Zwanger worden met clomid

14-06-2018 17:05 1730 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik wilde eventjes een topic openen voor dames die zwanger proberen te worden met clomid. Ik weet dat er al heel wat groepen bestaan en soms zijn die dan zeer groot. Het kan wel gezellig zijn met een beknopter groepje. Dus al diegene die mee willen schrijven welkom!

Ik ben in mijn 2de ronde met clomid 50mg. Ik doe enkel folikelmetingen. Geen iui of geen bloedafname om te zien of er een ovulatie is gebeurd. Ik ben gestart in september 2017.
Ik heb vanochtend eerste ovulatie test gedaan, licht positief, dus we klussen vanavond maar even door aan deze weg, en morgen of overmorgen weer testen om te kijken of de streep duidelijker is. Je hoefte niet te zoeken nu maar hij was niet zo donker als de controle streep.
Helaas groeide er ook nu nog geen ei gezien d bijwerkingen op clomid krijg ik nu letrazol afwachten maar! Nu eerst kuur voor menstruatie dan op vakantie en dan starten met de letrazol
letrazol heeft dat dezelfde werking als clomid?
https://www.farmacotherapeutischkompas. ... l/letrozol

https://www.farmacotherapeutischkompas. ... /clomifeen
@chelle jammer meid hopelijk lukt het met de andere kuur!
Ik heb vandaag heel vreemde witte afscheiding. De eerste ronde clomid had ik dat ook. Klinkt dit voor jullie bekend, of zoudne jullie contact opnmen met je arts?
@articfox1 ik had dit deze maand ook maar na 3dagen was dat over ik had dit ongeveer op CD21-23.. maar je kan altijd eens horen e kan nooit kwaad om eens te bellen.
JA ik zou t afwachten, maar ik ben jou niet.

Ik zit helaas in ZH! Bleek gisteren toch zwanger te zijn na week ongesteld te zijn geweest, heel gek!
Mogelijk weer een buitenbaarmoederlijke (had in juli 2017 ook) en miskraam twee maanden terug ook). Ben er ff klaar mee...... zal hier ook minder reageren.
Yinthe wat heftig sterke gewenst
@yinthe ohnee dat is supererg! Zijn ze al zeker?
Nee. Hcg was gisteren 147. Dus kan alle kanten op. Al is die vaak bij BBz wel stuk hoger.

Clomid werkt dus als een trein bij mij, maar t blijft niet zitten. Zo raar, was wel paar dagen over tijd, maar test niet positief. Dan bloed ik en test ik later wel positief. Klopt iets niet...
Hopelijk komt alles toch nog goed! Ik duim voor je!
Ik woud dat de clomid bij mij wat beter zijn werk deed, maar dan neit op de manier hoe eht bij jou gaat yinthe. Dat lijkt mij erg zwaar en verdrietig.

Ik hoop voor je dat het nu alsnog goed uitpakt, en zo neit dat je in goede handen bent.
Veel sterkte gewenst in ieder geval
Hallo

Zal mij asap proberen in te lezen.
Heel kort, 1e ronde clomid, zaterdag testen en dan verder zien.
Welkom Iloke!
Yinthe wat vervelend zeg! en inderdaad het werkt wel maar daarna... is daar ook iets voor?
Oef helemaal bijgelezen !
welkom Iloke
Even melden dat ik nog een beginneling ben :-)

Ik ben op 26/4 gestopt met de pil die ik zowat een jaar heb genomen (hiervoor 3x 3j implanon) omdat ik cystes deed, zelfs 1 moeten laten leegprikken.
Na 56 dagen geen druppel bloed (ook geen onttrekkingsbloed) clomid 50mg voorgeschreven gekregen, meteen door mijn voorgeschiedenis.

Ik tel dit nu als ronde 1 :-) Ben 2x voor een echo + bloedafname moeten gaan tot ze me belden.
In vruchtbare week om de 2 dagen seks gehad, behalve de laatste moetje omdat mijn vriend ziek was.

Nu al een paar dagen misselijk gevoel (al denk ik dat ik dat altijd heb met zo'n warm weer) en pijnlijke borsten.
Sinds vandaag ook steekjes links, terwijl ik weet dat mijn ei van rechts kwam :facepalm: Ik denk dat ik ongesteld ga worden.

Gisteren de fertiliteitsverpleegster eens gebeld om te vragen wat ik nu moet doen.
Zaterdag testen en bij al gelijk welk nieuws een afspraak maken om eventueel echo of te herstarten deze keer met pregnylspuitjes erbij.

Afwachten dus !
lloke wijzigde dit bericht op 18-07-2018 20:18
0.96% gewijzigd
Dank je Sparky2018 en Arcticfox1
Yinthe24 schreef:
18-07-2018 13:12
JA ik zou t afwachten, maar ik ben jou niet.

Ik zit helaas in ZH! Bleek gisteren toch zwanger te zijn na week ongesteld te zijn geweest, heel gek!
Mogelijk weer een buitenbaarmoederlijke (had in juli 2017 ook) en miskraam twee maanden terug ook). Ben er ff klaar mee...... zal hier ook minder reageren.
Wat ontzettend naar en vervelend Yinthe! Heel veel sterkte, ook voor je partner. :hug:
Bedankt voor t meeleven!

Jullie allemaal succes meiden, ik lees nog wel mee!
Ik heb antwoord gehad van de fertiliteit. Zowel de bloeding en de afscheiding zijn volgens hun geen reden tot zorgen
Gelukkig ArtixFox, fijn.

Ik ben net ongesteld geworden. Keurig 14 dagen na ovulatie (volgens test). Word er een beetje moedeloos van. Doen alles precies volgens het boekje. Heb een meer dan keurig gewicht (BMI 20,5), eet gezond, sport regelmatig, rook niet... We zijn nu al ruim twee jaar bezig met zwanger worden. Ben straks, mocht ik zwanger raken, minimaal 35 en officieel een oude moeder. Voel me er echt even heel erg rot onder.

Dit wordt de vijfde ronde clomid. Inclusief de ronde die overmorgen gaat starten nog drie kansen.
@pergamon. Oh :( jammer.
Ja ik begrijp dat soms ook echt niet als je alles zo goed opvolgt en volgens de boekjes doet..
wat ik wel meermaals heb gehoord is dat de meeste zwanger geraken in de ronde wanneer ze het echt 'opgeven'..
Ik hoop echt dat deze ronde jouw ronde wordt! :) ik
Gun het je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven