Zwanger worden met clomid

14-06-2018 17:05 1730 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik wilde eventjes een topic openen voor dames die zwanger proberen te worden met clomid. Ik weet dat er al heel wat groepen bestaan en soms zijn die dan zeer groot. Het kan wel gezellig zijn met een beknopter groepje. Dus al diegene die mee willen schrijven welkom!

Ik ben in mijn 2de ronde met clomid 50mg. Ik doe enkel folikelmetingen. Geen iui of geen bloedafname om te zien of er een ovulatie is gebeurd. Ik ben gestart in september 2017.
@pergamon wat rot voor je zeg
Ik herken dat gevoel ook wel hoor.
Ik merk dat ik het vaak heel oneerlijk vind. Soms heb ik best moeite om hoop te houden dat het ooit nog gaat lukken

Hier nu dag 21 en heb al het gevoel dat het niet raak is

Weet jij al wat jullie vervolg stappen zijn?
@articfox1 ik dag 28 en voor mij voelt het ook niks. Ik spreek ook echt tot mijn partners ergernis over als we 'ooit is een keer kinderen krijgen'. Ik weet het veel mensen proberen zoveel langer hé. Maar tis gewoon soms zo moeilijk om blijven te hopen elke maand want elke keer krijg je dan toch je ms en dan is er weer een teleurstelling.

@pergamon: hoeveel rondes clomid mag je doen dan?
We hebben het nog niet over vervolgstappen gehad, buiten 'zwaarder geschut'. Ik heb wel bedacht dat ik zeer tijdig de nieuwe afspraak ga maken. In 'mijn' ziekenhuis is een enorme wachtlijst en ik heb geen zin om na de laatste Clomid weer een maand of langer te moeten wachten. Ik wil dat er (vooral ook i.v.m. leeftijd) even doorgepakt gaat worden. Ik zet zelf in op IUI en een aanvullend onderzoek naar mijn vruchtbaarheid, maar ben benieuwd waar de gyn mee gaat komen.
Sparky2018 schreef:
19-07-2018 11:43
@articfox1 ik dag 28 en voor mij voelt het ook niks. Ik spreek ook echt tot mijn partners ergernis over als we 'ooit is een keer kinderen krijgen'. Ik weet het veel mensen proberen zoveel langer hé. Maar tis gewoon soms zo moeilijk om blijven te hopen elke maand want elke keer krijg je dan toch je ms en dan is er weer een teleurstelling.

@pergamon: hoeveel rondes clomid mag je doen dan?
7. De eerste ronde is afgebroken i.v.m. enorme overproductie. (dubbele van maximaal aantal toegestande eiblaasjes), dus 6 "echte" pogingen. Dit was 'echte' poging nummer 3.
@Arcticfox1
@pergamon
@sparky2018

Houdt hoop, clomid is het eerste toch wat ze proberen? Er zijn nog weer wegen naar rome. Al heb ik 1000000% door hoor jullie je voelen!

Gisteren weer testje ovulatie gedaan maar streepje was bijna niet zichtbaar in tegenstelling tot die test maandag of dinsdag... ook mijn hoop is weer even in mn schoenen gezakt... voel me weer beetje down en rot, allemaal ook hormonaal denk ik?? doet de clomid 50mg iets maar niet genoeg?? en dan zit ik pas op de eerste ronde, zoveel respect voor alle andere dames die al verder zijn!!
Hier pas de tweede ronde en nestel toch wel goed van vertrouwen

Vandaag op cyclus dag 22 weer heel licht bloedverlies
Ik kon niet wachten tot morgen …

Zien jullie wat ik zie?

http://i64.tinypic.com/vy6uxv.jpg

http://i65.tinypic.com/16ant34.jpg

http://i65.tinypic.com/29z79zq.jpg
Bij de eerste twee zie ik een heel vaag lijntje en bij de derde zie ik niks
Is je NOD morgen? Dan zou eht goed kunnen dat het raak is (voorizhcting gefeliciteerd)
Morgen of overmogen nog een keer testen lijkt mij
@iloke ik zie op alle 3 een streepje hoor! Ook voorzichtig proficiat!
Hoeveel rondes heb je in
Totaal moeten doen? Uit nieuwsgierigheid :)
Mijn NOD volgens Flo is inderdaad morgen.
Ik heb helaas geen testen meer liggen en morgen is het hier een feestdag om er te halen.

Ik ben al bloed gaan laten afnemen, vanavond bellen dan ben ik zeker.

Dit is mijn 1e ronde nog maar, was ervan overtuigd dat het niks zou zijn.
@iloke spannend, ik hoop het echt voor je
Dank je, ik loop de hele dag al zenuwachtig rond.
En het is ook zoooo kalm op het werk dat de tijd voorbij kruipt ipv vliegt :(
misschien een rare vraag, maar voel je ook al iets symotomen of iets dergelijks?
Hier ook heel rustig op eht werk, dus kan ik even op het forum kijken
Ik heb al een paar dagen symptomen die evengoed voor de menstruatie konden dienen. Pijnlijke borsten, krampjes oja en puistjes bah bah bah.
Ik heb ook vlagen van misselijkheid, maar dat heb ik altijd wel als het zo warm is.

Vandaar dat ik niet eens dacht dat het wel eens prijs kon zijn.
@iloke hoe eerste ronde? Met clomid bedoel je dan? Hoeveel rondes ervoor?
We zijn gestart eind april.

Maar 0 eerdere rondes, aangezien mijn lichaam niet op gang kwam.
De gynaecoloog zei dat mijn systeem slapende was.
Vandaar overgestapt naar Clomid.
En met Clomid was dit ronde 1.
@Iloke, ik hoop het echt en dat het goed gaat nestelt en blijft!!
Misselijk kan spanning zijn, zelf had ik pas misselijk bij week 7 ofzo tijdens vorige zwangerschap. tot week 16... top
Jfirst13 schreef:
20-07-2018 13:53
@Iloke, ik hoop het echt en dat het goed gaat nestelt en blijft!!
Misselijk kan spanning zijn, zelf had ik pas misselijk bij week 7 ofzo tijdens vorige zwangerschap. tot week 16... top

Jij hebt al een kindje begrijp ik ?
.
lloke wijzigde dit bericht op 22-07-2018 11:18
Reden: Vraag niet voor mij :-)
99.27% gewijzigd
De huisarts heeft me over een half uurtje gebeld. Ik ben zwanger 😀
Meteen naar de fertiliteit gebeld. We mogen langs op 7 aug. Nu vol spanning hiernaar uitkijken.
@iloke proficiat!
Arcticfox1 schreef:
20-07-2018 15:35
Jij hebt al een kindje begrijp ik ?
Ja ik heb al een zoontje van 2,5.
lloke schreef:
20-07-2018 16:47
Meteen naar de fertiliteit gebeld. We mogen langs op 7 aug. Nu vol spanning hiernaar uitkijken.
Gefeliciteerd!
Soms denk ik dat deze ronde raak is maar dan denk ik mss is het de pregnyl.. ik heb nooit gevoelige borsten.. en nu wel geen pijn maar gevoelig en ik krijg altijd een week voor mijn nod hevige menstruatiekrampen. Dat was nu ook niet het geval.. ik hoop het zo maar ik zet mijn hoop er niet op.
lloke schreef:
20-07-2018 16:47
Gefeliciteerd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven