad ook zo'n momentje dat ik dacht "oooh horen ze zo te smaken!"
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze vaak ook echt niet heel
Lekker/ waterig, terwijl ik echt gek ben op avocado.

Als je ‘n goede hebt: vers gemalen citroenpeper erop en dan uitlepelen 😍
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
11-07-2018 23:35
Jakkes. Snap nooit wat mensen daar aan vinden. Door de sla vind ik avocado wel lekker maar 9 van de 10 x zijn ze overrijp of net niet rijp of dradig. Ik koop ze niet meer.
Ik koop ze ook niet meer. Als ze precies goed zijn, vind ik ze erg lekker maar dat is helaas maar één op de zoveel keer. Laatste keer dat ik twee avocado's had gekocht, waren ze eerst nog keihard. Toen ze iets zachter werden sneed ik ze open en waren ze beiden helemaal beschimmeld van binnen. Vond dat zó zonde, twee van die vruchten die de halve wereld over gevlogen worden met alle gevolgen van dien, die ik dan zo weggooi.
Dan eet ik wel wat anders.
Je kunt méér.
Ik vind avocado's erg lekker, maar inderdaad, ik heb de laatste jaren meer negatieve dan positieve ervaringen. Het is te hard of compleet bruin en smerig van binnen.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
11-07-2018 23:39
Nee! Gewoon direct uit de schil met een beetje peper en paprikapoeder. Geen zout of olie, dat maakt het meteen een heel stuk ongezonder.
Dat het wat ongezonder is maakt me niet zoveel uit voor een enkele keer. De combinatie peper en paprikapoeder ga ik eens uitproberen, klinkt ook lekker.

@algemeen: de term eetrijp klopt ook lang niet altijd. Ik heb regelmatig gehad dat het binnenin toch echt nog hard was en dan is het helemaal niet meer lekker.
wij slapen nooit.
Superlekker met cottagecheese op de plek waar de pit gezeten heeft
Alle reacties Link kopieren
Vet is een belangrijke smaakdrager; ik denk dus dat avocado's met een hoog vetpercentage smakelijker zijn voor degenen die de avocadosmaak waarderen dan de magerder variant.

Het zou me niet verbazen dat men nu ook avocado's teelt met een lager aantal calorieën en dat die minder op prijs worden gesteld door degenen die niet op een calorietje meer hoeven te kijken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
11-07-2018 21:57
Snotterig is niet goed. Cremig, smeuiig moeten ze zijn. En ja ze zijn heel neutraal van smaak. Lekker als guacamole, mousse of gewoon door de sla.

Of gewoon met peper, zout een beetje citroensap en grijze garnalen :kwijl:
anoniem_284075 wijzigde dit bericht op 12-07-2018 09:31
0.17% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven