Uitgerekend 10 - 20 november 2018

05-03-2018 06:14 513 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kletsen we met een klein groepje dames te kletsen die tussen 10 - 20 november 2018 uitgerekend zijn.

Hopelijk tot snel & op naar november ;)
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Bella15
(32/36)
2e 6 november Jongen! ?
86Lizz
(32/32)
2e 6 november Meisje! Eind juni GUO Schrijft verder op fb
Jippiejajeej
(31/34)
3e 10 november Geheim ? Schrijft verder op fb
H1988
(31/31)
1e 11 november Verrassing eind juni 20w echo
Suusberg
(41/45)
2e 11 november Meisje! ? 2,5 jaar bezig geweest;
4x vroege mk en nu met 3e IUI zwanger, zware zwangerschap tot nu toe
Vlinders90
(28/33)
1e 13 november Verrassing ?
Nijntje*
(32/32)
3e 14 november Meisje! 19 juni 20w echo Schrijft verder op fb
flipje2
(30)
1e 16 november Meisje! 26 juni GUO Zwanger via ICSI, 4 miskramen (18wk, 12wk, 6wk & 9wk)
Daantjuh88
(29)
1e 16 november Verrassing 3 juli 20w echo
Merl0t
(31/46)
1e 17 november Verrassing ? GUO Grote zus uit eerdere relatie van vriend
Drika79
(38)
2e 17 november wacht op 20w echo ?
Nov18
(27/29)
1e 18 november ? ?
lalameme
(23/26)
1e 18 november Meisje! ? Schrijft verder op fb
zwanger na 1,5 jaar, nog net zonder mm
.
Meer dan twee maanden niet mee geschreven, maar uiteraard altijd weer welkom: Viet_01(30 jaar, 2e kindje, 6 nov), anijsie (34, 1e kindje, 15 nov), florence13 (37, 1e kindje, 23 nov), MangoPeer, Sael, Soof33, endomiel.

(Kom je er niet uit, geef dan een seintje!)

Val89, 83angel en jo_tasy, heel erg veel sterkte... :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:37
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
62.16% gewijzigd
Bella, wat fijn nieuws!! Gelukkig was het spanning zonder een staartje. Nu weer vol in genietmodus.

Het is bij ons rustig. Man werkt aan conditie en herstel. Ik zorg dat ik de dagen volhoud met werken en houd ondertussen mijn groeiende lijf in de gaten. Moet bewust m'n rust pakken, anders elke avond een harde buik. Over twee maanden weten we meer qua nieuws over zijn gezondheid, dan krijgen we de uitslag hoeveel blijvende schade er is aan zijn hart (ik ga dit later deels weer weggummen, het is zo specifiek en herkenbaar). Tot die tijd rommelen we door. Superblij met elkaar en ons kindje, dat vieren we elke dag!

Lalameme, wat heftig dat je werk zo veel belasting geeft. Goed om in de gaten te houden. De zwangerschap gaat inderdaad voor alles, dat heb ik ook wel geleerd.

Flipje, jij ook succes met de werkdagen!

Suusberg, sterkte zeg met de misselijkheid. Je hebt wel echt pech qua hormonen. Duimen dat de suikertest positief uitvalt.

Waggelen: check! :)
Hips, hopsakee en pierlala.
Poeh lalameme, klinkt voor mij alsof je al flink over je grens heen gaat. Dat scheurende gevoel, is dat niet gewoon een harde buik??

Merlot, fijn dat de rust terugkeert en dat jullie genieten in het moment. Hopelijk over een poos een mooie uitslag!

Hier gaat alles voorspoedig. De een vindt dat ik een enorme buik heb, de ander vindt hem zeer bescheiden voor een derde. Ik leer oudste kind nu steeds meer zelf te doen en prober jongste zo bewust en rustig mogelijk te tillen. En daar waar ik het even vergeet, laat mijn lichaam dat heel duidelijk merken ;-D
Maar over het algemeen gaan de dagen toch zo snel voorbij, dat ik mij vooral nog geregeld niet bewust ben van wat er in mijn buik gebeurt.
En man wat ben ik blij met mijn positie korte broeken!
Marlot, wat klink je sterk zo na wat jullie allemaal hebben doorgemaakt! wat ben jij een bikkel! Kan mij voorstellen dat jullie kindje nog specialer is na deze gebeurtenis. Hoop voor jou en je man dat er geen blijvende schade is! Sterkte en succes voor hem met het herstel! Fijn dat ik niet alleen in de waggelmodus zit haha..

Nijntje fijn dat de tijd voor jou snel gaat! Kan mij dat ook goed voorstellen met nog 2 andere kleintjes om je heen! Dan ben je er toch op een andere manier mee bezig denk ik! Leuk dat jullie oudste steeds meer zelf kan!

Ik heb vanochtend de vk gebeld. Ze denkt aan een extreme vorm van Banden pijn en vind het nog randje acceptabel. Word t erger, krampen of bloedverlies meteen aan de bel trekken. Morgen voor de zekerheid weet een rondje huisarts om urine even na te laten kijken om blaasontsteking uit te sluiten. Ze vind wel dat ik inderdaad rustiger aan moet doen en moet op t werk even overleggen of ze een oplossing hebben of dat ik volledig moet stoppen.
Dus...mijn zwangerschapsverschijnselen-bingo-kaart is bijna VOL!!!

Nu blijkt dat mijn suikergehalte te hoog is, dus moet nu 5 dagen mijn suiker testen... is dat constant te hoog kan ik direct door naar de gyn en wellicht insuline gaan spuiten...

Zucht... en we zitten pas op 24+3 weken...

Sterkte in deze hitte!!
Balen Suus. Waaraan merk je dat je suiker te hoog is. Ik moe t volgende week een glucose test doen, aangezien mam, oma, overgrootmoeder, tante en oom allemaal diabetes hebben of gehad.

Ik heb vandaag echt zo’n offday. Vanmorgen vroeg opgestaan en boven wat schoon gemaakt, sinds die tijd zweet ik en kom er ook niet meer vanaf. Ga zo maar is voor de 2e keer onder de douche, mss geeft het wat opluchting. Ons huis is nu beneden 29 graden en boven standje oven.... heb het idee dat kleine hummel ook last heeft van de warmte, voel hem een stuk minder bewegen als vorige week.
Lalameme, hoe is het nu met je? Meer uitsluitsel qua werk? Ik moest laatst aan je denken, met die extreme warmte is lichamelijk zwaar werk toch helemaal niet uit te houden?

Suusberg, wat een pech zeg. Knap dat je er ironisch naar kan kijken met je bingokaart. Kan me voorstellen dat je er wel klaar mee bent, alle ongemakken op rij. Hopelijk is je beloning voor de volle kaart dat je de laatste 16 weken als een zonnetje er doorheen rolt. Het is je gegund in ieder geval!

Daantjuh, herken wat je schrijft over het bewegen in de buik! Is bij mij ook minder lijkt wel. Die warmte slaat natuurlijk alles momenteel. M'n hele lijf staat op standje langzaam nu.

Ik heb na alle hectiek wel wat terugslag laatste week. M'n rug speelt op, na ene dag werk heb ik ook een dag bedrust nodig helaas. De fysio is druk met me. Nog een paar weken op volle kracht werken, dan vakantie en daarna afbouwen tot m'n verlof. Ik kijk er zó naar uit! Cocoonen en aan een nestje bouwen is er tot nu toe nog niet van gekomen. Wel al kleertjes gekocht her en der, maar kamertje en al moet nog.

Hoe ver zijn jullie daarmee?
Ik mag echt niet klagen, alles gaat heel erg goed hier.

Een mooie kleine buik, geen serieuze klachten.

Sinds een week wel zo ongeveer getrouwd met het toilet, ik moet echt enorm vaak plassen... en ik lek nu ineens ook de hele dag door colostrum, dus ik moet maar eens beginnen met die zoogcompressen..

Dinsdag naar de verloskundige
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ik was heeeeeeeel erg moe de hele tijd, en overgeven was dus weer terug, dat kan daarmee te maken hebben. Ben sinds gister netjes gaan eten (dieet hiervoor) en gister was mijn bloedsuiker hele dag goed. Hopelijk kan ik het door super netjes te eten het onder controle houden!

Verder tja hitte... wat een warme plaknacht was dat zeg, straka maar weer met mijn voeten in een koud bad! Daar knap je ook al van op!
Hoe is t met iedereen? Hier rustig, nog weinig energie, maar suiker is onder controle en mag rustig zo door gaan met het dieet! Dus das fijn!!!

Fijne dag!
Fijn Suusberg! Scheelt al veel als je niet hoeft bij te spuiten.
Gaat je lijf er ook beter op? Of blijft de misselijkheid?

Flipje, lekker zeg, zo'n fijne tweede helft van je zwangerschap. Voel/zie je ook al bewegen?

Ik heb mijn roze wolk gevonden. Ben momenteel zo'n rozig, gelukkige zwangere aan 't worden, haha. Word zo gelukkig van alle schopjes en het bewegen van mijn buik. Aan de buitenkant zien we 't kindje ook voorbij rommelen, heel bijzonder. Rugklachten en maagzuur vergeet ik er simpelweg door. Focus me vooral op dat grote geluk in me.

(De gezondheid van mijn lieve man gaat ook nog steeds langzaam vooruit, dat geeft hoop voor de toekomst!)
Lief dat je aan me dacht merlot ik ben ondertussen al 2 weken niet meer aan het werk omdat dat niet meer mag van de vk ivm vele harde buiken en bekkeninstabiliteit. Fijn dat jij je roze wolk heb gevonden! Lekker blijven zitten en genieten, dat hebben jullie verdient! :hug:

Hier vandaag keihard van mijn roze wolk gevallen. We hadden een pret echo maar helaas is het hoofdje van ons mooie meisje 3 weken achter op groei. Donderdag meteen een groeiecho en dan waarschijnlijk door voor een guo.. wat valt dat rauw op je dak.

Later reageer ik wat meer.. Maar ik moest dit even kwijt..
Lalameme :hug: ik denk aan jullie morgen!
Knuffel voor jou Lalameme!
Lief meiden!

Het is allemaal een beetje vreemd gegaan. Hoofdje zit op p1. Daarmee hangt hij er de beperking microcefalie aan. Hij zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken. Maar dat is niet niets als ik het zo lees. Hij heeft me hier ook niets over uitgelegd en zegt dat dit gewoon een klein hoofd hebben betekend..

Compleet in de war.. Wat is dit verschrikkelijk. Over 2 weken een nieuwe guo om te kijken hoe ze verder groeit. We hopen het beste..
Wat een heftige berichten lalameme. Vreselijk om nu zo in spanning te zitten.

Hopelijk maakt ze komende tijd weer een inhaal slag.

Sterkte!
Hi dames,

Ik hoop dat ze inhaalslag maakt Lalameme!
Hier 27 weken compleet bekaf, maar ga weer wat proberen te werken, 4 uur per dag. Als t niet gaat, dan volledig weer rust. Harde buiken en bandenpijn zijn er nog steeds dus ik doe rustig aan. Woensdag groei echo,
Ben wel blij dat die extreme hitte even voorbij is!!
Erg rustig hier!
Hier zwangerschapsdiabetes, hoor morgen over hoe en wat insuline... nog 11 weken te gaan. Datum kz is ook al bekend dus ik ga aftellen.

Hier nog nieuws? Hoe is t Lalameme?
Hier goed nieuws! Ons kleintje heeft iedereen doen verbazen, we hadden dit niet durven hopen, maar van p1 naar p20 qua hoofdje. Verder is ze nu zelfs een gewoon gemiddelde baby.

Jeetje suusberg! Wat naar zeg. heb je er veel last van? fijn dat er al een datum bekend is, waarom krijg je een kz?
Joh Suusberg, de datum van je keizersnede al bekend, dat lijkt me bijzonder! Dat is letterlijk aftellen vanaf nu. Heeft dat met de pech van de zwangerschapsdiabetes te maken?

Superfijn Lalameme, feestje vieren vandaag! :)
He wat leuk om weer wat te lezen hier!

@suusberg Wat vervelend zeg van de diabetes... En wat spannend dat je de datum al weet!

@lalameme Hoera wat een supernieuws!! Gefeliciteerd!

@merlot Hoe gaat het met je man?

Ik heb tot nu toe echt een droom zwangerschap. (Behalve dan dat ik na alles wat er al die jaren aan voorafging nu echt al mijn geduld kwijt ben geraakt..... is het nou eindelijk al november? :facepalm: )
Baby gaat goed, ik ga goed. Natuurlijk heb ik ook weleens een zware dag, dat is logisch. Maar geen klachten of complicaties.

Ik zit nu op +3kg dus ik hoef ook nog niet erg veel extra gewicht mee te dragen. Half september is de volgende controle bij de vk, met bloedprikken (voor Hb) en een groei echo.
Wauw Flipje, dat klinkt echt heel erg fijn. Een beetje zorgeloosheid na alle jaren ervoor is ook wel prettig, toch?
Lief dat je vraagt naar m'n man: hij is herstellende, maar heeft veel ingeleverd. Het blijft een vraag of hij ooit weer op oud niveau komt. Best confronterend, dus we hebben 't er maar niet te veel over. Elke dag maken we 't beste van en verder vooruit kijken we niet.

Mijn zwangerschap is gelukkig wel roze wolkig nu, al kan ik ook veel klachten af vinken. Blaasontsteking (op de camping, drama!), rugklachten, vocht in m'n voeten/benen, +15 kilo (ja, echt), maagzuur bij elke hap eten, enz.
Maar dat valt allemaal weg als ik de schopjes voel en daarmee de belofte dat we binnenkort ons kindje vast kunnen houden.
Fijn Lalameme!!! Gelukkig nu kun je wel n beetje gaan genieten toch!

Ik krijg een kz omdat mijn vorige bevalling erg zwaar was en uiteindelijk uitdraaide op een spoedkz. Tevens is mijn bekken smal en ligt nu mijn tweede spruit echt letterlijk dwars.. dus aan mij was de keuze: ik wil gewoon een kz en dat is nu gepland!!! Diabetes is best irritant maar heb nu dit weekend nog om te testen of t met dieet onder controle is. Zo niet dan moet ik vanaf mandan insuline spuiten, 1 x dag.

Fijn Flipje2 dat alles gewoon goed gaat, mijn eerste zwangerschap was ook zo hihi!!! Zo zie je maar de ene zwangers hap is compleet anders dan de andere.

En Merlot hopelijk gaat t gewoon steeds beter met je man en idd geniet van t vooruitzicht dat straks je kindje er is!
Dames! Hoe is het met jullie en de baby's?
Ik moest het topic echt weer even opdiepen, zo lang is er niet geschreven.

Het grote aftellen komt steeds dichterbij :)
Alles nog steeds super hier. Nu wel aan het aftellen naar verlof - nog 4 weken werken!
Hi dames

Hier 33 weken zwanger, moe, spuit nu 3 weken insuline en t gaat redelijk. Nu alleen vorige week ineens hoge bloeddruk dus nu elke week bij gyn op controle. 7 nov is babyday dmv keizersnee en dus aftellen hier!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven