Lijf & Lijn alle pijlers

Te dik zijn etc deel 2

19-07-2018 19:00 2215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, heerlijk gegeten. Lamsgehakt rul gebakken met oa sumak en djinten. Tomaat en mais erdoor. Op een bietentortilla met ijsbergsla en raita van Griekse yoghurt met bietensap, knof en munt.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Vriendelijk.
ik liep vanmorgen al om 6 uur buiten voor mijn rondje van 1,5 uur
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
patatjedubbelmayo schreef:
23-07-2018 18:19
Dat krijg je van al dat brood dat je eet!
Van brood krijg je dikke tieten! :cheer2:
Zo en nu onder de douche!

Gelukkig is mijn huis wel lekker koel.

Zou forummen onder de douche werken? :biggrin:
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
23-07-2018 18:23
Vandaar mijn D/E cup :idee:
iris1969 schreef:
Zo en nu onder de douche!

Gelukkig is mijn huis wel lekker koel.

Zou forummen onder de douche werken? :biggrin:
Ik heb een waterdichte mobiel, dus bij mij ja. Bij jou, geen idee.
Dreamer schreef:
23-07-2018 17:20
Aangezien het hier om tips gaat: na het stoppen met borstvoeding kwam ik veel aan. Heel erg veel. Terwijl ik toen wel probeerde op gewicht te blijven cq af te vallen. Ik had toen alleen niet zoveel kennis hiervan. Dat kreeg ik pas na de 2e baby.

Maar goed, jij doet al hartstikke gezond en wist dit al natuurlijk. En je loopt al hartstikke goed hard enzo
Hoe kwam dat dan? Ik had dat zelf niet na het stoppen van de bv bij de eerste, maar ben wel nieuwsgierig hoe dat kan?
Ikigai schreef:
23-07-2018 18:32
Hoe kwam dat dan? Ik had dat zelf niet na het stoppen van de bv bij de eerste, maar ben wel nieuwsgierig hoe dat kan?

Ik moest heel veel eten om de borstvoeding op gang te houden. Zodra ik minder at, merkte ik dat de melk terugliep.
Nouja, en na een halfjaar had ik toen dus een bepaalde eetgewoonte en stopte ik moet borstvoeding. Toen at ik natuurlijk teveel.

Maar goed, vóór de zwangerschappen gingen de kilo's er bij mij altijd weer makkelijk af, dus het leek me nog niet zo'n probleem. Even kwaad maken en het was weg. Nouja, dat viel dus tegen. Uiteindelijk dus wel 20 kg afgevallen en 5 jaar op dat gewicht gebleven. Waarom ik daarna weer aankwam, dát weet ik dan weer niet. Toen ik begon met wat aan te komen, ging ik hardlopen. Geen succes. Toen kreeg ik pas echt pijn en waarschijnlijk ben ik toen wel minder gaan bewegen (m'n vaste sportmomenten in de week behield ik) En ik ging weer doen wat ik deed toen ik afviel, maar ik bleef aankomen.

Daarom kan ik me zo opwinden over de opmerking "gewoon wat minder eten en meer bewegen" want het ís niet altijd zo eenvoudig en 'gewoon'. Dat zou ik willen. Het is een regelrechte strijd. Altijd, continu. En als ik even verslap, éven laat gaan, dan zitten er zo weer kilo's bij. Dus.. geen wijntjes voor mij deze zomers én geen ijsjes. Geen chips. Mijn snack bestaat uit groente. Mijn snoepen bestaat uit fruit.

En vervolgens lees ik keer op keer dat ik een gebrek aan discipline heb. :(
Later is nu
Dreamer schreef:
23-07-2018 18:41
Ik moest heel veel eten om de borstvoeding op gang te houden. Zodra ik minder at, merkte ik dat de melk terugliep.
Nouja, en na een halfjaar had ik toen dus een bepaalde eetgewoonte en stopte ik moet borstvoeding. Toen at ik natuurlijk teveel.

Maar goed, vóór de zwangerschappen gingen de kilo's er bij mij altijd weer makkelijk af, dus het leek me nog niet zo'n probleem. Even kwaad maken en het was weg. Nouja, dat viel dus tegen. Uiteindelijk dus wel 20 kg afgevallen en 5 jaar op dat gewicht gebleven. Waarom ik daarna weer aankwam, dát weet ik dan weer niet. Toen ik begon met wat aan te komen, ging ik hardlopen. Geen succes. Toen kreeg ik pas echt pijn en waarschijnlijk ben ik toen wel minder gaan bewegen (m'n vaste sportmomenten in de week behield ik) En ik ging weer doen wat ik deed toen ik afviel, maar ik bleef aankomen.

Daarom kan ik me zo opwinden over de opmerking "gewoon wat minder eten en meer bewegen" want het ís niet altijd zo eenvoudig en 'gewoon'. Dat zou ik willen. Het is een regelrechte strijd. Altijd, continu. En als ik even verslap, éven laat gaan, dan zitten er zo weer kilo's bij. Dus.. geen wijntjes voor mij deze zomers én geen ijsjes. Geen chips. Mijn snack bestaat uit groente. Mijn snoepen bestaat uit fruit.

En vervolgens lees ik keer op keer dat ik een gebrek aan discipline heb. :(
Dat klinkt heel naar. Misschien kun je eens de werking van je schildklier laten onderzoeken? Of praten met een goede diëtist?

Ik eet nu niet meer dan normaal. Ik heb niet het idee dat ik heel veel moet eten om de borstvoeding op gang te houden.

De vorige keer viel ik juist nog een kilo of 3 af toen ik stopte met borstvoeding. Ik had toen het idee dat mijn lichaam die kilo's vet vasthield omwille van de borstvoeding.
Ah, dat verklaart een hoop! :biggrin:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Doornroosje75 schreef:
23-07-2018 19:03
Ah, dat verklaart een hoop! :biggrin:
Helaas ik geen dikke tieten, had ze graag willen hebben. Helaas betekent dikke tieten voor een man ook een dikke brood/bier/patat buik en daar pas ik voor. Al laat ik mijn brood en patat er niet om staan, bier tegenwoordig heel wat minder, dat stoort in mijn sporten.
fietsen varen vrouwelijk doen
Ikigai schreef:
23-07-2018 18:50
Dat klinkt heel naar. Misschien kun je eens de werking van je schildklier laten onderzoeken? Of praten met een goede diëtist?

Ik eet nu niet meer dan normaal. Ik heb niet het idee dat ik heel veel moet eten om de borstvoeding op gang te houden.

De vorige keer viel ik juist nog een kilo of 3 af toen ik stopte met borstvoeding. Ik had toen het idee dat mijn lichaam die kilo's vet vasthield omwille van de borstvoeding.

Schildklier is al diverse keren onderzocht, omdat ik ook heel moe ben. Waarden zitten inderdaad laag, maar nog binnen normaal.

Met dietiste ben ik de eerste keer afgevallen. Voor fodmap moest ik weer naar dietiste, die mijn normale voedingspatroon heel goed vond. Zou ik niet mee moeten aankomen. Sja.
Later is nu
zeefietser1 schreef:
23-07-2018 19:29
Helaas ik geen dikke tieten, had ze graag willen hebben. Helaas betekent dikke tieten voor een man ook een dikke brood/bier/patat buik en daar pas ik voor. Al laat ik mijn brood en patat er niet om staan, bier tegenwoordig heel wat minder, dat stoort in mijn sporten.
Je wilt niet weten hoe dikke tieten storen bij het sporten ;-D
Ik geloof niet meer in sprookjes.
:nope:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
23-07-2018 19:49
:nope:
Toe laat me in die waan :cry:
iris1969 schreef:
23-07-2018 19:53
Bij ons werd vroeger altijd gezegd dat je van de korstjes dikke tieten kreeg. Helpt dat?
Later is nu
iris1969 schreef:
23-07-2018 19:53
Nou ja, mss krijg jij er wel dikke tieten van.

David Dunning
Solomio schreef:
23-07-2018 20:03
Nou ja, mss krijg jij er wel dikke tieten van.
Gewoon niet veralgemeniseren. Anekdotisch bewijs is ook bewijs! ;)
23-07-2018 20:07
Daar doe ik het voor :thumbsup:
23-07-2018 20:07
Precies.
Of, zoals wij hier thuis zeggen: placebo-effect is ook een effect.

David Dunning
Doornroosje75 schreef:
23-07-2018 19:41
Je wilt niet weten hoe dikke tieten storen bij het sporten ;-D
Heb wel een beetje het idee hoe dat stoort, maar dat hoort in een ander topic.
fietsen varen vrouwelijk doen
Solomio schreef:
23-07-2018 20:26
Precies.
Of, zoals wij hier thuis zeggen: placebo-effect is ook een effect.
Zou mijn bankrekening daar ook van gaan groeien? :biggrin:
iris1969 schreef:
23-07-2018 20:34
Als je er maar genoeg in gelooft.....

David Dunning
iris1969 schreef:
23-07-2018 20:34
Als je maar onthoud dat de ene euro de andere niet is.
Vriendelijk.
patatjedubbelmayo schreef:
23-07-2018 21:56
Als je maar onthoud dat de ene euro de andere niet is.
:mrgreen:

David Dunning
Zijn jullie nog steeds knorrig?
Als je iets zoekt ben je het niet kwijt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven